Stancho написа:И според мен е въпрос на чиста религия тук.....
...както и въпрос на това, как си свикнал да превключваш скоростите(както казва Pr3d4t0R).
Единият ми байк е изцяло с монтаж Шимано, другият е със Срам.Минавайки от първите към вторите ми беше много тегаво, заради липсата на на превключването в двете посоки при командите на Срам .Все още "пипам" лостчето по навик отзад.От друга страна скоростите при Срам включват значително по-бързо(ясно е защо) от шиманските, а дерайльорът е доста по-стегнат, но пък никога не съм имал проблем със същия при Шимано, който пък стои по-скрит, и съответно е по-неуязвим към "външни сътресения"

.Сега, аз говоря за компоненти от по-висок клас от тези, за които пита авторът на темата, но при така зададеният въпрос,
за мен SLX-a е по-доброто решение.Въпреки това, познавам сериозен карач, който премина от X7 на SLX, не защото е по-доволен от едните или другите, а така му дойде новият байк, и той казва, че не намира абсолютно никаква разлика между двете фирми, в този клас.Така че....въпрос на вкус.Компонентите и на Шимано, и на Срам, за които иде реч, са сериозни, и при полагане на нужните грижи за тях, ще се експлоатират дълго и безпроблемно.
