Предимството на по-скъпия комплект Деор ХТ или СЛХ е просто в по-качествените части. Т.е :
- по-малко вероятно е да настъпят проблеми при превключване на скоростите след време. Например аз съм с Аливио и от известно време не иска да ми качи на най-големия венец отзад. Като го регулирам да качва , тогава пък не мога да сваля на най-малкия. Пробвах всякакви комбинации на различните болтчета, жила и т.н , не става перфектно и това си е. Или по-точно в момента съм го нагласил да сваля надолу бързо , а за качването изисква допълнително побутване на командата - за най-големия венец.
- по-качествените команди/дерейльори изискват по-малко усилие на палците за превключване.
- смяната на скорости с по-качествения комплект би била мигновена, за разлика от евтините, при които е неизбежно след време появяването на тракане няколко секунди докато превключите. Аз например за да кача скорост отзад натискам командата 1.5 позиции - ако я цъкна само 1 позиция веригата просто ще трака отзад и няма да се качи. Това разбира се говори че е дошло времето да сменям дерейльора. Но като цяло по-качествения би следвало да изпитва такива проблеми (ако въобще настъпят) по нататък във времето.
- по-отношение на предавателните числа , тук няма особено предимство защото и 3х8 и 3х9 и 3х10 обикновено имат еднакви най-голямо и най-малко зъбно колело. Това се отнася и за курбелите - има евтини 22/32/42 , скъпи 24/32/42 скъпи 22/32/44 , евтини 28/38/48 така че всичко е въпрос на напасване.
- теглото според мен не играе роля също. Защото разлики от порядъка на 300гр имат значение само при състезателите. По-добре свалете 2кг от корема , вместо да давате 300лв за да свалите 300гр от колелото

Заключението: Деор ХТ / СЛХ и подобни си струват само от гледна точка по-лесно и ефикасно превключване на скоростите и по-дълготрайна работа след като са "нагласени" , което е и основната им функция, така че ДА , аз бих инвестирал
