въпрос за спирачка SAINT

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Нед Авг 28, 2011 7:17 pm

Здравеите колеги значи появи се един проблем с спирачката ми SAINT M 800 реших да смажа и почиста буталата на спирачката , значи 2 те бутала не излизат равномерно тоест едното е излиза повече докато другото излиза съвсем малко от там идва и проблема не притискат едновремено диска .Ако някой се е сблъскал с подобен проблем би споделил опит как се е справил с него .
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот aganjaholic » Пон Авг 29, 2011 8:25 am

Точно такава не съм имал, но просто махни накладките и с голяма права отвертка избутай буталото, което излиза повече, като използваш за опорна точка самия метал на апарата.
Аватар
aganjaholic
 
Мнения: 49
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Фев 25, 2011 9:38 am
Местоположение: Sofia

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Пон Авг 29, 2011 1:08 pm

това съм го направил даже няколко пъти буталата пак не излизат равномерно иначе не са клеасали добре раздвижени са
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот xcrider » Пон Авг 29, 2011 8:09 pm

някъде бях чел, че тази спирачка нарочно първия чифт бутала излиза преди втория, за да има по-добра спирачна сила
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=27686
the Saint calipers feature dual-diameter pistons resulting in one pair contacting the rotor slightly before the others to improve modulation.
това е за м810, но при теб пак трябва да е така
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот SeSSion » Пон Авг 29, 2011 9:39 pm

Saint M800 има само две бутала.
@yamahafazer1000 Пробвай да прибереш буталата и след това да натискаш с нещо буталото, което излиза повече и натискай спирачката леко. Така докато се изравнят буталата.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот flex » Вто Авг 30, 2011 9:10 am

Да не би случайно буталото което излиза повече да е от страната на маркуча ?
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Вто Авг 30, 2011 6:56 pm

значи след като се изравнят буталата след няколко стискания на лосчето пак започват да излизат неравномерно ,и да май от страната на маркуча излиза по навън буталото
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот Fresh » Вто Авг 30, 2011 9:32 pm

Имаш въздух ви системата обезвъздуши я. :beer:
Изображение
Аватар
Fresh
 
Мнения: 304
Рейтинг: 1219
Регистриран на: Пет Апр 08, 2011 8:58 am
Местоположение: Габрово

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Чет Сеп 01, 2011 12:48 pm

ще пробвам и ще видя дали е това :beer:
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот SenDog » Съб Сеп 03, 2011 12:56 am

yamahafazer1000 написа:Здравеите колеги значи появи се един проблем с спирачката ми SAINT M 800 реших да смажа и почиста буталата на спирачката , значи 2 те бутала не излизат равномерно тоест едното е излиза повече докато другото излиза съвсем малко от там идва и проблема не притискат едновремено диска .Ако някой се е сблъскал с подобен проблем би споделил опит как се е справил с него .


Да не би да искаш да кажеш, че едната ти накладка допира по-рано диска от другата?Да не би да не си сложил каплата добре и диска да не е центриран, опира ли ти в някоя от накладките ката завъртиш гумата?Има ли кривини по диска?Като натискаш плавно и леко лостчето, какво виждаш, че едната накладка започва да свива а другата не,като същата тръгва със закъснение или ..?От това което чета разбирам че и двете притискат диската като едната го прави по рано, забелязва ли се кривене на диска при натискане?
Аватар
SenDog
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Пет Юли 31, 2009 11:17 pm

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Съб Сеп 03, 2011 10:00 am

да забелязва се кривене на диска едното бутало бута повече ,главината и диска нямат никакъв луфт
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот SenDog » Нед Сеп 04, 2011 12:45 am

yamahafazer1000 написа:да забелязва се кривене на диска едното бутало бута повече ,главината и диска нямат никакъв луфт

Според мен трябва да си настроиш калипера :).
Аватар
SenDog
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Пет Юли 31, 2009 11:17 pm

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот penmark » Чет Сеп 08, 2011 10:58 pm

Някъде из форума го бях чел, ама не можах да го намеря. На мен ми помогна.
Изображение
Накратко:
Разхлабваш двете болчета оградени с червено на апарата така, че апарата да се клати, стискаш лостчето на спирачката без да сваляш гумата (ротора трябва да е между накладките) и затягаш болчетата държейки стиснато лостчето. След всяко монтиране на гумата се прави тая манипулация. :)
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот crossenduro2 » Пет Сеп 09, 2011 9:29 am

Прави се, ако си на 10 ос ;) . Аз съм на 20мм ос и винаги ми е едно положението на диска спрямо апарата :beer:
Изображение
crossenduro2
 
Мнения: 884
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 9:15 pm
Местоположение: Добрич

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот yamahafazer1000 » Пет Сеп 09, 2011 4:03 pm

знам как се центрова спирачка това е пробано
Аватар
yamahafazer1000
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 10:53 am
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот flex » Пет Сеп 09, 2011 8:34 pm

При положение, че пътя на флуида до едното бутало е по-кратък е нормално да не допират едновременно диска. Ако си виждал колко са дебели уплътненията при буталата на тези апарати ще ти стане ясно, че това се получава заради известен коефицент на триене който води до неравномерното излизане на буталата. Дори диска леко да започне да се огъва когато едното бутало първо избута накладките при диска това няма какво да те притеснява. Когато започне същинското спиране силата с която притискат диска се изравнява до нормални граници. При мен също е така от момента в който са били нови спирачките (2007-ма). При по-агресивно спиране също е нормално дори и самия диск да се криви. Вече ако имаш загуби на спирачна сила спрямо предишни карания, тогава проблемa е другаде.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот mi6obk » Пет Окт 14, 2011 10:33 pm

Не ми стана ясно дали си ги свалял буталата от апарата или не си. По принцип с времето се зацапват буталата и когато са прекалено мръсни трябва хубаво да се почистят, леглата в апарата също, като това става със свалянето им от апарата, смазваш, сглабяш и раздвижваш преди пълненето. Ако искаш пробвай без да ги сваляш, ТОВА ДО СЕГА ВИНАГИ МИ Е ПОМАГАЛО като ги извадиш внимателно леко навън буталата (не повече от 1,5-2,0 мм за да не изпаднат), почисти ги с четка (може да ползваш четка за зъби например, като може да я поострижеш с ножица ако се налага) и парцал. Капни им масло от вън и ги раздвижи многократно с припомпване. Аз ги връщам с голяма отвертка или с клещички "щъркели" като навивам изолирбанд на челюстите и на апарата за да не се драскат. Можеш да им нахлузиш и тънък силиконов маркуч на челюстите на клещите което е по-удачно. Помпаш и връщаш, като ако някое от буталата е по-мързеливо, задържаш с клещите по-активното докато не излезе мързеливото. Внимаваш пак да не изпаднат!!!! Чистиш отново, смазваш, помпаш и така докато не започнат да се показват еднакво бързо. Всичко това ще е вярно и при положение че няма въздух в спирачката. Не забравяй преди да сложиш отново накладките да избършеш всичко идеално за да не зацапаш диска и накладките. Дори и да остане леко забавяне в някое от буталата, но наистина леко това не е проблем както се пише по-горе защото при спиране усилията се уравновесяват взаимно.
Аватар
mi6obk
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Чет Авг 17, 2006 9:26 am
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: въпрос за спирачка SAINT

Мнениеот sailman » Съб Окт 15, 2011 10:07 am

@mi6obk :agree:
Може да се види как става и ТУК - Цъквате на "Saint Brake Pro Tune.pdf "
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта