hakama написа:.... и т.н. глезотии

,но се вкара в движение от скоро и му трябва малко ъпгрейд....по-читави колодки (само дано са съвместими, да се избегне и покупка на апарат).
hakama, няма смисъл от ъпгрейд. Въобще не си и помисляй за такова нещо. (Освен това здравите и качествени компоненти не са глезотия...) Или си карай колелото за сега както можеш или, ако вече се решиш купувай ново (предполагам, че бюджета ти не е голям, така че гледай да е с твърда рамка, твърда вилка, ви-брейк и без излишни бутафорни имитации на окачване или спирачки).
Относно съвместимостта на колодките, основно има три вида : за БМХ, шосейни и планински, като последните са най-дълги и имат най-голяма контактна повърхност. Разбира се, не са съвместими помежду си

.
hakama написа:Каква е разликата в теглото: v-brake спрямо дискови (нисък/среден клас, нещо поносимо) - има ли смисъл от дискови ако ще се кара предимно градско? Какви колодки ще ми препоръчате?
При тия велосипеди, въобще не може да се говори за тегло (те като механика да бяха добре...та да стигнем и до теглото, но уви не са).
Ако искаш препоръка за колодки - вземи си едни най обикновени от 1-2 лева - спират толкова добре, колкото и тези за 5, за 6.. за 10. Има и едни трикомпонентни, които спират по-добре (да кажем два пъти) и запазват способностите си и в дъжд, но цената им е поне 15 лв за чифт, което най-вероятно надвишава с много цената на твоя Ви брейк.
hakama написа:ПП: Не попаднах на капли от форума - дайте идея за бюджетни, все пак да са двустенни (предна и задна) от магазин...
ПП2: Тази задна капла с 8 венеца (скоростите са за 7) ще ми върши ли работа?
viewtopic.php?f=19&t=117622
За всяка капла е важно да е добре наплетена. Ако искаш, нова от магазина трябва да отделиш поне 100 лв за всяка, за да вземеш нещо разумно като качество. ...но отново ще ти кажа, че няма смисъл с твоя велосипед
Това колело което си посочил ще е съвместимо с командата и обтегача (при 7 и 8 скоростните касети разстоянията са еднакви), венците са на шлици което е добре... Цената може и да я намалиш малко, ако ще го купуваш... но в предвид това, че по-добрата възможност е ново колело, по-добре си спести парите за него.