Смазка за жила и брони

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смазка за жила и брони

Мнениеот Terse » Вто Фев 24, 2009 8:46 pm

Добър вечер,
Досега се отдавах на четене, но колкото и да четях темите в ЧЗВ (и извън него) не можах да се натъкна на отговор на въпроса, който бих искал да дискусираме в тази тема. Изключение правят два-три поста в които пише, че трябва броните да се напълнят с масло. В моя случай това не помогна.
Използвах някакво гъсто трансмисионно масло. Течната смазка само влоши нещата. Спирачките спряха да се връщат. Не знам дали това се дължи на ниския клас компоненти. Броните са тайвански някакви, лостчетата са Shimano Alivio BL-M420 - http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=142
Наскоро си закупих два спрея. Единия е силиконов, а другия е течна грес.
Опитах да смажа жилата с тях. Всичко се получава, но за два часа положението става по-трагично и отпреди смазването... :crazy:
Сега бих искал да ми препоръчате някакъв вид смазка за жилата и броните до 10 лева. :) Желателно е тя да бъде от онлайн магазин Gorgona - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/?language=bg
Надявам се да получа вашата помощ.
Приятна вечер. :)
Аватар
Terse
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:30 pm
Местоположение: В.Търново

Мнениеот Holz » Вто Фев 24, 2009 8:52 pm

Здравей,пробвай с едни по-хубави жила и брони /Jagwire например/,вместо да даваш пари за спрейове .Когато имах механични спирачки смазвах жилото с литиева грес или двигателно масло и ..не съм имал проблем като твоя.Най вероятно с нови жила и брони ще се оправи работата. :agree:

Edit: Ако лостчето не връща добре докрай,виж дали е добре изпънато жилото/настройката на спирачката.

:beer:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот JK » Вто Фев 24, 2009 9:00 pm

хм
когато си почиствам броните впръсвам WD40 от единият им край докато започне да излиза от другия барабар с мръсотията
след като се поизпари WD-то впръсвам от спрея на Motip бяла грес + тефлон и преди да вкарам жилото го понамазвам и него малко със същата грес...греста е лекичка и рядка
не знам дали този мой метод е правилен но до сега не съм имал никога проблем със запецване на жилата в броните им...командите ми винаги превключват прецизно и безотказно
обикновено тая процедура я правя 1 или 2 пъти в годината след някое много мокро и кално каране
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот griffin » Вто Фев 24, 2009 9:57 pm

На скоро сменях бронии жила, таоригиналните брони имаха една пласмасова втулка отвътре (не съм сигурен дали е тефлон както на жилата на колите ) + това самите брони бяха напълнени с някаква прозрачна смазка подобна на грес доста лепкава.
Ако ти запъва жило в бронята може да не е само въпрос на мазане а ако се е протрила тази пласмасова втулка( вътрешност на бронята може и тя да ти задържа) и с маслото само временно да се пооправя положението.

На старото ми колело провеждах профилактиката с WD-40 която посочи колега веднъж в годината и не сам имал проблеми с евтините компоненти, но трябва да подчертая че не съм карал особенно в дъжд и кал самоградско.

Доколкото знам за моторите за почистване на жилата ползват вместо WD-40 спирачна течност и след това ги мажат.
griffin
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 5:40 am
Местоположение: София

Мнениеот EmZo » Сря Фев 25, 2009 10:46 am

Мисля, че да се слага грес (особено по-гъста) в броните не е удачен вариант с оглед на това, че при по-студени температури повечето греси променят консистенцията си.

За лубрикант на бронята аз използвам това:
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=805
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот 4getcredo » Сря Фев 25, 2009 12:54 pm

Ще споделя и аз малко опит.

Последните 2-3 години винаги съм ползвал сравнително прилични брони на Shimano и Jagwire и метални накрайници за тях. При монтаж на новата броня и жило винаги съм смазвал с (в различни случаи и в името на експеримента): тефлонова смазка, силиконова смазка, фино машинно масло, масло за вилки. В началото всичко е ОК, жилото се движи гладко и без усилие. С времето обаче (след 3-4 месеца ползване) започва постепенно да се затормозява ра'отата... докато (последният случай беше на карането с EmZo) направо си стана гадно - излезе ми мазол на пръста... :D

При демонтаж на използваните жило и броня се вижда, че смазката вътре е спомогнала за натрупването на тънък сив слой от мазно и мръсотия, която особено при студено/влажно време *бава майката на системата :(!:

Та, реших да пробвам друго. Купих си кевларени брони и жила, които рекламират с тефлоновото им покритие... монтирах ги без никаква смазка (умишлено) и вече карах 2-3 пъти с тях. Рано е да се правят изводи, но засега нещата са си безпроблемни. Почти не чувствам съпротивление и спирачката се 'усеща'. До голяма степен го отдавам на по-твърдата броня и покритието на жилото... любопитен съм дали това ще се задържи във времето въпреки или благодарение на липсата на смазка?

Disclaimer: С горното не прокламирам отказ от смазване на жилата. По-скоро смятам, че ефектът не е еднозначен във времето.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот Terse » Сря Фев 25, 2009 1:43 pm

Благодаря на всички. Нещата отиват към подмяна на брони и жила. Ориентирам се към Jagware с надеждата нещата да се оправят. Сега ще смажа броните и жилата с няколко различни видове смазки. С две думи - ще експериментирам. После ще напиша отзивите си. :)
Свърших с експеримента. За сега най-добре чувствам спирачката без никакъв лубрикант било то по жилото или бронята. Ето какво направих:
Демонтирах бронята и жилото от велосипеда. Извадих жилото от бронята и го забърсах хубаво с чист и сух парцал. След това дойде ред на броните - пуснах много слаба(тънка) струя от чешмата. Насочих дупката на бронята успоредно на струята и зачаках. Така сторих и с двете. След като вече се измиха ги оставих да съхнат. След 15-20 мин бяха готови за монтаж. Монтирах ги с песимизъм, но в последствие видях, че спирачката си се връща и стиска перфектно. (Поне засега). Мерси на всички за помощта. Останете със здраве! :beer:
Аватар
Terse
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:30 pm
Местоположение: В.Търново

Мнениеот dido85 » Сря Фев 25, 2009 8:01 pm

Миенето с тънка струйка вода едва ли е премахнало цялата смазка в бронята (така че не трие съвсем на сухо).

Скъпите брони на SHIMANO (тези с надлъжни телчета, а не спираловидните), мисля че са добри. Не е лошо да бъдат комбинирани и с по-скъпички накрайници ;)
А на Jagware бих ти препоръчал най-ефтините брони, доста добри отзиви съм чувал за тях.
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Фев 25, 2009 8:36 pm

Лично аз си чистя броните като вкарвам под налягане от спрея, с който си чистя дисковете на спирачките ;) :agree: . Изчиства всякакви мръсотии и наслагвания :). След това пълня с масълце малко по малко и внимавам, като вкарвам жилото да не полепнат по него някакви прашинки ли мръсотийки ;). От такова полепване спирачката ми беше почти неизползваема и лостчето се натискаше с неистови усилия :) :agree: .
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот JK » Сря Фев 25, 2009 9:29 pm

според мен миенето на брони с вода не е добра идея
1во че водата трудно би се изпарила след това от вътрешноста на бронята
2ро ако преди това е имало някаква смазка във вътрешноста водата трудно би изкарала навън омазнената мръсотия, по добре с някой спрей за чистене или обезмасляване
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Holz » Чет Фев 26, 2009 10:23 am

JK написа:според мен миенето на брони с вода не е добра идея
1во че водата трудно би се изпарила след това от вътрешноста на бронята
2ро ако преди това е имало някаква смазка във вътрешноста водата трудно би изкарала навън омазнената мръсотия, по добре с някой спрей за чистене или обезмасляване


:agree:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот V8 » Чет Фев 26, 2009 12:11 pm

TeDo_BaPHa написа:Лично аз си чистя броните като вкарвам под налягане от спрея, с който си чистя дисковете на спирачките ;) :agree: . Изчиства всякакви мръсотии и наслагвания :). След това пълня с масълце малко по малко и внимавам, като вкарвам жилото да не полепнат по него някакви прашинки ли мръсотийки ;)


Ding-ding-ding, we have a winner! Сериозно, спрея за обезмасляване на спирачки е доста ефективен за продухване на броните, жилата също добре се мият с него. Спрейовете за чистене на карбуратори вършат същата работа - давил съм карбуратори в спрей за спирачки, и съм заливал спирачки със спрей за карбуратори, разлика в крайния ефект не съм забелязвал, затова по байка действам с каквото се случи да стои по-отпред на рафта в гаража. За смазване винаги използвам фино машинно масло, то е достатъчно мазно за да не се измива лесно от дъжд при каране, и същевременно е сравнително "тънко" и не се влияе от студ, за разлика от повечето греси. Jagwire броните и другите подобни на тях обикновено имат накрайници с гумени уплътнения в тях, затова първо нанизвам накрайника върху жилото докато опред в топчето и го оставам да си виси там, и едва след като жилото е изцяло прекарано през бронята издърпвам накрайника върху бронята и инсталирам и другия накрайник - така масълцето остава в бронята и осигурява леко движение на жилото за доста дълго време.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Terse » Чет Фев 26, 2009 8:54 pm

Моя грешка...
Без това ще си купувам брони и малко експериментация няма да е в излишък на старите :)
edit: Не апелирам към премахване на смазката от жилата и броните с цел по добра работа. Напротив. Не правете това вкъщи! Може да се окаже решаващо за работата на спирачките Ви! Аз си го правя сам за себе си и ако нещо се обърка ще се извърши подмяна на увредените компоненти - в конкретния случай брони и жила... :)
Благодаря Ви още веднъж за отделеното внимание. Мисля, че информацията може да се окаже полезна за някой. :)
Аватар
Terse
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:30 pm
Местоположение: В.Търново

Мнениеот Many » Чет Фев 26, 2009 9:13 pm

При мен въпроса със смазката за броните е решен по следния начин. Всичките ми брони и жила когато ги монтирам, намазвам с МОТОРЕКС грес, една такава зелена. Намазвайки обилно жилото, и го вкарвам в бронята. Излишъка илиза, и го обирам. Така се запечатва вътре в самата броня. Разбира се много е важен и въпроса какви накрайници за броните се използват. Мойте са пластмасови, а вътре са с О пръстен който уплътнява жилито. Зад О пръстена има метална вложка, в която се опират стоманената оплетка на бронята. Така броните ми са читави и жилата ми работят безотказно. Между другото ГРЕСТА е термо устойчива и стой в бронята без проблеми. Лошото е че свърши, а не можах да си намеря пак такава. В момента последния монтаж го нправих с ПАРК ТУЛ, но за в бъдеще ще се види как се държи.За завършек нещо още, все пак всяка година си сменям броните и жилата с нови.За някой може да се стори че е излишно, но аз така си го правя.
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот bikerider » Чет Фев 26, 2009 11:17 pm

Тази грес, която си изпозвал е за лагери и е гъста. Ако смяташ да караш под нулата ще имаш проблеми с отпускането на жилото. По въпроса откъде да си намериш още - най-лесния начин е да си купиш от БАС (ако си от София).

@V8: винаги ми е било интересно - като се отмие гняста със solvent, после с какво се мие самия той? Щото, нали, някакси не върви да се смесват остатъците му с новата смазка :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот V8 » Пет Фев 27, 2009 12:00 pm

Many написа:Разбира се много е важен и въпроса какви накрайници за броните се използват. Мойте са пластмасови, а вътре са с О пръстен който уплътнява жилито. Зад О пръстена има метална вложка, в която се опират стоманената оплетка на бронята. Така броните ми са читави и жилата ми работят безотказно. Между другото ГРЕСТА е термо устойчива и стой в бронята без проблеми.


Точно тоя тип накрайници имах предвид и аз в предишния си пост, баш заради опръстена трябва да се нанизват на броните след като жилото е прекарано и смазано... А за греста Марто ти каза, проблема не е при опъването на жилата а при отпускането им - ако възвратните ти пружините (на дерейльорите и спирачките) са натегнати яко всичко е ОК обикновено, ама ако си ги нагласил на най-слабата им позиция "влаченето" на жилото става осезаемо.

bikerider написа:@V8: винаги ми е било интересно - като се отмие гняста със solvent, после с какво се мие самия той? Щото, нали, някакси не върви да се смесват остатъците му с новата смазка :)

Зависи какъв solvent ползваш - тия карбураторните и спирачните спрейове се изпаряват доста добре без да оставят следи, затова пръскаш докато падне всичката гняс и повърхностите светнат, и после или чакаш майката природа да си свърши нейната част, или й помагаш с въздух под налягане (и в някой случаи с blowtorch :evil:), според зависи от ситуацията.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот bikerider » Пет Фев 27, 2009 12:37 pm

Питам, защото съм се ориентирал към рядки смазки за чистене на жила - силиконов спрей, WD40 и прочие и съм доволен от резултата. Но разбира се, ако бронята е прекалено наблъскана с гняс си трябва някакъв solvent :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот V8 » Пет Фев 27, 2009 12:56 pm

WD40 аз лично не бих го използвал ни за смазка ни за чистене - той е от т.нар. проникващи спрейове, демек за заяли резби и други неща закучили се зловещо - пръскаш обилно, палиш мини-горелката, натопляш половината от проблематичната сглобка едно хубаво, тя се разширява малко и леко отпуска хватката, обаче спрея само това й чака и веднага се намъква където може, което пък ти улеснява задачата по разделяне/разглобяване. Смазочните му качества не са нищо в сравнение със специализираните масла, били те разнородните 15W50 дето ги наливаме в HMMWV-тата, или силиконовите химии с които мотокросаджиите си пръскат веригите. Почистващите му качества не са нищо в сравнение с най-евтиния CRS спрей за чистене на карбуратори. Аз лично предпочитам divide-and-conquer подхода, чистя с нещо силно и относително агресивно, и после смазвам с подходящото масло/грес.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Many » Пет Фев 27, 2009 8:00 pm

Ходих при бат Теко в Бас, но нямаше грес (моторекс), та така до като си поръчах ПАРК ТУЛ от Англия. По нататък тя как ще се държи, времето ще покаже.
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот borovinka » Нед Мар 01, 2009 11:55 am

За брони трета година ползвам PTFE спрей на MOTIP-DUPLI. Субстанцията е с много ниска консистенция и прониква дълбоко. Съдържа голямо количество разтворител, който се изпарява сравнително бързо и остава основната фракция (самата смазка).
С този спрей оправих клеясалите жила на доста колеги и мога да го препоръчам с чиста съвест. Държи се отлично при ниски температури.
Става въпрос за това - http://www.denicom.bg/articledetails.php?ArticleID=80. Продава се на много места и не е скъп.
Аватар
borovinka
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Вто Май 20, 2008 8:15 am
Местоположение: София

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот jeep0700 » Нед Яну 15, 2012 1:09 pm

В търсене на решение реших да възродя темата.
От край време смазвам жилата преди вкарване в броните с литиева грес. Обилно. Чак сега си дадох сметка, че греста е гъста и ако вкарам едно жило директно в бронята, без предварително смазване, то се движи с лекота. След смазване с грес движението е затруднено. Към момента обаче си оставих всички жила гресирани. Жилата са чисто нови, препоръчани от продавача като такива с по-ниско съпротивление (на пипане оплетката се осеща като гладка). Броните са от тези с кевларената оплетка за кожух и правите жила, вместо спиралите.
Дали не е по-добре жилата и броните да не се мажат? Или липсата на смазка ще доведе до изтъркване на вътрешната изолация? Или по-точно обобщеният въпрос: Как стоят нещата при високия клас комплекти жило-броня?
Аватар
jeep0700
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Сря Авг 16, 2006 4:36 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот kaliopo » Нед Яну 15, 2012 1:49 pm

Смазването на жилата и броните се прави само, когато те са ниско качествени или твърде стари. При условие, че създават проблеми в работата на спирачките и скоростите, а в момента нямаш финансовата възможност да ги подмениш. Така временно отлагаш подмяната и правиш карането възможно. Смазването, независимо с каква точно смазка се прави, рано или късно води до прашасване (полепване на боклуци) и затрудняване движението на жилата. Зимата започват разни проблеми със замръзване и т.н. Всички ставащи за нещо жила и брони си имат покрития, направени да контактуват едно с друго посредством минимално триене и нямат никаква нужда от смазки. Естествено, ако търсиш съвършенство (при по-ниския клас) и имаш нерви да ги смъкваш, забърсваш и смазваш с подходящи смазки (на мен поне идеята за грес не ми допада никак) на всеки две карания...
Жилата и броните не са от най-скъпите компоненти и има смисъл да се инвестира в тях (както и в здрави накрайници спиращи проникването на прах). А продължителността на живота им е такава, каквато е!!! Те са консуматив. Хора които карат много, казват, че жила и брони се купуват всяка пролет. Аз моите чи сменям на 3 - 4 години и работят идеално. Просто километрите при мен са по-малко. Мисля че ще дадеш повече пари са смазки, ако смазваш редовно, отколкото ако си купиш нови, когато тези се амортизират.
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот sos » Нед Яну 15, 2012 5:05 pm

Е, реших да споделя и моя опит :D Аз използвам спирачна течност, взимам спринцовка с тънка и дълга игла/има ги в аптеките/прокарвам иглата между жилото и бронята и започвам да пълня, ми това е :D Карам доста активно при всякакви условия, не съм имал ядове :lol:
ИзображениеИначе се казвам Добри!
Аватар
sos
 
Мнения: 2032
Рейтинг: 1990
Регистриран на: Съб Окт 31, 2009 6:25 pm
Местоположение: София

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот did » Нед Яну 15, 2012 5:28 pm

sos написа:Е, реших да споделя и моя опит :D Аз използвам спирачна течност, --- :lol:

DOT??????? :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:

Трудно ми е да си представя по-неподходяща "смазка". По-добре пикай в броните.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот sos » Нед Яну 15, 2012 7:05 pm

Що бе Митко, вискузитета на спирачната течност е добър, не се променя при темперетурни разлики не задържа гадости не се задържа между броня и жило :D Може и да греша, но наистина не съм имал проблем :D
ИзображениеИначе се казвам Добри!
Аватар
sos
 
Мнения: 2032
Рейтинг: 1990
Регистриран на: Съб Окт 31, 2009 6:25 pm
Местоположение: София

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот APD » Пон Яну 16, 2012 11:40 am

Тогава к'ва му е лубрикиращата файда, щом не се задържа? :bigeyes: Нали трябва да се плъзга жилото, не да трие?

При мен положението е следното - цели брони с тефлонова тръбица + жила от неръждавейка. Два-три пъти в годината вадя жилата, пръскам WD-40 в тръбицата, и ги връщам пак.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот did » Пон Яну 16, 2012 12:27 pm

Ти остави лубрикиращата файда. DOT е хигроскопичен (гълта влага), води до корозия и съсипване на някои уплътнения, няма почти никакви смазочни свойства... Единственото хубаво нещо на DOT е, че кипи при високи температури. Кога пък ще почна да се притеснявам, дали ще ми кипне или няма да ми кипне маслото в броните :dontknow:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re:

Мнениеот 4getcredo » Пон Яну 16, 2012 1:52 pm

4getcredo написа:Ще споделя и аз малко опит.

Последните 2-3 години винаги съм ползвал сравнително прилични брони на Shimano и Jagwire и метални накрайници за тях. При монтаж на новата броня и жило винаги съм смазвал с (в различни случаи и в името на експеримента): тефлонова смазка, силиконова смазка, фино машинно масло, масло за вилки. В началото всичко е ОК, жилото се движи гладко и без усилие. С времето обаче (след 3-4 месеца ползване) започва постепенно да се затормозява ра'отата... докато (последният случай беше на карането с EmZo) направо си стана гадно - излезе ми мазол на пръста... :D

При демонтаж на използваните жило и броня се вижда, че смазката вътре е спомогнала за натрупването на тънък сив слой от мазно и мръсотия, която особено при студено/влажно време *бава майката на системата :(!:

Та, реших да пробвам друго. Купих си кевларени брони и жила, които рекламират с тефлоновото им покритие... монтирах ги без никаква смазка (умишлено) и вече карах 2-3 пъти с тях. Рано е да се правят изводи, но засега нещата са си безпроблемни. Почти не чувствам съпротивление и спирачката се 'усеща'. До голяма степен го отдавам на по-твърдата броня и покритието на жилото... любопитен съм дали това ще се задържи във времето въпреки или благодарение на липсата на смазка?

Disclaimer: С горното не прокламирам отказ от смазване на жилата. По-скоро смятам, че ефектът не е еднозначен във времето.


В продължение на по-горното и след необходимия опит, смея да твърдя, че на качествените брони и жила не трябва да се слага нищо! Споменатите кевларени брони не промениха поведението си доста време.
... можеш и по-засукано да го кажа, ама айде... от мен да мине ;)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот subritual » Пон Яну 16, 2012 2:19 pm

Аз в допълнение ще добавя, че профилактиката би трябвало да се състои в разглобяване и почистване на жилата и броните.
Дори най-качествените такива се износват,тъй като натоварването обикновено е в определени точки.
При едно разглобяване, почистване, дори смяна на посоката на бронята или завъртането й, би трябвало да удължи значително живота на системата.
Относно смазките-много внимателно и пестеливо, ако се налага.
Още помня какво се случи, след като натъпках с грес първото ми колело :D
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Смазка за жила и брони

Мнениеот jeep0700 » Вто Яну 17, 2012 12:09 am

subritual написа:Още помня какво се случи, след като натъпках с грес първото ми колело :D

Я-я, разкажи, любопитен съм, като че ли и при мен така се получи. Еми имам си гресчица, то едни жила ако не смажа. :eyebrow:
Аватар
jeep0700
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Сря Авг 16, 2006 4:36 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта