Питане за "руски бегач"

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Питане за "руски бегач"

Мнениеот nobreak » Пон Авг 22, 2011 1:38 pm

Здравейте. Имам колело за неравни терени, т.н. планински байк, но миналата седмица излязох с едни приятели до Румъния/аз съм от Силистра/, които бяха с шосийни велосипеди и ми се такова майната от въртене след тях. Въпросът ми е имам руски бегач - Турист и имам мерак да го ъпгрейдна малко. Целта далеч не ми е да гоня кай знае какво качество и т.н., целта ми е да имам и колело за шосе. Не съм много в час с коя част как се казва и за това ще помоля знаещите да не ме анатемосват, защото и те някога са били с моите знания :liplick: Има ли някой, който да е правил подобен "тунинг" на подабна руска техника за да ми препоръча какво да сменя - курбели, средно - ?, венци - стават ли на руската капла или се сменя и задното движение и др. въпроси? Ще се радвам на малко помощ. Благодаря.
nobreak
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Авг 16, 2011 8:30 am

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот Шлек_народен » Пон Авг 22, 2011 8:53 pm

nobreak написа:да ми препоръча какво да сменя - курбели, средно - ?, венци - стават ли на руската капла или се сменя и задното движение и др. въпроси

Ами смени колелото :)Със това няма смисъл да се занимаваш....Просто е много далеч от шосейните колела. Или си го карай така, както си е - ако става за каране.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот jd » Пон Авг 22, 2011 9:59 pm

Привет,

аз миналата година реставрирах един "Турист". Честно казано видях бая зор. В т.нар. "руски" стандарт няма нищо стандартно. Особено що се отнася до спирачките. Иначе другите компоненти сравнително лесно можеш да подмениш с по-съвременни (каплите примерно са си стандартни 28"). Ако ще го стягаш за градско колело и/или асфалт (моят Турист за това го ползвам), давай смело! Е, не е като истинска шосейка (Туристът ми в момента тежи почти колкото планинското ми колело, дори малко отгоре), но има разлика като захапе асфалта.

Успех! :beer:
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот nobreak » Вто Авг 23, 2011 7:56 am

Здравейтеи благодаря за отговорите. Че е далеч от шосейка далеч е, но е една идея по близо от байка ми...в момента не мога да отделя пари за добра шосейка. Колегата, който е реставрирал такова колело би ли споделил какво си сменил.
Благодаря.
nobreak
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Авг 16, 2011 8:30 am

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот valsto » Вто Авг 23, 2011 11:03 am

ще започна с краткия съвет- инвестирай малко пари в сегашното си колело, за да го направиш по-добро за шосета. Това означава смяна на гумите със сликове (гуми без грайфер, подходящи за асфалт, с малко съпротивление), ако е възможно смяна на венците отзад с такива с по-малък най-малък венец (най-малкият достъпен е 11зъба) и евентуално курбели с по-голям най-голям венец.(но с курбелите евентуално може да се наложи смяна на декланшора)

Да ти споделя от моя опит с ъпгрейда на Туриста: преди 3 години го изрових, беше ми единствено колело и реших да го направя съвременно, запазвайки оригиналната рамка със петолъчката и т.н. Почнах със каплите - оригиналните се кривяха от първото качване на тротоар, че даже съм я кривил от разко завъртане на кормилото. 2 нови капли с главините наплетени- 60лв. при това за да се сложи предната се разширява отвора на вилката, защото оста е малко по-голяма. отзад също не става директно - трябва да се разшири за да влезне главината със 6ца касета. дерайльора отзад се сменя директно със шимански, без проблем(18лв).
голямата играчка е със смяната на курбелите и по-точно с оста им. трябва да се сложи квадратна. и най-вече, трябва да се уцели точната дължина на оста, 2 мм имат голямо значение. при това тя се избира да подхожда на конкретен курбел(40лв+4лв оста). иначе успях директно да сменя само оста и да запазя лагерите и гайките им оригиналните. там резбата е италианския стандарт. и по велосервизите навсякъде ми казваха че не може да се сложи директно ос с квадрат :) с декланшора също няма голям проблем - стига да измислиш как да стопираш бронята на жилото.
командите трябва да са отделни -комбинираните не стават. лостчетата на спирачките са за Вибрейк, и не са подходящи за оригиналните. изпитах го директно- нямат сила да стиснат челюстите и спирането си е доста проблемно. че си играх и да сменям калодки, докато разбера какъв е проблема. много трудно могат да се сменят спирачките- трябва сериозно преработване. по магазините не могат да се намерят бегачови с дълги рамена.
това е накратко - хвърлих по Туриста над 300лв. за да се убедя че не си заслужава. един ден спуках 3 пъти гума, главно от качване по тротоари....
ако те интересуват подробности за нещо- питай. над 1 година си играх с това нещо....
има шосейки по 400 и нещо лв - много по-добро решение е, ако толкова държиш на редовно каране по асфалт, покрай прелитащи пияни и разсеяни шофьори....
valsto
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1385
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 9:30 am

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот nobreak » Вто Авг 23, 2011 3:13 pm

valsto, благодаря ти за бързия и изключително изчерпателен отговор. :bowdown: Мисля, че нещата ми се изясниха и по добре да вчема някоя шосейка втора ръка и да не се главоболя.
Благодаря ти отново.
Поздрави.
nobreak
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Авг 16, 2011 8:30 am

Re: Питане за "руски бегач"

Мнениеот valsto » Сря Авг 24, 2011 11:25 pm

моля. :beer:

докато вземеш шосейката, можеш да покараш и Туриста, ако всичко му е наред. само малко е кофти с превключването на скоростите - трудно се целят при превключване и се разхлабва гайката на оста на лостчето- тя е перчата и просто си я затягаш след всяко 2ро превключване :)

иначе бях говорил с един стар веломайстор, и той каза че рамката на туриста била много по-лоша от тази на спътника, макар външно да са доста подобни. и има явно право- моята рамка я изкривих при едно падане, а заварената планка на която се държи задната спирачка се счупи по време на движение.... добре че има и предна спирачка :) а на баща ми спътника си е здрав, само дето ръждяса при наводнение на мазе. та мисълта ми е че не си заслужава да се влагат пари по него.
valsto
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1385
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 9:30 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта