Молба към хората с "безработни" мощни компютри

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 9:36 am

Проверявам си тая сутрин пощата, и кво да видя: почват да се задават основателни въпроси: "докога да смятаме, ве, бате?", "на стъпка 15 милиона и кусур съм, до 50000000 ли трябва да се чака?", "Ето резултата... добре ли е?" и т.н.

Чувствам се задължен да отговоря тук и на всички, защото навалицата от безработни компютри е наистина голяма и не ми се ще да правя като миналия път и да пращам десетки PM-и или мейли наляво-надясно с еднакво съдържание.

Ще започна с това, че ако аз предварително знаех какво точно трябва да се получи, колко точно трябва да продължат изчисленията и т.н. въобще нямаше да мъча компютрите да смятат. Това си е чиста проба експеримент с неизвестен край, макар и изчислителен експеримент, и като такъв крие доооста неизвестни.

В хода на работата обаче аз проследих 3-те симулации, които вървят при мен и междинните резултати на хората, които периодично ми пращат по някое файлче, та да се чувствам спокоен, че работата върви. В резултат поразбрах туй-онуй за вероятните проблеми, които могат да възникнат, както и добих представа поне приблизително колко стъпки ми са необходими, за да е резултатът на практика окончателен и просто да няма смисъл да се продължава.

Мисля че е време и Вие да разберете това.

Най-важното - [i][b]навсякъде нещата вървят добре[/b][/i]. Колкото и да е невероятно, след последния ъпдейт май няма грешки, влияещи на качеството на изчисленията. Направихте ъпдейта още преди седмица, нали? Ако не сте, последна версия на програмата може да изтеглите [url=http://www.bikedir.com/usr/did/am/MD_nanotube.exe]оттук[/url])

На всеки е изпратена симулация с различна тежест, а компютрите са горе-долу един калибър (с малки изключения). Затова и времето, за което се прави 1 стъпка при различните хора, е различна. За да разберете дали съм ви пратил "тежка" или "лека" симулация, вижте името на архива - той завършва с число между 20 и 60, което е дължината на всеки от полимерите N. Колкото по-малко е - толкова е по-лека симулацията. Това не се отнася за pross, onion и ilinkolov. Техните са по-специфични, но в никакъв случай не са от леките.

При мен върви вариантът с N=64, т.е. най-тежката, както и най-леката и една по средата, та най-вече от тях си изясних следното:

За "малките" системи (N<30) равновесието достига почти на 100% още около стъпка с номер около 5 милиона. В този момент уравновесяването би трябвало да се спре и да се стартира окончателната изчислителна част, както ще обясня по-долу.

Колкото по-голяма става системата, не стига, че стъпката се прави по-бавно, ами и са необходими повече на брой стъпки, за да се достигне равновесие. Колко точно - засега не знам. За N=64 при мен съм я докарал до около 6 милиона и определено трябва да се чака още. Колко още - не знам! Надявам се, че 10 милиона ще са достатъчни и за най-тежките системи, но това ще мога да го разбера чак след като погледна на финала някои от резултатите. За всеки случай, тези с големите системи е добре да имат едно наум, че точно при тях са "интересните" и неизвестни случаи, далече са от привиалното и затова не мога да кажа нищо по-конкретно.

Ако обаче вече сте минали 15-те милиона при малка ситема (RaveUnit, за тебе се отнася ;)), то със сигурност е време за следващия етап - съхраняване на историята на достигането до равновесие и стартиране на програмата за натрупване начисто на равновесната статистика. Останалите нека сами си решат кога да направят това, според времето, с което разполагат; скоростта, с която вървят сметките; според това, дали им се занимава още и т.н. Точен критерий мога да дам чак накрая, засега само мога да предполагам кога какво трябва да се прави. А нещото, което в един момент трябва да се направи (най-късно на 20 август. това е и оптималното(), е следното:

1. Забележете до коя стъпка е стигнала програмата и я запомнете или просто запишете някъде. Познава се като погледнете в прозореца, в който тя постоянно пише нещо, на най-горния ред на всеки отчет си пише Step ....... Записвате примерно Step 12501000.

2. Спирате програмата!

3. В директорията, където е работила, в този момент ще има доста файлове с имена от типа 69res.csv (номерата нарастват от 1 до колкото сте чакали (колкото повече - толкова по-добре). Избирате си 4-5 от тези файлове измежду последните няколкостотин, включително последния и що-годе равномерно разпределени (примерно, през 100) и ги премествате в друга директория или ги слагате в някакъв архив - все тая, важно е да не стоят точно там под това име, щото на следващия етап може да се припокрият с други, а на мен историята как е достигнато равновесието ми трябва. Трябва на този етап да се съхрани под руго име или на друго място и копие на големия файл с окончание .RST. След като метнете някъде настрани всичко, което ми е необходимо като информация за първия етап- уравновесяването, минавате към...

4. Изтривате всички файлове с окончание CSV от директорията. Нали важните преди това са някъде съхранени на по-сигурно?

5. Отваряте примерно с notepad файла nano.ini и намирате реда

equilibration_steps=3000000 (примерно)

Променяте числото след равенството на някаква стойност, малко по-голяма от стъпката, която сте запомнили в точка 1, но да е нещо що-годе кръгло (примерно, ако в момента сте до Step 12501000, задавате

equilibration_steps=12600000

6. Пак стартирате програмата. В този момент цялата досегашна статистика ще се изтрие, но на практика симулацията ще продължи оттам, докъдето е достигнала при уравновесяването. Започва натрупване начисто на окончателния резултат, който (ако всичко е наред) аз ще мога да докажа че е окончателен, тъй като ще имам цялата история на достигането му. От това стартиране са достатъчни и 1-2-3-4-5 милиона стъпки (колкото повече - толкова по-добре), но повече от 2-3 милиона май е безсмислено. По-добре е ако ще се чака много, то да е с цел достигане на по-стабилно равновесие, отколкото за натрупване на равновесна статистика.

Като решите, че вече работата е готова, отново съхранявате няколко CSV-файла, като задължително включите ПОСЛЕДНИЯ, т.е. този с най-голям номер и отново файла с окончание .RST. Тези файлове, заедно с аналогичните от периода на уравновесяване мятате в архив и ми пращате на пощата [email protected]. Моля, не ползвайте пощата ми в hotmail, че там големи файлове трудно се провират.

7. Чакате си бирата (не виртуална, разбира се)

Малко е гадничко да го кажа тук сега, но за мен идеалният вариант е уравновесяването да продължи до към 15 август, а в периода между 13 и 15 август да ми изпратите данните с историята на уравновесяването (релаксацията) и след това, до около 22-24 август да се натрупа окончателната статистика. Които са вече много напред със сметките за малки системки, разбира се, няма смисъл да чакат толкова и биха могли да приключат всичко до няколко дни, като прекратят релаксацията по гореописания метод и посмятат малко равновесно.

Тези дати не съм ги посочил случайно. От другата седмица ще ми се наложи да позагърбя нАуката и за 10-тина дни да заведа дъщеря си на море, а след като се върнем от морето, в периода между 18 и 25 август няма да съм в България. Всички промеждутъци обаче ще използвам, за да следя пощата си, тази тема и всичко, което правите. Докато съм на морето също ще се старая ежедневно да проверявам развитието на ситуацията, чакар че едва ли в някоя зала ще мога да анализирам добре какво има в разните файлове, които ми пращате. Около 25 август всички резултати, кои по-готови, кои по-сурови, ще трябва да ги събера, за да мога да ги обработя и до началото на септември да ги представя на съответното място.

Обещавам, че когато всичко мине добре и шефовете на научния проект се изцъклят как аджеба аз за 1-2 месеца съм получил резултати, за които тяхната супер машина ще трябва да се бъхти цяла година, от позиция на силата да поискам в секциата [b]acknowledgements[/b] на бъдещата статия да благодарим официално на "[i]членовете на форума на www.mtb-bg.com за предоставеното компютърно време и оказаното съдействие[/i]"!

Накрая на фермана ще [i][b]благодаря[/b][/i] на всички за сериозното отношение към темата и за това, че тук няма нито едно изказване извън контекста на проблема, нито едно заяждане. Доказахте ми по много категоричен начин, че заедно можем да направим неща, за които дори най-великият програмист-"симулант" с най-великата машина ще трябва доста да се поизпоти и да почака.

:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 10:57 am

уффф

току що прочетох какво съм написал и разбрах твърде малко от целия ферман...

какво пък остава за хора, дето хабер си нямат от тая материя!

моля за извинение, че едва ли не поисках от Вас да вземате решения вместо мен!

ако не сте наясно какво да правите, не търсете грешката в себе си. използвайте тази седмица до петъка да попитате тук или по ICQ, E-mail или чрез PM какво точно да правите във вашата ситуация, а и след това по всички канали без ICQ. ще ви го обясня в конкретния случай с много по-малко локуми.

освен това, хората, които не са се включили в проекта от началото, да не се опитват да стартират програмата, линк към която съм дал по-горе. няма да тръгне, гарантирам.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RaveUnit » Вто Юли 26, 2005 9:00 pm

спокойно сладурче, не всички сме зле като маскиран на кисело мляко френски йогурт :О
бъди готов да анализираш резултатите

***може да оставиш няколко системи за свободно теглене ?

infomaniac как се държи бебчето, на коя стъпка си , нали ти беше с A64, и в каква комбинация е - чипсет/памет/боза ???
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот Infomaniac » Сря Авг 03, 2005 12:25 am

Step 11829000 0.07529 ns. Approx. time for 0.42471ns : 77 day(s), 16.005h
One step: 0.158 s.
E= -8.76743 PE= -8.79012 T= 1.82003 ksi= 6.54558e-015
Aver.: PE= -8.79058 T= 1.82205

AMD64 3200+ / NF3 / 2GB RAM / WinXP Pro
Аватар
Infomaniac
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 11:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Авг 03, 2005 12:53 pm

[quote="Infomaniac"]


One step: 0.158 s.
AMD64 3200+ / NF3 / 2GB RAM / WinXP Pro
[/quote]

:bigeyes:
Интел Целерон 4 на 1.8 прави за тази система стъпката точно 4.4 пъти по-бавно... A 1.8 по 4.4 не прави 3.2...

I love AMD64!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Към всички - сори за бавните отговори.

Борбата с ненасроените Линукси в залите на Ахтопол не е за хора на по 3 бири...

И все пак пиша на кирица...

Равносметка:
Всичко върви норамлно!!!!!!!!!!!!!!!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Авг 03, 2005 12:55 pm

[quote="did"]

[quote="Infomaniac"]


One step: 0.158 s.
AMD64 3200+ / NF3 / 2GB RAM / WinXP Pro
[/quote]

:bigeyes:
Интел Целерон 4 на 1.8 прави за тази система стъпката точно 4.4 пъти по-бавно... A 1.8 по 4.4 не прави 3.2...

I love AMD64!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Към всички - сори за бавните отговори.

Борбата с ненасроените Линукси в залите на Ахтопол не е за хора на по 3 бири...

И все пак пиша на кирица...

Равносметка:
Всичко върви норамлно!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]

Имаш мейл
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Сря Авг 03, 2005 1:37 pm

Mоля дид да ме извини за офф ми в следващите редове.Въпреки това той е свързан с процесорите поне :D

Инфомания,да те запитам.На колко работи ядрото на просесора ти?Защото по описание би трябвало всичките AMD64-ки(Моят е AMD64 3000+ S754) да са с Hyper Transport Technology-то и трябва да е на 800,но при мен си е на 200.Не става дума за шината на дъното,за всеки случай да кажа.
Проверявам го със HARDiNFO 2005.Даже програмката има наглоста да ми каже,че процесора е 32 битов:D

Та тези бози заради винбоза XP и защото не го разпознава правилно,но иначе си работи както трябва ли е или моят AMD64 е от "орязките" и/или заради сокета?

Предварително благодаря за евентуалните отговори :)

А по темата.На мен една стъпа ми я прави за ~0.110 s.А машината ми няма 2гига рам:D

П.п.Дид,3200+ е с 2000Mhz(в случай,че си объркал естествено ;))...за каква ралзика става дума просто:)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ilinkolov » Сря Авг 03, 2005 2:17 pm

май се опитвате да сравнявате багер с права лопата ;)

а освен това: http://www.amdprocycling.com/
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Infomaniac » Сря Авг 03, 2005 3:26 pm

[quote="Metal_Psycho"]

Инфомания,да те запитам.На колко работи ядрото на просесора ти?Защото по описание би трябвало всичките AMD64-ки(Моят е AMD64 3000+ S754) да са с Hyper Transport Technology-то и трябва да е на 800,но при мен си е на 200.Не става дума за шината на дъното,за всеки случай да кажа.
Проверявам го със HARDiNFO 2005.Даже програмката има наглоста да ми каже,че процесора е 32 битов:D

Та тези бози заради винбоза XP и защото не го разпознава правилно,но иначе си работи както трябва ли е или моят AMD64 е от "орязките" и/или заради сокета?

Предварително благодаря за евентуалните отговори :)

[/quote]


Ей ги при мене какви са стойностите.
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0000.png
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0001.png

..eто и още едно комбинирано
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0002.png
HT при 939 до колкото знам е на 1000
Аватар
Infomaniac
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 11:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Сря Авг 03, 2005 3:30 pm

[quote="Infomaniac"]


Ей ги при мене какви са стойностите.
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0000.png
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0001.png

..eто и още едно комбинирано
http://store1.data.bg/infomaniac/SNAG-0002.png
HT при 939 до колкото знам е на 1000

[/quote]


Хм,значи не е проблема в процесора ми.
Излглежда Винбозата не ги разпознава както трябва.
Благодаря.:)

Едит:
"Hyper-Threading = No"???
Егати...

При мен HTL Speed-a e 804.30Mhz.Btw,какво значи съкращението HTL?Нещо не съм се сблъсквал с него преди да пусна Central Brain Identifier.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Infomaniac » Сря Авг 03, 2005 6:39 pm

[quote="Metal_Psycho"]


Хм,значи не е проблема в процесора ми.
Излглежда Винбозата не ги разпознава както трябва.
Благодаря.:)

Едит:
"Hyper-Threading = No"???
Егати...

При мен HTL Speed-a e 804.30Mhz.Btw,какво значи съкращението HTL?Нещо не съм се сблъсквал с него преди да пусна Central Brain Identifier.
[/quote]


HT при AMD значи "HyperTransport"
Hyper-Threading се използва от процесорите на Intel.

HTL=HyperTransportLink поне предполагам че е това...не съм се ровил да проверявам.
Аватар
Infomaniac
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 11:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Сря Авг 03, 2005 9:55 pm

за да се ползват 64битовите регистри като такива трябва да има подходящото ПО, което на бозешки е няква версия нямам спомен каква ама специална, нали, така че стандартния XP дето е 2600 си е 32битов и съответно използва само 32битови инструкции дори под 64битови процесори
на мен ми изгоря дъното и проекта е замразен, имам малко резултати, каквото успея да събера ще пратя след 15-16ти
трябваше да питам и кой с каква система е, при мен е страшно бързо всичко но системата е в средата - 36 - а сигурно ваште са бая по-големи номера
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Чет Авг 04, 2005 12:01 am

Благодаря за разясненията.
Ето какво изкарва при мен CBI
http://store2.data.bg/metalpsycho/Desktop/HT%201.JPG
Едно въпросче преди да продължа.Да разбирам ли,че пише,че няма/не е включен HT само защото не се разпознава от XP-то,а примерно XP 64 няма да има проблем?
По-нататък спрях до тук
http://store2.data.bg/metalpsycho/Desktop/HT.JPG
и се зачудих,ако променя Working Frequencies на 800,какво ще постигна?

RaveUnit,незнам точно за какъв е този номер "36",но ако е най-високата цифра на .res файловете то моят най-висок номер е 113.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пет Авг 05, 2005 1:13 pm

хе хе

нямам нищо против темата да си мерим процесорите.

За да има база за сражнение - тази програма не е типичен ТЕСТ, щото товари компа доста специфично.
Решаваща в случая е скоростта за достъп до непоследователни данни, тъй като цялата структура, върху която се работи, е доста оплетена мрежа от указатели /все пак, става дума за С++/ с общ размер в общия случай надхвърлящ КЕШ-а.

Та бързите шини печелят.

Второ по важност е АЛУ-то и по-точно, скороста му на работа с плаваща точка с двойна точност.

За да съм още по-конкретен, програмата е компилирана с MS Visual Studio 6.0 и е оптимизирана за PII /за повече нямах опции:angel2:/

RaveUnit, не се коси. Ти си много напред с материала и още преди седмица от теб получих фаилове, които биха ми свършили работа.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kagami » Пет Авг 05, 2005 2:18 pm

[quote="did"]

RaveUnit, не се коси. [/quote]


<off> Е как не! Нали е Човекът с косачката! ;) </off>
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот RaveUnit » Нед Авг 07, 2005 12:50 pm

хехе, да ти окося ли ливадката ??

MetalPsycho никаква ясна идея нямам, само предположения че си на прав път, може хора по-наясно и опитни от мен да ти помогнат, примерно от форумите на hardware.bg
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот did » Съб Авг 13, 2005 4:08 pm

Хаидеее...
Мандалото лопна!

Кой смятал - смятал.

В понеделник ще съм вече пред компа на работата, който за разлика от морските зали има даже софтуер и кирилица и ще мога да видя кой какво е пратил.

Всъщност да напомня за последно:
Спирайте вече сметките (ако не сте ги спрели вече или не са решили те сами да спрат)!
Пратете ми (ако още не сте) последния файл с разширение CSV и още 2-3 по-стари, както и големия файл с окончание RST. Този, последния, ми е най-важен.

На всички, на които неволно съм форматирал диска, гръмнал процесора, взривил захранването, дънната платка, видеокартата, амортизирал клавишите CTRL, ALT и DEL - ИЗВИНЯВАЙТЕ! Не беше нарочно!

Повече ще пиша след като си намеря компютър с БДС кирилица и клавиатура с подредба, която да не е нито немска, нито френска, а нашенска, че тука нещо не ми спори.

:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот onion » Съб Авг 13, 2005 6:33 pm

Пратих!

:^:
www.zoo-info.org
сайтът за екзотични животни
onion
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пет Юли 04, 2003 3:41 pm
Местоположение: София

Мнениеот RaveUnit » Нед Авг 14, 2005 9:27 am

довечера ще пусна, да се поджуркат още малко полимерчетата ... или утре сутрин ? нали ще ги обработваш в работата т.е. след 10ч ?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот did » Чет Сеп 22, 2005 6:27 pm

туп туп туп... май прахоляка от темата се поизръси. я да я извадим пак на припек в това дъждовно време.

Доста хора преди месец положиха мооого големи усилия да ми помагат и даже още бира не са получили. Тогава ми беше уж по-лесно - имах за цел да пробвам 20-тина ГОЛЕМИ сметки, всяка от които отнема мнооого време. Това просто ревеше за впрягане на мнооого машини да работят едновременно. Обаче след всички анализи, оправяне на грешки, оптимизации и т.н. сега се оказва, че и моята си мижава служебна машинка Athlon 1HGz 256MB RAM си прави всяка от тия симулации, за които се потихте толкова (че чак дъна горяха) за около 4-5 часа. мхмхм... това май не трябваше да го казвам. Е, все пак до сегашното положение на изминати километри в правилната посока нямаше да се стигне, без първите крачки на проби, грешки и лутане в непознатото поле.

Обаче както винаги става, работата е като хоризонта - колкото повече напредваш към края и, толкова по-далече се оказва той. Досегашните резултати са докладвани и обсъдени неофициално на 2 конференции - в Лион и Лайпциг (втората върви в момента) и явно от тая трънка ще изскочи заек. мхмхмхх, може и аз да съм заека, а трънката може да е българското нАучно блато, та въпреки нежеланието си пак да повдигам въпроса, ще го направя:

Имам тоя път малко по-различна молба: Не ми трябват мощни компютри. Има такива предостатъчно в института по полимери в Майнц, има си и там човек, който да подкара и завърши сметките, обаче има 1 проблем - там за Виндозе не са чувАли и не щат да чуят. Аз пък съм бос кът бат Саали в областта на Unix и подобните му (основно Linux). На теория би трябвало след като програмата е написана на C++, аз си мисля, че уж знам нещичко за тоя език, спазвал съм стандартите и т.н., като им пратя source-кода на 10-те cpp-файла и съответните header-и, те ще могат да ги компилират, да ги свържат в едни изпълнимо нещо и готово. Да, ама не!

Отговарят ми:


[i]Какво е това

#include <string>

Да не би да имате предвид

#include <string.h>

щото такъв header нашия компилатор не може да намери [/i]:boggled:

и още един куп такива простотии. Освен това нещо се усъмних, че май няма да е мнооого добре за мен да им пращам source-кода по разни си мои причини и подозрения.

Да си кажа - програмата без никакво пипане се компилира даже без 1 warning под MS Visual studio 6.0, [b]компилатора GCC от пакета DJGPP[/b], Borland C++... Какво може да му е на тоя техен Линукс, че не ми харесва сорса???? Много ми се ще ако някой има опит са такива проблеми, Линукс под ръка и малко свободно време и желание, да му пратя сорса, да се пробва да го докара до изпълним binary i386 файл, оптимизиран за каквото там може да се оптимизира и направо така да им го пратя, барабар с инструкциите за ползване (ама без сорса :D) и с това проблемите ми да приключат. Пък ако не се компилира, да видя какви са НАИСТИНА грешките, защото това горното примерче, колкото и да ме убеждават, не е грешка. И има ли вероятност така компилиран файл да не тръгне на някоя версия на Линукс, качена на някакъв P4, че вече не знам с какъв въпрос ще ме гръмнат при следващия опит за комуникация.

Някакви идеи от хора с повечко опит?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Чет Сеп 22, 2005 9:48 pm

[quote="did"]


[i]Какво е това

#include <string>

Да не би да имате предвид

#include <string.h>

щото такъв header нашия компилатор не може да намери [/i]:boggled:

и още един куп такива простотии. Освен това нещо се усъмних, че май няма да е мнооого добре за мен да им пращам source-кода по разни си мои причини и подозрения.

Да си кажа - програмата без никакво пипане се компилира даже без 1 warning под MS Visual studio 6.0, [b]компилатора GCC от пакета DJGPP[/b], Borland C++... Какво може да му е на тоя техен Линукс, че не ми харесва сорса????
Някакви идеи от хора с повечко опит?
[/quote]


Ъммм, какво ще кажеш вместо
[b]gcc[/b]

да използваш

[b]g++[/b]

за компилатор?

Избягват се доста недоразумения... Само един страничен въпрос, сорсовете *.c ли са, или *.cpp (като имена само)?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Съб Сеп 24, 2005 10:15 am

[quote="PtD"]


Само един страничен въпрос, сорсовете *.c ли са, или *.cpp (като имена само)?
[/quote]


*.CPP

ще го пробвам тоя g++, благодаря.

виж как Widows-привикналите като мене, от навиците си да зяпат менюта и бутончета, даже не си знаят името на компилатора :baby:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Съб Сеп 24, 2005 7:11 pm

[quote="did"]

[quote][i]Originally posted by PtD[/i]


ще го пробвам тоя g++, благодаря.

виж как Widows-привикналите като мене, от навиците си да зяпат менюта и бутончета, даже не си знаят името на компилатора :baby:
[/quote]


Ми то всъщност е един и същи компилатор, само че като се стартира с g++, приема че компилира C++ сорсове, a aко е c gcc мисли, че е С. Обаче ако разширението ти е *.cpp би трябвало и gcc да ти го компилира правилно (освен ако не са инсталирали суууупер натаманено и са пропуснали C++ компилатора - аз не съм виждал още такава система, ама все пак възможно е).

Ако си в безизходица, можеш да ги метнеш насам, аз ще се постарая да разбера каква ти е грижата. ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот TOYAGA » Съб Сеп 24, 2005 11:17 pm

[quote]Освен това нещо се усъмних, че май няма да е мнооого добре за мен да им пращам source-кода по разни си мои причини и подозрения...[/quote]


Хкхм... явно калпазаните от Макс Планк се опитват да гепят от колегите си в Майнинген... Ууу!:bigmout: :bigmout::bigmout:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Нед Сеп 25, 2005 1:39 am

[quote="TOYAGA"]


Хкхм... явно калпазаните от Макс Планк се опитват да гепят от колегите си в Майнинген... [/quote]


'Щот са стиснати! ;)

:rofl:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Нед Сеп 25, 2005 6:23 pm

[quote="PtD"]

... (освен ако не са инсталирали суууупер натаманено и са пропуснали C++ компилатора - [i][b]аз не съм виждал още такава система, ама все пак възможно е[/b][/i]).

Ако си в безизходица, можеш да ги метнеш насам, аз ще се постарая да разбера каква ти е грижата. ;)
[/quote]

PtD, не само е възможно, ами е и основното ми подозрение. мисля така, защото компилаторът GCC от пакета DJGPP е практически идентичен с този за линукс и при мен си прави програмата от раз.

техните програми всичките са си на С и даже в началото ми се чудеха що аджеба трябва да се занимавам със C++, виртуални касове и обекти, като с четиримерни масиви си станавало толкова лесно. туй не ща да го коментирам.

Май ще си поиграя да им направя едно makefile (хабер си нямам как, ше питам google, но май поне с него няма да могат да объркат какво да се компилира, с кой компилатор и как да се свързва). пък утре като съм на работа, ако се засечем в ICQ-то, може да те измуфтя да ми отделиш 10 минути.

:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RaveUnit » Нед Сеп 25, 2005 10:45 pm

знаеш ли, сорсовете на С и С++ се компилират безпроблемно под която и да е ОС, стига (разбира се) програмата да е 'Hello world', във всички останали случаи е по-усложнено ^____^
ако трябва тест на нещо готово под боза ХР и Linux с ядро 2.6.6 (май такова беше) свиркай накъмто мен
ако някой някога от тия полимери изплете бронебойна жилетка да се знае още от сега че искам 1 брой размер М (междинен).
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот did » Пон Сеп 26, 2005 1:51 pm

@PtD: :beer: :bowdown::bowdown::bowdown:

аз не съм програмист
и никога няма да бъъъда...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Пон Сеп 26, 2005 4:00 pm

:thumbu:

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: е начинът, по който се напредва в тая професия ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот velco » Нед Окт 02, 2005 9:55 pm

Кажи на тази полимери да направят справка в кой век живеят и да спрат да ползват GCC 2.95 (или 2.96) и да минат поне на GCC 3.x, a най-добре на GCC 4.x.

Що се отнася до gcc vs. g++, разликата е, когато линкваш -- g++ включва допълнително и библиотеките libstdc++, libsupc++ и libm ...
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта