Не знам, дали предниците са толкова елегантни (както твърди NovemberCharlie;-) с тези калници, но е факт, че точно този модел калници предпазват много добре от вода, кал и мокър сняг по пътищата. Изпитали сме го!

Монтирането отзад не беше голям проблем - една малка дупка само се пробива в долната част на рамката на "Онтарио"-то (за да се захване калникът в долната си част), останалото е лесна работа. Отпред проблемът беше по-сериозен, тъй като вилките от среден клас и по-добри нямат по принцип уши за захващане на калниците в долната си част.
За закрепване на калника от лявата страна използвахме ухото за дисковата спирачка:
[img]http://petus-bulgaria.org/michel/img/SpecialPlateLeftIMGP2123.jpg[/img]
От дясната страна - направихме, огънахме и изрязахме специално за целта една пластинка от неръждаема стомана и я боядисахме в черно. Ето:
[img]http://petus-bulgaria.org/michel/img/SpecialPlateRightIMGP2116.jpg[/img]
Може да не е много елегантно решение, но работи!

Освен всичко друго, колелата в момента са наистина [i]уникални[/i] - аз поне не съм виждал Ontario Team Edition с вилки XCP75-LO, калници от този вид (да не говорим за оригиналното захващане, което ни отне три вечери подред упорита работа, пилене, пробиване на дупки и огъване

Толкова по въпроса с калниците!
[b]@всички-които-толкова-дискутират-заключванията[/b]
Не ме интересува, какво [i]пише[/i] и колко [i]тежи[/i] заключването за колелото ми! Интересуват ме две неща:
1) Да е U-образно (огънат стоманен прът, колкото е по-солиден, толкова по-добре) и
2) Да е с кръгъл ключ.
Нашите заключвания отговарят и на двете изисквания, затова си ги взехме (цена: 18 лв., от "Веломания" при Нина). Няма да ни предпазят, очевидно, от ВСЯКАКВА атака на "мургави субекти с ножовки", но ако е необходимо да се оставят колелата за [i]малко[/i] без надзор, или заключени на оживено място, се надяваме да свършат работа. Че тежат - тежат, и то много, затова си ги носим в раничките - един-два килограма в повече, кой ще забележи...

И предпоследно,
[b]по въпроса за огледалата[/b]
Предпочитаме да се оглеждаме назад през рамо - огледала ще ни дойдат малко в повече вече;-)
И последно,
[b]по въпроса за отразителите и светлините (пасивна безопасност)[/b]
Те са много важни, особено ако колелата се карат по всяко време на деня и на годината! Сложихме си предни (бели) и задни (червени) отразителчета на CatEye, странични - на спиците на колелата (жълти), педалите също имат предни и задни отразителчета (CatEye, жълти). Освен това, каските ни имат и по една малка светлоотразителна лепенка върху тях, а отскоро и на крачолите си слагаме стягащи ленти на Zefal (за да не влиза плата във веригата, изключително досадно нещо, особено последващото почистване с бензин;)) - които, по някаква случайност, и те имат светлоотразителен кант върху тях.
ПЛЮС, предни светодиони фарчета SigmaSport (http://www.sigmasport.com/media/produkt ... /blade.jpg) и задни габаритни светлини CatEye (http://www.cateye.com/en/productImages/ ... _LD120.jpg).
Като че ли, достатъчно, засега? ;-)
[size=67][i]За съжаление, често светлините и отразителите се подценяват при покупката на байк - колко често виждаме вечер на шосето [b]абсолютно тъмни колела[/b] без нито една светлина по тях, често дори без светлоотразители - как да очакваш, че шофьорите ще те видят в мрака, ако нямаш дори елементарни светлини по колелото?? Това си е живо самоубийство!:-((([/i][/size]