Здравейте,
По неволя (липса на подходяща 29" вилка за V-brake) обмислям варианта да мина на хидравлични дискови спирачки. Никога не съм карал велосипед с дискове и съответно имам някои въпроси и опасения, които се надявам с Ваша помощ да изясня.

Рамката е 29" Scott Trial (има възможност за монтиране на диск отзад), Shimano XT монтаж (вкл. V-brakes, главините са за CL диск), вилката ще е 29" Rock Shox Recon Silver Air.
Карам неагресивно XC с около 30-40% шосе. Прекалено стръмните или по-технични участъци надолу ги бутам без колебание

(например спускането към Ярлово на Обиколката на Витоша), но на шосе спускам бързо (колкото позволи шосето/колелото, често над 50км/ч).
В момента с добре натоварена раница - както ще се го карам най-често, съм към 115-120кг.
Ако съм пропуснал нещо важно, питайте!

Сега въпросите:
1. Някой има ли впечатления от Shimano XT BR-M785? Спрях се на тази спирачка най-вече защото си "пасва" с останалата част от монтажа. Има ли причина, поради която този модел да не е добър избор?
2. Дисковете/ротори и размер. Спрял съм се на Shimano XT SM-RT81. Някой да има впечатления от тях? Мислех си за 203мм отпред и 180мм отзад, но може би и по-малки (180/160 или дори 160/160) биха били достатъчни?
3. Какво мислите за комбинацията диск отпред и V-brake отзад? Не е естетично със сигурност, но с (почти) всичко се свиква. Все пак има ли и някакви негативни ефекти върху карането?
4. Лесно ли се сменя спукана гума, ако има монтирана дискова спирачка? Имам предвид свалянето на каплата и последващото й връщане обратно. Изисква ли някакви специални инструменти? Налага ли се центриране/настройване след тази операция и дали отнема много време?
5. С какви технически проблеми бих могъл да се сблъскам при ползването на хидравлични спирачки по принцип и по-специално за Shimano XT BR-M785? Налага ли се да нося специални инструменти или нещо друго, необходимо за сервизирането им при 1-2 седмично каране далеч от сервизи и магазини?
6. Колко често се налага сервизиране и профилактиката от специалист? Както споменах, по-дългите ми карания са около 2 седмици (под 1000км) и искам да съм наясно с профилактиката, която трябва да поема през тези периоди. Има ли нещо свързано със спирачките и поддръжката им, което задължително трябва да нося със себе си?
7. Лесно ли беше при Вас преминаването от V-brake на хидравлика? Ще имам около 1 седмица за адаптиране преди да се забия в пущинаците и се чудя дали това време ще ми е достатъчно за опознаване на спирачките. Предполагам, че хидравликата спира колелото доста по-рязко и имам известен страх от премятане през кормилото.

Доколко тези страхове са оправдани, според Вашият личен опит? Имахте ли други проблеми?
Сигурно ще имам още въпроси по-натам, но тези ме вълнуват най-много към момента.
Благодаря предварително на всички отговорили!
