Тема за тъпи въпроси

Молим всички посетители, когато им се прииска просто да си поговорят глупости, да се помайтапят с дребни простотийки и т.н., да го направят в този форум. Тук е позволен по-груб език, стига да не е насочен към други членове на форума. Можете да пускате всичко, което като съдържание или стил би било неприемливо за останалите форуми. Но ако по наше усмотрение темата има смисъл или идея само за автора си, тя ще бъде изтривана!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 400 / 400 / 2

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот SeSSion » Съб Фев 11, 2012 6:19 pm

Извинявай ти Къци ли си?
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот prokalnatiq » Съб Фев 11, 2012 7:28 pm

PtD написа:Не. Няма никакви реални предимства, а се ограничаваш в избора на главини и ротори.

Да, ограничаваш се, но печелиш тегло (при 1 и съща цена), и няма опасност да ти се развие някой от болтовете. Както и при често сваляне на ротори CL е много по-бързия начин.
Като голям минус изтъквам, че при еФтиния (може и при скъпите да го има нз) клас след известно време става нещо като луфт м/у дискът и главината. Но това не влияе на работата.
Аватар
prokalnatiq
 
Мнения: 1128
Рейтинг: 1353
Регистриран на: Вто Окт 27, 2009 10:40 am
Местоположение: гр. Сливен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот vvvaaal » Съб Фев 11, 2012 7:32 pm

И се кривят доста по-лесно от обикновените. Е то зависи и как ги караш де.
А на мен ми е интересно с ключ за венци ли се свалят?
Последна промяна vvvaaal на Съб Фев 11, 2012 8:10 pm, променена общо 1 път
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Марин » Съб Фев 11, 2012 7:34 pm

По тъпо нещо от зимата в гр.Карлово няма .
Логично ли е и аз да съм изкукуригал ?
Бат Весо съм да не помислете , че пише Марин .
Марин
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Вто Апр 19, 2011 7:51 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот prokalnatiq » Съб Фев 11, 2012 7:57 pm

vvvaaal написа:И се кривят доста по-лесно от обикновените.

За това немога да споря, не съм кривил за 2,5 години (крос кънтри), но идва ли изобщо съм ги удрял в нещо голямо. :agree:
Аватар
prokalnatiq
 
Мнения: 1128
Рейтинг: 1353
Регистриран на: Вто Окт 27, 2009 10:40 am
Местоположение: гр. Сливен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот BurNiNg_IcE » Съб Фев 11, 2012 8:20 pm

SeSSion написа:Извинявай ти Къци ли си?

:clap: :lol2: :lol2:
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот PtD » Съб Фев 11, 2012 11:42 pm

prokalnatiq написа:
PtD написа:Не. Няма никакви реални предимства, а се ограничаваш в избора на главини и ротори.

Да, ограничаваш се, но печелиш тегло (при 1 и съща цена), и няма опасност да ти се развие някой от болтовете. Както и при често сваляне на ротори CL е много по-бързия начин.

Тези неща сме ги дъвкали вече в друга тема. Оказа се, че в полеви условия CL-a не е толкова лесен за демонтаж, спрямо 6-болтовия. Понеже ме мързи да търся, предлагам да си я намериш сам.

На теб, между другото, колко болта са ти се развивали? Че на мен, за 9 години, на три колела - нито веднъж. :look:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот gesh0898 » Нед Фев 12, 2012 1:17 am

Четох за някакъв, отдавна, дори не знам дали е истина - че са се прецакали зъбчетата. Натиска спирачката - главината се върти, дискът - не. :bigeyes:
ТАЙНАТА
Никога не излизаш с намерение да паднеш, затова винаги слагай каска.
Аватар
gesh0898
 
Мнения: 652
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 5:43 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот vlekov » Пон Фев 13, 2012 1:15 am

Въпрос, който се чудих къде да постна - вижте снимката, това е жилото на декланшора ми. Изкривих го така при едно падане. Трябва ли да се смени жилото, пречи ли тази кривина на нормалната му работа? Кривината се вижда само и единствено на най-малкия венец, когато жилото е максимално отпуснато, когато кача веригата на средния или големия, жилото се опъва и кривината не се вижда изобщо.
Прикачени файлове
IMG_2413.jpg
IMG_2413.jpg (150.01 KiB) Прегледано 4457 пъти
Изображение Изображение
Аватар
vlekov
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 12:53 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот PRobably » Пон Фев 13, 2012 1:18 am

:rofl: Теб пречи ли ти да караш?Не ми отговаряй,знам че не ти пречи...Защо тогава реши,че трябва да го сменяш?
"Don't let your mind bully your body into believing it must carry the burden of its worries."
Аватар
PRobably
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 1657
Регистриран на: Пет Юли 03, 2009 11:37 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот vlekov » Пон Фев 13, 2012 2:04 am

Според мен е нормално да се замисля дали не трябва да сменя нещо, дето по принцип е право, ама сега е изкривено... :D
Явно достатъчно далновидно съм постъпил като съм пуснал въпроса в "Тъпи въпроси" :D
Изображение Изображение
Аватар
vlekov
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 12:53 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот PRobably » Пон Фев 13, 2012 10:05 am

Споко,карай си го така няма проблеми.Пък ако толко те дразни смени го,жилото е 1 левче. :peace:
"Don't let your mind bully your body into believing it must carry the burden of its worries."
Аватар
PRobably
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 1657
Регистриран на: Пет Юли 03, 2009 11:37 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот dandumtb » Пон Фев 13, 2012 6:58 pm

Искам да попитам,каква е разликата между сеинт-ът за 350 лева и този за 460?(Говоря конкретно за курбелите сеинт.) :dontknow:
I CAN RIDE MY BIKE WITH NO HANDLEBARS !!!
Аватар
dandumtb
 
Мнения: 236
Рейтинг: 1074
Регистриран на: Нед Май 15, 2011 7:05 pm
Местоположение: Севлиево

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот vvvaaal » Пон Фев 13, 2012 7:25 pm

Едните имат само средно, а другите средно, башгард и плочи.
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот clkgtr06545 » Пет Фев 17, 2012 10:07 pm

Задавам въпрос от името на приятел.Та той иска да попита може ли на НЕразглобяеми курбели да сложи водач и башгард или едно от двете или му трябват нови РАЗГЛОБЯЕМИ курбели. :dontknow: :beer: :agree:
clkgtr06545
 
Мнения: 175
Рейтинг: 1132
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 12:31 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот bikeboy » Съб Фев 18, 2012 6:48 pm

Баш не може да се сложи , но с флекса неразглобяемите стават РАЗГЛОБЕНИ. Избира си на коя плоча иска да кара и останалите се отстраняват.След това безпроблемно си слагаш водач за 1 плоча.
EDIT: Виждал съм и хора които изпиляват зъбите на голямата плоча и ползват нея за баш :beer:
SHAMBHALA BIKE PARK Slow Bike's - Fast Rider's !
Specialized rider !!
Аватар
bikeboy
 
Мнения: 256
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Нед Фев 06, 2011 10:15 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот clkgtr06545 » Съб Фев 18, 2012 9:37 pm

М проблема и че той иска да кара на най-голямата и ако я изпили няма как да я кара , а тва с флекса и аз съм му га предлагал , но той вика че го е страх да не среже и плочите и не може да намери никъде болтове ако ги отдели случайно успишно навсякаде в магазините му казват , че болтовете са си към курбелите. :dontknow:
clkgtr06545
 
Мнения: 175
Рейтинг: 1132
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 12:31 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот porsche4456 » Нед Фев 19, 2012 8:36 pm

Ако толкова го е страх с флекса или няма ,може да го направи с ножовка и глето.Тези винтове са същите като за тези за ушите за дерайлъора ,аз съм с climber и знам че и ти си с такова колело ,следователно знаеш за кой винтове за ухото говоря.Във всеки магазин има попитай и ще ти дадат.Аз преди време бях си взимал от магазина на боги бомбата ,там има със сигурност има ,на един приятел му ги даде без пари направо му се въргалят по пода.Успех с направата. :beer: :beer: :beer: :beer:
porsche4456
 
Мнения: 42
Рейтинг: 987
Регистриран на: Пет Сеп 09, 2011 12:57 pm
Местоположение: sofia

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот bik3r_b0y » Нед Фев 19, 2012 10:10 pm

Как да разбера от къде тече шиманката (хидравлика) :xx(:
Изображение
Карам RAM
Аватар
bik3r_b0y
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 11:08 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот vvvaaal » Нед Фев 19, 2012 10:17 pm

Ако ти тече би трябвало мястото, от където тече да е мазно освен ако не си я изкъпал.
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот PtD » Нед Фев 19, 2012 10:31 pm

porsche4456 написа:може да го направи с ножовка и глето.

Какво е това? :eek3: :eek3: :eek3:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот bik3r_b0y » Нед Фев 19, 2012 10:58 pm

vvvaaal написа:Ако ти тече би трябвало мястото, от където тече да е мазно освен ако не си я изкъпал.

Мазен е половината маркуч и спирачката :crap: Гаранцията покрива ли го защото протече вкъщи в хола а не по време на каране.И как изобщо може да се е случило на спирачка на 6 месеца :crazy:
Изображение
Карам RAM
Аватар
bik3r_b0y
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 11:08 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот spirov92 » Нед Фев 19, 2012 11:15 pm

bik3r_b0y написа:Гаранцията покрива ли го
Този въпрос го задай в магазина, от който си купил спирачката.
За предложението на vvvaaal-можеш да избършеш маслото и да се опиташ да видиш от къде изтича още.
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Fanatico » Нед Фев 19, 2012 11:17 pm

Или пък, щом спирачката е в гаранционен срок, може просто да отиде в сервиза на магазина от където я е купил.
И аз пък мисля, че няма значение срока на експлоатация, може да се развали по всяко време, а може и да не.
;)
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

ГЛАВИНА НА ШЛИЦ ???

Мнениеот geshmeka » Вто Фев 21, 2012 10:06 pm

Здравейте,може ли някои да ми обясни какво представлява главина на шлиц.Аз засега го разбирам така:със система "quick release".Ако греша моля да ме поправите :dontknow:
Drag ZX4 skype:kimi.raikonen_1994
geshmeka
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 20, 2011 10:45 am
Местоположение: Nova Zagora

Re: ГЛАВИНА НА ШЛИЦ ???

Мнениеот Alex Madman » Вто Фев 21, 2012 10:24 pm

geshmeka написа:Здравейте,може ли някои да ми обясни какво представлява главина на шлиц.Аз засега го разбирам така:със система "quick release".Ако греша моля да ме поправите :dontknow:

Любомир Ботушаров написа:Ще припомня, че венците на резба предствляват цял блок, който се навива върху главината и храповият механизъм, осигуряващ зацепване при движение напред и свободно движение в посока назад, е част от него. При венците на шлици храповият механизъм е в главината, поместен в специално тяло, което отвън е нарязано на стандартизирани жлебове (шлици), на които се нанизват зъбните колела. Един от тези жлебове е по-широк, така че да не остане място за грешка при монтажа. Тялото на свободното движение е с различна "дължина" в зависимост от това за колко скорости е предназначено. Размерът за 8 и 9 скоростни касети е еднакъв и в наши дни при планинските велосипеди се използва именно той. Все още е възможно, макар и рядко, да се срещнат и 7-скоростни касети (най-вече при по-стари байкове или пък при по-евтини такива) - при тях тялото на свободното движение е малко по-късо. Самите венци могат да са под формата на цял блок или сбор от един или повече по-малки блока (с по няколко зъбчатки) и едно или няколко самостоятелни зъбни колела. Когато ги нанижете на шлиците, в края се завива специална затягаща пръстеновидна "гайка", която държи венците на мястото им.


Взето е от тази статия: http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair012 :)
Fanatico написа:Егати тъпото колело, тема и автор.

Другия проект
Аватар
Alex Madman
 
Мнения: 439
Рейтинг: 1495
Регистриран на: Сря Юни 30, 2010 11:20 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Wheeler » Сря Фев 22, 2012 12:48 am

Как да разбера каква вилка мога да сложа на дадена рамка според нейната геометрия ?

Данните за моята рамка, които имам са:
Head tube length - 160
Fork Lenght - 471
Head tune angle - 70.5

Ако имате линк с обяснения, най-добре.
Wheeler
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 3:36 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот cne » Сря Фев 22, 2012 1:01 pm

Fork length предполагам е размерът от оста до короната, а според това : http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/forks-complete-axle-crown-lengths-library-470024.html препоръчителният ход е 100мм.
chin up
Аватар
cne
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1556
Регистриран на: Съб Май 23, 2009 1:35 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Wheeler » Сря Фев 22, 2012 2:53 pm

Супер, мерси много ^^
Горе-долу какъв толеранс е допустим ? Като гледам има 1-2 сантиметра разлика между различните производители при еднакъв ход (100) ? Според мен едва ли има кой знае какво значение, освен ако вилката не е заключена...
Питам по-скоро от любопитство, така или иначе мисля да взимам Rock Shox Reckon 100, а тя е точно 471 mm.
Wheeler
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 3:36 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот exiteyes » Сря Фев 22, 2012 4:03 pm

Рамката е Ram HT2, какъв трябва да е стандарта за водач ISCG-OLD или ISCG-5 каква е разликата, че едното е с преходник, а другото се закрепя към ушите на рамката(ако има такива) ?
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

ПредишнаСледваща

Назад към Бла - Бла

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта