zoltek написа:Здравейте.
Реших да не отварям нова тема понеже въпросите ми са свързани с 2 от моделите на Крос.Та...имам едно старо колелце което има нужда от доста компоненти които трябва да се сменят затова реших,че е по-удачно,а и по-добре да си взема направо ново.След като прегледах/прочетох доста теми и мнения за закупуване на ново колело се спрях на някой от моделите на Крос.Сумата която смятам да отделя е до 800-820лв.Първоначално се спрях на Grip 124(като по-евтин вариянт),но напоследък все повече започвам да се ориентирам към Grip 127,най-вече заради вилката и по-висок клас спирачки.Другите неща не ги разбирам толкова затова и искам съвет от по-запознатите кое е по-удачно да се вземе с цел разбира се максимално изгодна и добра покупка.Наясно съм,че все още не са пуснати в продажба,но и това време надявам се ще дойде скоро.Въпроса ми най-вече е дали си заслужават тези 230лв. отгоре за компонентите на Grip 127 и кое колело е по-вероятно да издържи по-дълго за напред без особено грубо отношение към него и по-малко средства за подръжка?Благодаря
п.с.Колелото ще се кара най-вече градско и по-рядко по черни пътеки.
Тъй като видях, че до сега никой не ти е отговорил на въпросите за избор между посочените модели ще опиша основните разлики м/у Грип 124 и Грип 127:
1. Вилка:
Грип 127 е с Рокшок ХС30, която е доста по-добра от Сънтур ХСМ - на грип 124. По-добра в смисъл обира неравностите по-добре. Ако направиш кръгче с две колела с монтирани тези вилки може и да не усетиш особена разлика, разликата идва след 1 година каране, когато Сънтур ХСМ започва да не работи добре (независимо че е била смазвана) Казвам го от опит. Карах Драг Онтарио с вилка ХСМ 4 години, вилката я разглабях и смазвах обилно с грес всяка година напролет. След 3тата година все едно нямам преден амортисьор - карам си по паваж и ми падат зъбите..
2. Спирачки:
Avid по-принцип е по-добра марка като цяло от Тектро. Тук не бих отбелязал съществено предимство, защото за целите, за които ще използваш колелото дори не ти трябва хидравлика, пък и Авид Елексир 1 са им най-евтините от гамата.С една дума и двете спирачки ще спират.
3. Движение и скорости:
Курбел , команди, задни венци, верига, преден дерейльор са на едно ниво горе долу в двата велосипеда - начален клас, разликите в цените са от порядъка на 10лв - т.е несъществени. Разликата в полза на Грип 127 идва от задния дерейльор, който е Шимано Деор - т.е по-висок клас. По-добър заден дерейльор означава по-лесно, безпроблемно и безшумно превключване на скоростите отзад. Ако си с евтин след около 1000-2000 навъртяни км най-вероятно ще имаш проблеми - разтракване, нужда от чест реглаж и въпреки реглажа може да се окаже, че пак не иска да качва/сваля до най-големия/най-малкия венец.
4. Гуми:
Швалбе се водят по-добри гуми от Кенда по принцип. Но специално този модел, който е на грип 127 са от по-евтините и са доста тежки (720гр) , така че и тук не бих отбелязал предимство.
GRX7 и GRX8 не ги препоръчвам (сравнени с новите Грип) поради една основна и доста съществена причина - рамките са им по-тежки с около 450грама, което е много във вело индустрията. Всички останали компоненти могат да се сменят с течение на времето, но рамката е може би най-скъпия компонент, така че по-добре от начало да се избере подходяща рамка за целите - а именно каране в града и крос кънтри (без екстремуми)
И така да обобщя: за 230лв отгоре получаваш по-добра вилка и по-добър заден дерейльор, останалите разлики не мисля че имат някакво значение. Дали си заслужава ? Разликата в цената на вилка Сънтур ХСМ и Рокшок ХС30 е от порядъка на 140 - 160 лв. Дерейльора Шимано Деор е към 90лв нов - т.е с 50лв по-скъп, общо двете неща са с 200лв по-скъпи. Останалите 30лв идват от малко по-добрите спирачки, курбели и скоростна система в грип 127. Т.е излиза че разликата в цената е горе-долу точно колкото разликата в качеството !
Що се касае до Биг Фут 29" - да, определено е по-добре по-големи гуми за градксо каране, тук няма две мнения по въпроса - все пак всички стари градски колелета са 28 цола. За планината се вихрят спорове още, но спред мен везните са наклонени пак в полза на по-големите гуми. Колкото до окомплектовката на Биг Фут - отново отговаря сравнително точно на разлката в цената с другите модели.. макар че тук вече се намесва и нова по-голяма рамка, която предполагаемо е и по-скъпа защото са необходими нови машини за производството и.
Най-добре е да се отиде на място и да се пробват наличните модели. Нз дали от магазина дават да направиш кръгче да видиш как работи вилката най-малко.. Аз лично съм се ориентирал към Биг Фут , но чакам и Драг да изкарат техните 29" модели, макар че съм сигурен, че Крос ще са в по-добре съотношение цена/качество
