Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Чет Дек 15, 2011 9:25 am

Здравейте колеги от скоро притежавам Scott voltage FR .И имам нужда от добър шок .
като за начало ще започна с това което търся от шока ,и след това ще ви покажа шоковете на който съм се спрял..
общо взето на кратко искам : много добра чувствителност на малки неравности ,не искам сякви пропадания в хода както беше преди с моя dhx5 ,и да няма bottom aut в края на е настина прогресивен .
попринцип искам въздух ,но съм готов и на саможертви от към тегло . :D

marzocchi ROCO WC AIR малко каран на колега от форума
X-fusion H3 LT чисто нов тук в България . Това което съм чел за него е ,че е по- лек по работещ и по- качествен от dhx5 air

FOX RC4 също малко каран на колега от форума . Това което съм чел за него из интернет ме кара да си мисля ,че е по добър от дхх5 . Подобренията спрямо него разбирам ,че са : по голямо бутало , премахнали платформата има две компресии ,и са намалили теглото...

manitou Revox pro Ще се закупи нов от представителя за България и ще си имам гаранция за него . Другото което е ,че на настройки е еднакъв с РЦ4 ...

Изключително ще съм благодарен на няколко компетентни мнения ! :popcorn:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот konopr » Чет Дек 15, 2011 10:52 am

взимай фокса, за да не си викаш после "трябваше да взема фокса" :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Чет Дек 15, 2011 11:09 am

konopr написа:взимай фокса, за да не си викаш после "трябваше да взема фокса" :beer:


Ии на какво се дължи твоето мнение ? :lol:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот konopr » Чет Дек 15, 2011 4:40 pm

тука малко ме приклещи :D
понеже не съм карал посочените шокове освен днх 5, но пък съм слушал за тях защото трябваше и аз да си взимам шок не много отдавна. Заложих на фокс днх 5 в крайна сметка и бях доста спокоен понеже сякаш въпросния шок има добре утвърдена репутация като добре работещ и много здрав шок. Освен това, там откъдето си го взех има доста технически опит с фоксове, затова съм спокоен за сервизирането, ако се наложи (дори и заварка, удължила живота с години на спукан корпус на фокс ван е извършвана успешно там)

X-fusion H3 LT е въздушен, аз не гледам с много добро око на въздушните шокове, поне за за нанадолни изпълнения, чувал съм че работи добре за въздушен шок при агресивно каране, но че не е много чувствителен при малки неравности. Ако не гониш лекота, а работа на шока едва ли би го избрал пред рц4.

манитуто и марцочито са доста добри като репутация, както и рц 4. Който и да вземеш ще бъдеш доволен, но едва ли ще си кой знае колко по-доволен от днх т-цата, ако не си карал с геометрия като на волтаж фр, промяната ще бъде по-скоро от окачването на рамката.

за манитуто съм чувал, че е здраво и може да работи години без да се отваря,а за днх това е близко до аксиома, като рц 4 както каза се слави като още по-добър от днх 5. Бях изчел доста неща за манитуто и се срещат хора, които казват, че им харесва повече като работа от днх 5, но те бяха малко на фона на хората, които казват обратното.

за марцочито най-бих се поколебал като возене, за него съм чел предимно че возел по-добре от днх 5, не че не съм чувал обратното, но най-разпространеното мнение е, че не бил толкова здрав като днх 5.

Иначе аз карам днх 5 от 8 месеца, рамката ми е с 16 см ход и е с окачване като твоята, само че е за по-къс шок. Нямам забележки, при скачане е супер добре с тази геометрия (не съм се мятал от по високо от 1.5 м) не съм стигал дъното, малките неравности биват въобще изтрити от трасето. Понякога при по висока скорост като мина през някоя по голяма неравност усещам удара на задницата в нея по-твърдо, но тука трябва да се има предвид, че рамката ми не е с 180+ ход.
Не съм усещал пропадания в хода, ти с каква рамка си карал твоя днх 5? Според мен проблема е бил в неадекватни настройки за даденото окачване.
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот bozidar » Чет Дек 15, 2011 5:14 pm

Аз като бивш собственик на Марзочи WC мога да кажа само лоши работи за тоя шок. Никакви настройки, шока дойде чисто нов и пълен с въздух, може да се напълни пак без причина. Не може човек да дава 800+ лева за нов шок и да трябва още на първия ден да ходи в сервиза. Изключи Марзочито.
Колкото до RC4 или Revox вече си е личен избор. Макар, че аз бих избрал RC4 заради по голямата му разпространеност тук и съответно по- големите възможности за сервизиране.
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Чет Дек 15, 2011 6:16 pm

konopr написа:Не съм усещал пропадания в хода, ти с каква рамка си карал твоя днх 5? Според мен проблема е бил в неадекватни настройки за даденото окачване.



Рамката беше биг хит 2010
Настройките си бяха доста ограничени ..
Става дума за скок и почти веднага след попивката бабуни и просто омирах всеки път когато пусках тази пътека. И доста други моменти за който сега не се сещам точно ,но помня чувството . :bawling:

bozidar написа:Колкото до RC4 или Revox вече си е личен избор. Макар, че аз бих избрал RC4 заради по голямата му разпространеност тук и съответно по- големите възможности за сервизиране.


Ами рц4 ката ще е втора ръка ,най- близкия сервиз на фокс е в Гърция .
За манитоу то както казах ще е нов и не ме интересува дали ще има части или не ,защото си имам гаранция ..

Изключително ще ми интересно някой от по- изявените форумни всезнайковци да напише няколко реда. :nuts:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Чет Дек 15, 2011 10:02 pm

Ти напълно ли се отказа от Еволвър? Струва ми се, че много би ти се навързал към рамката. :)
Настройки бол, въздушен, красив е, работи много. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Пет Дек 16, 2011 8:32 am

hitar_potar написа:Ти напълно ли се отказа от Еволвър? Струва ми се, че много би ти се навързал към рамката. :)
Настройки бол, въздушен, красив е, работи много. :agree:

Маалко ми е скъп !
Сега вече ако кажеш ,че ще продадеш твоя може и да се замисля ... :nuts:
Засега силно съм се насочил към Ревокс ,надявам се да не съжелявам
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Пет Дек 16, 2011 9:08 am

FREERIDE RIDER написа:
hitar_potar написа:Ти напълно ли се отказа от Еволвър? Струва ми се, че много би ти се навързал към рамката. :)
Настройки бол, въздушен, красив е, работи много. :agree:

Маалко ми е скъп !
Сега вече ако кажеш ,че ще продадеш твоя може и да се замисля ... :nuts:
Засега силно съм се насочил към Ревокс ,надявам се да не съжелявам


А с кой размер шок искаш да го караш. До колкото знам може да се слага и по къси. Понеже се рових последният месец за шокове, в ебей се намират Manitou Evolver ISX-6 на доста прилични цени. Не знам как е положението с междунараодната гаранция и дали въобще има официален вносител/сервиз на маниту в България?

Между другото защо си мисля, че за това: "много добра чувствителност на малки неравности" въздушните шокове, особено с платформа не са най-удачният избор.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот konopr » Пет Дек 16, 2011 9:36 am

FREERIDE RIDER написа:Изключително ще ми интересно някой от по- изявените форумни всезнайковци да напише няколко реда. :nuts:

Веднага получаваш няколко реда бонус :D
за сервизирането няма гаранция, че в оторизирания сервиз работят по грамотни техници. Аз всички продукти на фокс си ги давам в неоторизиран сервиз в София и съм доста доволен - получавал съм осбслужване на вилка веднага - идвам и след час си тръгвам със напълно сервизирана вилка. А на това място правят неща, които и в оторизирания не могат да направят - по горе посочих примера със заварката на fox van. Пък който иска да си праща шока и в Ямайка, ако това ще го накара да спи спокойно :D

А пропаданията в хода може да са били свързани с недостатъчно силна пружина за твоите килограми. Един приятел кара big hit 2 с fox van примерно и е много доволен човек, въпреки че в началото се оплакваше преди да мине на по-силна пружина :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Пет Дек 16, 2011 10:51 am

SPA написа:............ и дали въобще има официален вносител/сервиз на маниту в България?

Емии има байк център са
тадаа : http://bikescenter-bg.com/index.php?ste ... ct_cat=866
http://bikescenter-bg.com/index.php?ste ... ct_cat=868
SPA написа:Между другото защо си мисля, че за това: "много добра чувствителност на малки неравности" въздушните шокове, особено с платформа не са най-удачният избор.


И тука си назад с материала :D Има проектирани такива шокове без платформа като Видив Еър .Това което съм чувал е ,че и роко еър вц също бил проектиран така ,че да няма платформа ама нещо има лоша репутация .
и далеч не е само до платформата много е важно да има нещо против ботъм аут..

Според Скотт окачването на волтидж фр е прогресивно и съм трябвало да търся линеен шок ,да ама не :rofl:

konopr написа:А пропаданията в хода може да са били свързани с недостатъчно силна пружина за твоите килограми. Един приятел кара big hit 2 с fox van примерно и е много доволен човек, въпреки че в началото се оплакваше преди да мине на по-силна пружина :beer:


Амии тогава бях с 450 лбс пружина и 70 кг ботъм аута беше на почти макс , а ако увеличих налягането в въздушната камера малките неравности почти не ги обираше ...
Доста мой приятели им изгърмяха шоковете (дхх5) и на други изтекоха . незнам как на моя нищо не му стана
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Пет Дек 16, 2011 11:21 am

FREERIDE RIDER написа:
SPA написа:............ и дали въобще има официален вносител/сервиз на маниту в България?
Емии има байк център са
тадаа : http://bikescenter-bg.com/index.php?ste ... ct_cat=866

Едно е да продаваш "законосъобразно" стока, друго е да си официален вносител на даден продукт/гама, трето е да си официален/сертифициран сервиз. Аз лично никъде не намирам информация за това за България.

FREERIDE RIDER написа:И тука си назад с материала :D Има проектирани такива шокове без платформа като Видив Еър .Това което съм чувал е ,че и роко еър вц също бил проектиран така ,че да няма платформа ама нещо има лоша репутация .

Дали съм назад с "материяла" няма нищо общо с изказването ми горе, че пружините като цяло са по отзивчиви на малки неравности. Това дали дадено неще работи както е проектирано са две различни неща. Доколкото ми е известно все още въздушните шокове не са изместили пружините за въпросното ползване.

FREERIDE RIDER написа:и далеч не е само до платформата много е важно да има нещо против ботъм аут..
Според Скотт окачването на волтидж фр е прогресивно и съм трябвало да търся линеен шок ,да ама не :rofl:

Ами по принцип ползването и целта на тази рамка обуславят да имат шок с ботъм аут. Що се отнася до еволвера от това което може да се прочете в нета е, че позволява по прецизна настройка от фокса особено в средната част на хода. Другото което е, че много хора изпитват трудности с правилната за тях настройка на шока.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот konopr » Пет Дек 16, 2011 11:42 am

FREERIDE RIDER написа:Амии тогава бях с 450 лбс пружина и 70 кг ботъм аута беше на почти макс , а ако увеличих налягането в въздушната камера малките неравности почти не ги обираше ...
Доста мой приятели им изгърмяха шоковете (дхх5) и на други изтекоха . незнам как на моя нищо не му стана


Аз съм 66 кг. и съм с 500 lbs и понякога съм се чудел, дали да не мина на 550, 450 определено е мека за твоите килограми и може да се каже че голяма част от потенциала на шока да те направи доволен от карането е прахосана на вятъра. Ако и твоите приятели са били с неадекватно меки пружини не се учудвам за техни опит.

Аз ботъм аута съм го прибрал доста понеже и моята рамка е с прогресивен ход
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Съб Дек 17, 2011 2:56 am

От рамка до рамка има Балкан разлика - така както на твоята рамка 500 либри са ти малко, така може на друга рамка 350 да ти идват прекалено много. ;)
@СПА - Еволвър се продаваше/продава в различни версии, в основата на които стоят 2 различни компресии. Едната беше с платформа (не мога да се сетя за името, май SPV беше), другата, за която си говорим с Генчо (автора), е с Интринсик Еър без платформа - каквато версия карам и аз. А това доколко правилно ще си настроиш шока зависи единствено от теб - да се запознаеш поне бегло коя настройка какво прави. Не е толкова сложно.... особено пък щом аз успях да си го настроя. :D
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 9:13 am

hitar_potar написа:От рамка до рамка има Балкан разлика - така както на твоята рамка 500 либри са ти малко, така може на друга рамка 350 да ти идват прекалено много. ;)
@СПА - Еволвър се продаваше/продава в различни версии, в основата на които стоят 2 различни компресии. Едната беше с платформа (не мога да се сетя за името, май SPV беше), другата, за която си говорим с Генчо (автора), е с Интринсик Еър без платформа - каквато версия карам и аз. А това доколко правилно ще си настроиш шока зависи единствено от теб - да се запознаеш поне бегло коя настройка какво прави. Не е толкова сложно.... особено пък щом аз успях да си го настроя. :D


Ами ако трябва да бъдем точни почти няма с SPV версия за преливника. Според нета това е произвеждано много малко. Принципно на едната камера пише SPV на другата Intristic. Което може да значи, че шока може да има и двете системи за различни нужди. Но поради тоталната липса на информация и отказа на маниту да я дават с оправданието да се гледат 2007 шокове е много трудно да се анализира.
Изображение

Доколкото знам няма еволвер (ISX 1, ISX 4, ISX 6.) без платформа. За съжаление не ми остава много време да задълбоча ровенето по кое, как, защо.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Съб Дек 17, 2011 10:45 am

Интринсик Еър по принцип е компресия без платформа. Следователно и моя шок няма такава - аз и не съм усетил платформа. Вилката ми също е с Интринсик Еър (Маниту Травис Сингъл 2008) и комбинацията е изключителна.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 11:20 am

hitar_potar написа:Интринсик Еър по принцип е компресия без платформа. Следователно и моя шок няма такава - аз и не съм усетил платформа. Вилката ми също е с Интринсик Еър (Маниту Травис Сингъл 2008) и комбинацията е изключителна.


Честно не знам кой е твоят шок и не мога да коментирам какво пише на него или какво има вътре. Но ето малко инфо от маниту:

SPV DAMPING: EVOLVER SPV, SWINGER COIL SPV,
and S-TYPE SPV REAR SHOCKS
SPV damping creates an efficient platform to eliminate excessive movement
(bobbing) from low resonance forces such as pedaling. To adjust platform, first set
the pressure in the SPV chamber to roughly 75 psi (5 bar) BEFORE MAKING ANY
SAG ADJUSTMENTS. Only after proper sag has been set should you then fine-tune
your SPV pressure adjustment. Changing SPV pressure alters your platform
threshold. Higher SPV pressures will provide a firmer platform for firmer pedaling,
firmer ride control and a higher blow-off threshold. Likewise, decreasing pressure
in the SPV chamber decreases platform.

INTRINSIC DAMPING: REVOX, SWINGER and EVOLVER
Designed to provide a high degree of bump sensitivity and wide range of
adjustment, speed sensitive Intrinsic damping is a must-have for long travel
suspension bikes. All Intrinsic shocks feature externally adjustable bottoming with
the No Tools volume adjustment. Higher-end Intrinsic shocks feature high- and
low-speed compression damping adjustments (located inside the piggyback
reservoir) as well. SWINGER COIL X6, REVOX and EVOLVER ISX-6 have the added
feature external adjustment of the high- and low-speed compression damping
circuit. The red knob controls low-speed compression and the black knob controls
high-speed compression.

NO TOOLS VOLUME ADJUSTMENT: REVOX and ISX SHOCKS
Volume adjust allows the rider to change the compression ratio of the air in the
piggyback reservoir. Higher settings create more ramp-up effect as the shock
compresses. Air volume settings allow the user to adjust the compression ratio.
The No Tools volume adjuster is located on the end of the piggyback reservoir. The
volume adjuster controls the rear shock’s bottoming resistance by varying the rise
in compression ratio during the last 50% of the rear shock stroke. The No Tools
volume adjuster has four numbered settings with different volumes. The #1
position has the largest volume, so this is the least progressive of all of the
settings. The #4 position corresponds to the most progressive feel. When making
air pressure adjustments on the reservoir, the volume adjuster should be set to the
#1 position.

В крайна сметка аз все още съм объркан кой шок с какво е, когато ги пише и двете неща на него :)
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот FREERIDE RIDER » Съб Дек 17, 2011 11:34 am

Момчета засега клоня към Ревокс...
Мисля си и за роко поради факта ,че има шим стак и ..... (се сещате предимствата какви са )
сегашния ми шок тежи 1200 грама :bigeyes: и много бих искал да спестя много грамаж с един еволвър ,ама щом бат' Васко не ще ми продаде неговия не смятам да гледам за други .
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 11:41 am

FREERIDE RIDER написа:Момчета засега клоня към Ревокс...
Мисля си и за роко поради факта ,че има шим стак и ..... (се сещате предимствата какви са )
сегашния ми шок тежи 1200 грама :bigeyes: и много бих искал да спестя много грамаж с един еволвър ,ама щом бат' Васко не ще ми продаде неговия не смятам да гледам за други .


Ти си решаваш. Aма ужким искаш по-леко пък отиваш на пружина (Weight: 450g (without spring)). А еволвери се намират на добри цени, особено от УС. Даже и мито и ДДС да платиш пак понякога е по-добрата цена. Просто се иска ровене и търпение в ебей или пинк-а.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Съб Дек 17, 2011 4:45 pm

Аз примерна цена за Еволвъра съм ти дал, Генчо. Казал съм ти и при какви условия ще се разделя с шока. От Щатите трудно се намира нещо на оферта - изисква се много голямо чакалене и търпение - моя си го спечелих около 2-3 през нощта... :crazy: Доста Еволвъри излизат на немския Ибей, но там хората са луди по модела и играят до дупка по търговете - там фактора късмет е доста по-голям. :D
За тегло на шока - пружинен Фокс с титаниева пружина може да се докара до към 700гр., което не е кой знае колко повече от около 550-те гр. на моя Еволвър размер 9,5х3,0. Друг е въпроса с парите. :evil:
@СПА - 1 веломеханик не може ли да разпознае карантията вътре в шока? Аз за тия неща се доверявам на веломеханика на магазин Димибайк-Русе - Цецко си ги разбира доста тия неща, а сблъска ли се с нещо ново за него, не пипа, докато не изпрочете де що ръководства и менюали има постнати из нета. Напълно сигурен съм, че човек с достатъчно техническо пипе може да каже кво има и кво няма вътре, независимо от лепенките - те струват 5-10 паунда, тей че можеш да си лепишквоо си скимне дето ти скимне. :evil:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот konopr » Съб Дек 17, 2011 5:03 pm

hitar_potar написа:От рамка до рамка има Балкан разлика - така както на твоята рамка 500 либри са ти малко, така може на друга рамка 350 да ти идват прекалено много. ;)
@СПА - Еволвър се продаваше/продава в различни версии, в основата на които стоят 2 различни компресии. Едната беше с платформа (не мога да се сетя за името, май SPV беше), другата, за която си говорим с Генчо (автора), е с Интринсик Еър без платформа - каквато версия карам и аз. А това доколко правилно ще си настроиш шока зависи единствено от теб - да се запознаеш поне бегло коя настройка какво прави. Не е толкова сложно.... особено пък щом аз успях да си го настроя. :D


Да това сигурно е така, но в неговия случай с рамка big hit 2010, определено му е била мека. Качвал съм се на big hit с 450 и 550 либри, и при 550 определено ми беше доста по добре, а съм с няколко кила по лек от него
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 7:53 pm

:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 7:59 pm

hitar_potar написа:...@СПА - 1 веломеханик не може ли да разпознае карантията вътре в шока? Аз за тия неща се доверявам на веломеханика на магазин Димибайк-Русе - Цецко си ги разбира доста тия неща, а сблъска ли се с нещо ново за него, не пипа, докато не изпрочете де що ръководства и менюали има постнати из нета. Напълно сигурен съм, че човек с достатъчно техническо пипе може да каже кво има и кво няма вътре, независимо от лепенките - те струват 5-10 паунда, тей че можеш да си лепишквоо си скимне дето ти скимне. :evil:
@СПА -... А това доколко правилно ще си настроиш шока зависи единствено от теб - да се запознаеш поне бегло коя настройка какво прави. Не е толкова сложно.... особено пък щом аз успях да си го настроя.


Ми не мисля, че е нужно да разглобя работещо нещо без да се налага само да задоволя едно мое леко любопитство. Далеч ми е по важно да ми харесва как работи.

Относно настройките на мен ми е ясно как да си ги направя - друг е въпроса, че се иска опит коя настройка е по-удачна за определен терен. Иначе просто коментирах как повечето хора трудно успяват да постигнат това кето би им било оптимално. Лично мисля че много търся повече от необходимото или възможното :)
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот bozidar » Съб Дек 17, 2011 8:10 pm

SPA написа:http://www.ebay.co.uk/itm/New-Manitou-Evolver-ISX-6-Rear-Air-Shock-2-75-x-9-0-Intrinsic-/370567682959?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item56478e1b8f
Това +доставакта +ДДС +Мито ще дойде не повече от 450лв.

ДДС няма, казваш на човека да ти го прати като подарък - и мито няма.
Остана цената на шока и доставката.
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 8:13 pm

bozidar написа:
SPA написа:http://www.ebay.co.uk/itm/New-Manitou-Evolver-ISX-6-Rear-Air-Shock-2-75-x-9-0-Intrinsic-/370567682959?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item56478e1b8f
Това +доставакта +ДДС +Мито ще дойде не повече от 450лв.

ДДС няма, казваш на човека да ти го прати като подарък - и мито няма.
Остана цената на шока и доставката.


Много трудно осъществимо, като се има в предвид, че продавача е шоп. Те почти винаги предпочитат всичко да им е изрядно - фактура, застраховка, обявена стойност. А и митниците не спят. Но кой знае може и да има късмет.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Съб Дек 17, 2011 10:08 pm

Имах впредвид при профилактика. Иде зима, а с нея и по-отпуснат сезон откъм каране. Време за ъпдейти и червено винце покрай камината. :D Нататък, като почне да се затопля, е хубаво да теглиш 1 цялостна профилактика по случай новия сезон. И като ти се отвори шока, ще се разгледа кво точно има вътре. Нямах впредвид да го отваряш сега да ровиш из него. :lol:
bozidar написа:
SPA написа:http://www.ebay.co.uk/itm/New-Manitou-Evolver-ISX-6-Rear-Air-Shock-2-75-x-9-0-Intrinsic-/370567682959?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item56478e1b8f
Това +доставакта +ДДС +Мито ще дойде не повече от 450лв.

ДДС няма, казваш на човека да ти го прати като подарък - и мито няма.
Остана цената на шока и доставката.

Недей подвежда хората. "Подарък", "Неподарък" нямат нищо общо с митата и ДДС-тата. Върви питай кой да е митничар да видиш как ще ти се смее на приказките.
Единственото, което има значение за митницата, е стойността на артикула плюс стойността на доставката. Тези двечките се сбират и се обмитяват. Полученото след тва го оДДС-яваш с 20%. Преди 2-3 седмици получих 1 кашон от Китай чрез Федекс - те си имат там някаква процедура, с която не обмитяват и оДДС-яват сумата на доставката, а се заплаща само някаква минимална такса. Само че работата беше толкова сложна, че аз повече от услугите на Федекс нема се възползвам. Че и не са много възпитани.
Иначе шока от горната обява наистина излиза малко под 450лв. Офертичка си е.... ама за тоя дето ги има тия пари. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Съб Дек 17, 2011 11:18 pm

hitar_potar написа:...


Между другото до къде го докара с IH MK3 ?
Изображение
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот hitar_potar » Нед Дек 18, 2011 12:31 am

Наполовина на кривата круша! :nuts: Издирва се черна вилка 130-140мм, предполагаемо Рок Шокс Рекон или Ревелейшън. Също и черни спирки - да са в тон. Черните капли са си на лице. :8D: А и наближава момента, в който ще трябва да попритесня колегата @Outfaced с едни дребни изчисления... :peace:
Абе малко почнахме да му крадем на Генчо темата.
Онтопик - сега се подсетих за други 2 алтернативи: Елка стейдж 5 на старо и Diverse Dueler, който не намирам никъде ползван, има го само нов, за сметка на това в цената му влиза титаниевата пружина.
Елката - в Русе вече има 1 такова, че онзи ден пристигна обратно от Италия прясно сервизирано (за 130 евро :xx(: :xx(: :xx(: ). Из града прави впечатление колко шантаво брутално бачка, не искам даже да си помислям кво ще е по пътека. :bowdown: Като тегло подозирам, че е по-лек от Фокс, които са си едни от най-леките. :agree: При достатъчно търсене може да се намери умопомрачителна оферта - русенския екземпляр е дошъл на такава далаверка, че ми идеше да отида до най-близкия строеж да се лопна с някоя тухла по главата... :xx(: :roll2:
Дайвърс - максимално опростена вътрешна част с идеята, че усложненията само прецакват работата. По мненията на вече пробвалите го логиката на производителя е правилна и шока работи изключително приятно. А настройките са със сравнително голям обсег на промяна работата.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот bozidar » Нед Дек 18, 2011 12:43 am

hitar_potar написа:...............

Мога само да ти кажа, че единственият път в който съм ходил до митницата беше да си взема една каска от CRC. Всички от САЩ, които изпращат до Европа, знаят как се прави.
Аз лично имах няколко случая, в които бях сигурен, че ще си получа нещата на митницата, но изпращачите се бяха погрижили.
Като имай в предвид, че едната беше от Ebay с фактура и дори тогава не ми искаха да плащам каквото и да е, само че човека който ги изпращаше беше
професионален търговец и знаеше какво да направи.
Другите две неща, които наскоро поръчах бяха от Pinkbike, и там по същият начин, никакви проблеми.
СМЕЯ да твърдя, че има начини да се прескочи митото, САМО че няма гаранция ако пратката се изгуби.
СМЯТАМ, че съм внесъл през живота си повече байк компоненти, рамки и какво ли още несвързано с колела от САЩ, от когото и да е друг в този форум и
можете да разчитате на казаното от мен. Но е ФАКТ, че има изгубени пратки постоянно и си е само на ваш риск внасянето от чужбина по горепосоченият начин.
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Re: Моля,помогнете ми в изборът между няколко шок-а

Мнениеот SPA » Нед Дек 18, 2011 12:57 am

hitar_potar написа:Наполовина на кривата круша! :nuts: Издирва се черна вилка 130-140мм, предполагаемо Рок Шокс Рекон или Ревелейшън. Също и черни спирки - да са в тон. Черните капли са си на лице. :8D: А и наближава момента, в който ще трябва да попритесня колегата @Outfaced с едни дребни изчисления... :peace:
Абе малко почнахме да му крадем на Генчо темата.
...


Колегата вече предаде фронта и мина на ремеди :) Ако е за челото ще иска малко по различна схема от неговата, че рамките от 2005 имат 1см разлика спрямо следващите години. Иначе аз карам с Firefly и скоро един запазен в ебей не щяха да го купят и за 70 лири :)
Ами тя темата е ясна. Ще си купува шок :) с пружина.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта