Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 12:02 am

DaGamma написа:Крайно съм недоволен от Bike center. Вчера в събота с колелото въртях 10 км. от вкъщи до магазина им в Лозенец пристигнах там в 9:45 сиреч 15 мин. преди началото на работното им време. Понеже минах през парка зад Хилтън и трябваше да качвам Богатица, а там наклона е голям и целия плувмал в пот си оставих колелото пред магазина. Видях че е затворено, но също така видях, че вътре имаше служител, подреждащ нещо или по-скоро разместващ подреденото. За да не чакам напразно 15 мин. реших да отворя вратата и без да влизам вътре попитах, дали имат гриповете, които са им на промоция в сайта. Не мислех нито да влизам в магазина, нито пък да пробвам да купувам преди началото на работното им време. Отговора който получих беше цитирам "А бе защо не гледате какво пише на врата, отваряме в 10, тогава ще питате каквото искате". Ядосах се, дръпнах му една ма**на на ум, качих се на колелото и си тръгнах, отидох в друг магазин и си купих това, което ми трябва. Заради отношението, което получих забравям вече за тях.


"Драги" господин DaGamma,

Първо - Аз съм човекът, които сте разговаряли в магазина на Богатица 20

Второ - имам един въпрос към вас: Вие някакъв специален ли сте ? Да не би да сте Президент, Премиер, Папата или пък пратеник на извънземна цивилизация на нашата планета ?
Питам защото явно изисквате специално внимание, което намеква, че или сте голям егоист или може би извънземен наистина. В подкрепа на теорията ми за неземният ви произход свидетелства и непознаването и на прости понятия, като "Работно време"
Точно с тази цел сега, ще ви го разясня:
- "Работно време" е времето, в което дадено учреждение/персона извършва определена работна дейност.
В случаят на магазина това преведено означава "Магазинът работи с клиенти от 10.00 ч. до 19.30 ч. от понеделник до петък и от 10.00 ч. до 17.00 ч. в събота както и от 11.00 ч. до 16.00 ч. в неделя" Тези данни надлежно са написани на вратата на магазина с цел да ви помогнат в ориентирането. Та тук е реда да запитам пак:
- Вие някакъв специален ли сте ?
Да не би в момента, в които пристигните някаде всички да са задължени да ви обръщат внимание ? Или пък за вас правилата не важат ?

Трето - Да разгледаме сега терминът "Работно време" от една друга гледна точка. В случаят той означава времето в, което ше бъдете обслужен, но от друга гледна точка означава и времето в, което аз самият се намирам на работа или казано по друг начин в работен процес. С други думи идвайки в 9.45 ч. вие се опитвате да зададете въпрос на мен в ролята ми на частно лице а не на служител на някоя фирма и това, дали аз искам или не искам да ви отговоря си остава изцяло мое право. А в този ред на мисли ви моля да споделите, къде работите, с какво работно време и как се казвате да ви потърся примерно 30 мин след, като то е приключило или пък преди да е започнало. Искам силно да видя дали, ще ви е приятно да ви загубя от собственото ви време.

Четвърто - колкото до това, че бил по-рано на работното си място и съм извършвал, някаква дейност имайте в предвид, че идването ми по-рано и дейността, която извършвам е продиктувана точно от това да бъдат по-добре обслужени клиентите. Аз и колегите ми отиваме по-рано на работа, от 9.30ч. и подраждаме, чистим магазина, поставяме цени и оформяме счетоводните документи. За да се извърши всичко това обаче неналичието на външни лица е наложително, и ако си мислите, че сте първият опитал се да "открадне" от малкото време за толкова много дейности с думите " Аз само да питам ! " се лъжете жестоко. Защото след единият въпрос следва друг и трети и така в крайна сметка нашата задача да подържаме магазина остава неизпълнена понеже сме се занимавали с клиенти, тоест сме започнали да работим с клиенти преди официално обявеният час.

Пето - Опитвайте се ако цитирате някого да го правите точно. Макар дори да не помня кой сте нито точните разменени реплики помежду нас мога да заявя със сигурност, че думи от цитатът ви не присъстват в речникът ми така, че опитайте се бъдете по-коректен.

Шесто - Интересното е, че сте объркали и темата в, която да пишете. В тази тема става въпрос за механици и тяхната работа а не за магазини и обслужване за да ви помогна във вашето объркване темата за магазини е тази:
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... 0%BD%D0%B8

Седмо - В заключение мога да кажа, че мога да съм само доволен от прекрасната ви идея да не ни посещавате. Смятам, че мога да си спестя напълно комуникацията с елементи на обществото, които не зачитат общоприетите правила и се държат неуважително. А точно за неуважително приемам незачитането на личното време и анонимното хленчене с цел опетняване.

По-здрави Влади

Темата е отделена от "Похвали/порицай веломеханика си". PtD.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот PtD » Сря Май 09, 2012 1:13 am

Bolverk написа:Седмо - В заключение мога да кажа, че мога да съм само доволен от прекрасната ви идея да не ни посещавате. Смятам, че мога да си спестя напълно комуникацията с елементи на обществото, които не зачитат общоприетите правила и се държат неуважително. А точно за неуважително приемам незачитането на личното време и анонимното хленчене с цел опетняване.

Чудесен начин да загубите клиенти. Дерзайте! :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 1:47 am

Освен, че говоря от свое име, както навярно си забелязал PtD мога да добавя и следното:
Докато съм в този магазин, никой няма да получи по-различно отношение от заслуженото и ако той ми пречи да си върша работата няма да се радвам на неговото присъствие. Ако иска нека да посещава друг магазин от веригата или пък не това си е правото на избор. Но до колкото зависи от мен няма да позволя да ми се качват на главата и разни хора да ме карат да работя от по-рано и до по-късно крадейки от времето ми за приятели, познати, семейство и тн. Изключително егоистично е да приемаш, че някой ти е длъжен и да няма да остана длъжен на напатки по мой адрес.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот PtD » Сря Май 09, 2012 3:11 am

Bolverk написа:Но до колкото зависи от мен няма да позволя да ми се качват на главата и разни хора да ме карат да работя от по-рано и до по-късно крадейки от времето ми за приятели, познати, семейство и тн. Изключително егоистично е да приемаш, че някой ти е длъжен и да няма да остана длъжен на напатки по мой адрес.

Може да е всякакво, но това са ти клиенти и ако беше собственик на бизнеса, щеше да даваш мило и драго да останат твои... а това никак не е лесно. А ако мой работник се отнесе грубо към клиент, веднага ще му отрежа от заплатата, ако не и нещо повече. Все пак не са те карали насила да работиш с хора, нали? Избери си някоя по-темерутеста длъжност, на която няма да ти се налага да се държиш любезно, когато не ти се иска.

Печеленето на клиенти е едно от най-трудните неща в бизнеса, но това ще оцениш едва когато ти се наложи лично да ги преследваш ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот halfdone » Сря Май 09, 2012 8:21 am

@Bolverk
Нищо не ти е коствало да отговориш на човека дали го има в наличност или не. Никой не е казал , че трябва да бъде обслужен преди да отвори магазина.
(макар, че и това е можело да стане )Предполагам и съм сигурен, че това да има човек преди изписаното работно време и да попита нещо се случва много рядко.
Другото което искам да кажа е, че ако беше мой служител, с това твое по горно изказване щеше да си понесеш последствията, а ако ти си управител или собственик говори още по зле за теб и магазина. (нямам представа кой си и каква длъжност заемаш).
Подобно отношение на човек, който държи на бизнеса си и доброто си име е недопустимо, било то по всяко време.
Последна промяна halfdone на Сря Май 09, 2012 8:34 am, променена общо 2 пъти
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот DaGamma » Сря Май 09, 2012 9:12 am

Bolverk написа:
DaGamma написа:Крайно съм недоволен от Bike center. Вчера в събота с колелото въртях 10 км. от вкъщи до магазина им в Лозенец пристигнах там в 9:45 сиреч 15 мин. преди началото на работното им време. Понеже минах през парка зад Хилтън и трябваше да качвам Богатица, а там наклона е голям и целия плувмал в пот си оставих колелото пред магазина. Видях че е затворено, но също така видях, че вътре имаше служител, подреждащ нещо или по-скоро разместващ подреденото. За да не чакам напразно 15 мин. реших да отворя вратата и без да влизам вътре попитах, дали имат гриповете, които са им на промоция в сайта. Не мислех нито да влизам в магазина, нито пък да пробвам да купувам преди началото на работното им време. Отговора който получих беше цитирам "А бе защо не гледате какво пише на врата, отваряме в 10, тогава ще питате каквото искате". Ядосах се, дръпнах му една ма**на на ум, качих се на колелото и си тръгнах, отидох в друг магазин и си купих това, което ми трябва. Заради отношението, което получих забравям вече за тях.


"Драги" господин DaGamma,

Първо - Аз съм човекът, които сте разговаряли в магазина на Богатица 20

Второ ......


Уважаеми г-н Bolverk,
Благодаря Ви наистина за изчерпателния отговор. Прочетох неща, който ще са полезни за мен, най-малкото ще знам какво не трябва да прави един търговец с клиентите си, ако иска да ги запази като такива. Не виждам смисъл да коментирам отговора Ви. Желая Ви успех в бизнес начинанията Ви, също така по-спокойна "комуникация с елементи на обществото", както и да имате по-малко главоболия със "специални" клиенти от сорта на "папа, президент, премиер или пратеници на извън земна цивилизация" и т.н.
Желая Ви лек и спокоен ден!
DaGamma
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Мар 19, 2012 7:28 am

Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот kriisoo » Сря Май 09, 2012 9:35 am

Аз също съм останал с ужасно впечатление от работещите в bikecenter на Богатица 20. Последният път когато посетих вашият магазин беше преди повече от година. Единия ден се бяхме уговорили да взема водач Е.13 от вас, а на другия ден трябваше да дойда да си го взема с парите, защото не разполагах с кеш в момента. На другия ден идвам и вие ми казвате: "Съжаляваме, но водача го сложихме на колело." Моите уважения, но това не правилно. Колкото пъти съм бил в магазина Ви, толкова пъти съм долавял един подигравателен и наситен с насмешка тон, който не знам на какво се базираше. От всичкото това вие губите, не аз...

Относно горния спор. Извинявай, ама да кажеш едно ДА или НЕ отнема около 0,01 секунда от скъпоценното ти време, в което ми е пределно ясно, че се мотаеш безцелно в магазина :agree:

Peace :peace:
Аватар
kriisoo
 
Мнения: 845
Рейтинг: 1254
Регистриран на: Нед Юни 06, 2010 5:26 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 10:08 am

Хм към някой модератор - отцепете това, че става много :offtopic:

Така да се постарая да отговоря на всички:
На първо място аз съм служител без ръководни функции. Ако искате да се оплачете на някой от шефовете ми - заповядайте няма да ви спра.

PtD - Опитвайки се обясня това, че точно глубо, не е имало в отношението ми към клиентите. И че най-много да е получил конкретният студено такова. Всъщност с радост работя с клиенти, но за всеки по равно или както казах по-нагоре Правдиво. Някой с лошо държание, няма как да му се усмихвам или пък такъв, който ме обижда или вкарва чужди думи в устата ми. Лошото държание си го запазвам за когато не съм на работа. И понеже тук е неофициално място за общуване и тук не се намирам на работа - Да мога да си позволя да срежа някой, които си мисли, че докато аз не съм на работа съм му длъжен с нещо. Знаеш ли, че са ме спирали на улицата да ме питат дали имам "това или онова" в магазина и, че многократно телефонът ми е звънял включително и в 12.00 посред нощ с такива въпроси. И да ако мога да отделя време съм отговарял. Когато обаче не мога да отделя време - Не.

halfdone - пробвал съм ! Коства ми ! Коства ми концентрация, коства ми време, въпросът, никога не е само един. Ако кажа "ДА" следва " колко струва" след това " може ли да го видя" и тн. Започването на разговор на някаква тема свързана с артикул който продаваме вече е форма на обслужване. Освен това съм забелязал нещо друго. Ако отговарям докато си върша друга работа се случват 2 неща. От една страна клиентът ми се обижда че не му обръщам достатъчно внимание. От друга страна самото ми отговаряне някак си му действа като индикация че е приет и той си влиза и почва да се разхожда из магазина. Изцяло от икономическа точка не мога да го допусна. Да оставим че прави стъпки по мокрият под и др. дребни прегрешения. Докато подреждам първо не мога да го следя къде се намира и какво докосва. Мисля че си достатъчно наясно, че в магазини от този порядък има много неща някой от който много скъпи. Не мога да следя за кражби и повреди и да преведа магазина в вид готов за работа.
Колкото до другото напълно се заблуждаваш. Много често хората директно влизат преди началото на работното време и още по-често след края му. Тоест ако може вратата да се помести всеки си мисли, че е в правото си да се разхожда. Идеята, че всичко е нахвърлено, че светлините не са запазени, витрините са със защитни щори и тн. изобщо не прави впечатление на никой. Случвало ми се е да вляза и докато стигна до касата ( 4 метра ) да се обърна и зад мен да са влезли 3-ма човека преди още да се затвори вратата.

DaGamma пак заповядайте г-не или не, както решите. Ако не сте разбрал какво съм ви казал и не сте усетили къде ви е била грешка аз едва ли съм човекът който мога да ви помогна и науча. Но не се опитвайте вие да ме учите как да си върша работата.

kriisoo:
Съжалявам за впечатлението с, което си останал. Всъщност точно този случай с водача си го спомням и макар, че в крайна сметка нас ни прецакаха (дълга и широка) се наложи ние да прецакаме теб. Не сме го направили с удоволствие, но факта е, че беше некоректно. За което ти се извинявам още веднъж.

Колкото до цялостното ни отношение, то хората го разбират различно. Гледаме в магазина да подържаме един весел тон с, които минава по-бързо деня, но той далеч не е насочен към клиентите (освен в рядки случай, но образи всякакви) с цел обида. Сега ако някой не държи на майтап - ами добре..

Колкото до идеята за "Да и Не" пробвай да поработиш с хора и тогава ми давай съвети моля. Защото с кратки отговори аз съм пробвал и съм стигнал до ситуацията за най-крайната мярка (Не отговаряне) по трудният начин. Както казах и първият път няма специални хора има учетиви и разбиращи хора и другите, който смятат, че светът им е длъжен. От кой тип сте си избирате вие. Ти знаеш ли, че това далеч не е единичен случай и ми се случва доста често клиенти да ме чакат пред затвореният магазин от преди аз да съм там. И в момента на пристигането ми (още докато паркирвам колелото) да започват да ме питат разни неща. Знаеш ли че ако започна да им отговарям аз не мога да отворя вратата на магазина до 10.00 и да изключа алармата.

Всички чакат. Чакали са ме хора, който са дошли да си вземат 3 колела както и такива с който съм провеждал двучасови разговори без да оставят и 1 стотинка. Не дискриминирам хората просто има правила и те трябва да се спазват.

Колкото до въпроса, че се шлая безцелно няма да коментирам. Не знаеш какво има да се прави за подготовката на един магазин за да си даваш "експертното" мнение.

Аде със здраве.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот PtD » Сря Май 09, 2012 10:56 am

Bolverk написа:з съм служител без ръководни функции. Ако искате да се оплачете на някой от шефовете ми - заповядайте няма да ви спра.

PtD - Опитвайки се обясня това, че точно глубо, не е имало в отношението ми към клиентите. И че най-много да е получил конкретният студено такова. Всъщност с радост работя с клиенти, но за всеки по равно или както казах по-нагоре Правдиво. Някой с лошо държание, няма как да му се усмихвам или пък такъв, който ме обижда или вкарва чужди думи в устата ми.


Напълно ми е ясно, че много от клиентите не са цвете за мирисане, но въпреки всичко трябва да наложиш фалшивата усмивка и да се правиш, че много ги уважаваш. Не е лесно и не е за всеки. :look:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 11:10 am

PtD написа:
Bolverk написа:з съм служител без ръководни функции. Ако искате да се оплачете на някой от шефовете ми - заповядайте няма да ви спра.

PtD - Опитвайки се обясня това, че точно глубо, не е имало в отношението ми към клиентите. И че най-много да е получил конкретният студено такова. Всъщност с радост работя с клиенти, но за всеки по равно или както казах по-нагоре Правдиво. Някой с лошо държание, няма как да му се усмихвам или пък такъв, който ме обижда или вкарва чужди думи в устата ми.


Напълно ми е ясно, че много от клиентите не са цвете за мирисане, но въпреки всичко трябва да наложиш фалшивата усмивка и да се правиш, че много ги уважаваш. Не е лесно и не е за всеки. :look:


В работно време - Да
Извън работно време - Не
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот boriss13 » Сря Май 09, 2012 11:24 am

Bolverk написа:

В работно време - Да
Извън работно време - Не

:offtopic:
Не забравяй, че клиентът ти също работи някъде, и неведомите пътища могат някой светъл ден да те заведът теб, като клиент при него.... :wavey:
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 11:31 am

boriss13
Представяй си случвало ми се е. Както ми се е случвало многократно да ми кажат "съжалявам затворено е/вече не работим" поради спецификата на моето собствено работно време. Но знаеш ли никога не съм се обидил или съм търсил сметка. Какъв е изводът ?
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот emoonthemove » Сря Май 09, 2012 11:36 am

По всичко личи, че скоро ще намерите удовлетворително и за двете страни положение. А така хубаво беше започнал този спор... Не може ли още мъничко от същото като в началото? :nuts:
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот boriss13 » Сря Май 09, 2012 11:38 am

@Bolverk
:offtopic:
Ми вече си е въпрос и на лична преценка.Аз лично се отнасям с хората така, както очаквам те да се отнасят с мен.Работя с клиенти от 13 години, като естеството им се е променяло през годините драстично(разбирай смяна на работното място).В началото мислех точно като теб, но с течение на годините нещата се промениха!Успех, сам ще го разбереш! :peace: :beer:
Последна промяна boriss13 на Сря Май 09, 2012 11:41 am, променена общо 1 път
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот taurus13 » Сря Май 09, 2012 11:40 am

Бъдете позитивни - не е толкова трудно да отговориш на клиента за едни грипове или там каквото беше - досега случая да е забравен. Сега обаче изписахте тон негативизми, които попиха и в други хора и стана тя една...току виж се стигне загуба на човешки живот. Ми така стават те нещата... вие си мислите, че е сложно - един два негатива в повече, чашата на някой леко прелива, стига се до размяна на обиди, някой бива афектиран, качва се на колата, разсейва се за секунда, отнася някой на пешеходната пътека и всичко за кво - за един въпрос извън работно време. А ако бях заключил вратата, нямаше как да ме попитат..или ако просто бях отговорил нещо. :D
Не знам защо всички хора така си усложняват живота.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот boriss13 » Сря Май 09, 2012 11:44 am

Изначалното масово негативно отношение към веригата магазини разпалва огъня... :D
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот DaGamma » Сря Май 09, 2012 11:48 am

Bolverk написа:Хм към някой модератор - отцепете това, че става много :offtopic:

Така да се постарая да отговоря на всички:
На първо място аз съм служител без ръководни функции. Ако искате да се оплачете на някой от шефовете ми - заповядайте няма да ви спра.
...
Аде със здраве.

Виж изчетох ти обясненията и се опитах да приключа разговора възможно най-учтиво. Няма смисъл да се оправдаваш повече, явно такъв ти е манталитета смяташ, че клиентите ти са длъжни, да ама не, търговци има колкото искаш, а клиента, като консуматор на стоката или услугата сам решава от кого да пазарува - аз лично повече няма да стъпя във ваш магазин, най вече заради подигравателния ти отговор. Виждаш, че и други ти го казват, ако не си вземаш поука си е изцяло за твоя сметка, продължавай както си знаеш. За да ти стане ясно, и аз работя в сферата на услугите и търговията и отговарям за няколко магазина и никога няма да си позволя нито аз, нито пък мой служител да има подобно арогантно отношение към клиент, най-малкото защото благодарение на клиентите си изкарваме хляба. Второ личното ти време си е твое и въобще не ме интересува, но когато си на работа забравяш и за лично време и за лично пространство, ако искаш да имаш работа и да се бориш с конкуренцията ще оставаш и след това, което си сложил да ти виси на вратата, като те питат ще отговаряш учтиво, така че клиента да остане доволен и не само да пазарува, а и да те препоръча на други. Не клиентите са длъжни на търговеца, а обратното, казвам ти го от личен опит, ако имаш сиво вещество ще схванеш, ако смяташ че другите ти са длъжни - дерзай си в заблужденията. И да ти дообясня моята ситуация, в съботата беше следната - планирано време за излет със семейството/нещо, което ми се случва изключително рядко, защото и аз и жена ми работим, различно от това, което ни виси на вратата в офиса/ едното колело, моето падна и му се счупи грипа. Трябваше да купя друг, тръгнах от вкъщи с велосипеда на жената, обиколих центъра от единия до другия край минах баира на Богатица, целия бях в пот, нямаше и да искам да го купувам по-рано, исках да знам, за да не чакам напразно отвън потен докато стане 10:00 и след това господина да ми каже - съжалявам, но нямам това, което търсите. Ако за това смяташ че съм бил специален, папа, президент, премиер или извънземен пришълец и трябва да получа специално обслужване - БРАВО на теб!!! :crazy:
DaGamma
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Мар 19, 2012 7:28 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 12:16 pm

Отдавна сме в offtopic-а

boriss13
Също като теб и аз съм работил на повече от една работа с клиенти. При това предишните ми бяха от съвсем различно естество. И все пак мисля, че усещаш, че не говориш с хлапе в момента. Просто имам принципи. Предпочитам да съм истински и на работа и извън нея. Не се занимавам да лъжа хората заради минимална печалба или да лицемернича пред някого. Ако клиентът бе поискал да изчака 15 мин. навярно щях да му покажа дръжките (ако ги имам дори незнам за кой става въпрос) и дори да му ги сложа ако иска и нямаше да му струва нищо допълнително. Уви за него е по-лесно да каже "Как може да не ме приемат по-рано ? " и след това анонимно да спедели огорчението си, че не е приет по-рано. Аз не съм анонимен за разлика от него казах и по-горе. Работя в Bike Center в магазина в Лозенец на ул. Богатица 20. Наличам се Влади (по-ниският от двамата) ако смятате, че съм груб с хората елате и ми го кажете. Приемам упреци и се поправям когато мога.
А и до :beer:

aurus13
Всъщност съм бил позитивен почети винаги когато съм на работа (всеки си има лоши дни). Дори на душата ми да не ми е добре и физически да изпитвам болка винаги се опитвам това да не пречи в отношенията ми с клиентите и останалите хора. И все пак правилата са си правила. Така както законите са си закони. Така както не се спазват законите в тази държава така и не се спазва и правото на лично време. В този ред на мисли времето е единственият ти ресурс, който ти няма как да си купиш така, така че да намирам го за изключително ценно и смятам да си го отстоявам. Колкото до това надявам се наистина някой да не претрепе друг човек зарати такива глупости като едни дръжки :)

Всичко това започна от това, че намирам, че някой бил недоволен от мен тогава когато не е бил в правото си да има претенции към мен. Това засяга моето лично чувство за справедливост и за това получава моята остра реакция. А това, че вие се опитвате да го онивините с "Ама той за малко" и "Нищо няма да ти коства" всъщност това изобщо не стой на дневен ред за мен. Защото ако един клиент ми виси на вратата и иска отговори то този зад него на опашката (да обикновенно в събота пред магазина преди да сме отворили има поне 3 клиента) също ще иска отговори. И вторият, ще си е в правото си защото вече, ще има прецедент и единият, ще се окаже Специален. За мен специални хора не са нито Папата, нито Президента, нито Министъра. За мен Специални хора са Добрите хора, който познавам и на, който бих помогнал независимо от условията.

Поздрави.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 12:37 pm

DaGamma написа:
Bolverk написа:Хм към някой модератор - отцепете това, че става много :offtopic:

Така да се постарая да отговоря на всички:
На първо място аз съм служител без ръководни функции. Ако искате да се оплачете на някой от шефовете ми - заповядайте няма да ви спра.
...
Аде със здраве.

Виж изчетох ти обясненията и се опитах да приключа разговора възможно най-учтиво. Няма смисъл да се оправдаваш повече, явно такъв ти е манталитета смяташ, че клиентите ти са длъжни, да ама не, търговци има колкото искаш, а клиента, като консуматор на стоката или услугата сам решава от кого да пазарува - аз лично повече няма да стъпя във ваш магазин, най вече заради подигравателния ти отговор. Виждаш, че и други ти го казват, ако не си вземаш поука си е изцяло за твоя сметка, продължавай както си знаеш. За да ти стане ясно, и аз работя в сферата на услугите и търговията и отговарям за няколко магазина и никога няма да си позволя нито аз, нито пък мой служител да има подобно арогантно отношение към клиент, най-малкото защото благодарение на клиентите си изкарваме хляба. Второ личното ти време си е твое и въобще не ме интересува, но когато си на работа забравяш и за лично време и за лично пространство, ако искаш да имаш работа и да се бориш с конкуренцията ще оставаш и след това, което си сложил да ти виси на вратата, като те питат ще отговаряш учтиво, така че клиента да остане доволен и не само да пазарува, а и да те препоръча на други. Не клиентите са длъжни на търговеца, а обратното, казвам ти го от личен опит, ако имаш сиво вещество ще схванеш, ако смяташ че другите ти са длъжни - дерзай си в заблужденията. И да ти дообясня моята ситуация, в съботата беше следната - планирано време за излет със семейството/нещо, което ми се случва изключително рядко, защото и аз и жена ми работим, различно от това, което ни виси на вратата в офиса/ едното колело, моето падна и му се счупи грипа. Трябваше да купя друг, тръгнах от вкъщи с велосипеда на жената, обиколих центъра от единия до другия край минах баира на Богатица, целия бях в пот, нямаше и да искам да го купувам по-рано, исках да знам, за да не чакам напразно отвън потен докато стане 10:00 и след това господина да ми каже - съжалявам, но нямам това, което търсите. Ако за това смяташ че съм бил специален, папа, президент, премиер или извънземен пришълец и трябва да получа специално обслужване - БРАВО на теб!!! :crazy:


Ще се опитам да бъда кратък защото това вече ме изморява:
Приел си да работиш при такива условия, че да нямаш време за семейството си - това не е добре за теб. Приел си да работиш повече от колкото е предвидено в работното ти време. ОК имаш право да решиш каквото искаш. Но решенията са си твой. Аз също почети никога не затварям магазина в края на работното време. И винаги съжалявам за това. Виждам че и ти съжаляваш, че не можеш да отделиш време за семейството си и тогава за какво говорим ?

Колкото до отношението клиент-продавач. Всъщност според мен имаш грешна преценка малко. Всъщност никой не трябва да е длъжен на другият. Отношеният трябва да се чисти. Клиентът да добър а продавачът услужлив. Тези отношения са профисионални а не лични и като такива те се провеждат по правила. Пак ще кажа преди да започне работното време на магазина той не работи с клиенти. Ако искам мога да спя там и да гледам телевизия цяла нощ и в 12.00 в полунощ да реши някой да влезе. Да аз ще съм там. Дали ще трябва да обслужа този човек просто защото съм там ? Според мен НЕ.
От друга страна когато отношенията станат лични тогава започва да ми намирисва на робия. Ако трябва да съм на разположение на някого независимо от работно време, дали съм в почивка (има обедни такива впрочем) и тн. то това означава за мен, че аз робувам на неговите желания. Нямам толкова ниско самочувствие.

П.П. Все пак не сподели къде работиш поне да проверя дали наистина обслужваш хора в извън работно време или това са приказки. Пък и ще имаш идеалният повод да ми го върнеш нали :eyebrow:
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот vafi » Сря Май 09, 2012 1:00 pm

Отиваш в работно време, обслужват те - хубаво, лошо, с присмех, с разбиране според зависи от човека.
Извън работно време - ако човека с/у теб има желание, време и възможност . Ако няма няма - пиеш една вода и напред...
Това е , другото са празни приказки и разтягане на локуми в стил if ... then ...
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот rarekin » Сря Май 09, 2012 1:16 pm

:offtopic:

Bolverk написа: Колкото до отношението клиент-продавач. Всъщност според мен имаш грешна преценка малко. Всъщност никой не трябва да е длъжен на другият.Отношеният трябва да се чисти. Клиентът да добър а продавачът услужлив.


Това е само една пожелателна конструкция. Истината е, че клиента винаги ще се чувства в позицията да диктува в отношението си с продавача, защото знае, че от неговите пари зависи бизнеса на въпросния. И често злоупотребява с това. Ти не виждаш нещата като продавач по този начин, защото не си собственик на бизнеса си, а явно собственика не е от типа работодатели, които оказват прекомерен натиск върху служителите си, за да разберат тази проста истина.

Bolverk написа: Пак ще кажа преди да започне работното време на магазина той не работи с клиенти. Ако искам мога да спя там и да гледам телевизия цяла нощ и в 12.00 в полунощ да реши някой да влезе. Да аз ще съм там. Дали ще трябва да обслужа този човек просто защото съм там ? Според мен НЕ.


Тук има два аспекта на проблема, за единия от които според мен си прав, а за другия не.

Това, за което си прав, е, че клиенти се обслужват в рамките на работното време. Често клиентите не разбират/им е по-удобно да се направят че не знаят, че работата с тях е само част от задълженията ти като служител и преди и след работата с тях имаш и други задължения, които са пряко или косвено свързани с работата ти като продавач. В този смисъл несвършената работа преди работното време с клиенти може пряко да се отрази на качеството на работата ти с въпросните. В този смисъл си в пълното си право да се погрижиш, да няма намеса в тази подготвителна част. Въпросът е, че това също е въпрос на интерпретация как може да стане. Ако не искаш никой да влиза в магазина можеш например да го заключваш. Вярно, досадно би било, особено ако ти се налага постоянно да излизаш или влизаш от него, но само така можеш да си осигуриш нужното спокойствие. Друг вариант би бил да обясниш учтиво, че си зает и ще се постараеш да обърнеш внимание на клиента, когато имаш възможност, като го помолиш да запази търпение до отварянето на магазина (в конкретния случай). Така той би разбрал, че си зает до такава степен, че няма да "го огрее" преди започването на работното ти време.


Другия аспект е това, че си мислиш, че след като не е започнало работното ти време с клиенти, но си в магазина, не си на работа. Това е вярно, ако началото на работния ти ден съвпада с началото на работното ти време (в което се съмнявам). Нещо повече, би трябвало да си на територията на обекта/местоработата си (за твоя случай, защото има хора, на които не им се налага да ходят никъде, за да са на работа) само когато си на работа. В противен случай нямаш работа там и ако с теб се случи нещо в извънработното ти време последствията ще си ги носиш единствено ти ( в това не се включват случаите на извънредно работно време). Накратко, когато си отговарял на въпросния човек, ти си бил в качеството си на служител.


Bolverk написа: От друга страна когато отношенията станат лични тогава започва да ми намирисва на робия. Ако трябва да съм на разположение на някого независимо от работно време, дали съм в почивка (има обедни такива впрочем) и тн. то това означава за мен, че аз робувам на неговите желания. Нямам толкова ниско самочувствие.


За хубаво или лошо такъв е баланса в отношенията продавач-купувач, че последния по-често може да се налага. Трябва да си на разположение в зависимост от това каква работа се очаква да вършиш. Съществуват професии, при които човек трябва да е наличен 24 часа в денонощието. В известен смисъл колкото по-нависоко в йерархията си, толкова повече това важи. Мислиш ли, че на един висш мениджър или собственик на бизнес самочувствието му е по-малко от твоето? Приемам, че твоята работа не е такава, но все пак човек трябва да проявява известна гъвкавост. Разбира се, ако някой случаен човек ти се обади в 00.00 часа, за да те пита нещо по работа, спокойно можеш да го пратиш на майната му.

Накрая. Аз лично не бих допуснал служителите ми (открито заявяващи местоработата си и длъжността си) да излагат на риск бизнеса ми с изказвания от сорта на "Ако не им харесва да не идват при мен". Не знам дали в твоя случай е така, но аз лично се подписвам под договор, в който се казва, че не мога да уронвам престижа на работодателя си. Служителя на местния веломагазин е длъжен да притежава гъвкавостта да се справя и със ситуации, които го поставят в неблагоприятна позиция. Част от работата, както се казва.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Май 09, 2012 2:18 pm

От 2 страници четене не разбрах само @Bolverk механик ли е или не в Байкцентър? Ако не - какво коментирате тогава в тази тема?

:offtopic:
Относно работното време - като пише 10ч, значи отваря в 10ч. За да ти е кеф на теб после да газиш с калните си обувки по лъскавия под, момчетата трябва да са по-рано там, за да почистят, подредят.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Inzagi » Сря Май 09, 2012 2:25 pm

Аз мисля че ако работодателят на Bolverk застава зад позицията му ,то тогава проблем няма ,bike center магазините ми се струва че са доста успешни и печеливши (просто така ми се струва ,нямам ни най малка представа),те не страдат от липса на клиенти ,така че те имат правото да поставят отношенията си с клиентите както си преценят те, мисля че ще се съгласите че има клиенти които са откровенно нахални ,нагли и незнам още какво и хората които работят в тези магазини просто не им е приятно да приемат такова отношение към самите тях ,те просто могат да си го позволят защото магазините им са печеливши .Освен това кой е този човек DaGamma,първото му мнение във форума беше да напише този коментар за магазина ,а кой е и какъв е кой знае ,докато Bolverk e отдавна както виждам във форума и предполагам доста хора го познават .
Аватар
Inzagi
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1636
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 10:16 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот hrissim » Сря Май 09, 2012 2:40 pm

Bolverk написа:...

В бирарията влиза ирландец.
Барманът се провиква:
- Съжалявам, сър, отваряме след един час!
- След час? Е, няма как, ще почакам тук, ако не възразявате...
- Няма проблеми, сър... Ще пийнете ли нещо докато чакате?
:beer:


По темата:
Пацо от подписа ми.
Секи път отличен резултат. :agree:
Дзверо на друг доктор не го давам.
Последна промяна hrissim на Сря Май 09, 2012 2:42 pm, променена общо 1 път
Зехте ли си ДОЗАТА планина?
Статии за:
Палатки *** Туристически обувки***Дрехи за туризъм
Аватар
hrissim
 
Мнения: 1263
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 2:50 pm
Местоположение: на 950 м.н.в.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот DaGamma » Сря Май 09, 2012 2:41 pm

Inzagi написа:..Освен това кой е този човек DaGamma,първото му мнение във форума беше да напише този коментар за магазина ,а кой е и какъв е кой знае ,докато Bolverk e отдавна както виждам във форума и предполагам доста хора го познават .

Аз съм, ето. Мнения имам и в други теми, отскоро съм регистриран. Случая с Bike center е напълно реален, самия служител там го потвърди. Това означава ли, че ако съм от месец регистриран тук нямам право да изразявам мнението си ?
DaGamma
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Мар 19, 2012 7:28 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Сря Май 09, 2012 2:52 pm

hrissim с вицове ли ще си играем :)

Изображение
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот tisho » Сря Май 09, 2012 9:25 pm

:offtopic:
taurus13 по-горе каза нещо, което не знам дали е мъдро или не, но го прочетете поне още два пъти.
@Bolverk - колеги сме и хем те разбирам, хем не съм съгласен с теб.
Стоял съм 2 часа след работно време, за да обслужа човек, който искаше да си купи неща дето никога
не е ползвал и не беше сигурен колко дълго ще ползва.
Нито ми е приятел, нито съм го познавал преди това, но беше учтив и се вслушваше в съветите ми.
Остави сума, която някой магазини правят за месец, плюс бакшиш за отделеното време. Изяде ми два
часа от личното време, от времето на приятелката ми с мен и както искаш го гледай. Може да ми е
било неприятно, но съм бил в магазина и съм си вършел работата. Ако не искам да ме задържат след
работно време или да отделям от времето си преди работното - няма да ходя на работа, или ще я сменя
с такава дето не се занимавам с хора.
Та моята философия е, че щом съм там, по-добре да отговоря на въпроса и да обърна внимание.
Разбира се има и хора, които дразнят, но тях използвам за тренировка на нервите си и различни тактики
да удържаш на дебилно отношение. Разбира се, понякога някой е отнасял калая, но бая трябва да е налял,
и това са случаи броящи се на половината пръсти на едната ръка. Хора сме и всички си имаме пределна
поносимост. Но едно е ясно - ако не искаш да работиш преди и след работно време - смени си работата и
не работи с хора, бъди аутсайдер (или черисайдер и други сайдери).
И още нещо - ако не беше отговорил на удара с удар, щеше ли да се стигне до тази нелепа "дискусия" и за
кого е полезна тя?
Аватар
tisho
 
Мнения: 622
Рейтинг: 1628
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 3:49 pm
Местоположение: U picku materinu

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот edinmilion » Чет Май 10, 2012 9:18 am

Ей голям проблем направихте, всички говорят за наказания, глоби...да гледаме по позитивно ама видиш ли, само от страната на клиента. Роботи да сте ще ви разбера, но нали сме хора. Изключително дразнещи са тези 'макдоналдс' методи с изкуствените усмивки и глобите от работодателя (като имам примери от ежедневието как колеги толкова тарикатски заобикалят това и са герои в очите на шефа, а в същото време правят такива мизерии...)
Аз заставам зад служителя в магазина, клиента ако беше погледнал по позитивно работното време, да се усмихне, и ако не му се чака да отпраши надоле по баира, който така лошо го запо'ти с мръсна газ, от получения адреналин ще гледа по ведро на ситуацията и нямаше да се оплаква :D
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот taurus13 » Чет Май 10, 2012 9:47 am

В общуването между клиент и продавач, по-съвършенният трябва да е продавача. Съответно, грешки на клиента са допустими, докато такива на продавача не се толерират. Това е част от работата. Бъдете по-снизходителни към клиентите - те просто са нетърпеливи да похарчат паричките си. :xx(:
И аз съм се сопвал на клиенти, щото са ме мотали и са ми губили времето. Веднъж обаче една ме срази - спря за момент, изгледа ме и каза - Господине, изглеждате ми много раздразнен! Аз останах няколко секунди замислен и си дадох сметка, че всъщност верно е така. Извиних се на жената с оправданието, че съм имал напрегнат ден, след което спокойно и обясних пак всичко. След това пък тя стана един от добрите ми клиенти...та така.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот mentalhead » Чет Май 10, 2012 10:19 am

DaGamma написа:Виж изчетох ти обясненията и се опитах да приключа разговора възможно най-учтиво. Няма смисъл да се оправдаваш повече, явно такъв ти е манталитета смяташ, че клиентите ти са длъжни


Доколкото виждам от мненията по-скоро ти смяташ, че продавачите са ти длъжни. Те може и да са такива, но само в определени граници и работното време Е една от тези граници.
Част от тези, които нападат Bolverk очевидно никога не са работили с клиенти, а по-странното е че говорят така сякаш и никога не са били такива. Нима някой наистина смята, че DaGamma е единствения клиент на света, който иска да бъде обслужен извън работно време? Това е несериозно. Ако пуснеш един трябва да пуснеш всички и това значи вече да нямаш работно време.
Аз не работя с клиенти, слава богу, но имам идея за какво става въпрос, защото съм го правил. И самият аз не веднъж съм попадал на място след работното му време. И или успявам да се примоля да бъда обслужен, ако наистина ми е жизнено важно (но тогава се моля АЗ, а не смятам, че някой ми е длъжен), или подвивам опашка и знам, че не мога да се сърдя на никого освен на себе си.
Служителят на един магазин, фирма и т.н. си има работно време. Собственикът, ако иска може да е на разположение денонощно, но времето на служителя е фиксирано. Така че не го сравнявайте със собственика, моля. Той не е собственик и не длъжен да си изпълнява служебните задължения извън определеното за целта време.
Доколкото виждам на сайта на Байк Център има обявено работното време, магазинът работи и през почивните дни, така че всеки може прекрасно да си определи времеви интервал, когато може да посети магазина в работното му време. Това е една най-елементарна култура на клиента - да отиде в работно време. И ако културата на продавачите в повечето случаи е под всякаква критика, то тази на клиентите е направо катастрофална.
Съжалявам за :offtopic:
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 359
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 375 госта