Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Insight » Чет Май 10, 2012 10:39 am

За мене няма "култура на продавача" и "култура на клиента", има естествен подбор в рамките на закона.

Ако някой може да си позволи да не глези клиентите, разчитайки на уменията си като механик, и оцелява по този начин, моите уважения към него - значи наистина е добър механик.

Има хора (за съжаление), които предпочитат мазен търговец да ги изръси двойно и тройно от джобовете, понякога при съмнително качество на реалната услуга.

ПС: Понеже има риск мнението ми да се разтълкува като някаква защита на Байк Център и служителя им, държа да отбележа, че след 2 покупки от магазина им при МОЛ Сердика, прекратих посещенията си в който и да е от магазините им (защо - не ми се обяснява)... за сервизни услуги никога не съм ги ползвал.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот darki » Чет Май 10, 2012 11:47 am

Бреххх тук много готин казус се заформил ;-) Досaдният купувач и заетия продавач ;-)
В търговията контакта между търговец и клиент е най-сладкото и най-тънкото нещо. Както се казва: „Търговията е тънка работа не е за всеки”. Човек се ражда търговец .
Гледам Bolverk е писал едни дълги постове с обяснения гарнирани с някакво странно чувство, че някой нещо му е длъжен, опитвайки се да прикрие нещо очевадно, а имено , че 15 минути преди отварянето на магазина DaGamma е искал да разгледа с ЦЕЛ ДА ЗАКУПИ грипчета при условие, че има такива каквито търси или търговеца като активна страна би му предложил като алтернатива. Както се казва имаме си осъзнато търсене с цел покупка и парата в джобата - от това по-хубаво за един търговец няма ;-)

Ако приемем, че сега е сезонът за активна търговия и се налага допълнителен или извънреден труд има си Кодекс на труда, форма 76, трудов договор. Всеки положен допълнителен и извънреден труд се заплаща. Ако работодател се направи на „леко неразбрал” има си институции за това , които налагат солени глоби в случай на нарушение. Напоследък са станали много напористи с актовете, които пишат.

Сега ако Bolverk иска да си остане магазинер, а не търговец по-долното няма много да му е нужно.

В търговската психология, до колкото си спомням, има 12 типа клиента и 14 типа продавача. В УНСС мисля, че се продават букварчета на тази тема хубаво е човек, който желае да се занимава с търговия малко да се ограмоти и да ги прочете. Вярно букварчетата няма да дадат конкретни отговори за всяка ситуация и начин на поведение, но определено ще дадат насока. ;-) И пак казвам човек се ражда търговец ;-)

PS. Моля поста да не ми се взема като опит за назидание!!!
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Insight » Чет Май 10, 2012 12:13 pm

darki написа: ;-) И пак казвам човек се ражда търговец ;-)


Аз така и не разбрах Bolvarek търговец ли е, веломеханик ли е или и двете?

Щото темата беше за ВЕЛОМЕХАНИЦИТЕ, а стана тема за културата в търговското обслужване по принцип.

А пък ако става въпрос за търговско обслужване, аз имам различни очаквания когато отивам да си ремонтирам колата и когато отивам да си купувам козметика.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Чет Май 10, 2012 4:09 pm

От пост първи мой написах, че разговорът е в грешната тема. В следващи многократно обясних, че това е off-topic и е подходящо да се изчисти темата (не да се затрие а да се премести понеже това става интересно от гледна точка психология) а и 2 пъти написах длъжността си.

За разлика от повечето то вас говоря за практически неща а не за теории. Прастанах да отговарям в темата преди извесно време понеже не намирам какво повече да кажа. Има разбрали и неразбрали приемам и едните и другите. За всеки истината е различна понеже е през неговите очи, но докато засяга мен а не някой от вас предпочитам да спазвам мойте принципи.

Тук бе изречена една лъжа и едно охулване. Те дори не бяха по адрес на даден магазин/марка а отправени към мен. Затова поличиха и моят отговор а не този на даден магазин/марка. И понеже не понасям лъжите и не ги оставям безнаказани то съответният човек получи моят рязък отговор. За това което съм написъл не съжалявам нито пък ми минава мисълта да се извиня, нека се приема както иска.

Това е всичко.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот DaGamma » Чет Май 10, 2012 6:09 pm

Bolverk написа:...

Тук бе изречена една лъжа и едно охулване. Те дори не бяха по адрес на даден магазин/марка а отправени към мен. Затова поличиха и моят отговор а не този на даден магазин/марка. И понеже не понасям лъжите и не ги оставям безнаказани то съответният човек получи моят рязък отговор. За това което съм написъл не съжалявам нито пък ми минава мисълта да се извиня, нека се приема както иска.

Това е всичко.

:offtopic:
И аз се бях зарекъл да престана да пиша по темата и на мен не ми е приятно това, но ти отново продължаваш да се държиш надменно и да се опитваш да изопачаваш фактите. Кое от това което изнесох като информация е лъжа ? Дължа да получа отговор. Това, че бях там в събота сутринта в 9:45 и те попитах за гриповете, а ти ми отговори - да си гледам какво пишело на вратата преди да задавам въпроси ? Сам си призна, че е така. Тогава кое мое твърдение намираш за лъжовно, или просто се опитваш с това си изказване да замажеш положението, прехвърляйки вината тихомълком. Аз извинение от подобни типове не искам, то не може да очакваш нещо от човек, който не осъзнава постъпката си !
DaGamma
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Мар 19, 2012 7:28 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот boriss13 » Чет Май 10, 2012 10:12 pm

Що не вземете и двамата да престанете, разбрахме и двете гледни точки.Станали сте с г*зъ на горе, премерили сте си ги...Било каквото било.Край.Моля модераторите да смятат всяко следващо мнение за ненужен спан, и да го санкционират!Нека досегашната дискусията да остане в темата, с цел-образователнопоучителноморална!
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот dob111 » Чет Май 10, 2012 10:25 pm

В бирарията влиза ирландец.
Барманът се провиква:
- Съжалявам, сър, отваряме след един час!
- След час? Е, няма как, ще почакам тук, ако не възразявате...
- Няма проблеми, сър... Ще пийнете ли нещо докато чакате?

Вицът от Hrissim e готин и мъдър!
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот po_taka » Чет Май 10, 2012 10:56 pm

Според вас, ако отидеш с конкретен проблем, трябва ли да ти се кажат някакви очевидни проблеми ?
Например казваш, че имаш проблем със скоростите, отхлабило ти е се ухото. Оправят го.
Но голяма част от проблема е видимо износената и не смазана верига, мръсни жила и т.н. ... тези неща би ли трябвало да ти ги каже техника ?


:offtopic:

хм за мен пък щом в магазина има хора ,вратата е отворена/отключена и няма голяма табела от сорта "НЕ ВЛИЗАЙ" значи работи!

Преди време ми се наложи да отида за крушка, беше неделя, реших да врътна с колелото до един по-голям магазин. Те са няколко магазина, оградени, с пазач. Вратата при пазача беше отворена толкова че спокойно си минах с колелото с прилична скорост. Спрях пред магазина за лампи, изчаках служителите да разтоварят едни кашони, извадих крушката от джоба и попитах дали имат такава. Загледаха ме втренчено, но нищо не казаха ... след малко ми продумаха "ти как влезе тука", аз им викам "ми през вратата". След малко дотърча пазачът и ми кресна що съм влязъл :smash:

Преди няколко дни си обикалям с колелото и видях че магазинът на Драг(Пловдив, на Руски) работи, а беше събота след 15 часа. Спрях си колелото, влязох. Човекът вътре мъчеше някаква капла. Поогледах стоката, през това време дойде някакъв мъж и пита нещо за колело, което е оставил за ремонт. Избрах си смазка и питах дали имат по-големи шишета. Продавача каза че ще провери и влезе зад завесата, след секунди се появи с 120мл шишенце. Платих си и излязох. Реших да снимам работното време, за да го имам и ооо изненада - събота магазинът работи до 14 часа.
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Reо: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Bolverk » Пет Май 11, 2012 1:01 am

Извинете ме за off-topic-ка

Така, ще напиша това последно мнение за да перафразирам всичко написано от мен тук и да внеса малко яснота.

От няколко мнения насам се опитвам да засегна не конкретната случка а цялостното отношение клиент-продавач. Първо знам, че съм идеалист и мечтател казва ли са ми го много пъти, казвали са ми, че съм и глупак, и това е така защото границата между идеализмът и глупостта е тънка. И все пак вярвам в правилата и, че ако те се спазват то всичко, ще е по-хубаво. И след такова предисловие мога да мина на нещо по-конкретно нали :)

Неписани задължения има всеки от нас. Всеки от нас има права и задължения като гражданин, човек, продавач, копувач и др. От изброените тези на копувача са най--малко, но се сещам за три.
- да проявява разбиране и търпение
- да се държи прилично и добре с продавачите (нещо до голяма степен съвпадащо и с човешките му задължения, както и предното)
- да спазва работното време на учреждението
Разбира се може да не ги спазва, все пак убийци и крадци ходят сред нас, та какво пречи на да се правят далеч по-малки прегрешения.

Отношенията продавач-копувач обаче представляват по своят характер профисионални-бизнес отношения. Като такива те се определят от правила, били те писани или не и тези правила е правилно да се изпълняват. Правилото на работното време е едно от тях и съвпада с малкото задължения на копувача. Много хора в България обаче не обичат правилата и задълженията си.

Реално повечето от вас са прави много по-лесно щеше да се реши целият конкретен казус просто с отговарянето "да има ги" или "не няма ги", но дали е правилното ? Дали така няма да поставя други хора - чакали преди конкретният клиент и такива след него (не само в конкретният ден) официалният старт на работният ден в неравностойно положение ? Аз не го намирам за правилно ! Магазинът в който работя е отворен по 9.30 часа от понеделник до петък и 7 часа в събота както и 5 часа в неделя. Това прави 58,30 часа на седмица. Та толкова голям ли е проблема да се вмести човек в тях. И ако е така и поради някаква причина човек не може да се вмести в толкова много часове, ние пак му намираме решение.

Точно същият ден колежката-механик имаше записан час с клиент от 8,30 ч. сутринта. Клиента се обади 1 седмица по-рано и поиска от нас тази услуга и въпреки че нямаме такава практика му влязохме в положението. Но да се върнем на въпросът от първият ми пост за специалните хора. Тези за който правилата не важат. Кой са те ?

За мен специален човек е Райко (доста хора тук знаят кой е). Райко е държател на един друг магазин и можем да се наречем конкуренция ако искаме. Но Райко е рекордьор за най-бърз преход на Ком-Емине. Райко е радетел за планинското колоездене, който всяка година помага за означаването на трасето на Обиколката на Витоша. Подкрепя различни събития свързани с колоезденето и организира свой. И не на последно място Райко е мой приятел.

Знаете ли обаче той съмият не се смята за специален. Всеки път когато ми се обажда по служебен въпрос ме пита "дали съм на работа", "дали не ми пречи", "може ли да ми отнеме една минутка", независимо от това, че на мен ми е работа да го обслужа. Разбирате ли сега какво е специален човек - този който е заслужил доверие и уважение. Та на Райко се старая да му помогна независимо от времето ми и дали съм на работа или не. Заслужил си го е.

Колкото до конкретиката.
DaGamma о ти анонимни потребителю. Много лесна е твоята позиция скрит там някаде зад своята виртуална стена хулейми и смятайки се за прав. За разлика от теб аз съм застанал тук открито с името си, с професията си и с местоработата си. Лъжата ти се състой в това, че постави други думи в мойте уста. Без да имаш представа, че до толкова съм се изкривил профисионално, че дори на приятелите си се усещам, че говоря на Вив,

Продължавам да се чудя как можеш да заставаш зад мнението си, че е трябвало да бъдеш обслужен преди началото на работният ден ! Да признавам, че си дошъл и, че не си получил отговор от мен. Признавам и, че съм ти показал вратата с написаното работно време. За да се стигне до това да показвам обаче означава, че не си ме разбрал от първият път, защото само 2 пъти се е случвало да използвам написаните числа като довод. Това е крайна мярка в моят арсенал. Но обясненията ми с теб всъщност приключиха още по-рано.

po_taka:
Чувстваш ли се горд с примерите, който даваш ? Защото ако е така то за теб са горните редове, който трябва да обмислиш. А за въпросът ти да по-добре е на човека да са му покажат недостатъците на колелото му. Стига те да са забелязани. Когато той ги знае, ще е по-наясно с възможностите на велосипеда и навярно ще се избегнат бъдещи неприятни моменти или травми.

Поздрави от мен към всички. Без лоши чувства само с малко разум и до :beer:
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Skoinks » Пет Май 11, 2012 5:23 am

Май от толкова четене, Bolverk така и не разбра същината на проблема. Не е проблем, че не си обслужил клиента, а е проблем изречението с което си му обяснил, че няма да го обслужиш. Лично мен, ако ме беше посрещнал с такова нещо, щях да ти тегля провербиалната майна и да си тръгна. Ако беше отговорил с "Съжалявам г-не, имам малко работа до отваряне на магазина - ще Ви обслужа тогава", пак щеше да постигнеш същия резултат, но без да се стига до това раздаване на словосъчетания.


П.П. Казвам това на базата на прочетеното - очевидно не съм бил там и ако нещата не са така както ги описвате, коментара ми е навалиден.
Scott Voltage FR20 2010; Rockshox Vivid 5.1 240mm; Marzocchi 888 2011;
Аватар
Skoinks
 
Мнения: 335
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 31, 2011 9:58 pm
Местоположение: София

Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот DaGamma » Пет Май 11, 2012 6:03 am

Уважаеми г-н продавач Bolverk - виждам, че явно имате самочувствие на търговец с "дългогодишна практика", още повече, че в качеството си на такъв си позволявате да тълкувате и да давате интерпретация на отношенията търговец-клиент, обаче пропускате напълно елементарни неща, като например думата "КОПУВАЧ" такава уважаеми г-н търговецо няма в българския език, пише се купувам, респективно КУПУВАЧ. До тук с общите приказки, от написаното не намирам никакъв смисъл да чета дългите Ви постинги, които между другото все повече ме убеждават в правотата на решението, което взех за себе си. Постарах се да прочета и последното Ви мнение, но и от него не получих отговор на въпроса който зададох, коя от изнесената от мен информация е лъжа или хула, както споменахте по-горе? Хвърлейки такива обвинения и то срещу "КОПУВАЧИТЕ", посещаващи търговския обект в който работите, трябва да имате смелостта и да ги докажете. В същото време обаче се опитвате да изопачите фактите, така както Ви е удобно на Вас. В събота в 9:45 бях сам пред магазина Bike center, нямаше никой друг пред вратата освен мен, а в него вътре бяхте единствено Вие, поне през голямата витрина видях само един човек, разхождащ се вътре и това бяхте Вие. Така, че оправданието ви по-горе за прецедент обслужвайки клиент от опашката, при липса на такава намирам не само за противоречиво, а направо за подвеждащо!
Skoinks написа:Май от толкова четене, Bolverk така и не разбра същината на проблема. Не е проблем, че не си обслужил клиента, а е проблем изречението с което си му обяснил, че няма да го обслужиш. Лично мен, ако ме беше посрещнал с такова нещо, щях да ти тегля провербиалната майна и да си тръгна. ...

Skoinks много добре си разбрал и още по-добре си го обяснил - да точно това е причината, обаче г-на така и не можа да го осмисли до момента.
DaGamma
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Мар 19, 2012 7:28 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Yavkata » Пет Май 11, 2012 6:42 am

Един казал едно, друг цитирал друго...няма ли да се намери храбър модератор дето да премести разразилата се "буря в чаша с Боза". :(!: Нито дискусията е за темата, нито има смисъл от продължането и. И "продавача" и "клиента" изразиха мнинието си по 7-8 пъти и още десет души около тях. Отношение по взаимоотношенията в "драмата" няма да взимам. Подходящо заглавие за "серила" също няма да предложа. Не ми пречи и да не чета тези мнения, но темичката е полезна и не е хубаво да се запълва с плява.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Пет Май 11, 2012 7:55 am

Според мен: да, търговецът е длъжен на клиентите си. Всякакво грубо отношение (или дори леко нелюбезно) е абсолютно противопоказно. Независимо дали в работно време, или извън него. И когато си пазарувам разни неща, не се съобразявам само с цената, а и по това как са се отнесли с мен предишния път в същия магазин (макар че когато не съм доволен, рядко оставям продавачите неосведомени :smokin:).

У нас все още се срещат и архаични случаи, когато продавачът си мисли, че той прави услуга на клиента (типично за соц.-манталитета). За съжаление, нещата стоят другояче: клиентът има нещо, което трябва на всички: пари, а търговецът има стока, която е необходима на малък брой клиенти (особено що се отнася до байк-компоненти). За да освободите клиента от парите му, трябва да му угодите. Иначе някой друг ще го направи. И ако се огледате наоколо, ще видите какви невероятни средства се влагат в прилагането на програми за стимулиране на клиентската лоялност. Дали тези, които хвърлят тези купища пари, са по-глупави от вас?

@Bolverk, на теб може да ти е все едно дали един човек в повече или в по-малко ще пазарува от вашия магазин. На собственика на магазина обаче никак не му е безразлично.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот n3k01 » Пет Май 11, 2012 8:20 am

@Bolverk
Изчетох ти само първите 3 мнения, защото просто няма смисъл да ги чета другите.И аз съм работил продавач и други длъжности и без длъжности и съм имал работно време и съм нямал.Сега имам чести срещи с работници от държавната администрация....братчед потърси си работа там :beer: даже и обедни почивки ще имаш в които никой не може да те занимава с нищо и ще си имаш абсолютните права да бъдеш темерут(или поне чувството че имаш това право).Някой ден, ако наистина почнат да ти зависят парите от клиентите ти,т.е. да го усещаш директно ти, а не първо шефа ти после ти, пак влезни в някоя тема да попрочетеш за работното време, да видиш как ще се смееш и ще проумееш, че в момента само си мрънкаш, в което българите аз съм се убедил сме най добрите...не най добрите, ами сме си световни шампиони по мрънкане.Със здраве :beer:
За да пуснеш тема явно си се засегнал....нещо ти е криво, ама какво .... клиента или нещо друго :)
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот eternal_cycle » Пет Май 11, 2012 9:47 am

Малко по темата, но извън конкретния казус.
Става въпрос за електронния магазин Bikes Center.
В неделя вечерта пуснах запитване за дребна, евтина част.
Получих автоматичен отговор от [email protected], който просто цитираше запитването ми.
Във вторник вечерта повторих.
Днес е петък, но още нямам отговор.
Дали това е нормално, оставям на вас да прецените.
Само ще добавя, че тази сутрин попитах Ridespot по имейл за друга част и ми върнаха отговор почти веднага.
Да си кажа честно, засърбяха ме пръстите да си поръчам от Bikes Center някакво колело, ей така, на майтап, за да видя дали отново ще бъде глас в пустиня!?! :dontknow:
Аватар
eternal_cycle
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 8:17 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Пет Май 11, 2012 10:30 am

"Отношенията търговец - клиент в байк-магазините" не е тема, а Queen drama :rofl:

Човекът е казал - работното му време започва след 15 минути. В този момент е вършил друго свое задължение. Ако му бяха шибнали глоба, че продава стока в извън-работно време, вие ли щяхте да му я платите?

eternal_cycle, имам отправен въпрос на ел. поща на maxbike относно наличност на спирачка и маркуч, това от някъде седмица - отговор още няма.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Rayko » Пет Май 11, 2012 12:23 pm

Като клиенти само искаме, търсим си правата, смятаме печалбата на търговеца и в сметките ни не влизат разходите му и негативите за негова сметка.
А какво даваме в замяна - пари. Но парите не са всичко, или не са достатъчно.

Ако сме клиенти на истински търговец, се чувстваме като агнета, които той ще постриже. Защото истинската цел на всеки търговец е да вземе повече от парите ни и ако може по-бързо. На някои им харесва да бъдат обгрижвани по този начин и се държат по начина "плащам си, ще ми се усмихваш и ще ми се въртиш на пета". Един истински търговец ще ни обслужи любезно, без значение какво търсим - маслини, капли или уран. Стига да има стоката, а ние - парите.

Но има "търговци", които са такива по принуда, а всъщност са превърнали любимият си спорт в работа. Някой от тях могат да ви бъдат много полезни като консултанти и като майстори, защото отдавна са минали по пътя, на който Вие, уважаеми клиенти, сте още в началото.

@Болверг (Влади) е един от тези "търговци", които могат (и са правили) много жестове безплатно и без да са длъжни, ей така от любов към спорта и от добро сърце.
Аз също съм такъв "търговец" и за това споделям неговата гледна точка.
Ще говоря от свое име:
Има хора, за които съм отделял много от времето си, за смешни пари. Дори ме е срам като ги вземам.
Има други хора, за които съм преценил, че не заслужават да се хабя, дори да си платят двойно и тройно. Гонил съм клиенти, късал съм пари. Това се случва, когато усетя, че злоупотребяват с добрината ми, търпението ми, не ценят професионализма.
Предпочитам да съм глупак с празен джоб, отколкото търговец на развалена риба, който се мазни за 5 лева.
о879 зз 4о з6
Аватар
Rayko
 
Мнения: 462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Яну 15, 2009 3:11 pm
Местоположение: У центъра на Вселената

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот taurus13 » Пет Май 11, 2012 3:38 pm

Аз също преди време бях пускал мейл до Байк центъра, дали техния ел. магазин изобщо функционира или има само някаква представителна функция. Познайте дали изобщо някой ми отговори?! :D
Кофтито в България е, че няколко фирми са окупирали търговията с компоненти и няма шанс за други да се наместят. Съответно тези са вече монополисти и им дреме на...шапката да речем.
Няма как да подмина и Веломанията. Пред няколко години си купих може би един от първите спирачки Сейнт 810. След това съм питал за накладки всеки месец, ама не...две години минаха, докато взеха да имат. Дотогава трябваше да си поръчвам ор CRC. И това си е класика при тази фирма. За наличността на велосипедите пък какво ли да говорим - едно време за Лада се чакаше по-малко. Разбирам ги аз, че всичко изнасят навън, ама тогава да не ги пускат изобщо по сайтовете си, че да не се дразни потребителя. Прословутата F7-ca например - от атрактивните цветни анодизации и помен няма - най-много някоя сребриста да намериш. А защо изобщо ги рекламираха?
Иначе, добре че е Нина, че барем ако има някъде нещо по прашните складове на Веломания, ще го изнамери. :D

По казуса Болверк - аз мисля, че никой не го съди, че не е обслужил клиента малко преди работното си време, а по-скоро явно го е казал това малко по-директно и клиента се е обидил нещо. Ние обаче не сме били там и не можем да сме обективно съдници. Все пак, моята позиция за търговията си остава такава - продавача е длъжен в името на собственото си оцеляване като такъв, да намери подхода към клиента, дори когато трябва да го върне.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот krach » Пет Май 11, 2012 4:02 pm

както започва темата ще речеш че нещо магазина като цяло куца - "не съм доволен от bike center" много субективно
Аз мога да кажа че съм изключително доволен от младежа който ме обслужи в байк център в лозенец (ще прощава че не знам как се казва).
Но когато си купувах велосипед бях обиколил доста магазини и в повечето места продавачите приключваха с това че исканото от мен го няма НО могат да ми предложат друго (доста над бюджета който им обявих).
За разлика от повечео магазини в въпросния байк център младежа както казах подхвана и ми обясни разликите между исканото от мен и аналогично такова, каза ми част по част кое е по - добро на едното и на другото колело, съответно да се вместа в бюджета се направиха промени по частите.
И не е инцидентен случай - всеки път като съм си взимал нещо от там винаги съм останал доволен от обслужването.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот joropc » Пет Май 11, 2012 4:52 pm

:offtopic:
taurus13 написа:Аз също преди време бях пускал мейл до Байк центъра, дали техния ел. магазин изобщо функционира или има само някаква представителна функция. Познайте дали изобщо някой ми отговори?! :D

Принципно съм деликатен човек и избягвам да плюя по този или онзи, ама ха познай кой онлайн магазин имах предвид с това мнение :D :
viewtopic.php?p=843568#p843568
Да няма телефон за контакт в един онлайн магазин, т'ва си е меко казано загубена работа.Поне допреди две седмици нямаше, де.Сега не съм гледал, но и не мисля да гледам повече...
Че то човек и в CRC може да звънне, и да се осведоми за статуса на поръчката си.Ама наш'те тук.. баровска работа, телефони няма.На имейл нищо, абе с две думи нещата са май "днес не работя, 'щото си имам работа".
@Bolverk
Като доста голям работодател, искам да те уверя, че ако постъпиш така с мой клиент, точно следващата секунда си на улицата, ако ще да си ми най-големия майстор и доверен човек.Причината е:
joropc написа:Като човек, който се занимава с някакъв вид търговия, знаейки колко "лесно" се продава в последните години...

Дето се вика - ти си ми мил, ама аз и семейството ми, 'дето се храним от тази работа, са ми по-мили.
Като ще продължавате да работите по този начин, си сменете името "BIKE CENTER" с "БАЙК ЦЕНТЪР".Просто английският не ви отива!
:peace:
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Yeti » Пет Май 11, 2012 5:32 pm

Не мога да се сдържа да не постна как реагират когато запиташ или направиш поръчка в една друга държава, в един друг много известен онлайн магазин. Има разлика, а?

Hi,
Thanks for contacting us at Backcountry.com.
Your order will ship by tonight. You should get it sometime next week, and your order number from us is 6912165. Special Blend is sick, you'll like that jacket a lot.
If you have any additional questions or concerns, please don’t hesitate to tell us, anytime… we don’t really sleep. Enjoy your day, we’ll talk to you later.

Thanks,
Hayden D.
Backcountry Gearhead

Backcountry.com
(800) 409-4502
"We Use the Gear We Sell"
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот fall_out » Пет Май 11, 2012 5:56 pm

От 15 годишен до около 23 съм работил с хора, родителите ми имат малък семеен бизнес, и им помагах до 18 после съм работил на доста други места. Да много от клиентите са ла*на, но това не означава, че трябва да си груб с тях, винаги може да им кажеш, че приемаш стока и не можеш точно сега да провериш. Най-важното което и някой по-горе каза, твоя и само твоя е вината, че не си заключил вратата, а глупостите с работното време, че били за клиента някъде другаде, те са там заедно с МОЛ-а защото трябва да ги има по закон. Иначе имам приятели с подобно работно време, и точно с работното време никога не са имали драми с клиентите. Това, че ти не си бил в настроение пък клиента е кисел и се създават драми е друг въпрос. Да беше казал, не бях в настрение точно тогава - ОК, ама малко прекаляваш, защото и ти като влизаш в непознат магазин/заведение много се съмнявам всеки път да им гледаш работното време. И да - длъжен си на клиента защото той ти плаща заплатата, ако не те кефи смени работата - аз така направих. И още нещо - ти някакъв специален ли си?
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот emoonthemove » Пет Май 11, 2012 5:57 pm

Проследих внимателно темата до тук. Мисля, че Болверк успя да изкупи вината с една добре построена защита :) Стига сме му трили сол на главата.

Според мен, причините за немърливото отношение на продавачите/механиците са две - високомерно, принизяващо достойнството им отношение от страна на шефовете им, в резултат на което те си го изкарват на клиентите. И втората причина е ниското им възнаграждение. Трябва да си израстнал в семейство на педагози, за да се държиш всякога уважително, когато се чувстваш хронично смачкан, безпаричен и недооценен.

С тези думи не се подигравам ни най-малко на момчетата, които я работят тази работа, напротив, мъчно ми е.

Мога да определя една добра причина по-крупните играчи на вело-пазара да се държат така безхаберно и това е липсата на посвещение към работата. Сигурен съм, че тези хора движат сто неща едновременно, нямат време да се погрижат за собствения им бизнес, малко ги е грижа за някакви фирмени устои и правила. Това е страшно палачорско, според мен, но е продукт на нашето общество. Просто тези хора не живеят своята работа, темпераментът ни е по-скоро предразположен към забежки от ангажиментите, в които те оплита предприемачеството.

Посвещението, между другото, изглежда несъществен, но всъщност е решаващ фактор как се върши една работа. В някои западни държави, съм имал възможността да наблюдавам как продавач на кифлички, някакъв утрепан чичо, поздравя клиентите и лъска щандовете все едно няма да има утре. А в нашата татковина, заради несигурността, в която сме привикнали да живеем, ни е все едно как си вършим работата - кой знае къде ще бъдем утре! Скапана работа, но е много тежко бреме са ни оставили родителите ни в наследство.

Не можем да променим с вълшебна пръчица заобикалящия ни свят, можем само да работим върху самите себе си, да правим онова, което трябва. Адам Смит, родоначалникът на науката Маркетинг, твърди, че така ще сме най-полезни на обществото.
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Шлек_народен » Пет Май 11, 2012 8:01 pm

emoonthemove написа:Проследих внимателно темата до тук. Мисля, че Болверк успя да изкупи вината с една добре построена защита :) Стига сме му трили сол на главата.

Каква защита "добре построена" , кви пет лева? При цените, на които се продават чаркалъците, трябва с кафе да посрещат клиентите , а не да им се зъбят!
emoonthemove написа:Според мен, причините за немърливото отношение на продавачите/механиците са две - високомерно, принизяващо достойнството им отношение от страна на шефовете им, в резултат на което те си го изкарват на клиентите. И втората причина е ниското им възнаграждение.....

Значи, щото възнаграждението така , та може и така...
А някой пита ли клиента, откъде и как е натъкмил стотинките, за тъпия чаркалък, дето му е абсолютно излишен, ама понеже му е щръкнала спицата от главата, та не може да живее без него. Колко му е неговата заплата, стига ли му и от кво се е лишил, примерно, за "единия мерак".
Щото не всички са баровци , ама всеки, дето е пипнал тоя бацил, дава мило и драго за някой "по-така" чарк.
То, всъшност това и използват, та праскат едни цени....
Както казах - с кафенце и локум даже!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Пет Май 11, 2012 8:52 pm

joropc написа:@Bolverk
Като доста голям работодател, искам да те уверя, че ако постъпиш така с мой клиент, точно следващата секунда си на улицата, ако ще да си ми най-големия майстор и доверен човек.Причината е:
joropc написа:Като човек, който се занимава с някакъв вид търговия, знаейки колко "лесно" се продава в последните години...

Дето се вика - ти си ми мил, ама аз и семейството ми, 'дето се храним от тази работа, са ми по-мили.
:peace:


Точно така. Реноме се гради с години стискане на зъби, а един-два такива случая и всичко отива на кино :xx(:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот vpravov » Пет Май 11, 2012 8:54 pm

:offtopic:
@Шлеки - нищо на този свят не е прекалено скъпо! Въпроса е за колко си продал собствените си предимства, че да бъдеш адекватен на цената на труда на другите 7млрд. души. Ти явно нямаш достатъчно предимства, че да се продаваш добре. Аз също.........., но поне вече го знам и не мрънкам. :dontknow:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот xcII » Пет Май 11, 2012 9:03 pm

в подкрепа на Bolverk:

Имах много отдавна един бивш колега, който веднъж ми бе казал "Ванка, всички които сме на заплата сме проститутки". Така е. Но, има евтини проститутки и скъпи такива. Скъпите могат да си позволят да изфърлят Цървулите :D :agree:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Съб Май 12, 2012 11:33 am

joropc написа:@Bolverk
Като доста голям работодател, искам да те уверя, че ако постъпиш така с мой клиент, точно следващата секунда си на улицата, ако ще да си ми най-големия майстор и доверен човек.Причината е:
joropc написа:бла-бла-бла


Хайде, погледни КТ, пък после пак ще си говорим. Както ти имаш адвокати, дето да ти защитават правата на работодател, така и ние имаме :peace:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот pop_rock » Съб Май 12, 2012 12:08 pm

Прочетох по-голямата част от тема и сега се чудя ,за какво въобще трябва да се стига до тук ?
Както каза в началото на темата един колега:'' Мислете позитивно ! ''
Нямаше ли да е по лесно разговора да протече така:
- здравейте имате ли еди-какви си грипове
- Да/не господине ,но елате след 10-15 минути да измия и оправя магазина. Става ли?
- Да разбира се до после

+ това ,когато човек види ,че в помещението има служител, той си мисли, че е отворено.
Просто и лесно може да се заключва вратата :)
Be free..
Аватар
pop_rock
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1289
Регистриран на: Пет Фев 03, 2012 1:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот taurus13 » Съб Май 12, 2012 12:52 pm

А като заговорих за електронни магазини, мисля че пример за байк магазините мож да бъде този на Ташев, макар да не е велосипеден точно - добре организиран, винаги поддържащ статуса на наличност, бързи отговори и доставки. Няколко пъти вече си поръчвам разни неща оттам и ме радват много. Пускам запитване в събота за някъв си артикул и след час имам отговор. :bowdown:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 377 госта