Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот Fujitzo » Сря Фев 29, 2012 10:01 pm

Извинявам се за може би глупавия въпрос, но как точно поддръжката на 3х10 е по-скъпа от поддръжката на 3х8 ? Аз под поддръжка разбирам смазване, опъване на жилата и регулиране на дерейльора и декланшора с отверка (на дерейльора обикновено е врътка на самото жило) , което е относително безплатно. Вече ако самите венци и верига са износени - да, подмяната им би била по-скъпа просто защото самата част е по-скъпа, но по-скъпите части не предполагат ли по-висока износоустойчивот, което да компенсира до някъде по-високата им цена ?

Предимството на по-скъпия комплект Деор ХТ или СЛХ е просто в по-качествените части. Т.е :

- по-малко вероятно е да настъпят проблеми при превключване на скоростите след време. Например аз съм с Аливио и от известно време не иска да ми качи на най-големия венец отзад. Като го регулирам да качва , тогава пък не мога да сваля на най-малкия. Пробвах всякакви комбинации на различните болтчета, жила и т.н , не става перфектно и това си е. Или по-точно в момента съм го нагласил да сваля надолу бързо , а за качването изисква допълнително побутване на командата - за най-големия венец.

- по-качествените команди/дерейльори изискват по-малко усилие на палците за превключване.

- смяната на скорости с по-качествения комплект би била мигновена, за разлика от евтините, при които е неизбежно след време появяването на тракане няколко секунди докато превключите. Аз например за да кача скорост отзад натискам командата 1.5 позиции - ако я цъкна само 1 позиция веригата просто ще трака отзад и няма да се качи. Това разбира се говори че е дошло времето да сменям дерейльора. Но като цяло по-качествения би следвало да изпитва такива проблеми (ако въобще настъпят) по нататък във времето.

- по-отношение на предавателните числа , тук няма особено предимство защото и 3х8 и 3х9 и 3х10 обикновено имат еднакви най-голямо и най-малко зъбно колело. Това се отнася и за курбелите - има евтини 22/32/42 , скъпи 24/32/42 скъпи 22/32/44 , евтини 28/38/48 така че всичко е въпрос на напасване.

- теглото според мен не играе роля също. Защото разлики от порядъка на 300гр имат значение само при състезателите. По-добре свалете 2кг от корема , вместо да давате 300лв за да свалите 300гр от колелото :agree:

Заключението: Деор ХТ / СЛХ и подобни си струват само от гледна точка по-лесно и ефикасно превключване на скоростите и по-дълготрайна работа след като са "нагласени" , което е и основната им функция, така че ДА , аз бих инвестирал :)
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот teoedosi » Сря Фев 29, 2012 11:00 pm

При 9-10 скоростните системи веригата е по-тясна,защото в същото растояние в което събираме 6 венеца при шестицата,тук са 9/10/.т.е те са на по-малка дистанция.Това иска и по тясна верига.За да е здрава,тя е от качествени материали и е по-скъпа.По-скъпа и пак се износва бързо.Заради малките растояния между венците,задния дерайльор е доста прецизен за да позиционира много точно в десет точки/а това значи и скъп/.Същото е и с венците.При минимални луфтове в системата започват затруднения в превключването,и това води до по-честа смяна на по-скъпи компоненти.
При 7-8 скорости системата продължава да си работи нормално ,при доста по големи луфтове,и износване на компоненти.
При 7/8 ск, подменяш компоненти на доста-по голям пробег, освен това са и доста по евтини. :D
Аватар
teoedosi
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1661
Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 2:33 pm

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот unsigner » Пон Мар 25, 2013 11:09 pm

Я да възкреся тази едногодишна тема, че малко прилича на това което искам да питам. Ама малко.

Заслужава ли си да сменя задния дерейльор на 3х9 Alivio със Deore? Обикновено за Alivio не се чуват добри думи, а тук изведнъж "надеждно, евтино за поддръжка, ..."... само че 3х8, а това Alivio е 3х9, може надеждността вече да си е заминала...
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот MacLeod » Вто Мар 26, 2013 7:10 pm

Ако имаш проблеми с обтегача си заслужава, иначе за какво ще го сменяш. Най - добрата стратегия за смени на нещо е чупи - купи. :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот RastaWarrioR » Вто Апр 02, 2013 8:47 am

:offtopic: Направо се замаях от предавателни числа, грамажи и цени!!!
Не ли по-просто да кажете, че говорим за две предавки повече на катеренията при това само на малка плоча.
Има и друго предимство, печелиш няколко комбинации на средната и малката плоча с зъбкасетата ;)
Аз лично бях с 3x7 и преминах на 3х9 с усезаема разлика във въртенето на педали.
3x10 е малко скъп вариант за любителско колоездене и надали ша спичелиш много особено ако говорим за удоволствие от карането в планината.
Изображение
Аватар
RastaWarrioR
 
Мнения: 669
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 28, 2011 2:02 pm

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот Slade » Вто Апр 02, 2013 12:32 pm

unsigner написа:Я да възкреся тази едногодишна тема, че малко прилича на това което искам да питам. Ама малко.

Заслужава ли си да сменя задния дерейльор на 3х9 Alivio със Deore? Обикновено за Alivio не се чуват добри думи, а тук изведнъж "надеждно, евтино за поддръжка, ..."... само че 3х8, а това Alivio е 3х9, може надеждността вече да си е заминала...


Аливиото на 3х8 наистина никога не ми е правило проблеми при превключване, а относно поддръжка - освен да му чистя ролките от мръсотия друго по него не се е налагало да правя. Определено обаче не е най-добрият дерайльор - доста често ми пада веригата при по-сериозни сътресения. С удоволствие бих минал на 3х9 - нуждата от още някоя предавка се усеща.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Заслужава ли си смяната от 24 на 30 скорости?

Мнениеот RastaWarrioR » Вто Апр 02, 2013 12:42 pm

Slade написа:
unsigner написа:Я да възкреся тази едногодишна тема, че малко прилича на това което искам да питам. Ама малко.

Заслужава ли си да сменя задния дерейльор на 3х9 Alivio със Deore? Обикновено за Alivio не се чуват добри думи, а тук изведнъж "надеждно, евтино за поддръжка, ..."... само че 3х8, а това Alivio е 3х9, може надеждността вече да си е заминала...


Аливиото на 3х8 наистина никога не ми е правило проблеми при превключване, а относно поддръжка - освен да му чистя ролките от мръсотия друго по него не се е налагало да правя. Определено обаче не е най-добрият дерайльор - доста често ми пада веригата при по-сериозни сътресения. С удоволствие бих минал на 3х9 - нуждата от още някоя предавка се усеща.



Човек, бях с еди скапан Алтус точно заради падането на веригата набързо го смених с Х-4 разликата е огромна и в превключването и в задържането, не падаше а и 9 предавки изреждаше :) което ще направи и Аливиото.
Изображение
Аватар
RastaWarrioR
 
Мнения: 669
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 28, 2011 2:02 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта