Малко помощ за един лаик, планинско

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юни 25, 2012 4:57 am

Малко помощ за един лаик . :D .. Здравейте ! темата е озаглавена много правилно и поради тази причина ще се опитам да задам едно конкретно въпросче и ако има знаещи и опитни колеги от този форум - ще се радвам да ми отговорят.

От много години бях прекъснал да карам велосипед, карах мотоциклети и то големи (и зли), в момента все още си имам едно ендурце, което търкалям, но просто спорта ме влече много и пак се качих на колелото след 5-6 години.

След като покарах малко в планината, по доста корав терен си пролича нуждата от по-качествен велосипед в тази насока, разгледах по разни сайтове каталозите, но има прекалено много марки и модели, и ще се радвам ако ме насочите по-конкретно. Въпреки, че изискванията ми са доста странни...

Лимит на мангизите имам около 1000 лв , може и мъничко повече, но до там. Аз съм си едър, 180, около 90 кг се движа /вероятно ми трябва по-голям размер колело/ .. Ако е възможно велосипеда да е без заден амортисьор, естествено с добър преден, с голям ход. Искам да няма заден за да мога да закрепя багажник и евентуално дисаги за багаж, в комбинация с хидравлични дискови спирачки - колкото по-големи - толкова по-добре. Ето тук има едно голямо питане - може ли да се сложи багажник на велосипед с дискови спирачки и дали изобщо по-качествените рами правени за планинско го позволяват това ? Ако не го позволяват - здраве да е... Сегашния ми велосипед е със 180мм хидравлични дискови спирачки. Мислех, че добре спират, докато не потрябва да спускам сериозно каменисто нанадолнище, самите помпи взеха да отказват след 2-3 минути държане. Ако няма такива велосипеди и има някой с хубав заден амортисьор и съвпада с другите ми изисквания, ще се радвам и него да ми предложите.

п.с. Изискването за багажник и дисаги е поради това, че карам хиляди километри лятото в София, имам и раница, но ми е непоносимо за гърба в тая жега да я нося и въртя, започвам да плувам в пот дори и от 1 км.

Май ми трябват 2 колела :roll2:

Имам и пистово колело, старо. От тези с извитите кормила, то си има и багажник и всичко, нооо просто не става за каране по София с тия дупки и с тези гуми като бетон, да не говорим за амортисьорите и седалката :lol: /това в кръга на шегата, но просто си боли/
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 9:32 am

Според мен ти трябва 29-так и да му вземеш и едни "градски" гуми щом првиш толкова километри градско. За спирачките те не се стискат постоянно, трябва да им оставаш малко време за охлаждане - но надали не го знаеш щом имаш толкова опит или нещо аз не съм разбрал какво имаш предвид.

Ето моя опит на въпроса ти за багажника.
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=113686
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юни 25, 2012 11:00 am

Не е точно така, там спирачките са доооста по-качествени и се охлаждат повече, освен това спусканията по големи наклони се правят на двигателна спирачка и почти не пипаш там и най-голямата разлика е диаметъра на колелетата. Силата която действа на малкия, един брой диск отпред на байк 26 цола при спускане с тегло 120 кг общо, сигурно е същата при 17 цола и 2 диска отпред, при 300 кг общо, при 320мм дискове с 12 хидравлични бутала общо, но това са просто подробности !

Какво значи 29-так ? Размер ли е ? .. Ако е размер - размер на каква рама... Питането ми беше свързано с по-конкретени модели и марки байкове...

Багажника изглежда солиден !

Какво ще кажете за този модели?

http://xn--80aagchfanjcc6aftsr6a.com/pl ... p-248.html

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... Black-Blue

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -2012/12--

Втория Крос най ми грабва окото и с възможност 210мм дискове !
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 1:17 pm

29 цола са му гумите. Като на последния Скот който си показал. Иначе от посочените от теб мисля, че Крос Тракшъна е най-добър като цена/окомплектовка.

А за спирачките ще изпаднем в голяма полемика, защото теглото на колело е 15кг, а на мотор 15 пъти отгоре, които са предвидени да спират и от доста по-голяма скорост. Все пак с твоя опит ще им свикнеш според мен за няколко спускания. Има си и по-хубави спирачки с по-голяма площ които и се охлаждат по-добре.

За багажника - солиден не е чак толкова до 25кг, но то и без това толкова с толкова багаж е кофти да се кара по-динамично. За в града лично аз си карам с раничката. Иначе има едно чанти които се слагат върху багажника, а не като дисаги отстрани и май са по-удобни за в града.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юни 25, 2012 1:29 pm

Не, не.. Полемика няма да има, говорех за теглото на мотора/колелото + мен... Което прави 110 кила за колелото и 250 за мотора и той е с 2 диска отпред, силата разпределена на един диск при спиране дори е по-малко според мен и от гледна точка на размера гумите и размера на дисковете... Мога да го сметна с точни цифри ако трябва... Но говорим за малките скорости все пак :agree:

За 25 кг дори не става дума.. За дрехи и дреболии, просто раницата ме запотява и не мога с нея..

Кроса е превъзходен, ще ходя да разгледам на живо в някой магазин, ако го имат наличен...
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 1:56 pm

И аз мога да го сметна, но не виждам смисъл да се занимаваме. Няма как да очаквам, че колело ще има по-качествени спирачки от който и да е мотоциклет. Просто трябва да им свикнеш, че искат повече охлаждане и площта на накладките е по-малка.

Вси пак виж варианти за 29-так за описания от теб стил мисля, че ще ти е по-удобен.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Nocturne » Пон Юни 25, 2012 2:09 pm

Доста части на 29 инчовите колела са специфични, не виждам смисъл да търсиш нещо такова. Висок си 1.80, колкото мен, така че и 26 цола колело няма да ти е малко. Просто вземи рамка с размер 19 или 20.
Аз ти предлагам да разгледаш това http://www.ridespot.net/productdetails. ... ctID=25956
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 2:14 pm

Достата части са вилка, капли, спици и гуми, а и все повече ще стават популярни.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Nocturne » Пон Юни 25, 2012 2:20 pm

Не виждам специално за град като София с какво ще му е по удобно колело с 29 гуми. По тежко, по-обемно, нито в кола влизо лесно, нито в градски транспорт, 1000лв. са малко за хубаво такова колело...
До автора-погледни също и този сайт http://screambikes.eu/ тук продават колела на Drag.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 2:37 pm

По-тежко не е или поне не е осезаемо. По-голямо е, но и това е поносимо. Точно за градско каране на много километри 29-така е по-добрия избор - "върви" малко повече, по-удобна стойка, по-добър е през неравности, по-добре поема павета и шахти. Изобилни неща по нашите улици. Човека си има опит с по-сериозни машини, значи и на особеностите на по-голямото колело ще свикне бързо. А да съобразявам колелото по това дали влиза в градски транспорт и кола по-лесно за мен е несериозно. Все пак се търси и колело за крос кънтри където 29-така пак е по-добрия избор по моите наблюдения и карания (сега карам Крос Грип 924).
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юни 25, 2012 3:22 pm

Много благодаря за колегата Nocturne, страхотни предложения, този РАМ много ми допадна, говорих по скайп с онлайн магазина и те ми отговориха на дребните въпроси много бързо. .За сега това ми е фаворита. От Кроса имат само М размер.
Пистовото ми колело е с такива големи големи капли. Мисля, че бяха 28 ако не се лъжа, нищо особено, но пък са тънки имат огромна разлика с широките гуми.. Дори не знаех, че се предлагат такива 29 цола колела до вчера. Виждал съм едни с по-малки на диаметър капли, но с доста по-широки гуми и някакви странни окачвания, изглеждаха ми някакви супер професионални за спускания /най-вероятно/ ..

Поведението на мотора няма нищо общо с колелото. Самото тегло на мотора помага с неравностите, също така доста по-дебелите гуми и по-сериозни спирачки. За протокола - предна гума 90/90 - 21 цола, задна - 130/80 - 17 цола.. Ето малко снимков материал...

Велосипедния пистак:

Изображение

Моторизираните пистаци:

Изображение

Изображение

Ето офроудските:

Вело /Оранжевкото/ :

Изображение

Мото:

Изображение

Изображение

Една издънка на мотоциклетостроенето :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :

Изображение

Това всичкото в кръга на шегата.... За сега отворихте на въпросите ми.. Ще видим какво ще си купя и кога ще си го купя.. Ще се похваля - разбира се :beer:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот autosvet » Пон Юни 25, 2012 3:42 pm

Колега зная, че мотора няма много общо като поведение освен, това че и той е динамично стабилен, но самия опит от карането на различни превозни средства води до сравнително по-бързо приспособяване.

29-таците са с размер на каплата 622мм същата като на шосейката, но самите гуми са по-дебели и за това диаметъра им отива на 29 инча, а не на 28 (както при това което си показал). Влез в някой магазин и пробвай различни рамка и т.н. за да усетиш кое ти пасва.
РАМ са си хубави и здрави машинки, но нещо напоследък и те надуха цените. Крос пък дават готини предложения като цена/окомплектовка, но не могат да смогнат на търсенето.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Nocturne » Пон Юни 25, 2012 4:17 pm

autosvet написа:РАМ са си хубави и здрави машинки, но нещо напоследък и те надуха цените. Крос пък дават готини предложения като цена/окомплектовка, но не могат да смогнат на търсенето.


Колегата е прав, С Рам няма да сгрешиш, но плащаш и марката. При Крос колелата са с по-малка надценка и получаваш максималното за парите си. Миналата година Крос се продаваха с френски винтили обаче-това лично на мен не ми хареса, тази година не знам как са. Лично на мен ми харесва изчистения дизайн на Рам с матова рамка. Кросовоте са доста нашарени по принцип.
Може би колекцията на Драг за 2012 е най-готина на вид, там може да погледнеш ZX4 като модел.
Най-много внимавай с размера, гледай да ти пасва, на всяка марка се водят различно (едни са M,L,XL.. други 16,18,20)
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот xcrider » Пон Юни 25, 2012 5:37 pm

Един преходник от френски за AV е 2 лв, но така или иначе тази година вече са с нормални вентили. :beer:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юни 25, 2012 6:00 pm

Преходник си имам, от 'пистовото' колело, то си е с такива класически френски вентили. Но до колкото съм забелязал на тях не може директно да се мери налягането..
Много ми хареса този крос, агресивен е.. Шарен е.. Направо супер :banghead:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юли 02, 2012 8:42 pm

Имам нов въпрос
т.н. Двукоронни амортисьорни , също така си срещнах с името DH или DownHill вилки, с какво са по-добри от стандартните, които явно се наричат еднокоронни. На пръв поглед е ясно, че конструктивно са по-добри, но ако може да обясните по-добре при велосипедите как стоят нещата. Срещнах малко информация, че повече ги използват за спускане, явно заради здравината им. Все пак 99% от мотоциклетите в момента са само с такъв тип вилки, аз даже имам една в нас, но е твърде тежка и голяма за да я сложа :rofl: .. Това в кръга на шегата разбира се! .. Сигурно са малко по-тежки, но това лично на мен не ми пречи.. Като се има на предвид, че до сега все съм карал стоманени колелета.

Разгледах по каталозите за цени и модели, доста по-малко предложения има на такива вилки, но пък като цени не са много повече от стандартните.. Като гледам как съм се размрънкал за части май ще си сглобявам на елементи велосипеда.. 210мм дискови, двукоронна предница, някаква хубава твърда рама, качествени капли и скорости и т.н.. :rofl: :rofl: :rofl:

Ще се радвам на всякаква информация по въпроса...
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот PtD » Пон Юли 02, 2012 9:10 pm

Stefan_trekkie написа:Имам нов въпрос
т.н. Двукоронни амортисьорни , също така си срещнах с името DH или DownHill вилки, с какво са по-добри от стандартните, които явно се наричат еднокоронни.

Двукоронните са (обикновено) с повече ход - 200+мм. Нещо напълно излишно (и дори вредно) за повечето видове планинско каране.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юли 02, 2012 9:18 pm

Разгледах модели по нета.. 120, 130, 180 мм ход.. Чак 200+ не видях, поне в бг сайтовете, които разглеждах.. На цени от 180 до близо 500 лв вилката... 100-120 мм са напълно достатъчни, но и 130 става... на 200+ наистина не си представям люлеенето какво ще е :D ..
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот PtD » Пон Юли 02, 2012 9:33 pm

Stefan_trekkie написа:Разгледах модели по нета.. 120, 130, 180 мм ход.. Чак 200+ не видях, поне в бг сайтовете, които разглеждах.. На цени от 180 до близо 500 лв вилката... 100-120 мм са напълно достатъчни, но и 130 става... на 200+ наистина не си представям люлеенето какво ще е :D ..


http://www.sram.com/rockshox/products/boxxer-world-cup

Примерно.

Напоследък тенденцията е 180 мм да се правят еднокоронни. Дължината на хода не е свързана с люлеене, а с тегло и геометрия на колелото ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юли 02, 2012 9:56 pm

Е то е ясно и теглото. Все пак при ендуро мотоциклетите същата предница е с ход близо 300мм, но мотора тежи 150+ кила и аз 90...

Ще мина утре през 2-3 магазина на живо да питам какво и как предлагат като конфигурация, че едно е око да види, друго е ръка да пипне..

п.с. В момента съм в такава двукоронна вилка на моя велосипед, но става дума за евтино изпълнение, целия велосипед струва под 300 лв без дисковите спирачки и има ход на предницата не повече от 70мм и ми е доста малко предвид теглото.. Като седна и те спадат, да не говорим, че след обиколката на Витоша се появиха петна от теч на масло от семерингите. На моторите ми е ПИСНАЛО да ги разглобявам и сменям и просто ми призлява при мисълта за това :D .. Него изобщо не го слагам в графа за сравнение, защото е под границата на качествените части/марки/изпълнения. Щях да си го карам него още дълго, но просто малко се заможих /еднократно/ и искам да инвестирам в качествен велосипед... Питам и пиша толкова много, защото не искам да направя грешка, а да взема нещото, което ми допада най-много, а и то самото е добро.. Затова и не бързам.

По някога ме хваща срам, че толкова много питам и пиша и се надявам модовете и опитните да не ми теглят една...

Въпросната обиколка на Витоша според някой изказвания си било като разходка в парка през голяма част от пътя.. Може и така да е било, но за мен лично си беше най-голямото натоварване, което съм преживявал и понасям с велосипед през живота си. Още след това дъъълго качване до тихия кът ми взе силите, просто съм си аматьор тялом. Не мога да се сравнявам с някой спортист, които взима едно такова катерене с някакво равномерно темпо и му остават сили и за още след това. Ама съм мазохист и ми допадна.. Та пак ще го правя :clap:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Nocturne » Пон Юли 02, 2012 10:27 pm

120мм ход на вилка позволява добро съотношение между изкачване/спускане, за мен това е добър вариант ако ще е твърдак.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пет Юли 06, 2012 4:57 pm

Огледах много неща, няколко дни четох форума, консултирах се с 3 магазина.. За сега фаворита ми е Ram HT.Two.2
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот PtD » Пет Юли 06, 2012 8:14 pm

Добър избор.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Пон Юли 23, 2012 8:23 pm

Взех го РАМчето.. Първите впечатления бяха странни.. Различна стойка, различна геометрия, но след 5-10 мин ми лепна като все едно е правено по мен :D
Много леко, много добре спира, скоростите супер.. До сега все едно съм се мъчил, а не съм карал колело и най-вече изглежда злобно :D
Ненормално много ми допадна :beer: :beer: :beer:
Само седалката е малко .. Хард, но ще я сменям...

Направих само 1-2 снимки, защото вече се стъмни, а не се сетих по-рано.. Утре ще пусна качествени снимки, засега само това ...

Изображение
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Slade » Пон Юли 23, 2012 10:47 pm

Честито Стефане, със здраве да си го караш и десетки хиляди безаварийни километри :beer: :beer: :beer:
Гледам, че вече на рамката има и къстъм декал :D :D :D Така ли го поръча или е доработка?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Вто Юли 24, 2012 5:00 pm

Така го поръчах.. Мразя си фамилията и не исках да пише S.***** , както е стандартното

Изображение
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Slade » Вто Юли 24, 2012 8:49 pm

Снимката кефи :D
Сега го поразгледах, колелцето е оборудвано с много добри компоненти, дано ти служи дълго!
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот iignatov » Сря Юли 25, 2012 2:13 pm

честит байк да те радва много и да ти служи вярно :beer:
ако си решил да си сменяш седалката измисли някаква по-народна цена че аз пробвам различни седалки да си намеря най-подходящата и такава не съм пробвал така че пиши или 0887414769
iignatov
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Дек 20, 2009 10:03 am

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот vasilevl » Сря Юли 25, 2012 3:39 pm

Хайде още веднъж ЧЕСТИТО, заслужаваше си чакането... вече си го и оборудвал, супер !:)

П.С. / най ми е жал за готината помпичка, че ще отнася доста гняс, но така или иначе не носиш раници.. :( /
Richard Virenque 5000/Peugeot
Cross Enduro
Аватар
vasilevl
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 4:17 pm
Местоположение: София/Сухата Река

Re: Малко помощ за един лаик, планинско

Мнениеот Stefan_trekkie » Сря Юли 25, 2012 5:30 pm

Любо, отворите имат тапи.. Много добре пасна там на мястото, а и сега вече има и шише :D
Всеки ден по малко го накичвам.. Гледам все да са леки и качествени неща :beer:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта