
Stefan_trekkie написа:Може да сме малко на брой, но е така във всички и във всичко в държавата.. Като по 100 подобни направления им се прецакат нещата и си скубят косите, не си изпълват бюджетите и т.н.
В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват:
* В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
* В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
* В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
* В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
---------------------
Кой какво печели след 2006 година?
* Osram - по-добър бизнес при среден живот на крушка едва 500-600 часа.
* Лукойл - за четири месеца продават 11 милиона литра гориво повече.
* Бюджета - върху преразходените литри гориво се начисляват около 53% акциз и ДДС.
* Пътна полиция (КАТ) - наложени глоби и рушвети на място за невключени светлини.
* Общините - прибират постъпленията от глобите.
* Търговците - повече оборот от части и допълнителни аксесоари.
* Правителството - отчита дейност пред Европейския съюз.
--------------------
Дневните светлини са опасни за Вашия живот и този на околните. Те затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат - например пешеходци и колоездачи; скриват мотористите, маскирайки техните светлини; затрудняват разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци; могат да предизвикат моментна слепота към едни предмети за сметка на други (избирателна визуална памет, Change blindness). От подобна мярка за безопасност потърпевши се оказват именно най-уязвимите участници в движението.
krach написа:Хич не ми пука, че ще вадите от 10 кладенеца вода,защо не трябва жилетка. Любимото ми е "ЩЕ СЕ ПОТЯ" Ами то жега в годината е 3-4 месеца, а останалото време?
Преди да пуснете черната станция се поставете на мястото на другия и помислете преди да пишете тъпотии.
sensation_blue написа:Жилетките вече са задължителни при движение по тъмно извън населено място
Vaklin написа:„Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.“
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=850F2D96D3DCDCC526CBDED57ABEB77D?idMat=67008
С прости думи:
1. Жилетката е задължителна по всяко време на денонощието когато сме извън населено място.
2. Жилетката е задължителна когато навън е нощ.
3. Жилетката е задължителна когато навън има мъгла или вали.
М.Паунов написа:Vaklin написа:1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
Аз го разбирам, че е задължителна, когато се движим извън населено място И има намалена видимост(тъмно, мъгла.. бла бла).
Vaklin написа:При условие, че махнем запетаята преди "през", то може да се чете и така. Всъщност, какво пречи да се сложи една жилетка върху раницата когато си междуградско? Приемаме хипотезата, че велосипедистът е бавен обект и може да се приравни с кола спряла на пътя и излязал човек от нея. Е там жилетката е задължителна и никой не коментира. Отделно, че като си с жилетка отдалеч ще те възприемат като катаджия ... и ще намялват.
Stefan_trekkie написа:Абсолютно е вярно това.. Всеки е съгласен за движение извън населените места и тъмните части от денонощието.. Коментирахме ако решат да ни задължат да си караме в града, по сред бял ден.
Относно светлините при автомобилите.. Много от вас са шофьори на коли, някой тук имат и мотори, скутери и други двуколестни мпс-та, като мен. При нас е задължителна светлината, нон-стоп и до колкото знам по цял свят /поне цивилизованите държави/ Аз дори нямам копче за да си спра фара, работи автоматично щом запаля двигателя и не повишава разхода на гориво, поради начина на работа на зареждането при моторите, а именно излишната енергия за замасява, което премахва смисъла от пестене на ел. енергия и съответно гориво
Vaklin написа:Всъщност, едно адекватно и уверено (да се прави разлика със самоуверено!) поведение от страна на колоездача на пътя му осигурява зачитането от страна на другите участници в движението. Движението в поток (трафик) е нещо като танц. Ако всички спазват стъпките, то всичко е предсказуемо и се получава леко. Ако ще седи по средата на кръстовището да му хрупат венците и ще се мотае, е ясно, че е създал напрежение. Забелязал съм и друга категория на нагли непукисти. Всички спрели на червено, той е ебати пича и минава. И после защо колоната го притиснала? Ами те и другите имат нерви, самоуважение, достойнство...
За тренировка на шосе нямам идея как следва да бъде организирана. Правилникът третира случая с тренираща група и заграждащи автомобили към нея, което предполага индивидуалът да си е просто част от движението с крайна цел достигане на местоназначението. По същият начин опитите за тренировка на автомобилни състезатели на необезопасено шосе обичайно завършват с колнка във вестника.
did написа:А аз да питам, щото си омазах каплата с пръжки, трябва ли освен да си полирам калодките и да си шкуртаковам шината?
uCkPeH написа:Пръжки не беше ли джумерки ? Меглио-то и тях ще махне
М.Паунов написа:Ти пък къде отиде - тренировки на състезателни автомобилиКъде са 200км/ч, къде са 30-40..
Hell_Man написа:Напълно подкрепям с малко условие - другите участници от пътя също трябва да бъдат адекватни и уверени, за да няма проблеми, а това се изгражда с опитни инструктури и адекватни изпити. В момента няма такива нито за автомобили, нито за велосипеди.
Vaklin написа:М.Паунов написа:Ти пък къде отиде - тренировки на състезателни автомобилиКъде са 200км/ч, къде са 30-40..
Точно. Ти с 30, келеша с 200. Сумарно 230. Махни, че ще те утрепе, ами и той ще загине
krach написа:Относно статиите и каквито там проучвания (интересно ми е всеки спряга някакви проучвания, никой не дава източници) за запалените фарове. Аз лично съм се убедил от лични 80 000 километра за 4 години че запалените фарове вършат работа. И си карам със запалени фарове целогодишно...дълго преди да приемат каквито и да било закони за целогодишното пускане на фаровете.
Vaklin написа:„Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.“
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=850F2D96D3DCDCC526CBDED57ABEB77D?idMat=67008
С прости думи:
1. Жилетката е задължителна по всяко време на денонощието когато сме извън населено място.
2. Жилетката е задължителна когато навън е нощ.
3. Жилетката е задължителна когато навън има мъгла или вали.
krach написа:Относно статиите и каквито там проучвания (интересно ми е всеки спряга някакви проучвания, никой не дава източници) за запалените фарове...
Stefan_trekkie написа:Стига с тези светлини... Дайте за жилетки да си говорим ?..
Колега, Паунов. Имали информация в тази насока в тези 100 страници писания..
п.с. Не всеки знае английски за да може да търси и чете такива неща, а тук не се правят такива неща, а и да се направят - не може да им се има доверие
М.Паунов написа:krach написа:Относно статиите и каквито там проучвания (интересно ми е всеки спряга някакви проучвания, никой не дава източници) за запалените фарове...
Между другото: доказателства трябва да търси този, който иска да задължи хората да правят нещо. Т.е. защитниците на закона трябва да търсят доказателства, че това всъщност ще работи, както те казват. А досега най-голямото доказателство, което съм видял е "Аз лично съм се убедил...". Еми щом си се убедил, направи едно проучване, с което да опровергаеш това, което аз цитирам.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 369 госта