Ами от една спица обикновено не се разцентрова твърде много. Ако си с дискови спирачки, не е проблем. Спицата се сменя лесно. Лека центровка също се прави лесно. По-сложно става ако скъсаната спица е задна и попада точно зад касетата, тъй като това налага и демонтаж на касета. В този случай ти трябва специален инструмент. Иначе най-общо смяната става така: махаш гумата и бандажната лента, промушваш спицата, като гледаш как са прокарани съседните спици, завиваш нипелчето и натягаш с ключето толкова, че спицата да се опъне сходно с другите спици. При това положение монтираш каплата на велосипеда, завърташ каплата и с помощтта на едно шестогртамче или отвертка, подпряно на рамката някъде, определяш биенето на каплата. Като намериш мастото на каплата, където отклонението е най-голямо, запомняш го или си го отбелязваш с нещо и започваш да натягаш леко спиците, които дърпат каплата в съответната противоположна на отклонението страна. Трябва да натегнеш около 2-3 спици, преди и след максимума на отклонението(белязката), като най-силно се натягат именно спиците в максимума. Проверяваш пак и ако се налага отново донатягаш. Важното е, да не се престараеш с натягането, че може да отнесеш някоя спица, пък и евтините нипли, съчетани с кофти ключе, лесно се заоблят. Не прави никога това с клещи.

Понякога, когато скъсаш спица в движение и скъсването не е до самия нипел, е възможно да прокараш друга спица, отдолу през главината и да я снадиш със скъсаната, чрез усукване. За целта обаче, първо развиваш почти до край скъсаната спица от нипела, за да може след снаждането да натегнеш пак системата. Тая работа е много удобна за бърз ремонт, за да не губиш време. За съжаление много често спиците се късат точно на нипела

Та в общи линии, човек е добре да може да свърши малко от тоя вид работа, щото в планината майстори няма обикновено.