ще започна с краткия съвет- инвестирай малко пари в сегашното си колело, за да го направиш по-добро за шосета. Това означава смяна на гумите със сликове (гуми без грайфер, подходящи за асфалт, с малко съпротивление), ако е възможно смяна на венците отзад с такива с по-малък най-малък венец (най-малкият достъпен е 11зъба) и евентуално курбели с по-голям най-голям венец.(но с курбелите евентуално може да се наложи смяна на декланшора)
Да ти споделя от моя опит с ъпгрейда на Туриста: преди 3 години го изрових, беше ми единствено колело и реших да го направя съвременно, запазвайки оригиналната рамка със петолъчката и т.н. Почнах със каплите - оригиналните се кривяха от първото качване на тротоар, че даже съм я кривил от разко завъртане на кормилото. 2 нови капли с главините наплетени- 60лв. при това за да се сложи предната се разширява отвора на вилката, защото оста е малко по-голяма. отзад също не става директно - трябва да се разшири за да влезне главината със 6ца касета. дерайльора отзад се сменя директно със шимански, без проблем(18лв).
голямата играчка е със смяната на курбелите и по-точно с оста им. трябва да се сложи квадратна. и най-вече, трябва да се уцели точната дължина на оста, 2 мм имат голямо значение. при това тя се избира да подхожда на конкретен курбел(40лв+4лв оста). иначе успях директно да сменя само оста и да запазя лагерите и гайките им оригиналните. там резбата е италианския стандарт. и по велосервизите навсякъде ми казваха че не може да се сложи директно ос с квадрат

с декланшора също няма голям проблем - стига да измислиш как да стопираш бронята на жилото.
командите трябва да са отделни -комбинираните не стават. лостчетата на спирачките са за Вибрейк, и не са подходящи за оригиналните. изпитах го директно- нямат сила да стиснат челюстите и спирането си е доста проблемно. че си играх и да сменям калодки, докато разбера какъв е проблема. много трудно могат да се сменят спирачките- трябва сериозно преработване. по магазините не могат да се намерят бегачови с дълги рамена.
това е накратко - хвърлих по Туриста над 300лв. за да се убедя че не си заслужава. един ден спуках 3 пъти гума, главно от качване по тротоари....
ако те интересуват подробности за нещо- питай. над 1 година си играх с това нещо....
има шосейки по 400 и нещо лв - много по-добро решение е, ако толкова държиш на редовно каране по асфалт, покрай прелитащи пияни и разсеяни шофьори....