Drag, Ram or Cross

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Drag, Ram or Cross

Мнениеот yavooor » Чет Окт 06, 2011 6:00 pm

Здравейте,
Имам един въпрос. Знам че вече има теми за това, но реших да и аз да попитам. Искам да си купя колело главно за каране (не смятам да скачам с него). Понеже живея малко извън града ще го карам по не особено гладки пътища и се чудя кое е най-добре да си взема. Спрял съм се на следните три варианта- Drag ZX-4, Ram HT 1,2 и Cross GRX8 26.

http://www.dimibike.com/velosipedi-koloezdene/velosipedi-planinski-hardtail/velosiped-drag-zx4.htm
http://www.dimibike.com/search/product-435.htm
http://www.crosscycle.com/products/buy/84/grx8
yavooor
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 9:04 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот kupuva_prodava » Чет Окт 06, 2011 6:07 pm

Като знаеш, че вече има защо питаш. Много ви се чудя на акъла Тука не е каквото решиш, а каквото трябва. Взимай РАМА и се кефи.
kupuva_prodava
 
Мнения: 98
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Пон Май 30, 2011 7:21 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот penmark » Чет Окт 06, 2011 6:10 pm

Взимай Кроса и се кефи. :D
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот kupuva_prodava » Чет Окт 06, 2011 6:15 pm

Знам, че не му е мястото тук, но къде си видял някъде човек, който е професионалист и кара Крос. Крос са куча марка, не правете грешката да взимате такова слабо колело. И РАМА не е много добър, но за тези пари е най-доброто, което може да се вземе. :agree:
kupuva_prodava
 
Мнения: 98
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Пон Май 30, 2011 7:21 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот penmark » Чет Окт 06, 2011 6:26 pm

Ако ще и Балкан да карат профитата. Измежду трите изброени, Кроса е най-добрият избор. Пък и сега е на промоция 590лв. :beer:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот naskoj » Чет Окт 06, 2011 6:28 pm

kupuva_prodava написа:Знам, че не му е мястото тук, но къде си видял някъде човек, който е професионалист и кара Крос. Крос са куча марка, не правете грешката да взимате такова слабо колело. И РАМА не е много добър, но за тези пари е най-доброто, което може да се вземе. :agree:


ами ако си извадиш главата от г*за ще видиш хора дето карат Крос . и един професионалист ще кара колело доста по висок клас и от трите . крос се съвзеха и почнаха да правят хубави колелета . например GRX8 : цена 700 лв , добро задвижване , добри хидравлични спирачки и още доста добри части единствения потенциален минус е теглото на рамката ,но той няма да се състезава и това не е от значение

към автора :
Рам :
добра рамка , лекичка сравнение с другите
в-брейк
по нисък клас части

Драг:
средно по тегло спрямо другите ( лично мнение и предположение )
механични дискови спирачки
среден клас части спрямо другите

Крос :
тежичка рамка
хидравлични дискови спирачки
най добри части спрямо другите две


аз бих взел Кроса .penmark кара такъм и може да ти каже колко е доволен
naskoj
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1083
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 7:01 pm
Местоположение: Варна

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот kupuva_prodava » Чет Окт 06, 2011 6:33 pm

Добре БЕ! Нали не давам аз пари. Какво ми се карате?! Рамката на РАМ е най-добра.
kupuva_prodava
 
Мнения: 98
Рейтинг: 1071
Регистриран на: Пон Май 30, 2011 7:21 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Nocturne » Чет Окт 06, 2011 8:54 pm

Cross GRX8 е добро като компоненти, покарах го малко, но наистина е тежко. Добро колело е, но просто мен лично не ме радва. Рам ХТ1 превключва скоростите по безшумно и бързо и значително по лек. В крайна сметка най-важното е рамката, да лека и да е подходящ размер. Дискови спирачки може после да си сложиш и да си избереш сам какви точно.
Може да изчакаш да си вземеш Drag ZX4 Pro 2012 който ще е под 700лв. може би към 600 и изглежда много добре, а ако ще го взимаш сега +1 глас за Рама от мен.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот rees » Чет Окт 06, 2011 8:58 pm

До колкото съм запознат при РАМ има възможност в момента на закупуване да подмениш всяка една част, което може да е в плюс. Ако знаеш какво точно искаш например: хубава вилка, качествени спирачки, добре работещи скорости и.т.н. Всичко това подлежи на промяна в самият магазин и по този начим можеш да се възползваш от хубавата рамка на РАМ но да добавиш среден клас спирачки и части. Не съм напълно запознат с тези условия, така че нека по-запознатите да ме поправят ако някъде греша.
Изображение
ХХХХХХХ написа:здравеите колеги искам да питам вилката зaшто ми оделя 3 съмтима хот на доле тяе на мало и бъздъx ие помпа до краи
Аватар
rees
 
Мнения: 195
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Пет Май 27, 2011 7:01 am
Местоположение: София

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот motomarzel » Пет Окт 07, 2011 9:03 am

Казвате рамката на РАМ е най-лека...2.11кг, срещу 2.20кг за Кросс на фона на 15кг велосипед... :dontknow:
В случая по-важна е цялостната окомплектовка на велосипеда, а в това отношение Кросс е по-добър от всички останали.
Аз лично карам GRX8 от 6 месеца, за които съм навъртял около 7000км, основно в планинината. С изключение на нормално износващите се части(при все условията в които карам), велосипеда се държи много добре. За момента съм сменил само заден дерайльор - Асерата подложена на такава екслплоатация просто нямаше как да издържи много и сега вилка(като замяната не е поради износване или повреда на старата).

Поздрави и успех при избора! :beer:
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 734
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Rix » Пет Окт 07, 2011 9:22 am

motomarzel написа:Казвате рамката на РАМ е най-лека...2.11кг, срещу 2.20кг за Кросс на фона на 15кг велосипед... :dontknow:
В случая по-важна е цялостната окомплектовка на велосипеда, а в това отношение Кросс е по-добър от всички останали.
Аз лично карам GRX8 от 6 месеца, за които съм навъртял около 7000км, основно в планинината. С изключение на нормално износващите се части(при все условията в които карам), велосипеда се държи много добре. За момента съм сменил само заден дерайльор - Асерата подложена на такава екслплоатация просто нямаше как да издържи много и сега вилка(като замяната не е поради износване или повреда на старата).

Поздрави и успех при избора! :beer:


Май искаше да кажеш 700км? Много е съмнително да си направил 7000км за 6 месеца, което си е по 40км всеки ден основно в планината, ако не си се изхвърлил - моите извинения!

По темата - и според мен рама е по-добър. По-лек от всички, по-добра седалка(изключително важен компонент), колче, кормило, лапа и на всичкото отгоре си правиш поръчка - идивидуализиран велосипед - части, цвят, размери и тн.
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Nocturne » Пет Окт 07, 2011 10:01 am

motomarzel написа:Казвате рамката на РАМ е най-лека...2.11кг, срещу 2.20кг за Кросс на фона на 15кг велосипед... :dontknow:
В случая по-важна е цялостната окомплектовка на велосипеда, а в това отношение Кросс е по-добър от всички останали.
Аз лично карам GRX8 от 6 месеца, за които съм навъртял около 7000км, основно в планинината. С изключение на нормално износващите се части(при все условията в които карам), велосипеда се държи много добре. За момента съм сменил само заден дерайльор - Асерата подложена на такава екслплоатация просто нямаше как да издържи много и сега вилка(като замяната не е поради износване или повреда на старата).

Поздрави и успех при избора! :beer:


Не е 2.11кг, точно тази цифра не знам откъде я взе.
Рамка HT1 Тегло: 1950 гр. (за 18") http://www.niko-bikes.com/shop/product. ... ductID=184
Рамка Cross GRX8 Тегло: 2,2 кг; не е ясно за какъв размер, но сигурно M или L което е 18''/20'' http://crosscycle.com/promo/grx8.html

Това е разлика от 250гр., не че е нещо кой знае какво де, но малко оттук мало оттам.. гумите на Рама Maxxis са с по ниско тегло от повечето доколкото знам.
И все пак 12.7 крайно тегло срещу 14.50, си е почти 2кг разлика! Айде да има 1кг общо за 2те дискови, но 2рия килограм идва от рамката и всички други компоненти които са по тежки при Кроса. За мен основното при този избор е дали искаш хидравлика, трябва ли ти и така. Ако си 67кг. като мен и не ти трябва особено голяма спирачна сила и няма да караш на дъжд, сняг..тежки условия (когато V-brake не спира) Рама е за предпочитане. Ако човек-а е по тежък и ще кара повече в планина хидравликата може би е по добро решение, а високото тегло за по едър и силен човек не е проблем.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот motomarzel » Пет Окт 07, 2011 10:17 am

От първи юни - когато си монтирах километражчето, до Велорали Черни връх, на което го счупих, бяха отчетени 4250км.

Но както и да е това не е от значение - не е важно колко километра си минал, а какво ти се е случило минавайки тези километри :beer: , важна е емоцията, важно е това което вършиш да ти носи удовлетворение.

по-добра седалка(изключително важен компонент), колче, кормило, лапа


И как по-точно прецени, че изброените от теб конпоненти са "по-добри"? :dontknow:

Нека да погледнем на нещата обективно, а не да използване заучени фрази.

Колчето+седалката на РАМ за нестандартни, по тяхна си I-beam технология, ако един ден ти се наложи подмяна на седалка, ще трябва да се съобразяваш с този техен стандарт, а това значително ще ограничи избора ти(само седалки на SDG), освен това аз лично познавам няколко души с изкривени стокови колчеа на РАМ(@emoonthemove вече смени две).
А това за лапата и кормилото въобще няма да го коментирам.


В сайта на РАМ има характеристика(геометрия) на рамката, където пише следното:

GEOMETRY

AL6061 ALLOY / FOR SEMI-INTEGRATED HEADSET / 27.2mm SEAT POST DIAMETER / 31.8mm TOP PULL Front Derailleur / 68mm BOTTOM BRACKET / DISK BRAKES AND V-BRAKES COMPATIBLE / WEIGHT 2.1kg.


Източник: http://www.ram-bikes.com/eng/ht_one.php

Поздрави и успех!!!
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 734
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Rix » Пет Окт 07, 2011 10:47 am

Колче, лапа и кормило = по-лек велосипед (факт)
Защо седалката е добра? Не мога да ти отговоря, не знам каква е технологията! Но отново факт е, че повечето хора си сменят седалките от драг и крос, защото са неудобни, докато от SDG недоволни не съм виждал или чувал, както и не съм чул някой да реши да я смени с такава от 20лв, повечето си купуват същите, когато дойде края на живота на старите. Когато покараш 100км с нея ще разбереш разликата. И между другото колчето на HT1 e стандартно TRUVATIV, както и седалката е с тип релси стандартни, а технологията I-Beam не е на RAM, а на SDG и седалката на HT1 (SDG Bel-Air RL) не я използва(с релси е).
Всяко колело предлага компромиси и плюсове. Въпрос на преценка и приоритети е за човека, да си прецени сам.
Аз лично предпочитам рамка, колче, седалка, лапа и кормило да са качествени, защото те се сменят най-рядко, докато компонентите, които се износват да си ги ъпгрейдна после(например касета, дерайльори и тн). И че за определен стил каране(и ако теглото на колоездача не е високо) дисковите спирачки са безсмислени, пък и винаги могат да се сложат понататък. Докато да сменяш здрава рамка или други здрави "скелетни" компоненти е безсмислено и парите ще са навятъра, затова е най-добре според мен поне, да се вземе велосипед с по-добри такива още в началото. Пък и пак повтарям, на RAM-а може да си го поръчаш с каквито части искаш, както и цвят и размер, а не да се ограничаваш с наличното.
Последна промяна Rix на Пет Окт 07, 2011 11:11 am, променена общо 2 пъти
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Nocturne » Пет Окт 07, 2011 10:56 am

Компонентите на SRAM, Avid и Truvativ които доколкото знам са една компания са доста приятни и качествени по мое мнение за цената си и за това не случайно Рам са решили да ги използват.

Някой може ли да ми каже каква е разликата между обтегача Sram Х3(HT1.2) и Х4(при HT1.1) По-висок клас..ок какво значи по висок клас обтегач, какви са му предимствата,повече издържа на ''сътресения'' при планинско каране?
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот Rix » Пет Окт 07, 2011 11:03 am

Nocturne написа:Някой може ли да ми каже каква е разликата между обтегача Sram Х3(HT1.2) и Х4(при HT1.1) По-висок клас..ок какво значи по висок клас обтегач, какви са му предимствата,повече издържа на ''сътресения'' при планинско каране?


Основната разлика е, че колелцата могат да се сменят + уж малко по-качествени материали, тоест би трябвало да е малко по-надежден. Начина на работа им е идентичен, тоест ако при единия има "сътресения" и при другия ще има. Разликата ще е (на теория), че X3 може да се счупи по-лесно, но на практика може и да няма разлика особено.
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Drag, Ram or Cross

Мнениеот fastara98 » Пет Окт 07, 2011 9:33 pm

Мен най-много ме кефи DRAG- а, най-добрите компоненти има CROSS-а, но ако не искаш да имаш проблеми с вилката взимай RAM-а. В много форуми съм гледал и чел, че моделите на SR suntour (XCM и XCT) са едва ли не толкова ''хлабави'', че като ги навали дъжда затягат. Познавам един (по физиономия) човек, че кара SHOKBLAZE с вилка SR suntour XCM, който е държал байка си една вечер на открито и като му се качва вилката затяга...Това е мое мнение. Според мен недей да бързаш с покупката. Питай хора които повече разбират, чети в форумите, и ако имаш възможност ги пробвай за да разбереш кой е най-добър за теб... :beer: :beer: :beer:
I have only one life and this life I want to experience it as biker...
Аватар
fastara98
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Нед Апр 10, 2011 7:16 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта