Задни главини - на шлиц или резба ?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот tbk515 » Вто Дек 13, 2011 8:21 pm

Привет! Предварително се извинявам, ако темата не е на място!
Защо главината на шлиц е по-добра от тази на резба? Според мен няма смисъл на пръв поглед. Май нещо не мога да намеря обяснение, затова, моля без спорове, а само доказателства. Нека да ми се обясни като на "олигофренче"! Благодаря!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Yavkata » Вто Дек 13, 2011 8:34 pm

ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот tbk515 » Вто Дек 13, 2011 9:01 pm

Yavkata написа:http://www.mtb-bg.com/index.php/special/tips/245-tips006


Все още не ми е толкова ясно!
Отделно още 1 въпрос изникна: може ли главина на резба да се смени с шлицова? Кое по-точно се подменя? Ще трябва ли да се сменя венец-касетата?
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот vvvaaal » Вто Дек 13, 2011 9:08 pm

Ето ти това, което търсиш:
При главините с венци на резба лагерите не са разположени симетрично спрямо краищата на оста, поради което последната се натоварва неравномерно и се чупи и криви по-лесно и по-често.

Отговорна въпросите: Да, може да се смени, сменя се цялата главина, трябва да се пренаплете(да се свалят спиците от старата и да се сложат на новата) и трябва да си вземеш нови венци(с монтаж на шлиц).
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Ozzie » Вто Дек 13, 2011 9:28 pm

tbk515 написа:Все още не ми е толкова ясно!


При главините с венци на резба лагерите не са разположени симетрично спрямо краищата на оста, поради което последната се натоварва неравномерно и се чупи и криви по-лесно и по-често.


От това, по- ясно, здраве му кажи.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот tbk515 » Вто Дек 13, 2011 9:31 pm

vvvaaal написа:Ето ти това, което търсиш:
При главините с венци на резба лагерите не са разположени симетрично спрямо краищата на оста, поради което последната се натоварва неравномерно и се чупи и криви по-лесно и по-често.

Отговорна въпросите: Да, може да се смени, сменя се цялата главина, трябва да се пренаплете(да се свалят спиците от старата и да се сложат на новата) и трябва да си вземеш нови венци(с монтаж на шлиц).

Това го прочетох в горния линк. Нова главина + нови венци в среден ценови клас колко ще излезне?

EDIT:

Ozzie написа:От това, по- ясно, здраве му кажи.


Само да поясня: реално тази резба/шлиц, освен че играе ролята на съединител между венец-касета и оста, също така лагерите (на оста) са симетрично разположени! Така ли е или се бъркам?
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот axelmax » Вто Дек 13, 2011 9:55 pm

Симетрично е правилно ,но главното е ,че и този лагер ,който откъм венеца е разположен максимално навънка(така главината е по стабилна- конструктивно и понася по-лесно натоварването).Има редица предимства,ако си на шлици:
1.изборът на венци е огромен,докато при на резба само до 7 венеца ,ако искаш да е маркова ,има и 8-ца ,но са китайски и не са особено читави
2.главината е с пъти по издръжлива и веднъж минеш ли на този стандарт няма да искаш да си на другия
3.изборът на главини е огромен,а при главините на резба трудно се намира дори за диск и са няколко модела
4.дори като погледнеш няма главина на ЦЛ-стандарт на шимано за диска
5. главината на шлици много по трудно отваря луфт :agree:
Като сменяш главината имай предвид,че старите спици може да не са станат особено ,ако сменяш главина на резба с главина на шлици.Разликата идва от това,че фланецът на тази за шлици и особено и за диск (най вече при при по евтините модели) е с по- голям диаметър.Като отидеш в сервиз,че ти кажат.Избирай плетене "три кръста".
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Вто Дек 13, 2011 11:05 pm

axelmax написа:1.изборът на венци е огромен,докато при на резба само до 7 венеца ,ако искаш да е маркова ,има и 8-ца ,но са китайски и не са особено читави

Да, има повече възможности за 8 , 9 та даже и 10 венеца.Обаче и разликата в цените е сериозна!
:)
axelmax написа:2.главината е с пъти по издръжлива и веднъж минеш ли на този стандарт няма да искаш да си на другия

Нима? Да си чувал някоя на шлици да е работеща след 30-40 години? Щото мога да ти покажа такава на резба !
axelmax написа:3.изборът на главини е огромен,а при главините на резба трудно се намира дори за диск и са няколко модела

Ако ти е мерак със дискови спирачки да си, да проблем ще е малко...Да, и добри главини на резба не се намират лесно, поне у нас.
axelmax написа:5. главината на шлици много по трудно отваря луфт :agree:

Не думай! И по каква причина - нещо са по-различни конусите и съчмите вътре ли? Ако е калпава главината, нема значение дали е на резба или на шлици - все е боклук.
Но ако се поразровите из нета, има главини на резба, дето не отстъпват по цени на тия, със шлиците.
И последно - стига с тоя мит за симетрично разположените лагери!На скъпите главини, на шлици, лагерите са още по-несметрично разположени.Ако някой не вярва, да погледне устройството на на някоя главина от 100-тина евро нагоре. Лагерите на свободното дрижение (Freehub Body) не играят, щото не е част от тялото на главината.Работят само когато се върти веригата.
tbk515 написа: Нова главина + нови венци в среден ценови клас колко ще излезне?

Зависи колко среден :) Между 60-70 и 100 лв, според твоето средно! Може и повече,ако имаш мерак :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот rsf » Сря Дек 14, 2011 1:31 am

tbk515 написа:
Само да поясня: реално тази резба/шлиц, освен че играе ролята на съединител между венец-касета и оста, също така лагерите (на оста) са симетрично разположени! Така ли е или се бъркам?


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... son-en.svg
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот axelmax » Сря Дек 14, 2011 10:39 am

rsf- много думи ,а простое дна снимка е достатъчна :agree:

@Шлек_народен- Шлек_народен

Разликата не е толкова голяма,не ставай дребнав ,особено като отиваш на друг стандарт.За теб май няма значение,че момчето говори за ниския клас компоненти,тука в България ? Ти гледаш главина ама венеца не си го споменал колко е издържал(нали той е фината част,не алумиевото тяло с чашките).
Погледни дяла на шлицовите главини после на тези на резба и дано ти светне нещо.Кой нормален би дал пари за главина на резба висок клас срещу висок клас шлицова?Погледни кой стандарт изчезва и ,кой слагат на масовите колела.
Ти в форум за планиско колоездене или в музейно -алейно ?Стига с изключение, да си вадим заключения.Аз лично не знаех,че още някой прави висок клас главини на резба(сигурно някой останал в миналото ентосиаст).
Какво работиш?
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Сря Дек 14, 2011 10:50 am

Добре ,явно пак някой се е показал като много разбиращ :)
Понеже, май не му е ясно за кво говоря, надявам се поне от схеми да разбира!http://www.hopetech.com/webtop/modules/_repository/documents/ProIIEVORearExploded.pdf
Иначе тия главини на резба със сигурност не са направени за DH, или трикове, скокове и разни други фасони.Просто са за нормално каране.За тия дисциплини си има подходящи модели.
Ако някой се е насочил към тях, избора на главина на резба е неудачен.
Лошата слава на този вид се носи предимно от некачествени евтини модели.Или използване не по предназначението им.
Предимството е лесно обслужване(два конуса и шепа съчми-другите части са във венец-касетата) и ниска цена на венците. Шиманско тяло със шлици мисля, че под 30 евро няма.А венците на резба са 10-15 лв .За някой това може и да е важно.Верно, няма голям асортимент ,но стига за обикновено каране.Макар че, според писанията тук, сума по-малка от 1000лв за колело нема кво да се обсъжда.
Явно карането на колело си е за по-заможни хора!
п.п. " Кво работиш?" - Има ли значение? Приеми, че работата ми е да разбирам от железа, чертежи, механика и от тоя род неща.
п.п. 2 Венците- не знам някой да издържат 100 години!Това са консумативи. При нормално каране една касета може да кара около 10 000-15 000км . Изключения има и над тия километри, но като цена са съизмерими.Някой хора това го карат за година. По черно, кално, мокро и други живота на венците се намалява поне наполовина ,че и повече.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот axelmax » Сря Дек 14, 2011 11:11 am

http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-za ... -2012.html
http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-za ... -rm60.html
Имаше и формула до 20 лева.

Как по-лесно вдигат щангата щангистите, като я хванат за средата или по близо до краищата?
Не случайно питах какво работиш,че усетих поредното творение на техническия. :crap:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Сря Дек 14, 2011 11:30 am

Даваш ми цени на евтини главини на шлици.Аз говоря за тия неща
http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=Freehub+Body
Ето ти и цена на едно Шиманско - http://www.roseversand.com/article/shimano-sprocket/aid:49967
Ако нещо неясно обяснявам, пак да опитам! Тия неща са със главината . Ако се развали кво праим? Нова главина, ново такова тяло.А при главина на резба,тия кученца и други дреболии са във венците.При смяна на венците се подменя и това чудо, дето цъка :)
При евтините (и не толкова евтини) главини на шлици , тая част се вързва към тялото на главината със един кух болт.През него минава оста.Вътре в него е и единия лагер(чашката му) . Понякога се получава изкривяване на цялата с-ма и тогава е почти невъзможно да се обере луфта. Или затяга, или има някакъв луфт.Това е проблема на иначе "моделите от бъдещето", щото другите нали били от миналото :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот vpravov » Сря Дек 14, 2011 1:21 pm

@Шлек_народен - по принцип не си написал нищо невярно, но забравяш, че това е форум за планинско колоездене и гледната точка към компонентите е пригодността им за такъв тип експлоатация. А главина на резба, ставаща за планинско колоездене няма, освен ако не смяташ леката разходка по черен път за такова.
Шлек_народен написа:И последно - стига с тоя мит за симетрично разположените лагери!На скъпите главини, на шлици, лагерите са още по-несметрично разположени.Ако някой не вярва, да погледне устройството на на някоя главина от 100-тина евро нагоре. Лагерите на свободното дрижение (Freehub Body) не играят, щото не е част от тялото на главината.Работят само когато се върти веригата.

А на тези главини, колко им е дебела остта и дали не са си смятани за конкретни натоварвания?
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Сря Дек 14, 2011 2:17 pm

tbk515 написа:Защо главината на шлиц е по-добра от тази на резба? Според мен няма смисъл на пръв поглед. Май нещо не мога да намеря обяснение, затова, моля без спорове, а само доказателства. Нека да ми се обясни като на "олигофренче"! Благодаря!

Човека пита ,аз обяснявам! Всеки си преценява за кво да я ползва!Просто има и друго мнение,ама явно тука не е прието да се спори с радиото :) Не мога да Ви разбера системата и ползата от нея, след като за да си кажа мнението по въпроса ми струва 60 точки от скапания рейтинг!Засега :) Има едно изказване по въпроса, ама засега ще се въздържа да го цитирам дословно.
vpravov написа:@Шлек_народен - по принцип не си написал нищо невярно, но забравяш, че това е форум за планинско колоездене и гледната точка към компонентите е пригодността им за такъв тип експлоатация.

Е, не пише на раздела "Планински веломеханик" все пак нали ! Ама явно освен МТБ ( бих уточнил и модела, ама...е, повечето DH си представят) други колела не съществуват.Та половината колела по магазините са със такива главини.Ако малко разбираш може да я докараш така, че да върши работа.Пак казвам - не и е за DH!
А оста на онези главини е 16-17 мм диаметър, но е алуминиева и куха.Такива са диаметрите на лагерите. Разбира се ,че е смятана какво натоварване ще издържи! И най-вече колко грама ще тежи :))Но нима другите оси се правят без капчица мисъл? Вероятно е така при евтините модели, и мисля че го споменах . Икономии от материал, термообработки и т.н. Аз се опитах да кажа две думи за конструкцията.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот edinmilion » Сря Дек 14, 2011 2:33 pm

Шлек_народен написа: Аз се опитах да кажа две думи за конструкцията

Точно, а от там нататък всеки да си преценя. Tака че спора, ако изобщо може да се нарече така, в крайна сметка е полезен :agree:
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот tbk515 » Сря Дек 14, 2011 8:51 pm

Сега вече остана само 1 проблем: да си взема байк с главина на шлиц и да разбера дали за мен е по-добрия вариант! Ако изкарам 1 година без смяна на ос и т.н. значи за мен е по-добре шлицовия вариант, защото не малко оси съм сменил на един 15-тина годишен велосипед! Благодаря на всички за отделеното време за разясняване на въпроса ми!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот PtD » Чет Дек 15, 2011 10:40 am

Шлек_народен написа:При смяна на венците се подменя и това чудо, дето цъка :)

За теб може и да е плюс, но от моята гледна точка е огромен минус. Прецизно изработен храпов механизъм, с качествени материали, е доста скъп. Това значително ще оскъпи задната касета. А задната касета се сменя много по-често от главината.

А за сачми-конуси/индустриални лагери, мога да говоря от личен опит в средния клас (а не ниския) - задна главина - така и не можа да остане без луфт. А сегашната ми, с индустриални лагери, не е мръднала за 6 години. И то не шосейно каране :emlaugh:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Чет Дек 15, 2011 11:06 am

PtD написа:а теб може и да е плюс, но от моята гледна точка е огромен минус.

Ами просто гледаме от различен ъгъл. Ако е качествен механизма, нема кво да му стане и след дълга употреба.Достъпен е и лесен за обслужване. Но на обикновените(типа средно "Шимано" ) е доста сложен достъпа до там и самата поддръжка.
А на тия венци механизма, ако изкара 10 000 -много ще се радвам :) Ако сдаде багажа -просто нови.При цена 10 лв парчето....то и веригата ми е толкова, ама я хвърлям за 2000.
PtD написа:А за сачми-конуси/индустриални лагери, мога да говоря от личен опит в средния клас (а не ниския) - задна главина - така и не можа да остане без луфт. А сегашната ми, с индустриални лагери, не е мръднала за 6 години. И то не шосейно каране :emlaugh:

Ако правилно разбирам говориш за главина на шлици(среден клас). Мисля, че бях споменал за този проблем със луфта - ако има някаква кривина и дотам. Без луфт спира да се върти.Точно по тая причина не съм очарован от този тип главини.Не всички все пак се докарват до това положение,но също съм се сблъсквал със този проблем.Ако говорим за скъпите модели- и със индустриални, и смесен тип лагери, там нещата са по съвсем друг начин.Е, и цената е съвсем друга съответно :)
Но всяко нещо си има плюсове и минуси - всеки си избира според собствени критерии.
Все пак не подценявайте шосейното каране, като натоварване и износване на компоненти.Като време е съизмеримо.И на байка, и на шосейката хвърлям верига за около година:)Не говоря за евтини модели.Там е няколко месеца.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот PtD » Чет Дек 15, 2011 12:50 pm

Шлек_народен написа:Все пак не подценявайте шосейното каране, като натоварване и износване на компоненти.Като време е съизмеримо.И на байка, и на шосейката хвърлям верига за около година:)Не говоря за евтини модели.Там е няколко месеца.


Не говорим за вериги. Говорим за главини. При планинското има значително повече динамични натоварвания върху главините.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Чет Дек 15, 2011 1:19 pm

Вярно е, за главини става дума!Веригата я дадох като пример,щото е компонент със по-кратък живот.Сравнявах като време, не като пробег. При единия тип каране е влиянието на лошия терен, при другия - километрите.И все пак, за главините - на байка, скъп модел "Формула" е жива още(4-5г.), а на шосейката, среден клас "Формула", замина за година и нещо. Луфт, който няма оправяне! За главини на шлици става дума. Пояснявам, защото и за други говорим.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот n1ky » Чет Дек 15, 2011 6:19 pm

За да не отварям нова тема,ще си позволя да питам тук. :peace: Та въпросът ми е дали на всяка една главина на шлиц може да се направи single speed (с едно венче) с помощта на спейсъри и венче ? :)
Аватар
n1ky
 
Мнения: 497
Рейтинг: 1283
Регистриран на: Нед Окт 10, 2010 2:16 pm
Местоположение: Sofia

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот axelmax » Чет Дек 15, 2011 7:16 pm

Да.
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Шлек_народен » Чет Дек 15, 2011 8:55 pm

Aбе момчета, не ви ли омръзна да си играете с тая математика? Ако нещо не сте съгласни -напишете го ! Или ви е трудно с буквите, та карате само на чертички :))Бих повторил едни думички на Тояга по повод на "системата" ,ама нема смисъл...
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот PtD » Чет Дек 15, 2011 9:53 pm

n1ky написа:За да не отварям нова тема,ще си позволя да питам тук. :peace: Та въпросът ми е дали на всяка една главина на шлиц може да се направи single speed (с едно венче) с помощта на спейсъри и венче ? :)

Все пак е добре freewheel-ът да не е от кашкавал, защото усилието от разпределено на 8 или на 9, се концентрира в 1, и започва да си хапва от метала.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот n1ky » Чет Дек 15, 2011 10:04 pm

PtD написа:Все пак е добре freewheel-ът да не е от кашкавал, защото усилието от разпределено на 8 или на 9, се концентрира в 1, и започва да си хапва от метала.


Нещо такова мисля да сложа : http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 595&lang=2,а ако някъде има с по-малко зъбци,споделете и ще съм Ви много благодарен. :)
Аватар
n1ky
 
Мнения: 497
Рейтинг: 1283
Регистриран на: Нед Окт 10, 2010 2:16 pm
Местоположение: Sofia

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот PtD » Пет Дек 16, 2011 10:00 pm

n1ky написа:
PtD написа:Все пак е добре freewheel-ът да не е от кашкавал, защото усилието от разпределено на 8 или на 9, се концентрира в 1, и започва да си хапва от метала.


Нещо такова мисля да сложа : http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 595&lang=2,а ако някъде има с по-малко зъбци,споделете и ще съм Ви много благодарен. :)


Зависи за какво го ползваш. На трайълското колело имам 18Т. А си го купих не помня откъде, ама май от CRC, навремето.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот n1ky » Пет Дек 16, 2011 10:05 pm

PtD написа:Зависи за какво го ползваш. На трайълското колело имам 18Т. А си го купих не помня откъде, ама май от CRC, навремето.

Ами стрийт най-вече. :)
Аватар
n1ky
 
Мнения: 497
Рейтинг: 1283
Регистриран на: Нед Окт 10, 2010 2:16 pm
Местоположение: Sofia

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот Ogard » Сря Апр 09, 2014 10:14 am

Здравейте!
За да не почвам нова тема. Drag one с задна главина на резба Joytech 36 спици 135 mm дължина! Тежък съм 90 и малко ;) Искам да сменя главината с такава на шлиц, защото карам стабилно градско през препятствия и cross-country - сещай се по Витоша, но не DH и задна ос ми е консуматив (чупя я веднъж месечно)
Въпроса е: Mоже ли да сместя такава с дължина 150 mm? :bigeyes:
Например тази - http://www.ebay.co.uk/itm/231196304797? ... EBIDX%3AIT
Знам, че drag one е гадно колело но ще го сменя само като има пари за RAM или като му усуча рамката на възел ;)
Drag 1 + suntour xct + disc brakes
Аватар
Ogard
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 9:49 am

Re: Задни главини - на шлиц или резба ?

Мнениеот marsa » Сря Апр 09, 2014 12:22 pm

Не, нормално можеш да сложиш само 10x135мм главина. Няма смисъл от експерименти, които няма да имат особена полза и вероятно ще ти излязат по-скъпо.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта