Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот mania » Съб Май 12, 2012 1:13 pm

emoonthemove, всеки е прав за себе си! И ти като клиент и продавача ... всеки си има защита! Дори и виновни се отбраняваме- я с родината, я с работодателите, я със заплатите - предпочитаме другите да поемат повечето вина, така се чувстваме силни и чисти! И като се замисля,че всички отиваме на едно място, нищо,че сме тръгнали в различни посоки! :peace:
mania
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 3:39 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот joropc » Съб Май 12, 2012 2:41 pm

APD написа:Хайде, погледни КТ, пък после пак ще си говорим. Както ти имаш адвокати, дето да ти защитават правата на работодател, така и ние имаме :peace:

:offtopic:
Приятелю, аз работа с адвокати нямам.Достатъчно съм коректен с хората, с които работя, а и те с мен, за да не ми се е налагало да ползвам някога такива.В общи линии единствените юристи, които познавам са Jim и Admin, ама с тях общуваме по други поводи. ;) Ааа, и отвреме навреме ходя при един нотариус за заверка на разни документи.
С такива разсъждения като твоите, тая държава трудно ще се оправи.Няма как да си служител във фирма, чийто собственик със зъби и нокти е градил имидж с години, а ти да с...ш по реномето на компанията зад гърба му.Кой си ти, та да си позволяваш такива своеволия с чужда собственост?!
Думичката "лоялност", в бизнеса е основата на всяка една икономика.Това явно трудно го разбираш, щом за повод като горния започваш да ми говориш за адвокати.Лоялността трябва да е и от двете страни, и за да имаш усещането, че има кой да ти "пази гърба", и ти трябва да пазиш реномето на работодателя си.Ако той има възможност и не е някой боклук, повярвай ми, ще ти се отблагодари за всичко.За к'во ще ме съдиш чрез "твоите" адвокати?За това че съм те изгонил, защото гониш клиентите на фирмата ли? :erm:
Ами съди ме!Вероятно решението на съда ще звучи по този начин:
Днес, еди кой си съд реши, да глоби лицето Иван, собственик на еди коя си фирма, защото е изгонил лицето Драган, служител във фирмата, който със своето отношение към клиентите на същата, е уронвал престижът на компанията , с което е допринесъл за по-ниските продажби.В следствие на това, както и в следствие на засилващата се конкуренция, финансовото състояние на фирмата се е влошило и Иван не е могъл да събере пари, за да плати заплатата на Драган.
Звучи много яко!
....въобще се чудя защо отговарям на такива реплики.
Айде остани си със здраве и си адвокатствай на воля....но не "пипай" чужда собственост.Не е законно! :wavey:
Последна промяна joropc на Съб Май 12, 2012 3:03 pm, променена общо 1 път
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот darki » Съб Май 12, 2012 3:02 pm

joropc написа:Ами съди ме!Вероятно решението на съда ще звучи по този начин:
Днес, еди кой си съд реши, да глоби лицето Иван, собственик на еди коя си фирма, защото е изгонил лицето Драган, служител във фирмата, който със своето отношение към клиентите на същата, е уронвал престижът на компанията , с което е допринесъл за по-ниските продажби.В следствие на това, финансовото състояние на фирмата се е влошило и Иван не е могъл да събере пари, за да плати заплатата на Драган.
Звучи много яко!
....въобще се чудя защо отговарям на такива реплики.


Малко :offtopic:
Леко преиграваш. Извинявам се, че се обръщам на "ти". Ако има поставен човек на грешното място то виновния е този, който го е сложил да работи на тази позиция (определено нямам предвид Bolverk говоря по-принцип) . Подчертавам дебело за всяка работа се изисква правилния човек, ако не си в състояние на правилна преценка виновния е друг :deal: Ако собственика или управителя не са в състояние да наредят служителите си според техните възможности и дадености то тогава няма на кого да се сърдят освен на себе си:eyebrow: Умението да управляваш кадърно хората в дадена фирма е талант - пример: Братья Елисеевы, Пенчо Семов и още много други !!! Опитът на пръчката и моркова не е довел до нищо добро !!!

Мисля, че се нахвърлихме малко в повечко по отношение на Bolverk. Прекалихме със солта и пипера !!! Прочете пак поста на Райко !!!
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот joropc » Съб Май 12, 2012 3:29 pm

darki написа:Леко преиграваш. Извинявам се, че се обръщам на "ти". Ако има поставен човек на грешното място то виновния е този, който го е сложил да работи на тази позиция (определено нямам предвид Bolverk говоря по-принцип) . Подчертавам дебело за всека работа се изисква правилния човек...

Ами не, не преигравам.За горния цитат си абсолютно прав, но нали не си мислиш, че работодателя, показвайки лоялност към даден служител предполага, че същият ще му гони клиентите и по този начин косвено ще му "забива нож в гърба"?Нали видя какво стана-тръгнахме от Bolverk и финиширахме с онлайн магазина, а и с Байкцентър като цяло...
А за Райко....Той си е собственик на бизнеса, и решенията за дадени клиенти си ги взима той!Той сам си преценява, кой клиент заслужава внимание и кой не, по простата причина, че това си е негов бизнес и негова собственост.Ако обаче негов служител, без неговото знание си позволява своеволия с клиентите, не съм сигурен, че ще му каже евала.На мен също в определени ситуации с клиенти ми е "къс фитилът", още повече, че работя с такива 'дето ми го скъсяват допълнително. Но решенията, а после и последствията си ги взимам и понасям аз.Не бих дал картбланш и толерирал някой, който без мое знание взима решения, които са важни за фирмата...особено с клиенти.
Ако имаш предвид това, че Райко казва, че въпросното момче не е толкова лош, колкото го изкарахме тук, това вероятно е така.Но нали знаеш, че е достатъчна една "случка" като горната и после хОди обяснявай.
Съжалявам, че с моето изказване предизвиках спор за отношенията работодател-работник, и то по тема , която няма нищо общо с това, но лично за мен аз съм си прав.., а и не ангажирам никой с моето мнение.Просто при такава ситуация, място за компромиси няма.
Да му мислят адвокатите.
Последна промяна joropc на Съб Май 12, 2012 3:47 pm, променена общо 1 път
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Съб Май 12, 2012 3:47 pm

joropc написа:
APD написа:Хайде, погледни КТ, пък после пак ще си говорим. Както ти имаш адвокати, дето да ти защитават правата на работодател, така и ние имаме :peace:

:offtopic:
Приятелю, аз работа с адвокати нямам.Достатъчно съм коректен с хората, с които работя ...
>Here stays the Great Wall Post<


От думите ти не пролича, ама въобще. Щял да гони на улицата :roll2: За неправомерно уволнение си дължиш глоба, и връщане на служителят обратно.

А darki е прав - много хора се правят на шефове/мениджъри, но много малко от тях наистина знаят как. Особено в наш'та татковина, дето всеки си мисли, че може повече от другите :popcorn:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот joropc » Съб Май 12, 2012 3:57 pm

APD написа:
joropc написа:
APD написа:Хайде, погледни КТ, пък после пак ще си говорим. Както ти имаш адвокати, дето да ти защитават правата на работодател, така и ние имаме :peace:

:offtopic:
Приятелю, аз работа с адвокати нямам.Достатъчно съм коректен с хората, с които работя ...
>Here stays the Great Wall Post<


От думите ти не пролича, ама въобще. Щял да гони на улицата :roll2: За неправомерно уволнение си дължиш глоба, и връщане на служителят обратно.

А darki е прав - много хора се правят на шефове/мениджъри, но много малко от тях наистина знаят как. Особено в наш'та татковина, дето всеки си мисли, че може повече от другите :popcorn:

:) Ами ела у нас и ме глоби!
Момче, ползваш думички и термини, от които нищо не разбираш, така че е редно да се поспреш, а. ;)
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот bulgar4e » Съб Май 12, 2012 4:32 pm

А аз мисля, че някой админ трябва да затвори темата, защото само ще се изпокарат хората, които иначе биха били супер приятелчета! А няма да има никакъв ефект и няма да се стигне до "истина"! Мир, братлета! :beer:
Когато си долу, мислиш за горе! Когато си горе, мислиш за долу!
Аватар
bulgar4e
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 12, 2009 9:49 am
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Dolph » Съб Май 12, 2012 5:19 pm

Аз пък спрях да пазарувам от Веломания на бул.България,част от служителите ми се струват доста надменни и троснати.Последно беше някаква жена на каса която ми направи лошо впечатление.Само ползвам механика от там за регулиране на скорости,спирачки и т.н.,механиците им са много готини пичове и съм много доволен.Последния път като ми регулира спирачките ми каза,че задната капла ми е на резба,а като ми продаваше колелото 2 месеца по-рано един от служителите им ме уверяваше(устно разбира се), че е на шлиц.Ама нали съм си новобранец във велосипедизма........Както и да е,минало заминало.
Като им исках мението за спирачки-ми казаха да си купя Шимано,не че били дистрибутор,но Шиманото било най-добро.....ОК,а за Авид,Формула,Куад,Хайес,Магура и т.н. ми не ги препоръчваме :crazy:
Всъщност поведението с което ме издразниха и спрях да ги ползвам,бе когато арогантно и грубо ми заявиха:ние евтни стоки не продаваме,ходи в друг магазин на Веломания.Това беше отговора ми на въпроса за градски гуми CST,налични на сайта им.Даже да се почувства човек неудобно, че им е прекъснал разговора,след като ми отговориха,се обърнаха един към друг, аз като в небрано лозе.Никакъв стимул да ме спечелят като клиент.........да ми покаже по-хубав артикул(гуми),какво като не продават от кирайските които търся,ще каже имаме това и това,те са по-добри гуми защото така,така,така,препоръвам ви ги защото ...така,така,така,малко са по-скъпи,но си струват всяка стотинка.Няма братче,все едно съм им длъжен-поне така се почувствах.Не стават за търговци,а и не мислех да се разправям с глупости,отидох и си взех гумите от друго място за 28лв двете.Отделно надменно ми беше заявено, че този магазин е насочен към по-заможни потребители,това била политика на ръководството.Ами добре нека е така,то е тяхна работа.Просто искам едно човешко и любезно отношение,нищо повече.

Все повече и повече(след четене тук и премеждия по магазините) се убеждавам, че трябва да посещавам магазина/сервиза на Райко или Пацо :D
Щастието се състои в доброто здраве и в късата памет.
Човекът не е направен, за да разбира живота, а за да го живее.Само преживените неща са истински разбрани.
Мъдрост - това е способността да вършиш добре претеглени глупости.
Аватар
Dolph
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1041
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 11:03 pm
Местоположение: гр.София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот taurus13 » Съб Май 12, 2012 5:42 pm

Все повече и повече(след четене тук и премеждия по магазините) се убеждавам, че трябва да посещавам магазина/сервиза на Райко или Пацо

Но те не могат да огреят навсякъде. Имат две ръце, а велосипеди бол. :)
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот bulgar4e » Съб Май 12, 2012 6:25 pm

За Райко много ясно! Той ми е диагностицирал колелото и в центъра далееееч от магазина без да каже - не мога! А и отделно, че посреща, обслужва и изпраща хората с разбиране! :)
Когато си долу, мислиш за горе! Когато си горе, мислиш за долу!
Аватар
bulgar4e
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 12, 2009 9:49 am
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот krach » Съб Май 12, 2012 6:31 pm

Dolph написа:Аз пък спрях да пазарувам от Веломания на бул.България,част от служителите ми се струват доста надменни и троснати.Последно беше някаква жена на каса която ми направи лошо впечатление.Само ползвам механика от там за регулиране на скорости,спирачки и т.н.,механиците им са много готини пичове и съм много доволен.Последния път като ми регулира спирачките ми каза,че задната капла ми е на резба,а като ми продаваше колелото 2 месеца по-рано един от служителите им ме уверяваше(устно разбира се), че е на шлиц.Ама нали съм си новобранец във велосипедизма........Както и да е,минало заминало.
Като им исках мението за спирачки-ми казаха да си купя Шимано,не че били дистрибутор,но Шиманото било най-добро.....ОК,а за Авид,Формула,Куад,Хайес,Магура и т.н. ми не ги препоръчваме :crazy:
Всъщност поведението с което ме издразниха и спрях да ги ползвам,бе когато арогантно и грубо ми заявиха:ние евтни стоки не продаваме,ходи в друг магазин на Веломания.Това беше отговора ми на въпроса за градски гуми CST,налични на сайта им.Даже да се почувства човек неудобно, че им е прекъснал разговора,след като ми отговориха,се обърнаха един към друг, аз като в небрано лозе.Никакъв стимул да ме спечелят като клиент.........да ми покаже по-хубав артикул(гуми),какво като не продават от кирайските които търся,ще каже имаме това и това,те са по-добри гуми защото така,така,така,препоръвам ви ги защото ...така,така,така,малко са по-скъпи,но си струват всяка стотинка.Няма братче,все едно съм им длъжен-поне така се почувствах.Не стават за търговци,а и не мислех да се разправям с глупости,отидох и си взех гумите от друго място за 28лв двете.Отделно надменно ми беше заявено, че този магазин е насочен към по-заможни потребители,това била политика на ръководството.Ами добре нека е така,то е тяхна работа.Просто искам едно човешко и любезно отношение,нищо повече.

Все повече и повече(след четене тук и премеждия по магазините) се убеждавам, че трябва да посещавам магазина/сервиза на Райко или Пацо :D


За там и аз имам подобно наблюдение. Не че не са ме обслужвали или нещо лично са ми направили но просто като отношение така ми се струва.
Але пък ако отидеш с евтино колело да те е срам да попиташ.

Но те май са някакви състезатели..не търговци...та сигурно за това гледат на останалите като простосмъртни
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Съб Май 12, 2012 7:05 pm

joropc написа: :) Ами ела у нас и ме глоби!
Момче, ползваш думички и термини, от които нищо не разбираш, така че е редно да се поспреш, а. ;)


Какво общо има с темата първото ти изречение?
А второто, макар че можем да поспорим дали е така, и то ли е свързано със заглавието на темата?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Съб Май 12, 2012 8:25 pm

@APD, момче, объркваш се все повече и повече. Няма начин някой да ми нареди да върна служител на работа. Аз не съм държавната администрация :wavey: Най-много могат да ме осъдят да му платя обезщетение (което е добре разписано в трудовия договор, между другото, обикновено размерът е една заплата при уволнение без предизвестие). Пред възможността да загубя клиент, чиито договор ми осигурява доход 5 или 10 заплати на некадърния служител, смятам че си заслужава да му тегля шута, да платя обезщетението и да запазя клиента, как мислиш?

Още по-лесно е, ако съм гадняр, да намеря причина да го уволня дисциплинарно. :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Inzagi » Съб Май 12, 2012 8:39 pm

На мен най-добро впечатление като отношение са ми правили продавачите във Веломанията при Халите ,навсякъде другаде съм усещал малко или много отношение което не ми е било приятно,като за Веломанията на бул България мога и аз да кажа че съм усещал най-кофти отношение.
Аватар
Inzagi
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1636
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 10:16 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот botroid » Съб Май 12, 2012 8:57 pm

Dolph написа:...надменно ми беше заявено, че този магазин е насочен към по-заможни потребители,това била политика на ръководството.Ами добре нека е така,то е тяхна работа.Просто искам едно човешко и любезно отношение,нищо повече.


Преценили са те, че не си заможен потребител, тъй като си търсил гуми CST. Следователно от тяхна гледна точка, не заслужаваш човешко и добро отношение, защото като нямаш много пари, значи си никой. За съжаление в България, подобно отношение се среща не само във велобранша, а почти навсякъде.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот fall_out » Съб Май 12, 2012 9:27 pm

Абе Драго често си спира буса тука до съседната сграда мисля, че има апартамент там. Да взема да му кажа да погледне к'во се пише във форума пък макар и да ме гледа като олигофрен.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Съб Май 12, 2012 10:09 pm

PtD написа:@APD, момче, объркваш се все повече и повече. Няма начин някой да ми нареди да върна служител на работа. Аз не съм държавната администрация :wavey: Най-много могат да ме осъдят да му платя обезщетение (което е добре разписано в трудовия договор, между другото, обикновено размерът е една заплата при уволнение без предизвестие). Пред възможността да загубя клиент, чиито договор ми осигурява доход 5 или 10 заплати на некадърния служител, смятам че си заслужава да му тегля шута, да платя обезщетението и да запазя клиента, как мислиш?

Още по-лесно е, ако съм гадняр, да намеря причина да го уволня дисциплинарно. :wavey:


Тия лайна, дето ги изписа, трябва да издържат в съда. Успех!
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Exorcist » Съб Май 12, 2012 11:02 pm

Аз съм обиколил доста от софийските веломагазини и не съм видял никъде толкова драма, колкото тук се изписа. Навсякъде има трески за дялане. Какъвто народа, такива и магазинерите и клиентите. taurus13 добре го каза - Не знам защо всички хора така си усложняват живота.

Пишете юридически неверни неща, и понеже се намесиха думички като "работодател", "работник", "адвокат" и др., а аз съм практикуващ юрист, затова ме провокирахте да копирам някои разпоредби от Кодекса на труда, които са съвсем реални имат широко практическо приложение.
Обръщам ви внимание също така, че случаите, в които работодател може да прекрати трудовия договор с/без предизвестие са изчерпателно изброени в чл. 328 и чл. 330 от КТ и много често това не е толкова лесно, колкото изглежда, и е свързано с тежки процедури, изрядна документация и изключително точно мотивиране на заповедта за прекратяване. Работодател, който подцени горното, рискува да се сдобие със съдебно решение, с което го осъждат за в някои случаи доста пари, а и си осигурява почти винаги паралелно присъствие на Инспекцията по труда и акт/ове.

Чл. 225. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) При незаконно уволнение работникът или служителят има право на обезщетение от работодателя в размер на брутното му трудово възнаграждение за времето, през което е останал без работа поради това уволнение, но за не повече от 6 месеца.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Когато през времето по предходната алинея работникът или служителят е работил на по-нископлатена работа, той има право на разликата в заплатите. Това право има и работникът или служителят, който незаконно е бил преместен на друга по-нископлатена работа.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Когато незаконно уволнен работник или служител бъде възстановен на работа и след явяването му в предприятието, за да заеме работата, на която е възстановен, не бъде допуснат да я изпълнява, работодателят и виновните длъжностни лица отговарят солидарно към работника или служителя в размер на брутното му трудово възнаграждение от деня на явяването му до действителното му допускане на работа.

Чл. 344. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) Работникът или служителят има право да оспорва законността на уволнението пред работодателя или пред съда и да иска:
1. признаване на уволнението за незаконно и неговата отмяна;
2. възстановяване на предишната работа;
3. обезщетение за времето, през което е останал без работа поради уволнението;
4. поправка на основанието за уволнение, вписано в трудовата книжка или в други документи.

Чл. 345. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) При възстановяване на работника или служителя на предишната му работа от работодателя или от съда той може да я заеме, ако в двуседмичен срок от получаване на съобщението за възстановяване се яви на работа, освен когато този срок не бъде спазен по уважителни причини.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Нед Май 13, 2012 12:22 am

Exorcist написа:....


Чудесно. А виждал ли си трудов договор, в който няма клауза: "Настоящият договор може да бъде прекратен от всяка от страните с предизвестие от ХХ календарни дни."? Щото аз не съм.

(Малко се отплесваме от темата, ама все пак и аз съм бил служител и съм си чел договорите :deal:; а като работодател сме се съдили с бивш служител :magnify: ).

APD написа:....

Добронамерено ти препоръчвам да си мериш думите. :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот taurus13 » Нед Май 13, 2012 1:22 am

Оставете ги тия препирни, да не обръщаме темата на разправи между служители и работодатели.
Относно Веломанията на бул. България, към момента не мога да дам мнение, защото отдавна не съм ходил, но този магазин нещо така и не успя да ме спечели като клиент. Долу на Халите винаги ми е било по-приятно да си харча парите. Пък на г-н Драго Кузов, най-вероятно не му дреме за писанията във форума, макар че би било редно да се осъществява обратна връзка с клиента(не е казано да е лично). Той обаче вероятно не брои БГ клиента за много важен, така че тия магазини си карат някак между другото. Лошо впечатление ми прави и политиката за добавяне на коментари за стоките с Screembikes - наколко пъти съм публикувал коментари, но обикновено се одобряват само положителните. Има ли минимална сянка върху достойнството на продукта, отзива не минава. Много са далеч нещата от това което ми се иска да бъдат - ето например наскоро му се наложи да си търся един дребен фото артикул и бях много впечателен от хората от един столичен магазин за фототехника - свързах се с тях по мейла, отговориха ми бързо, доставиха ми частта в срока който споменаха и накрая ми се обадиха по телефона, да заповядвам да си я взема. А нещото струваше само 20 лв и тяхната печалба от това надали е била смислена. Те обаче знаят, че утре аз мога да се върна при тях и да си купя стока за 3000лв например, а освен това мога да разпространя положителното си впечатление сред други хора. Така тряба да се действа по принцип - няма маловажен клиент. Днес той ще си купи гуми за 14лв, но утре този клиент ще се замогне и бидейки доволен от магазина, той ще отиде да си купи по-скъпа стока, а дори и да не си купи, ще изпрати косвено други клиенти там, които ще си купят. А великата мисия на тези магазини е именно да "зарибяват". И аз едно време съм се пулел, как може хората да дават по няколко хиляди за велосипед или фотоапарат, но после съм бил запален и в крайна сметка моите пари са отишли при съответните търговци. За това обаче принос нямат магазините, а предимно интернет форуми като този. Това говори лошо за магазините - те би трябвало да умеят да създадат онази аура около това хоби/спорт, която да увлече хората и те да поискат да бъдат част от това.
Все се сещам как преди години един мой бивш шеф случайно отиде в един автосалон и съвсем случайно скоро се сдоби с марка автомобил, която изобщо не смяташе да купува. Тогава фирмата беше малка и тази покупка може би дори не беше съвсем оправдана. Скоро обаче нещата потръгнаха, а шефа ми стана фен на марката и до две години закупи около 20 автомобила от същата марка за фирмената дейност. Кой мислите, че имаше обаче заслуга за това - очевидно лично търговеца от магазина, който не подцени обикновения на вид клиент, който дори нямаше намерение да купува. Също така бях свидетел, как същия този шеф си пазаруваше години на ред по-скъпи части за едно фирмено изделие, намалявайки така собствената си печалба, само защото го кефеше да си пазарува от една фирма, а го кефеше, заради човека който му ги продаваше. След време този човек се премести в друга фирма със същата дейност и познайте откъде взехме да купуваме отново частите. :D
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Нед Май 13, 2012 1:36 am

taurus13 написа:Така тряба да се действа по принцип - няма маловажен клиент.


+1.

Не само, че утре може да се замогне и да си купи нещо много по-скъпо, но може да има и заможни приятели, на които да похвали съответния магазин. Освен всичко друго, рекламата (а и антирекламата!) "от уста на уста" е по-силна от рекламата по всяка друга медиа; затова си заслужава да се положат особени усилия.

От друга страна, от работници, които не са стимулирани по подходящ начин за успеха на фирмата (разбирай твърда заплата без бонуси за добро представяне), не може да се очаква кой-знае какво.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот APD » Нед Май 13, 2012 8:30 am

PtD написа:Добронамерено ти препоръчвам да си мериш думите. :wavey:


Ми добронамерено е. Или моралът ти не допуска, че някои хора тук дори са били вещи лица в дела "служител vs работодател"?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Dolph » Нед Май 13, 2012 4:52 pm

Taurus,напълно се съгласявам с мнението ти,адски си прав.Аз съм човек на който ако му хареса отношението на търговеца се връщам многократно,дори и да е по-скъпо,много държа на отношението/обслужване,може би това ми е деформация от САЩ.И сега мога да си купя скъп велосипед, но не знам дали ще ми хареса колоезденето,все пак до преди 2 месеца не се бях качвал на велосипед от 13-14г,не е икономически оправдано да дам 1500-2000лв за велосипед който ще стои в килера на втория или третия месец.Като ми хареса и навляза повече в материята ще си купя хубав велосипед,но няма да бъде от Веломания,поне не и към момента.Даже се радвам, че си купих евтин велосипед защото има доста да уча като компоненти и окомплектовка.Както и да е,не е въпроса до възможности,а до отношение и до това да накараш клиента с кеф да си даде парите и пак да се върне.
Лично 2-ма човека отказах от Веломания заради отношението им, една приятелка от тези 2-ма която смяташе Драг за най-доброто се оборудва под мое влияние със Спринт Аполон :clap: .Е заведох я и във въпросния магазин на Веломания,никой не ни обърна внимание 2-3мин-търсехме велосипед до 500лв.След това извиках едно от момчетата,показа един модел ZX2 само едно бе останало ,всичко останало беше продадено,а велосипеди щели да имат,отговори,да след месец и нещо,ще имаме същите модели с по-добра окомплектовка и по-скъпи.Ами казахме им лек ден,отидохме в Байк центъра в Малдост и намерихме това което ни/я устройва.

П.С.Споменах ли, че когато отидох да си купувам велосипед във Веломания на бул.България,при въпроса ми Drag ZX3,става ли за ходене на работа и разходки в парка/Витоша,нищо сериозно защото съм абсолютен новобранец,ми казаха:" че този велосипед не става за Витоша и не мога да се кача с него там".Не си заслужавало,да съм си взел нещо по-хубаво и респективно скъпо :crazy: :crazy: .А на въпроса може ли с Драг ЗХ3 да карам на обиколката на Витоша се изхилиха :banghead:
Абе младежи(продавачи) аз с Бакланчето всяко лято съм бил със седмици по Рила планина като дете/ученик,вие ми казвате, че с това колело не мога да си направя излед/разходка на Витоша....
Щастието се състои в доброто здраве и в късата памет.
Човекът не е направен, за да разбира живота, а за да го живее.Само преживените неща са истински разбрани.
Мъдрост - това е способността да вършиш добре претеглени глупости.
Аватар
Dolph
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1041
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 11:03 pm
Местоположение: гр.София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PowerSlide » Нед Май 13, 2012 5:25 pm

"Отношенията търговец-клиент в байк-магазините"
Малее не сте виждали единственият "байк-магазин" в Шумен - влезте и веднага ще ви строят в колонка по двама, и ще разберете, че нищо не разбирате от велосипеди, и че трябва да си закупите не каквото търсите, а каквото прецени продавачът в лицето на собственика, майка му, баща му, синът му понякога. Естествено е представител на "Веломания".
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот krach » Нед Май 13, 2012 5:28 pm

Dolph написа:...П.С.Споменах ли, че когато отидох да си купувам велосипед във Веломания на бул.България,при въпроса ми Drag ZX3,става ли за ходене на работа и разходки в парка/Витоша,нищо сериозно защото съм абсолютен новобранец,ми казаха:" че този велосипед не става за Витоша и не мога да се кача с него там".Не си заслужавало,да съм си взел нещо по-хубаво и респективно скъпо :crazy: :crazy: .А на въпроса може ли с Драг ЗХ3 да карам на обиколката на Витоша се изхилиха :banghead:
Абе младежи(продавачи) аз с Бакланчето всяко лято съм бил със седмици по Рила планина като дете/ученик,вие ми казвате, че с това колело не мога да си направя излед/разходка на Витоша....


Таман за това говоря. Там мисля че са състезателчета (или поне част от тях - понеже при няколко ходения до там, все някой беше на състезание от служителите.) Тъкмо заради това колело под 1500 не признават за колело. И следователно ако не си алтав да дадеш 1-2 бона за колело в града просто не се вписваш в таргет групата. Едно време баба им само с байкове за по 2 бона е карала :rofl:
Иначе на Драг вероятно им е през к*** предвид че по - голямата част изнасят извън БГ.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот wheels » Нед Май 13, 2012 5:37 pm

Не е точно по тетама, но това последното за магазина в Шумен е толкова вярно, колкото и тъжно. И мен редовно ме убеждават, че не ми трябва това което търся, явно защото го нямат и т.н. Един ден отивам с гола рамка(RAM) и ми слагат средно и курбели, които купувам от тях. След месец отивам с части за монтиране и ми казват, че там по принцип няма сервиз, а се поправят само велосипеди закупени от там, а колелото ми е RAM, те не продават тази марка => няма да ми помогнат. Собственикът нямаше никаква работа, майка му също. Стояха и просто си ме изгониха.
Bike Center им писах 2 пъти писма, но нямаше отговор. Пуснах поръчка и след 2 дни ми се обадиха с информация по нея, че нямат в наличност частите, но следващата седмица очакват нова доставка, а аз да очаквам ново обаждане от тях. - това си ми звучи като коректно отвсякъде, като изключим, че не отговарят на запитванията
Аватар
wheels
 
Мнения: 149
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Вто Май 10, 2011 9:20 am
Местоположение: Шумен

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PowerSlide » Нед Май 13, 2012 6:24 pm

CrateEngine в темата за филма “Strength in Numbers” написа:Количеството кафе и Red Bull, изпити от монтажистите: 98,750 ml

Това ако беше тука щеше да е със стойност "0" щото щяха сами да си го купуват (визирам не това, че работодателя няма да донесе безплатни напитки, а това, че заплатата не става за такива работи)
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Insight » Пон Май 14, 2012 12:21 pm

PtD написа:@APD, момче, объркваш се все повече и повече. Няма начин някой да ми нареди да върна служител на работа. Аз не съм държавната администрация :wavey: Най-много могат да ме осъдят да му платя обезщетение (което е добре разписано в трудовия договор, между другото, обикновено размерът е една заплата при уволнение без предизвестие). Пред възможността да загубя клиент, чиито договор ми осигурява доход 5 или 10 заплати на некадърния служител, смятам че си заслужава да му тегля шута, да платя обезщетението и да запазя клиента, как мислиш?

Още по-лесно е, ако съм гадняр, да намеря причина да го уволня дисциплинарно. :wavey:


ПтД, 1. Приравняваш всички работодатели към себе си и 2. Автоматично обявяваш служителя, който е отсвирил един определен клиент, за некадърен

Ако един твой служител ти е спечелил 1000 доволни клиента и си е позволил да отсвири един досадник за да може да си свърши работата пак ли ще го изгониш?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот PtD » Пон Май 14, 2012 1:03 pm

Insight написа:Ако един твой служител ти е спечелил 1000 доволни клиента и си е позволил да отсвири един досадник за да може да си свърши работата пак ли ще го изгониш?


Човек, който е спечелил 1000 клиента, едва ли би си позволил да се държи така, понеже с такова отношение клиенти не се печелят. :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Отношенията търговец-клиент в байк-магазините

Мнениеот Insight » Пон Май 14, 2012 1:49 pm

PtD написа:Човек, който е спечелил 1000 клиента, едва ли би си позволил да се държи така, понеже с такова отношение клиенти не се печелят. :wavey:


Ако говорим за парфюмерия и козметика бих бил склонен да приема твърдението ти.

Прочети пак мнението на Райко по-горе... ако той, като собственик на бизнеса си, може да си позволи такова отношение и в същото време да си има достатъчно работа, защо мислиш, че за един служител това е невъзможно?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 379 госта