windnfog написа:Вчера и при мен се появи описаният от getdown ефект.
Оказа се, че при мен проблемът е точно това "стегнато звено" и точно за 2 мин го открих и оправих (благодарско на Vaklin за коментара - много помогна). Странното е, че след 20км обикаляне на града и никакви дертове, това прескачане се появи изведнъж и то на всяко завъртане на педалите. Някакви идеи от какво се получава това? Липсва му смазка или?
До преди 3 месеца карах drag zx2, купих го чисто нов тази година. Отзад касетата с венците е 7 скорости на резба, заден дерайльор shimano tourney, средното движение е с 3 плочи. Още на първите няколко километра пробег с верига на среден венец отпред, при тръгване от място веригата прескочи, но не от неправилно позоциониране, а все едно е разтегната или има износени венци. През първите дни така прескачаше около веднъж- два пъти при каране 20 км само на средна плоча отпред и пета- шеста скорост отзад, без значение дали тръгвам от място или въртя в движение. Отбелязвам, че задния дерайльор се държи към рамката с желязно ухо, което има зъбче да законтри на рамката, при максимално отпуснато положение, т.е. горното колелце на водача е максимално близо до най- голямото зъбно колело на венец- касетата. Обслужвам веригата и зъбните колела редовно- на около 100 км. пробег, като карам почти винаги в сухо време и само градско. Когато времето се позатопли май месец, прескачането прогресивно нарастваше на км. пробег и само на средна плоча отпред. Каквото и да правех по настройките- регулиране позицията на водачите, както и изместване на ухото в по- горно положение с нищо не помагаше, дори напротив досадното прескачане се увеличаваше. Дойде лятото, при 30 градуса навън веригата започна да прескача и в положение на голямата плоча, в началото на 6-та предавка, а впоследстие и на 7-ма, 5-та, дори и 4-та. Закарах колелото там откъдето е купено, нали все пак е в гаранция и отговорът беше, че не е настроено както трябва, прескачането при добра настройка се дължи само на разтегната верига и износени венци, както и да е нагласиха го както трябва с уговорката че повече няма да има и помен от тези проблеми, качвам се на колелото и още на втория километър същата история. Забравих да спомена, че ми регулираха всичко след 50-тия километър от закупуването. Лично нямам обяснение на какво се дължи, едва ли причината е в задния дерайльор, по- скоро е от менте венци и (или верига).