Относно баланса

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Относно баланса

Мнениеот Nazgull » Вто Сеп 13, 2005 4:42 pm

Искам да ви попитам като един n00b, дали за да науча баланс(menual, coaster wheelie), трябва преди това да мога да карам на задна с педали? От 1-2 часа го мъча и или не вдигам достатучно, за да се задържи или тръгва, тъкмо почвам да се кефя и изведнъж колелото се изхлузва и си продължава само:IСамо веднъж някакси стана към 6метра без проблем.(нз как успях:confused:)
Моля и някой да помогне като каже какво трябва да е движението(и при каква скорост)при извършването на баланса.(демек как се прави:confused::confused:) Благодаря ви много!:beer:

пп: погледанх trials.hit.bg- няма нищо
ппп: И в ЧЗВ няма нищо, което да ми помогне
пппп: Гледал съм dirty tricks and cunning stuns,ама там е претупана работата в тая част.
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Вто Сеп 13, 2005 5:53 pm

[quote="Nazgull"]

Искам да ви попитам като един n00b, дали за да науча баланс(menual, coaster wheelie), трябва преди това да мога да карам на задна с педали?
[/quote]


Не е задължително, но помага.

[quote]
От 1-2 часа го мъча
[/quote]

:D Оптимист. След 1-2 [b]месеца[/b] пак се обади ;)

[quote]
и или не вдигам достатучно, за да се задържи или тръгва, тъкмо почвам да се кефя и изведнъж колелото се изхлузва и си продължава само:I
[/quote]


За да не падаш назад трябва да боравиш умело със задната спирачка - тръгнеш ли да се изхулваш назад леееекичко стискаш. И през цялото време трябва да балансираш тялото така, че центърът на тежестта да пада върху задната ос.

Има го обяснено в интернет подробно, малко повечко търсене и ще го намериш. Btw, казва се MANUAL.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Nazgull » Вто Сеп 13, 2005 6:32 pm

Благодаря много за помощта:beer::beer::thumbu:
И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка:confused:За какво помага това?
Мерси още веднъж:D
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Вто Сеп 13, 2005 9:33 pm

[quote="Nazgull"]


И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка
[/quote]


Е това за първи път го чувам... Аз даже много се кефя по време на manual да ми се върти предната гума във въздуха. :^:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Сеп 13, 2005 9:39 pm

[quote="PtD"]

[quote="Nazgull"]


И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка
[/quote]


Е това за първи път го чувам... Аз даже много се кефя по време на manual да ми се върти предната гума във въздуха. :^:
[/quote]


Дам:D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 10:11 pm

[quote="PtD"]

[quote="Nazgull"]


И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка
[/quote]


Е това за първи път го чувам... Аз даже много се кефя по време на manual да ми се върти предната гума във въздуха. :^:
[/quote]


Хихихи, четох преди време в някакъв форум, че всъщност движението на предната гума затруднявало баланса, заради центробежни сили и инерции и подобни. Доста се смях... :lolup::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Gh0s7 » Вто Сеп 13, 2005 11:55 pm

Хубаво е първо да научиш Wheelie с педали след това без да се повдигаш от седалката да се научиш да се пускаш по инерция на задна гума(това става като се изнесеш назад докато правиш wheelie спираш да въртиш и леко чукваш задната спирачка когато тръгнеш да падаш назад и леко бутнеш педала кодато тръгнеш да падаш напред)когато го научиш идеално, е време за Manual!:^:
Manual-издърпваш рязко предницата като се изнесеш над задното колело така че както каза PtD тежеста ти да е над задната ос. Когато колелото тръгне да се накланя назад, свиваш коленете си така, че да отидеш напред към лапата (може да си помогнеш и със спирачка но, не е много правилно)когато предницата ти пада надолу разгъваш коленете си така че тежеста ти да отиде зад задната ос, за да изправиш колелото на баланса.
Успех!!!:beer:
offtopic:Спирачното лостче се държи с един пръст.
Аватар
Gh0s7
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 04, 2005 9:16 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот rough » Сря Сеп 14, 2005 12:20 am

[quote="Nazgull"]

Благодаря много за помощта:beer::beer::thumbu:
И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка:confused:За какво помага това?
Мерси още веднъж:D
[/quote]


Natiskash predna pri manual da moje da si pomisliat drugite che pazish balans ot tolko daleche che gumata ti e spriala da se vurti :clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:




:peace:
Имам тарикатско колело...със дискови и централен ресор!
А ти?
rough
 
Мнения: 137
Рейтинг: 1199
Регистриран на: Пет Фев 21, 2003 3:49 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Сря Сеп 14, 2005 12:40 am

Брех що MANUAL-исти се навъдиха. А заднио баланс владеете ли го? :evil:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nazgull » Сря Сеп 14, 2005 7:38 am

Мерси много за мненията ви!:beer:Наистина са ми полезни:D
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thebiker » Сря Сеп 14, 2005 1:04 pm

[quote="bikerider"]

[quote="PtD"]

[quote="Nazgull"]


И още 1 въпросче- някъде гледах, че докато правиш manual, се натиска леко и предната спирачка
[/quote]


Е това за първи път го чувам... Аз даже много се кефя по време на manual да ми се върти предната гума във въздуха. :^:
[/quote]


Хихихи, четох преди време в някакъв форум, че всъщност движението на предната гума затруднявало баланса, заради центробежни сили и инерции и подобни. Доста се смях... :lolup::8D:
[/quote]


Не съм сигурен че е за смях.
Значи ако баланс се преведе от английски - освен това за което се сещате се превежда и като
везна
т.е. кантар по нашенски.
Значи ако да речем предницата на байка е едното рамо на везната а байкъра и задницата са другото и като ос на която са окачени е задната ос -( важи и за предната при преден баланс) то везната трябва да се балансира - ако предната гума (а тя обикновенно не се балансира ) не е балансирана на машини като тези за баланс на гумите на колите - то предната гума ще има някакъв макар и малък дисбаланс - уф май нищо не разбрахте.
Нищо де ако някой е разбрал моля да преведе че почвам да се убърквам.
Значи въртейки се предната гума ще се люшка и така ще дисбалансира везната.
thebiker
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 11, 2004 3:10 pm

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 1:08 pm

демек като стисна предна спирачка би трябвало да има същия ефект като стисна задна - инерцията на предното колело, което се люшка и изведнъж спира би трябвало да наклони колелото напред, нали така? :D
силно наблягам на "би трябвало", щото изобщо не е така. щом не е така, значи разбалансирана предна гума внася пренебрежимо разбалансиране в "системата". иначе всички trail-джии щяха да си маниаци да са им перфектно центровани предните колела ми се струва на мен :)

щото съм чел и глупости от рода нa това например: като стиснеш предната спирачка по време на скок и колелото се накланяло напред... не коментирам повече...

но нека все пак trial-джиите да кажат глупости ли са или не... :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Сря Сеп 14, 2005 1:30 pm

[quote="bikerider"]

щото съм чел и глупости от рода нa това например: като стиснеш предната спирачка по време на скок и колелото се накланяло напред... не коментирам повече...
[/quote]

:rofl:
Ми ти не занеш ли: спиците при въртене на колелото създават толкова голямо въздушно съпротивление, че служат за въздушна спирачка :rofl::rofl::rofl:
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 1:35 pm

така де :lol::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот par4ok » Сря Сеп 14, 2005 1:50 pm

ами при моторите поне предната гума играе роля.защо да не може да играе и при колелата.за справка този линк http://moto.zonebg.com/forum/viewtopic. ... 0%E4%ED%E0 и по точно четете ЧАСТ ОСМА - стъпка пет " Предното колело притежава жироскопичен ефект, така че ако то спре да се върти, въртенето на кормилото няма да ви помогне да завиете. И когато решите да пуснете мотора отново на две колела, предното ще трябва да се завърти докато изравни скоростта с тази на задното колело. Ако сте засилили повече, при спускане на предното колело, ще чуете звука от свистенето на предната гума в асфалта придружено от малко пушек, но нека оставим това за по късно. Ако пуснете мотора на две гуми, но със изкривено кормило, ще получите така наречения танкслапер или резонанс, при който най вероятно ще бъдете изхвърлен от мотора, така че на първо време опитайте се да не правите така, освен ако не сте самоубиец или фен на силните преживявания. Кормилната игла, позната още като демпфер ( демпер по ме кефи ) , може да облекчи значително критичното състояния на мотора, но и тя има ограничени възможности и не прави чудеса. " би трябвало да важи и за колелата въпреки че те се движат с 3-4 пъти по бавна скорост.
par4ok
 
Мнения: 148
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 5:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Сря Сеп 14, 2005 2:16 pm

Не пренебрегвайте с лекота въртенето на колелата при утравлението на колелото и на земя и във въздуха.

... стискането на спирачката във въздуха помага за промяна на позицията на колелото...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 2:18 pm

3-4 пъти викаш... :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lam3r40o » Сря Сеп 14, 2005 2:32 pm

Хмм абе младеж.Рзбирам ги моторите и съм карал на задна(знам как е).Определено двете неща са доста различни.Първо при мотора скоростта е по-висока с около 50-60км/ч.Второ мотора тежи с около 80-90кила(а по-големите с около 150)отгоре и за баланс може да говорим само чрез отварянето на газта,а при колелото чрез тялото.Предното колело на мотора и то пак по-тежко от това на байка с около 30тина кила и с това оказва влияние...Колкото при байка-качи се пробвай и напиши после резултата...
Може и да не съм толкоз компетентен,но аз така си го обеснявам.:beer:
Lam3r40o
 
Мнения: 188
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 22, 2004 9:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Сря Сеп 14, 2005 2:38 pm

[quote="bikerider"]



щото съм чел и глупости от рода нa това например: като стиснеш предната спирачка по време на скок и колелото се накланяло напред... не коментирам повече...
[/quote]


Не съм го правил по време на скок (опази боже :)) Но като се вдигне колелото във въздуха, завърти се някоя от гумите и се натисне спирачка , колелото определено се завърта. Дали напред или назад ми е малко трудно да измисля в момента ...
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот par4ok » Сря Сеп 14, 2005 2:38 pm

пак намери за какво да се заядеш.ми има мотори дето се движат с 20 има и с 320км/ч а ако имаш в предивид това че примерно гумите при колелото се движат с 30км/ч а на мотор с 130км/ч това е друга работа.ама принципа е един и същ все пак и двете са на 2 колела.
par4ok
 
Мнения: 148
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 5:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nazgull » Сря Сеп 14, 2005 3:16 pm

Да питам още нещо. Когато трябва да се изнеса назад, имам странното усещане, че още 2 см и ще се обърна. А пък ако не го направя, предната гума не е достатъчно високо. Май трябва да се изнеса яко назад и да не ми пука, че първите 100пъти ще падам по гръб,а?:DС каква скорост правите баланса?(коя е най-подходяща)
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот par4ok » Сря Сеп 14, 2005 4:00 pm

ами използваи задната спирачка.аз и аз не мога да карам на задна ама се мъча и не съм падал по гръб до сега.винаги съм стъпвал.пробвай да караш на 2x2 някои карат на 1x4 незнам както ти е удобно при всеки е различно
par4ok
 
Мнения: 148
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 5:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 4:02 pm

[quote="C_Mo"]

Не пренебрегвайте с лекота въртенето на колелата при утравлението на колелото и на земя и във въздуха.

... стискането на спирачката във въздуха помага за промяна на позицията на колелото...
[/quote]


аз се оттеглям от темата, щото наистина не съм достатъчно компетентен за да коментирам тия маймунджилъци :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Сря Сеп 14, 2005 4:10 pm

Чисто теоретично погледнато по закона за запазване на импулса, ако въртящо се колело бъде спряно, то импулсът ще се запази, като се предаде върху спиращата го система, т.е. на спирачката, а понеже спирачката е твърдо свързана с рамката - и на рамката, т.е. наистина ще има ефекта да вдигне задното колело спрямо предното. При това колкото е по-висок импулсът на системата (p = mv), толкова ще е по-голям ефектът.

От опит обаче мога да кажа, че при ниски скорости не се усеща такова нещо, а с високи скорости аз не карам, затова се доверявам на Wade Simmons и на C_Mo, които твърдят че го има. ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 6:37 pm

теорията е такава наистина. но понеже тук разисквахме manual който аз не виждам как да се прави на голяма скорост (Bobby Root го може обаче), и затова се ориентирах към твърдението, че предната спирачка не оказва забележимо влияние за trial без да претендирам за компетентност.

иначе съм напълно съгласен с C_Mo и PtD, че оказва ненулево влияние. колко е точно това влияние не зная, защото не съм го усещал, което пък идва от некомпентентността ми по тези въпроси.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lam3r40o » Сря Сеп 14, 2005 10:01 pm

абе да извикам даскалката по физика?
не са заяждам бе момче.казах че може и да не съм компетентен....
Lam3r40o
 
Мнения: 188
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 22, 2004 9:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Сря Сеп 14, 2005 11:54 pm

[quote="bikerider"]

теорията е такава наистина. но понеже тук разисквахме manual който аз не виждам как да се прави на голяма скорост (Bobby Root го може обаче), и затова се ориентирах към твърдението, че предната спирачка не оказва забележимо влияние за trial без да претендирам за компетентност.
[/quote]


Абре на долу по бул. Черни Връх не е като да е ниска скоростта и определено има промяна в поведението на колелото при въртяща/спряла предна гума, както и при спиране на предната в движение... при такива скорости от рода на 40 км/ч та и от горе на задна гума човек гледа да стои максимално стабилно на колелото за да не обере асвалта, така че поради тази причина предполагам, че се усещат и най-малките промени в държанието на целия байк.
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 6:54 pm

Е, аз не споря, както се видя има кой да каже дали е вярно или не. Приемам на доверие, щото определено сте доооста по в час с тия неща от моите стари кокали :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот layne » Чет Сеп 15, 2005 10:29 pm

не,че мога да правя мн добър manual(до 30тина метра спокойно(поне така мисля)),ама аз 1во научих manual и после заден баланс.Явно нещо са ме изпускали повече по глава кат дете :hbang:
Не е толкова яко да караш , колкото гадно е да не караш!
"Всичко е консуматив!"
www.ram-bikes.com
layne
 
Мнения: 865
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Дек 24, 2004 8:47 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта