Сага ми е малко голям - 15-16 мм при препоръка от фокс 12 мм, но сега се оглеждам за пружина с 50 lbs по-твърда, обаче е мъка с намирането на тези птужини..
Измервам сгъването като плъзгам гумата по шиша и като се сгъне шока гумата остава там, докъдето се е сгънал шока. При последните две замервания гумата беше на 2 мм от самия край, при едното и на 1 мм от края при другото. Това ми изглежда все едно шока е искал да се сгъне на 100% до края, но въздушната камера не му е позволила да стигне 100-те процента. Вероятно въздушната камера в комбинация с краката ми пречат да усетя удар в дъното.
Ботъм аут настройката съм я настроил да е сравнително натегната - едва се вижда последната чертичка на индикациите, а вътре съм с налягане 160 psi. Интересното е, че след като напомпах малко шока и натегнах ботъм аута, сага малко намаля.
От това което после прочетох по разни форуми разбрах, че липсата на пружина с нужната твърдост може да се компенсира с по-натегната ботъм-аут настройка и по-високо налягане в камерата. При този вариант обаче шока става малко по-нечувствителен към малките неравности, отколкото ако същия саг се постигне с по-твърда пружина и не толкова натегната ботъм-аут настройка.
В една тема, където един пичага не се кефи че удря дъното от около метър и малко, пишещите в темата казват, че е нормално то тази височина на равно да се прави bottoming. -
http://forums.mtbr.com/all-mountain/rear-shock-perfect-but-bottoms-out-bigger-drops-478366.htmlПри мен влияещ фактор може да е и сравнително късата дължина на шока 190 мм, с ход 5,5 см.
Не на псоледно място е и начина на приземяване - ако приземиш задницата много преди предницата е по вероятно да сгънеш нещата до края, което при мен се случва често, но работя по въпроса
