Проблем с ос и главина :(

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Нед Авг 19, 2012 9:21 pm

Имам cross nomad. Нещото си чупи задната ос един път и я сменях два пъти! Проблема е там, че нещото си криви оста като дрянова пръчка! Отидох в един магазин в Разград и му казах там на пича за проблема ми и му казах, че съм чел в нета, че ако се смени главината ще се оправи (четох за това тук)! Та он ми предложи една главина на shimano, няква там с касета 40лв, но с нея трябвало и венците да се сменят. Питах го моите не стават ли, ама он каза НЕ?! Каза, че трябвало да смени и веригата и с труда всичко ми става 99лв. Та да ви питам така послъгва ли ме или? Каза, че и дава 2 години гаранция :confused:
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот legacyGX » Нед Авг 19, 2012 9:59 pm

верига не мисля че трябва, но за венците трябва, защото той ти е предложил главина на шлици. Ама 99лв ми се виждат множко! По-добре си поръчай главина от нета и я занеси да ти я наплетат другаде :agree: :agree: :beer: :beer:
Паля си Субаруто и дим де ме няма !!!
legacyGX
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Вто Дек 06, 2011 8:16 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот patricii » Пон Авг 20, 2012 8:16 am

gosh6o написа:Имам cross nomad. Нещото си чупи задната ос един път и я сменях два пъти! Проблема е там, че нещото си криви оста като дрянова пръчка! Отидох в един магазин в Разград и му казах там на пича за проблема ми и му казах, че съм чел в нета, че ако се смени главината ще се оправи (четох за това тук)! Та он ми предложи една главина на shimano, няква там с касета 40лв, но с нея трябвало и венците да се сменят. Питах го моите не стават ли, ама он каза НЕ?! Каза, че трябвало да смени и веригата и с труда всичко ми става 99лв. Та да ви питам така послъгва ли ме или? Каза, че и дава 2 години гаранция :confused:

Гошо ,струва ми се ,че ни си прочел всичко, както трябва. Доколкото разбирам -човекът ти е намерил касета -седмица на шлици /дано да е така/. Нормалното е-, ти имаш главина на резба със зъбен блок - седмица,няма нищо общо с главина на шлици, за тази главина трябва друг модел зъбен блок /на шлици/ и седмица от този модел се намира по-рядко. Нормално е да ти сложи осмица и тогава работата става още по-дебела. :deal: :crap:

Продължавай да разпитваш, докато влезеш в час! :popcorn:
SPIRITUS PROMPTUS EST,CARO AUTEM INFIRMA!- ДУХЪТ Е СИЛЕН, ПЛЪТТА-НЕМОЩНА!
+Станислав Стратиев-ТОЛКОВА МНОГО НИ ПРАВЯТ НА МАЙМУНИ,ЧЕ ВЕЧЕ ВЯРВАМЕ В ТЕОРИЯТА НА ДАРВИН
Аватар
patricii
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Чет Май 03, 2012 6:48 pm
Местоположение: От 0 до 2925 м н.в.

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот bepa » Пон Авг 20, 2012 8:24 am

Аз имах подобен проблем, бях с гадна задна капла - леко крива шина, главината от 10 лв, 6-ца венци - и при всяка дупка или по паважа редовно ми затягаше и опираше в колодките, в крайна сметка събрах пари, взех си нова главина на шлици, венци, шина и спици, с наплитането общо ми дойде 180 лв. - НО разликата е огромна, сега както се казва колелото "върви" само и самото въртене е много по-леко. Обаче се наложи да сменя и верига, тъй като след като си сложих новата капла започна да има едно хрупане по венците, по принцип можеше да карам и със старата, докато се поизносят малко задните венци, но реших да сменя и нея и сега си карам с кеф :)
Тъй че 99 лв. може би е прилична цена за цялата капла, все пак погледни поотделно цените и 10-20 лв труд като си сложи човека и то стана 100 лв.!
ГОРД собственик на DRAG Climber

Безплатно - от къде? как? защо? -> http://aVerka.com
Аватар
bepa
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пет Апр 06, 2012 8:31 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Vaklin » Пон Авг 20, 2012 8:55 am

Капли с венци шестица в пазара са по десетина лева. Готови, наплетени, даже изпадат и неползвани. Сменяваш всичко и забравяш. Възможно е ако се ослушаш да се яви и седмица.
Vaklin
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 2:58 pm
Местоположение: София, Враца, Козлодуй

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Пон Авг 20, 2012 9:24 am

Сега ми я слага главината със седмица и ще смени и веригата с някаква на shimano, защото било по-добре :) 96лв всичко! Като цяло съм доволен :) :D
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот bepa » Пон Авг 20, 2012 10:35 am

Айде честито!
ГОРД собственик на DRAG Climber

Безплатно - от къде? как? защо? -> http://aVerka.com
Аватар
bepa
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пет Апр 06, 2012 8:31 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Пон Авг 20, 2012 12:39 pm

Още нещо сега задния ми shock е 650lbs каквото и да означава това, но много се разби и имам намерението да го подменя със същия, но малко по-дълъг и е 750 lbs. Та каква е разликата по-мек ли ще е или? Като цяло ще е боклук все пак 6.50 лв и няма да е като вашите скъп, но дали ще е мек като стария или?
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Vaklin » Пон Авг 20, 2012 1:06 pm

Ако беше потърпял половин ден за каплата ... http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=120315
Vaklin
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 2:58 pm
Местоположение: София, Враца, Козлодуй

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Brave » Пон Авг 20, 2012 9:42 pm

Vaklin написа:Ако беше потърпял половин ден за каплата ... http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=120315

Тази капла като гледам е отново с главина с венци на резба. Така че няма никакъв смисъл да я купува.

gosh6o написа:Още нещо сега задния ми shock е 650lbs каквото и да означава това, но много се разби и имам намерението да го подменя със същия, но малко по-дълъг и е 750 lbs. Та каква е разликата по-мек ли ще е или? Като цяло ще е боклук все пак 6.50 лв и няма да е като вашите скъп, но дали ще е мек като стария или?


Това на пружините е отбелязаната им твърдост. 650 lbs означава, че ако приложиш сила равносилна на теглото от 650 либри (или около 295 кг), пружината ще се свие с един инч (2,54 см). Директно на въпроса ти - новия "шок" ще бъде малко по-твърд. Обикновено можеш да си преместиш старата пружина на новия "шок". По-големия проблем е, че се каниш да сложиш по-дълъг шок, което може да е доста гадно за геометрията на велосипеда ти.

Ако искаш съвет - недей да даваш и 6.50 лв за това нещо, по-добре си организирай фонд твърда рамка и трупай там. В пазара на форума излизат прилични твърди алуминиеви рамки за смешни пари - около 50-70 лв. Разбира се, за тях ще ти трябва и вилка със стержен овърсайз, но пък ще имаш нещо като основа на велосипед годен за планината. Ако това е целта де. Просто предполагам, защото пишем в mtb-bg.com.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Пон Авг 20, 2012 10:35 pm

Само да попитам, защо да е гадно? Нещото е като цяло по-дълго сало с 1см и стария така му набих пружината, че трябваше всеки път да я стягам или започваше да си се разхожда и да не опира в единия край :) Оправих и главината и като цяло съм доволен, а и в Разград няма планини, по-скоро някой много малък стръмен баир по-които минават само с ниви, пък и аз предпочитам uphill :) Та защо да е лошо за колелото, ако шока е по-дълъг с 1 см? Те в Монтана много не са го мислили, а са сложили първия там шок... Все пак старото ми колело дето е с гуми 24 имаше толкова дълъг шок колкото оригиналния ми. Като цяло за цената си върши работа :D Като за saiguan :smash: Изображение
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Пон Авг 20, 2012 10:45 pm

Ето я главината
Изображение

SHIMANO FH-M475
Старата ми беше joytech :)
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Vaklin » Вто Авг 21, 2012 8:17 am

Brave написа:
Vaklin написа:Ако беше потърпял половин ден за каплата ... http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=120315

Тази капла като гледам е отново с главина с венци на резба. Така че няма никакъв смисъл да я купува.


Май ще се оттеглям постепенно и ще запазя добри спомени от присъствието си сред вас. Да, с резба е. Да, за 30 лева е. Да, старата му е била пак с резба, но той преценява, че е дефектна. Да, в момента дава 100 лева за да му сложат главина с шлици, да му я наплетат и да му сменят веригата. Можеше да даде 30 лева и вече да си кара колелото. Сега не се знае кога ще го кара и дали след дадени 100 лева на "майстора" няма пак да си купи капла за 30. Ако е минал на касета осмица, а вероятно е така, щом сменява верига, то командването и задния дирейлър ще му превключва някъде до към 4 венец. После ще се разминават.


Ама това всичкото едва ли има каквото и да е значение.

Извинявам се ако съм засегнал някой с нещо. Връщам си се към пазарната част на форума. ;)
Vaklin
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 2:58 pm
Местоположение: София, Враца, Козлодуй

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Вто Авг 21, 2012 8:36 am

Седмица е :) Може темата да се заключи или да се остави да питам неща за колелото си в нея :)
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Brave » Вто Авг 21, 2012 11:29 am

Vaklin написа:Май ще се оттеглям постепенно и ще запазя добри спомени от присъствието си сред вас. Да, с резба е. Да, за 30 лева е. Да, старата му е била пак с резба, но той преценява, че е дефектна. Да, в момента дава 100 лева за да му сложат главина с шлици, да му я наплетат и да му сменят веригата. Можеше да даде 30 лева и вече да си кара колелото. Сега не се знае кога ще го кара и дали след дадени 100 лева на "майстора" няма пак да си купи капла за 30. Ако е минал на касета осмица, а вероятно е така, щом сменява верига, то командването и задния дирейлър ще му превключва някъде до към 4 венец. После ще се разминават.


Ама това всичкото едва ли има каквото и да е значение.

Извинявам се ако съм засегнал някой с нещо. Връщам си се към пазарната част на форума. ;)


Не разбирам отношението ти - нито съм те обидил, нито някога съм имал нещо лошо към тебе, но не си прав. Ако иска да продължи да ползва конструктивно тъпата концепция на главината с резба, няма никакъв смисъл да влага 30 лв за цяло колело, след като може да купи само ос с конуси за няколко лева. Но проблема ще си стои, защото главините на резба са лошо конструирани и имат тенденцията да кривят оси. Коментирано е много пъти, но причината е, че заради блока с венците, десния лагер се намира почти в средата. Което натоварва оста не на срязване, ами на огъване. Разбира се, gosh6o може да си купи каквото иска, но това не отменя факта, че ще е лошо капиталовложение да продължава да налива пари в нещо, което явно вече не му е достатъчно като качество. Освен това има и венци 7-ци на шлици - например тези - http://screambikes.eu/bg/venec-kaseti-mtb/6405-venec-kaseta-shimano-cs-hg20-7.html. Няма да паснат на барабана с шлиците на главината по дължина, но това е поправимо със подходящ спейсър надянат върху барабана преди слагането им. А относно веригата, добра практика е, да се сменя винаги при смяна на задната касета.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Вто Авг 21, 2012 3:28 pm

Brave написа:...защото главините на резба са лошо конструирани и имат тенденцията да кривят оси. Коментирано е много пъти, но причината е, че заради блока с венците, десния лагер се намира почти в средата. Което натоварва оста не на срязване, ами на огъване...

Няма ли един кадърен инженер, тука, да Ви обясни, че тва са пълни дивотии?
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот did » Вто Авг 21, 2012 3:30 pm

Шлек_народен написа:
Brave написа:...защото главините на резба са лошо конструирани и имат тенденцията да кривят оси. Коментирано е много пъти, но причината е, че заради блока с венците, десния лагер се намира почти в средата. Което натоварва оста не на срязване, ами на огъване...

Няма ли един кадърен инженер, тука, да Ви обясни, че тва са пълни дивотии?

Няма. И това не са дивотии.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Вто Авг 21, 2012 4:05 pm

Eми добре! Тогава да обявим конструкторите на тая главина, и на всички от този тип, за пълни некадърници:
Изображение
Изображение
Оня,големият лагер, е единствената опора от страната на венците. Или тия не са чели книжки?
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот did » Вто Авг 21, 2012 4:56 pm

И къде се продава тази главина за 30 лева бре, философе? Може и да споменеш, колко тежи. :popcorn:

Дай на децата прости и работещи рецепти. Повече не им трябва. Те и простите рецепти не искат да четат...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Вто Авг 21, 2012 5:08 pm

did , ставаше въпрос за конструкция. Има разлика м/у калпава конструкция и калпава изработка.
Това е, което се опитвам да кажа. Евтина главина, с калпави материали, независимо от конструкцията си е боклук.
п.п. за теглото не съм сигурен, ама предполагам е около 250 грама.Може и по -малко да е...
По-точно - 209 грама се оказа.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот did » Вто Авг 21, 2012 5:24 pm

Колкото до констукцията, всеки третокурсник-студент трябва да може да ти изчисли, какви са напреженията на лост, захванат статично в двата края, когато напрежението се прилага на различни места по средата. Най-слабите места са по средата. Точка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Brave » Вто Авг 21, 2012 6:14 pm

Шлек_народен написа:did , ставаше въпрос за конструкция. Има разлика м/у калпава конструкция и калпава изработка.
Това е, което се опитвам да кажа. Евтина главина, с калпави материали, независимо от конструкцията си е боклук.
п.п. за теглото не съм сигурен, ама предполагам е около 250 грама.Може и по -малко да е...
По-точно - 209 грама се оказа.


Добрата изработка и допълнителния материал, не отменят конструктивния проблем. Посочената от тебе главина е шосейна, а там натоварванията са различни по характер и значително по-малки от тези в планинските велосипеди. Не вярвам шосейните велосипеди да имат чести проблеми с криви/счупени оси. Освен това е добре да не оценяваш дали другите говорят дивотии, след като явно часовете по физика не са ти били любими в гимназията. Иначе ще се радвам да ми намериш какъвто и да е инженер, който да не е съгласен, че разположението на лагерите в главините с венци на резба не е оптимално и допринася за честите проблеми с осите при планинските велосипеди. А че тези главини са обикновено с ужасно качество на изработка и с възможно най-евтините и некачествени материали е факт.
Което води до въпроса ми - Коя точно MTB главина на резба препоръчваш да си купим?
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Вто Авг 21, 2012 7:58 pm

Brave написа: Посочената от тебе главина е шосейна, а там натоварванията са различни по характер и значително по-малки от тези в планинските велосипеди.

Добре, така да е.На тази намерих разрез, за да обясня за кво говоря. Предполагам, че тази тук е достатъчно "планинска" :
http://www.prowheelbuilder.com/hope-pro-2-evo-disc-gold-rear-hub.html
Устройството ѝ не се различава по нищо съществено от онази на каринката по-горе.А и много други марки има, но не виждам смисъл да изброявам.
За главина на резба за МТБ .... това е малко екзотика, но мисля, че с тази няма да има проблеми, освен това, че не е за диск:
http://www.prowheelbuilder.com/phil-wood-black-multi-geared-free-wheel-rear-hub.html
Но препоръка е силно казано, щото е доста пари и въобще не се вмества в бюджета на момчето, дето му напълнихме темата.Просто пример, че има и други главини от този тип и то доста скъпи.
Предполагам има защо!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот dudelgrincen » Вто Авг 21, 2012 8:17 pm

Човек, защо спориш? Няма да откриеш топлата вода. Главината Фил Ууд, към която си дал връзка определено е чудесно изработена, но отново е за шосеен велосипед и то по обясними причини. В планинското колоездене главините на резба отдавна са отречени. Дори най-евтината китайска главина на шлиц ще даде многократно по-дълъг живот на оста от друга главина на резба изработена по-същата технология и със същите материали. Дори и от титан да ги изработват главините на резба...и с титаниеви оси да са пак няма особен смисъл, защото здравината на системата отново няма да достигне тази на главините на шлиц при същото тегло. Смисълът е напрежението да се разпределя възможно най-равномерно по консрукцията, за да няма нужда от утежняване и или употреба на космически материали.
Не случайно звездата има по голяма устойчивост от квадрата.. и т.н примерно. Затова и предполагам повечето хора предпочитат да избягват средното на квадрат...
ПП
извинявам се за офтопика
ПП2
Шлек_народен написа:И аз се извинявам, ама 135 мм главина за шосейка няма!

Това не го видях, но все пак си мисля, че главината не е планинска. Има custom шосейки с по 135мм отзад. Някои CX колела също са съвместими, а Много тандеми са на 135мм ос отзад...което ме води на мисълта, че 135милиметровия вариант е за тандем.
Последна промяна dudelgrincen на Вто Авг 21, 2012 8:43 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Вто Авг 21, 2012 8:26 pm

dudelgrincen написа: Главината Фил Ууд, към която си дал връзка определено е чудесно изработена, но отново е за шосеен велосипед и то по обясними причини.

И аз се извинявам, ама 135 мм главина за шосейка няма! Погледни опциите и тогава определяй за какъв велосипед е ...Айде стига с тоя спор- нема да Ви убедя, то е ясно! Главините на резба са отречени от МТБ - форума и толкова....Калпави са !
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот did » Вто Авг 21, 2012 8:28 pm

dudelgrincen написа:Човек, защо спориш?

Щото само това умее.

Хората дават разумен съвет, даден съобразно бюджета - оно руча ли руча ... Не знам кой му вдига рейтинга :dontknow:

Ако трябваше да сме толкова принципни, трябваше още в първия пост да препоръчаме на автора на темата да си изхвърли велосипеда.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот vld » Вто Авг 21, 2012 8:43 pm

Здравейте,

Отдавна не бях влизал във форума. Както и да е - да го карам по същество. Ще споделя само личен опит и нека всеки сам си прави изводи и решава за себе си.

Преди около 2 години и аз бях изправен пред дилемата за главина на шлици или на резба. Тогава ми хрумна една идея да сложа допълнителен лагер възможно най-близко до ухото на рамката. Ееее направих го. Карам без никакви проблеми - без изкривени оси, без луфтове, без профилактика през 2 седмици (всъщност главината май не съм я разглобявал, въпреки че тогава беше с напукана дясна чашка, а най-вероятно и още си е така). Ииии... това на скромната цена от около 4лв за лагер с размери 10x22mm.

Споделих идеята с един познат майстор и той ми каза, че на доста колела го е приложил. Не съм чул негативни отзиви досега.

Прилагам малко снимков материал да стане по-ясно: https://plus.google.com/u/0/photos/1171 ... 187/albums

Малко обяснения:
Тъй като лагерът изстърча е възможно да се разменят местата на гайките A и B - това зависи от касетата с венците (има различни).
Друго, което не се вижда, е направената втулка от тънка ламарина (кенче или капачка от буркан), която обира разликата между оста 9.5mm и лагера 10mm. За щастие в касетата влиза точно на 22mm - все пак си премерете преди да купувате лагер, но май това е стандарт, защото там влиза ключа за демонтиране на касетата.

Недостатъкът - недостиг на скорости. Масовите касети за резба са с 6 венеца от 14 до 28 зъба. Масовите на шлици предлагат 11 до 32(34).

П.С.
Нядявам се да помогна на някой и също така дано колегата няма нищо против, че използвам темата му :)

Наздраве!!!
:beer:
Аватар
vld
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 26, 2009 12:36 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Вто Авг 21, 2012 8:50 pm

Умно! Тези дни ще си направя старата главина така и ще я прибера в мазата за резерва! А на лагера отгоре грес слага ли се да не стърже или?
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот vld » Вто Авг 21, 2012 8:59 pm

Не, затова е лагер - да се върти външният пръстен спрямо вътрешния ;)
Аватар
vld
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 26, 2009 12:36 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Brave » Вто Авг 21, 2012 11:10 pm

did написа:Ако трябваше да сме толкова принципни, трябваше още в първия пост да препоръчаме на автора на темата да си изхвърли велосипеда.


Аз, май нещо такова направих, като го посъветвах да събира пари за рамка и вилка... :)

@gosh6o
Съвета ми за подмяна на рамката става още по-валиден, след като обичаш въртенето нагоре. Избери си правилна по размер алуминиева рамка, сложи една прилична и сравнително лека вилка с малък ход (някой бюджетен Suntour например) и за още 100-тина лв. ще имаш нещо прилично за каране. Гарантирам ти, че усещането при въртене нагоре ще е такова, че ще ти се прииска да се ритнеш отзад, че си се мъчил да катериш с подскачащия Крос Номад, който ти яде силите, за да мачкаш тая тъпа пружина отзад.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта