Настолна игра

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Вто Окт 18, 2011 9:13 am

Здравейте, може би си спомняте, че събирах съмишленици за списание, което така и не се "излюпи" на бял свят. Тогава установих какъв е проблемът - преди всичко аз харесвам колоезденето, самото списване на списание ми е отдавнашна мечта, но нямам достатъчно ноу-хау, за да съм успешен редактор :) И тъй като трепетът все още е налице, не съм се отказал от списание, но предпочитам да играя ролята на "арт-директор" и в по-малка степен редактор на статиите ;) Неъ познания, това е.

Изображение

Шило в торба не стои, така или иначе, затова позволете ми да използвам тази тема, за да ви представя настолна игра с велосипеди. Играта ще се казва Cross Country, за да е ясно от километри за какво става въпрос. По същество, играчите ще започват с определен бюджет "кредити", за да си осигурят велосипед и екипировка. Ако в началото се спрете на най-скъпото колело, ясно е, че няма да ви останат парици за другите крайно нужни аксесоари - помпа и лепенки, челник или каска. Играта ще се води в равни части от късмет и тактика - виртуалните велосипедисти ще разполагат с енергиен резерв, който ще се изчерпва тогава, когато натиснете повечко педала ;) Останалото ще запазя в тайна, просто защото и аз не съм наясно с него все още...

Изображение

И може би най-важното: играта няма да се продава, защото ще бъде безплатна- всеки ще може да и я отпечата на принтер, да я сглоби с ножица и малко тиксо и да я играе с приятели, когато навън не става за каране.

Ако имате някакви готини хрумвания, думайте. А ако сред вас има някой програмист, можем да я направим и в електронен вариант, когато всичко по нея е завършено.

Лека, :peace:
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот gilb » Вто Окт 18, 2011 10:08 am

Като върл фен на Dungeons and Dragons и Ендивал съм длъжен да пиша тук :beer: отдавна чакам да излезе нещо подобно а щом е work in progress може да взема дейно участие във системата на отчитане (сиреч изразходването на запаса енергия както и евентуално използването на разни "potion"-и като протеинови барчета или обикновена вода :evil: )
Може да се направи със зарчета за D&D (който се опасява,че са скъпи или се намират трудно има и онлайн вариант - http://www.wizards.com/dnd/dice/dice.htm )
:turtle:
Аватар
gilb
 
Мнения: 1041
Рейтинг: 1841
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 8:10 pm
Местоположение: София / Стара Загора

Re: Настолна игра

Мнениеот agent_Jekov » Вто Окт 18, 2011 12:58 pm

+1
Успех, изглежда готина идея. :beer:
On a mountain bike you can cover a great distance in a short period of time, or a short distance in a great period of time.In mountain biking there is no destination.Just a bike, a rider, and a place to ride!
Аватар
agent_Jekov
 
Мнения: 1802
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Пет Юли 06, 2007 3:43 pm
Местоположение: AREA 51

Re: Настолна игра

Мнениеот edinmilion » Вто Окт 18, 2011 10:08 pm

Чудесно! :peace: Вече виждам как се събираме на тълпи в някоя градинка и разцъкваме :praying:
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Настолна игра

Мнениеот rees » Сря Окт 19, 2011 7:30 am

Звучи много интересно. Нямам търпение да я пробвам с някое приятелче, но кога ще излезе? Има ли релийз дата или все още не? (простете, но не разбирам от програмиране или подобни дела, та въпроса ми е дали може да се определи приблизителна релийз дата) :beer:Като я гледам, ме зарибява само от картинката. :D
Изображение
ХХХХХХХ написа:здравеите колеги искам да питам вилката зaшто ми оделя 3 съмтима хот на доле тяе на мало и бъздъx ие помпа до краи
Аватар
rees
 
Мнения: 195
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Пет Май 27, 2011 7:01 am
Местоположение: София

Re: Настолна игра

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Окт 19, 2011 8:40 am

edinmilion написа:Чудесно! :peace: Вече виждам как се събираме на тълпи в някоя градинка и разцъкваме :praying:


Градинка? :) Бързаш :)
По-скоро на топло и закрито! в градинка чак на пролет!


п.с. +1
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Настолна игра

Мнениеот did » Сря Окт 19, 2011 3:29 pm

За да бъде такава игра "завързана", трябва да е балансирана. Това означава много неща. Например, не трябва началните решения да са ИЗЦЯЛО определящи за развитието, т.е. всяка грешка трябва да може да се компенсира с умела игра на по-късен етап. Ако това не стане, играта става тривиална и не позволява разнообразие от стратегии.

Ако сте наясно как да изчислите тежестта на действията, случайния фактор и всичко останало, ще трябва да се направи компютърна симулацийка, която да потвърди сметките.

На един по-късен етап, когато сте готови с концепцията, мога да помогна с "тънките елементи" (ако имам време и видя реален потенциал в идеята). Хубаво е и да не се опитвате да откривате топлата вода - теорията на игрите е сериозна наука.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Настолна игра

Мнениеот bluskanie » Пет Окт 21, 2011 7:07 pm

Освен това, в жанра "настолни игри" са най-значимите игри за ум, изобщо. Таа пожелавам успех :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Пон Окт 24, 2011 10:15 am

Благодаря на всички за подкрепата! С gilb обмислихме някои аспекти на правилата, сега ми се ще да ви запозная с това как ще се играе самата игра. Идеята да се получи балансирана, с някои хитрини и все пак лесна за научаване. Всичко е много схематично на този етап, но той, като че ли, е най-важният - да се изведе механиката на това как ще се случват нещата. Следващата стъпка ще бъде доизпипването на правилата, описването им и, разбира се, илюстрирането и :)

Моята молба е да се запознаете с правилата и да ни кажете на нас с gilb дали според вас ще излезе нещо от тях. Притиснат съм от времето откъм писане, затова да започваме :)

Всичко ще започва с покупката на велосипед и екипировка. Както и в реалния свят няма монолитни велосипеди, така и тук всяка машина ще е съвкупност от своите компоненти. За "покупката" на частите и аксесоарите са предвидени Х на брой точки за ъпгрейд:
Изображение

Тези точки ще се поставят върху диаграма на велосипед:
Изображение

Както виждате, върху велосипеда са означени следните категории:
Спирачки Изображение, вилка Изображение, педали-клипсове и обувки Изображение, шок Изображение и гуми Изображение.

Ъпгрейдите протичат по следния начин: върху всяка категория може да бъде поставена от една до три звездички, или точки за ъпгрейд. По начало състезателите разполагат, да речем, с велосипед с твърда вилка, съвсем долнопробни гуми с крайно неподходящ грайфер, челюстни спирачки от неизвестен производител, пластмасови педали и с шок като на колелата от 150 лева. С всяка точки отгоре, колелото става все по-солидно, но и все по-тежко. Тук ви моля за помощ при конкретните имена, а ето го и принципът:

Гуми: с една звездичка отгоре (1) стават по-дебели, 1.9, от по-качествен каучук, при две точки за ъпгрейд (2) гумите стават 2.1, гума с подчертано агресивен грайфер и с много добри качества, при (3) става въпрос за три-компонентна гума за спускане с много дебели бордове.
Вилка: при (1) вилката е от типа на Сънтур ХСМ, при (2) вилката е висок клас въздушна вилка, при (3) вилката е някакво двукоронно чудовище.

Прилагаме същия принцип за спирачките и шока. Клипсовете ще имат само една звездичка. Моля ви за някакви конкретни имена за гуми, спирачки, вилка и шок при всяко от нивата на оборудване, за да мога да ги нарисувам след това. Още веднъж - без звезди компонентите са нискокачествени, с 1 звездичка са леки и състезателни, с 2 - ол маунтин, с 3 тежки и много солидни.

Освен компонентите по колелото в този етап по покупките, всеки ще може да си вземе и аксесоар за общо ползване или такъв по подръжката на велосипедните части. Тоест, нещата са вързани - помпата, лепенките и щангичките ]Изображение
ще играят спасителна роля при спукана гума, накладките/калодкитеИзображение ще помагат при спукана гума, а помпата за шок Изображение "уж" ще оправя вилката и шок. Ще има два независими аксесоара - протектори Изображение, които ще спасяват играча при всяко падане и челник Изображение, който има отношение по въпросите на лошото време.

След като всеки разпредели внимателно своите точки за ъпгрейв и се отправи на състезание с боен твърдак, огромен, но и тежък "трактор" или пък свръх леко състезателно колело (с много малко звездички), нужно е да се преброят оставащите "звездички". Очевидно е, че колкото по-малко звездички са били разходвани за части и аксесоари, толкова повече ще има останали, нали така? :) Всички аксесоари ще "струват" 2 звездички, но помпа за гуми, помпа за шок и накладките ще могат да се купуват, само ако колелото има ъпгрейднати поне на една звезда съответните компоненти.

Тоест хората с леки велосипеди и малко екипировка ще имат много останали звездички, а онези, които разчитат на сигурността, ще имат огромни раници с всички възможни аксесоари и тежко колело, но само две-три звездички. След като покупките са приключили, става ясно двуяката функция, която играят точките - те отразяват едновременно теглото на велосипеда и енергията, с която играчът разполага.

Това е схематичната карта на местността, където ще се проведе състезанието:
Изображение . Движението по нея ще се осъществява със стандартно, шестстенно, осем, десет или двадесетстенно зарче - не сме решили все още, защото това зависи от общия брой на квадратчетата. Който завърши пръв дадения брой обиколки, той печели. Пред тази цел обаче стоят редица трудности ;) Като при всяко каране в планината и тук ще има стръмни склонове, върли изкачвания или мокри корени. Става въпрос за екстремно трасе (все пак това ще бъде The Hard Core настолна игра ;), където препятствията амортизират в изключителна степен велосипеда. Квадратчетата с опастности ще бъдат следните:
- изключително заплетено спускане (където сцепление само дебне отвсякъде): състезател попаднал на такова квадратче трябва да натиска повече спирачките, затова вади една звездичка от полето на спирачката;
- мощни падове от по метър или камъни и дървье: според вида квадратче, звездичка се вади от полето за вилката или шока;
- отвесно изкачване: звездичка се вади от клипсовите педали;
Изображение
- поле "Време" - в началото на играта се хвърля зар, за да се определи времето - слънчево, притъмняло или дъждовно. Ако времето е дъждовно, при подадане на това поле на играчът маха звездичка от своите ъпгрейднати гуми. Ако е притъмняло - нужно е да има челник.

Ако играчът има нужните звездички или аксесоари, попадането на квадратчето не му се отразява.

Добре, де, какво става, ако играч няма нужните аксесоари или изчерпал е звездичките, които трябва да маха от колелото си? Нищо особено - сгромолясва се сред прах и кал и се търкаля няколко метра. Преведено на правилата на тази игра - губи 2 хода. Ако обаче има протектори, губи само един ход, но самите протектори се чупят. Ако попадне на притъмняло време, той пуска своя челник, но пък батериите му се изхабяват. Звездичките на отделните компоненти могат да се възстановяват до началните нива, но не повече. Тоест, за всеки пропуснат ход се възстановява, "ремонтира" се една звездичка до броя, с които сте започнали. Не можете да възстановите три звездички, ако сте започнали с две. Все едно, че сте си зашили разкъсаната външна гума и можете да я ползвате отново, но не можете да я превърнете в огромна гума за спускане. За всеки пропуснат ход се ремонтират и аксесоарите като челник, протектори и клипсови педали.

Как стои въпросът с онези звездички, които със сигурност ще останат на феновете на по-леките колела? И за какъв чеп са им, ако трябва непрекъснато да "висят" по трасето, правейки ремонти? Звездичките играят ролята на енергията, с която разполага един състезател. Преди хода си, виждайки, че пред него, само на 3 квадратчета, следва ужасно спускане, а той е с леко твърдаче, играчът си дава сметка, че ако хвърли лоши зарчета, ще пострада. Затова преди хода си, за да елиминира риска, обявява - "използвам четири звездички енергия", той маха звездичките от запаса си и ги прибавя към хвърлянето на зара си - дори да хвърли само 1, той ще измине четири квадратчета и ще отмине опасноста. Енергията не означава само, че състезателят върти по-здраво педалите, а по-скоро, че всяка изразходвана "звездичка" е единица свръхконцентрация, жестоко усилие на състезателя да се справи с трудностите.

Когато енергийните звездички се изчерпат, състезателят е гроги и няма право да ги ползва повече. От друга страна, той се излага на опастност да не може да планира карането си и да попадне в квадратче с опастност. В голяма степен това е важно за хората с тежки велосипеди, които по начало имат малко излишни "звездички", просто защото се налага да влачат със себе си колела от по 19 килограма... Когато пред играч се изправи някакво опасно квадратче, а той няма нито ъпгрейди по колелото, нито енергия да ги преодолее със сигурност, той може да слезе и да бута. При бутане не се хвърля зар, преминават се едва две квадратчета за ход, но дори стъпил на квадратче с опастност, то не оказва ефект върху колоездача. Другата полза от бутането е, че се възстановява една звездичка енергия - не е много, но въпреки това, когато буташ можеш да си поемеш глътка въздух. Алтернатива е спирането - играчът пропуска ход, защото почива - тогава той възстановява две звездички. Ако той желае да ремонтира частите или аксесоарите си, това не се брои за почивка - все пак, лее се пот и се бърза.

По отношение на маршрута ще има две специфики - малка пътечка "шорткът", по която състезателите ще могат да избутат колелото безопастно, но доста бавно, както и алтернативни пътеки - някои ще бъдат дълги серпентини, преминаването на които ще отнема време, или да "сечете" серпентите напряко - опасно, но и доста по-бързо.

Изписано върху една страница, с огромни грозновати скечове, всичко изглежда ужасно сложно, но, според мен, не е. Не всичко е изчистено, броят на квадратчетата е много важен за това как ще работи играта, всичко трябва да се отиграе, преди да бъде създадено.

С gilb очакваме идеи, с които да оптимизираме "геймплея" :) Когато играта бъде готова, и във версията и за отпечатване на принтер и в картонената версия, имената на всички, които са помогнали, ще бъдат включени :agree:
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот hitar_potter » Пон Окт 24, 2011 9:53 pm

Защо началното колело не е тип твърдак за 400-500 лева? От там, играчите да могат да се изградят като няколко персонажа - чисто XC, АМ велосипед и евентуално нещо по-DH? Тогава могат и да се направят няколко типа състезания, при които да се изискват различни велосипеди, окомплектовка и прочее. Когато се избират компоненти - те могат да добавят тегло към велосипеда, екипировата също. Тогава могат различните участъци от трасето да дават различни бонуси на играчите. Например, нагоре, XC ориентиран играч или ще получава бонус към хвърления зар, или пък ще има право да хвърли два пъти и да избере по-големия зар. Аналогична, но противоположна ще е ситуацията при спускането. Гумите за 3 звездички могат да бъдат различни типове, които имат преимущества на различни терени. Това може да се реализира и с „бързо“ и „бавно“ зарче, като в някои от ситуациите, играчите могат да бъдат принуждавани да ползват някое от тях. Мисля, че е хубаво да се измислят няколко ресурса.. Например пари (или звездички, както ги наричаш), енергия, вода (примерно трябва да пиеш веднъж вода на всеки 15 квадратчета, като при пиене на вода, губиш 1 или 2 квадратчета от хода си). Готино би било играчите да имат право на „застраховка“ - т.е. ти се застраховаш преди хода и ако ти се падне някое нещастие, ти се разминава. Може да се въведат карти - късмети, които да важат или за някого, или за всички, или за някоя група играчи (примерно „При спускането започва да вали дъжд. Всички колоездачи, които не са с гуми, подходящи за кал се движат много бавно и внимателно - следващите 2 хода, хвърляйте бавното зарче“
Нека има и храсталясване :D Ако попаднеш на някое квадратче, задължително да обикаляш по тесните пътечки :D

Доста на рандом мисли нахвърлях, така че това е по-скоро като брейнсторминг, отколкото нещо градивно. Много се надявам да се получи сносна игрица! :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Настолна игра

Мнениеот rees » Вто Окт 25, 2011 7:28 am

Съгласен съм с @hitar_potter за това, да се започне с начален клас байк. По този начин играта още от началото ще се развива според индивидуалните предпочитания на играча. Също така според мен трябва да има и твърдак, доколкото прочетох, не намерих някъде да се споменава, че има такава възможност, но никъде не се споменава и обратното. Идеята ми е, че ако аз например искам от начало да имам твърдак, но с вилка за 2 звездички, с клипсове, екипировка и.т.н., например, в последствие да мога да ъпгрейдна на мекица с хубав шок, но да кажем, че примерно на всяка обиколка можеш да ъпгрейдваш само едно нещо, в зависимост от това как си се представил. Например имал съм късмет, и съм минал с леко "евтино" колело по трасето и съм си запазил четири звездички, с които мога да ъпгрейдна два компонента на макс, но имам право само на един. Т.е. гумите и спирачките са на 1 звездичка, а с мойте 4, ще мога да ги ъпгрейдна на по 3 звездички, но имам право само да ъпгрейдна един компонент. По този начин, ще мога да избера тактика, с която например в началото да съм бърз, но с много повреди, а чак на края да имам мекица, с която да мачкам терена. :D Доста изписах за една глупост, надявам се да сте ме разбрали, но ако обобщя, основната ми идея към вас е да вмъкнете освен мекица, то и твърдак, но твърдакът да може да е висок клас също, и другото е да може да се ъпгрейдва по един компонент след всяка обиколка или след всеки 2 обиколки.

п.с. сега се сетих (пак само идея е), че може например за да минеш от твърдак на мекица да се изисква два пъти повече време и ресурс. Например с две звездички купуваш висок клас АМ мекица, но само рамката, а на следващата (или 2) обиколка купуваш шок. Така ще има дори по-голяма тръпка, но за сметка на това, този ъпгрейд на рамка, ще става само веднъж за всеки играч, така няма да се играе мекица,твърдак,мекица,твърдак.... Друго правило може да е, че ако си започнал с мекица нямаш право да върнеш на твърдак, но да кажем, че началния клас рамки ще са само твърди. По този начин, може да се избегне идеята, че някой твърдаци са по-хубави от някой мекици. (Това е в реалния свят, но се съмнявам да се слагат толкова много рамки и велосипеди, че да се чудиш кое да вземеш) :beer: Надявам се мнението да се е харесало на някой от разработчиците, идея си нямам как се прави игра, и просто дадох идея какво може да се направи.

п.с.2 какво имаш в предвид като казваш да предложим имена на компонентите? Реални имена нап.: MAXXIS, TREK, SANTA CRUZ, DEVINCI, AVID, SHIMANO/SRAM, BOMBER, BOXXER....? или някакви измислени от нас? :)
Изображение
ХХХХХХХ написа:здравеите колеги искам да питам вилката зaшто ми оделя 3 съмтима хот на доле тяе на мало и бъздъx ие помпа до краи
Аватар
rees
 
Мнения: 195
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Пет Май 27, 2011 7:01 am
Местоположение: София

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Вто Окт 25, 2011 9:30 am

Ще погледна по-внимателно мненията ви, когато намеря време. Вчера надълго и нашироко обсъждахме играта с един колега - приехме, че колелото ще може да се модифицира по време на състезание, в случайте, в които играчът стъпи на квадратче "Сервиз". На това квадратче, ще ви "чакат" съотборници и приятели с техните коли и инструменти, с тяхна помощ ще може да се направи преразпределение на частите върху колелото. Разбрахме се също, че педалите с клипсове няма да се "чупят", това е глупаво, а ще дават право на допълнително хвърляне при попадане върху квадратче "върло изкачване".

За имената имам предвид следното:

Вилка: 1 - някаква евтина вилка с ход до 10 см; 2 - по-скъпа, здрава вилка с по-голям ход; 3 - скъпа двукоронна вилка;
Гуми: 1 - начален клас гуми за планинско колоездене; 2 - качествени гуми с добра шарка, средна дебелина; 3 - дебели, неколколкомпонентни гуми за спускане с върли грайфери;
Шок: 1 - име на реално съществуващ не особено качествен шок; 2 - име на реално съществуващ лек и качествен шок; 3 - име на голям шок с пружина за спускане;
Спирачки: 1- име на реално съществуващи леки и качествени v-brake-ове; 2 - име на реално съществуващи здрави механични дискови спирачки (предполагам, BB7 ще свършат работа); 3 - име на реално съществуващи хидравлични спирачки за спускане.
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Вто Окт 25, 2011 11:47 am

Качвам един скеч на игралното поле. Когато бъде завършено, ще има повече квадратчета и по-хитро разположени препятствия. Излишно е да казвам, че ще бъде шарено и весело :)

Изображение
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Чет Ное 10, 2011 5:26 pm

Изображение
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот rees » Съб Ное 12, 2011 3:07 pm

Изглежда мноого яко. Имам някакви предложения за имена, а именно:
Вилки:
-SR SUNTOUR XCR
-SR SUNTOUR Durolux 2011, Manitou Minute Expert 2012
-Rock Shox BOXXER RC 2011, Marzocchi 888 RC3, Manitou Dorado Pro
Гуми:
-Kenda K-901F
-Tioga Blue Dragon 26x2.10, Tioga Red Phoenix 26x2.0
-WeirWolf Comp 2.55, WeirWolf LT 2.55, MAXXIS HIGH ROLLER 26X2.50, MAXXIS MINION-F 26X2.50
Шок:
-Kind Shock KS-291, R-Shock
-RockShox Ario 2.2, X-Fusion H3 LT, Kind Shock Refocus 590, Marzocchi Roco RC Air World Cup '08
-X-Fusion Vector HLR 2011, Marzocchi Roco RC World Cup '08, Manitou Revox Pro
Спирачки:
-Shimano Deore XT , Shimano XTR
-Avid BB5, Avid BB7
-Avid Code, Avid Elixir 5, Shimano Saint BR-M810, Hayes Nine, Formula The One 200

...в общи линий нещо като най-известните компоненти. Надявам се да ви харесат мойте предложения и ви пожелавам успех с работата над играта. :beer:
Изображение
ХХХХХХХ написа:здравеите колеги искам да питам вилката зaшто ми оделя 3 съмтима хот на доле тяе на мало и бъздъx ие помпа до краи
Аватар
rees
 
Мнения: 195
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Пет Май 27, 2011 7:01 am
Местоположение: София

Re: Настолна игра

Мнениеот freeride boy » Нед Ное 13, 2011 9:27 pm

ще стане доста интересна :) :popcorn: успех с правенето на играта :peace: :agree: чакам с нетърпение :P
Животът не се мери с броя вдишвания, а с моментите, които спират дъха ти!
freeride boy
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2011 12:55 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот mania » Пет Яну 27, 2012 4:48 pm

Какво става с играта? Има ли развитие? :dontknow:
mania
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 3:39 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Пон Яну 30, 2012 4:18 pm

Не съм се отказал изобщо. Непрекъснато я мисля тази игра. Сега рисувам картинките за картичките с късмети всяка свободна минута. Когато попаднеш на отделно квадратче, теглиш карта и изпълняваш инструкциите на съдържанието. На една от тях, например,

Пешо-Хамстера се е заложил с новата си мощна светкавица зад един храст и те светва с 1000 лумена в очите, за да се получи по-въздействаща снимка. Правиш едно леко падане и докато буташ колелото, опитвайки да го възседнеш, губиш ход :D

Толкова му хареса картинката, че иска да си я сложи на стената в хола :blush: Но работата е много и много трудоемка. Добре поне, че е забавна :)
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот k0k0 » Пон Яну 30, 2012 11:50 pm

Успех в начинанието! :beer:
Аватар
k0k0
 
Мнения: 489
Рейтинг: 1419
Регистриран на: Пон Окт 27, 2008 10:30 pm
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Сря Фев 08, 2012 10:05 am

Eто я първата част "карти на късмета", които играчът тегли и изпълнява указанията върху тях. Някой от тях го повлияват позитивно, а други го забавят. За онези, които се интересуват - не, играта ще бъде безкръвна и няма да има карта "падате върху метални шипове, които разпарят гръдния ви кош ;)".

01.png
01.png (24.92 KiB) Прегледано 5311 пъти

Карта "Късметлийски чорапи" - Вечерта преди състезанието предвидливо сте сложили любимите ви чорапи (подарък от приятелката ви) за пране. И макар че в момента все още съхнат на краката ви, усещате изключителен прилив на енергия - хвърлете още веднъж зара.

02.png
02.png (28.47 KiB) Прегледано 5309 пъти

Карта "Трап" - Преданията разказват, че този ров насред пътеката го е имало още от времето, когато дядо ви се е спускал по същата пътека с неговия планински велосипед. Вие, разбира се, не пропускате случая и при цялото си старание да го избегнете падате в него. Слава богу, поражения няма, но губите ход, за да измъкнете себе си и колелото от дупката. А добрите новини са, че на същото място пада и следващия състезател.

03.png
03.png (27 KiB) Прегледано 5309 пъти

Карта "Приятелка" - Приятелката ви е сред публиката и ви дарява с цялата си топлина и внимание (когато не се занася с привлекателен състезател от противниковия отбор). Вземете карта "звездичка", която ще ви даде енергия, когато пожелаете.

04.png
04.png (27.18 KiB) Прегледано 5310 пъти

Карта "Таралеж" - Всички състезатели, освен спортсмени, са и страстни защитници на природата и животните. Затова, когато изненадващо на трасето пред вас се появява беззащитно таралежче, нямате друг избор освен да се проснете по лице, за да избегнете сблъсъка (от който би го заболяло повече от вас). Пропускате следващия ход.

05.png
05.png (27.78 KiB) Прегледано 5311 пъти

Карта "Познаване на терена" - Вие или сте родом от града, в близост до който се провежда състезанието, или, подобно на един съфорумник, работещ в системата на БДЖ, сте си взели отпуска, за да извъртите десетки обиколки на трасето. Спусканията ви са толкова уверени, че с лекота хвърляте още един зар.

06.png
06.png (28.14 KiB) Прегледано 5307 пъти

Карта "Изгубена вещ" - На това състезание, както и в нашия МТБ форум, налице е неписано правило, че когато някой от участниците намери нещо по трасето, той не си го прибира тихомълком вкъщи, а след като всичко приключи опитва да открие собственика му, за да му върне намерената вещ. Никъде не пише обаче, че не бихте могли да ползвате вещта, особено ако ви е нужна, в интервала между намирането и предаването и. И така, докато карате, откривате вещ, изпусната от друг състезател. Можете да спрете и до вземете - изберете аксесоар от тези, в притежание на другите играчи, и го добавете към вашите - но пропускате ход. Ако го оставите на мястото му, не пропускате ход. Маркирайте полето, където сте го намерили, следващият играч, стъпил върху него е изправен пред същия избор - да го вземе, пропускайки ход, или да продължи.

07.png
07.png (26.81 KiB) Прегледано 5298 пъти

Карта "Феята на планинското колоездене" - Ето, че всички слухове за въпросната фея най-накрая се потвърдиха. Да, тя съществува, обслужва интересите на планинските колоездачи (градските и шосейките имат други феи) и сега е склонна да ви изпълни едно желание - да поправи повреден компонент по колелото, да ви зареди с енергия (вземете карта "звездичка") или да ви дари с аксесоар по избор. Можете да използвате тази карта само веднъж.

08.png
08.png (29.37 KiB) Прегледано 5305 пъти

Карта "Фенове" - Вярно е, че красивата каска и хубавите протектори помагат, но все пак умението, с което се катерите и спускате, е малко по-важно. Каквато и да е тя, феновете на старт-финала имат сериозна причина да ви харесват - огромна тълпа от почитатели и почитателки ви приветстват с ръкомахания и ръчно правени табели с надписи "Ти си моят идол!". Ако вземете решение да им кажете няколко думи и да подпишете плаката с вашата снимка, любовта на феновете би ви спечелила карта "звездичка", която можете да ползвате по всяко време. В този случай губите ход. Ако продължите, без да им обръщате внимание, не губите ход.
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот dirtnewbie » Сря Фев 08, 2012 12:07 pm

Човек, уникален си. За това, предполага, се иска много труд, а и какво казваш, използваш си всяка свободна минута. Не виждам защо трудът ти да не бъде оценен и защо да не плащаме по някаква символична сума - 4-5 лева. Със сигурност ще има голям интерес като излезе цялата! Много се радвам на такива хора и успех с приключването на играта. :agree:
make my wishes come true
dirtnewbie
 
Мнения: 537
Рейтинг: 1067
Регистриран на: Съб Юли 16, 2011 1:11 am

Re: Настолна игра

Мнениеот outfaced » Сря Фев 08, 2012 12:34 pm

Да не забравяш, че задължително в играта трябва да има елемента "прецакай другарче" :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Сря Фев 08, 2012 12:45 pm

Играта ще бъде безплатна :)

Очаквам конкретните ви идеи за интересни карти и изобщо механика (правилата за това как да се играе), тук в темата или чрез лично съобщение :)
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот did » Сря Фев 08, 2012 2:06 pm

Публикувай или сподели с мен правилника на ЛС и ще ти кажа, къде са проблемите. Едно е да правиш картинки, друго е да знаеш теорията на игрите.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Настолна игра

Мнениеот emoonthemove » Сря Фев 08, 2012 9:28 pm

09.png
09.png (27.55 KiB) Прегледано 5124 пъти

Карта "Енергийна закуска, обяд и вечеря" - След всички погълнати преди състезанието енергийни блокчета, гелове, кюфтета и шембе чорби състезателят усеща небивал прилив на енергия. По думите на Жоро (edinmilion) - "Шкембето дава пауър!". Състезателят прибавя към енергийните си запаси още една карта "звездичка".

10.png
10.png (30.84 KiB) Прегледано 5119 пъти

Карта "Роднини" - Цялата рода на играча, изтеглил тази карта, дружно окупира състезателното трасе, за да го подкрепи в трудний час. Помагайте да измислим как точно помагат роднините, защото нищо не ми хрумва... Може би възстановяват загубен аксесоар?

11.png
11.png (28.51 KiB) Прегледано 5116 пъти

Карта "Хамстера" - Пешо-Хамстера се е заложил с новата си мощна светкавица зад един храст и ви светва с 1000 лумена в очите, за да се получи по-въздействаща снимка. Правите едно леко падане и докато бутате колелото, опитвайки да го възседнете, губите един ход.

12.png
12.png (27.9 KiB) Прегледано 5126 пъти

Карта "Гигантски гвоздей" - На път сте да извъртите най-бързата си обиколка до момента, когато внезапно усещате съприкосновение на предната си гума с враждебен, стоманен детайл. Грамадният гвоздей не само губи един ваш ход, но и съсипва предната ви гума (махнете звездичките за ъпгрейд на гумите - приемете, че карате с резервната си, изтъркана външна гума, която носите на състезанието за всеки случай).
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот RedHawk » Чет Фев 09, 2012 9:32 am

emoonthemove написа:.........
Карта "Роднини" - Цялата рода на играча, изтеглил тази карта, дружно окупира състезателното трасе, за да го подкрепи в трудний час. Помагайте да измислим как точно помагат роднините, защото нищо не ми хрумва... Може би възстановяват загубен аксесоар?
.............


Примерно : /това на някоя контрола за почивка/
Бабата от село е извъртяла една чудесна благоуханна домашна баница с яйце и сирене, придружена с още по-добро
кисело мляко. Всичкото тотал натюр отвсекъде. След кратка спирка за подкрепа с изброените продукти, силата избива
навсякъде по теб. Може да се сдобиеш със звездичка енергия. :D
Чинка, стринка, леля, вуйчо, тетинчо, братчеда са закупили супер скъпа и с много екстри състезателна гума, която
ритуално ти връчват /гумата може да се избере от играча сред 2-3 модела с техните описания/. :eyebrow:
Аватар
RedHawk
 
Мнения: 1082
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 8:06 am
Местоположение: София - Лозен

Re: Настолна игра

Мнениеот mania » Чет Фев 09, 2012 11:32 am

dirtnewbie написа:Човек, уникален си. ....


Точно! :clap: :clap: :clap:
mania
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 3:39 pm

Re: Настолна игра

Мнениеот outfaced » Чет Фев 09, 2012 1:36 pm

само мен ли така ми се струва или много нещо задълбавате в графичната, забавната част, без да е ясна точно функционалната ...
Доколкото виждам, подхода е да се взимат примери от реалността и да се вкарат в играта, чрез картите. Супер ... весело става. Само че (освен ако не си гений) подхода е на обратно - първо се определя какви функции ще са нужни ... еди колко си карти взимащи еди колко си точки, еди колко си карти забавящи играча с еди колко си полета и т.н. и после те се обличат в картинки и ситуации. От това колко ще са балансирани тия функции, тяхната случайност и степента на влияние, която ще има играча върху тях зависи и дали това въобще ще стане игра интересна за игране.

Инак не може да се отрече, че арт-а е много як :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Настолна игра

Мнениеот k0k0 » Чет Фев 09, 2012 7:46 pm

То това лесно се коригира според полето, не е фатално. :agree:
Аватар
k0k0
 
Мнения: 489
Рейтинг: 1419
Регистриран на: Пон Окт 27, 2008 10:30 pm
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Настолна игра

Мнениеот xxbtwxx » Съб Фев 25, 2012 4:52 pm

След като я пуснете играта, ще се запозная по-обстойно като цяло и ако разрешите може да се опитам да я напиша на С++
Хем аз ще се упражня малко, хем хората без принтери като мен, ще могат да я играят де :Д
Така дори ще може да се добави едитор на картата, да могат да се променят звездичките в началото, кое колко звездички от къде да взима или пък да се добавят още елементи които ще дават точки в две насоки.
Примерно ще има марзоки монстър, който ще дава много точки но само в окачване за препятствия като бабуни/дропове и Боксер уорлд къп 2012 който ще дава по-малко точки в окачване, но ще дава бонус 1-2 точки в сцепление.
Разбира се, ако получа разрешението ви :)
xxbtwxx
 
Мнения: 164
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Нед Фев 20, 2011 10:44 am

Следваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта