Монтаж на дискова спирачка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Монтаж на дискова спирачка

Мнениеот Cocko » Сря Авг 03, 2005 4:11 pm

Може да е питано и преди, но аз не намерих топици на тази тема. Все пак се извинявам, ако вече има такава тема. Имам следния въпрос- има ли някакъв чалъм при слагането на дискове с болтове или просто завиваш?
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Авг 03, 2005 4:13 pm

Виж каква ти е спирачката и потърси в сайта на производителя инструкция за монтаж;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Cocko » Сря Авг 03, 2005 4:24 pm

То просто, ама кой да се сети! Благодаря много!:beer::beer::beer::thumb:
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Сря Авг 03, 2005 4:40 pm

Надявам се имаш "еврейска звезда"?
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Сря Авг 03, 2005 4:41 pm

[quote="Cocko"]

Може да е питано и преди, но аз не намерих топици на тази тема. Все пак се извинявам, ако вече има такава тема. Имам следния въпрос- има ли някакъв чалъм при слагането на дискове с болтове или просто завиваш?

[/quote]


Един чалъм, който бих ти препоръчал е преди да стегнеш болтовете да завъртиш диска колкото можеш по посока обратна на въртенето на колелото. Целта е да се обере луфта в дупките на диска, за да се минимизират радиалните напрежения върху болтовете по време на спиране.

Edit: другия чалъм е да стягаш срещуположни болтове за да се стегне равномерно диска, иначе може да има минимално странично биене на диска.
Конретно за диск с шест болта, сложи диска нагоре с някоя дупка и ги номерирай мислено по часовниковата стрелка. След това стягай по схема 1-3-5-2-4-6 или още по-добре 1-4-2-5-3-6
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 03, 2005 4:43 pm

[quote="marshall__"]

Надявам се имаш "еврейска звезда"?
[/quote]

И динамометричен ключ, с който да затегнеш болтовете на ротора съгласно предписаните от производителя стойности.
Бе що не отидеш в сервиза на Федерацията да ти я мотират!:agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот M1010X » Сря Авг 03, 2005 4:55 pm

да ходи до федерацията и да ръси пари (колкото и да са) за 6 болта? :crazy:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Авг 03, 2005 5:06 pm

[quote="M1010X"]

да ходи до федерацията и да ръси пари (колкото и да са) за 6 болта? :crazy:
[/quote]


@Cocko:
и аз не виждам смисъл, конкретно за това. важното е болтовете да са намазани с loctite макар, че някои производители на главини не препоръчват loctite.

а стягането - ми аз лично ги стягам нормално, с лек напън накрая. от пресилване няма смисъл, щото първо ако нямаш читав имбус ще си издереш ръцете и второ тези болтове доста лесно им се късат главите при презатягане. ако ще ги стягаш на ръка недей да използваш инструмент с голямо рамо, изобщо не е нужно такова изпълнение.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Cocko » Сря Авг 03, 2005 5:40 pm

@Marshall_
Имам два коплекта еврейски звезди, един с дупка по средата и един без.
@Bikerider
Доколкото разбирам двата чалъма могат да се използват заедно, нали? Относно късане главите на всякакви болтове- имам доста опит... за съжаление. А задължителен ли е Loctite-a? Мога ли да проверявам болтовете през 80-90км? Нямам такова чудо у нас, а доколкото знам не е евтино и изветрява бързо.
@Jivkonik
Динамометричен ключ ще си намеря лесно, да отида до федерацията също не е трудно, ама верно за 6 болта не ми се разкарва до там. За гаранциите знам.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 03, 2005 6:50 pm

[quote="Cocko"]
@Bikerider
Доколкото разбирам двата чалъма могат да се използват заедно, нали?
[/quote]


Да, разбира се :)

[quote="Cocko"]
Относно късане главите на всякакви болтове- имам доста опит... за съжаление. А задължителен ли е Loctite-a? Мога ли да проверявам болтовете през 80-90км? Нямам такова чудо у нас, а доколкото знам не е евтино и изветрява бързо.
[/quote]


Относно късане глави на болтове - и аз :D
loctite не е задължителен, но помага срещу разхлабване от радиалните усилия при спиране.
Разбира се, по принцип няма нужда от него щом се стяга стомана в алуминий, но точно на това място според мен има. Разбира се не бива да се прекалява с количеството, щото крие риск за резбата в главината при следващото отвиване.

Но ако не ти се занимава с loctite недей да слагаш нищо на резбата и я почисти с обезмаслител (особено важи ако главината е нова). Ако все пак е монтиран поне един диск на нея преди твоя, може би все пак е добре да се сложи loctite - просто е решение от типа "сложи и забрави", другото е малко изнервящо според мен - да проверяваш и да донатягаш и никога да не си 100% уверен дали са ти затегнати болтовете без да ги проверяваш изрично - все пак за спирачка иде реч.

а за изветряването - моите шишенца си стоят от около една година, че и повече и не са изветряли, нито са се втвърдили. говоря за оригинален loctite.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Чет Авг 04, 2005 9:14 am

ако е чисто нова спирачката и винтовете към нея са намазани с локтайд за обиране на луфтовете:popcorn:
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Cocko » Съб Авг 13, 2005 8:49 pm

А дали втори фланец, който се затяга въху диска с нормалните болтове ще ми даде по- голяма сигурност на сглобката и дали ще е рационално? Идеята ми е за нещо като шайба върху диска, която да не го притиска в 6 точки, а с цялата си повърхност. Също така може и леко да го изправи, не че е много крив (0.1мм, мерено) ама ако може да стане по- прав, мисля че ще е добре.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Съб Авг 13, 2005 10:35 pm

@Cocko
За тая шайба най-вероятно няма да имаш място, главите на болтовете може да почнат да опират в крака на вилката. А за изправянето на ротора не се тревожи, той сам ще си се изправи постепенно.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Cocko » Съб Авг 13, 2005 10:43 pm

Тя може да бъде три милиметра преспокойно, ама като е толкова тънка не знам дали ще си върши работата.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта