AM, S размер

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

AM, S размер

Мнениеот mariya » Сря Сеп 12, 2012 12:05 pm

здравейте
От скоро се запалих по маутинбайка. До сега карах колелата, които дават под наем на Боровец, но май-ми е време да си купя едно.
Много малко разбирам от материята, и моля за помощ. Насочила съм се към АМ, S(14"-15") размер, пълно окачване, заключващи се преден и заден амортисьор, хидравлични дискови спирачки. Аз съм 160 см. Бюджет до 2000лв. Какво мислите и за втората употреба и къде мога да намеря, въпреки, че доста трудно се намира нещо с този размер.
благодаря
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот AV » Чет Сеп 13, 2012 8:44 am

От колелата под наем на Боровец кои модели си карала? Пишеш, че към АМ си се насочила, ако е РАМ АМ най-малката им рамка S размер е 16.5 инча. Това говориме за АМ TWO; иначе на AM ONE най-малката е 17". Така че, ако ти трябва по-малка рамка, може би не е това моделът за теб :)

Друго - предполагам ще дръпнеш на височина бързо (макар да не знам всъщност на колко години си) и не знам колко е рентабилно да дадеш около 2000 лв и след 1-2 години да сменяш наново рамка.

Качи се на няколко колела в някой магазин, за да си сигурна кой размер ти е най-удобен както сега, така и в перспектива.

Поздрави и успех :beer:
AV
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 1:35 am
Местоположение: София

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Чет Сеп 13, 2012 12:17 pm

здрасти
със сигурност няма да порасна повече :).
не помня какво карах на Боровец, но тази седмица като отида ще погледна
Мисля, че 17" ми е голямо, но пък може би зависи и от марката.
като говорим за марки, има ли значение дали копувам RAM, Cross, vivelo или scott, kona и т.н.
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот TsvetanVR » Чет Сеп 13, 2012 1:21 pm

Разликата между Kona и Cross е като между парфюм на Chanel и такъв на Oriflame... :D
2016 Stumpjumper FSR Comp 29 с някои жокери.
TsvetanVR
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1321
Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 2:45 pm
Местоположение: Бояна, България

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Чет Сеп 13, 2012 2:15 pm

:D :D :D
много подходящо сравнение. Съвсем ясно те рабрах :)
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот sergeh » Чет Сеп 13, 2012 5:25 pm

Ако си хазартна натура (като мен) за втора употреба на известни марки има изгодни оферти от eBay.co.uk :D
Аватар
sergeh
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1880
Регистриран на: Пон Юни 08, 2009 8:59 pm
Местоположение: Пловдив, Местокаране: Хисарско

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Чет Сеп 13, 2012 11:51 pm

може пък да пробвам, само не разбирам как става доставката
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот MAN6 » Пет Сеп 14, 2012 9:45 am

С този бюджет е по-вероятно да си намериш нещо втора ръка отвъд границите на нашата родина. :) Pinkbike, e-bay... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: AM, S размер

Мнениеот THEZOGGO » Пет Сеп 14, 2012 12:24 pm

mariya написа:може пък да пробвам, само не разбирам как става доставката

Не е сложно, само трябва да се разберете с човека който продава дадено колело или рамка или там каквото искаш, дали е съгласен да го прати до България. Напоследък, доста англичани отказват да пращат разни работи до България. Един колега се сблъска поне с 3 ма такива. Но принципно няма проблеми за доставката. В e-bay може да намериш доста интересни оферти за цели велосипеди S размер. Оглеждай се в английското и в немското e-bay. За хора с твоя ръст има добри оферти. Според мен ти трябва 16 инча като височина на рамката, смятай го там колко е 16 х 2.54 см. Също така зависи от стила който ще практикуваш съответно ти трябва определена дължина на горната ефективна тръба - ЕТТ. Да речем аз карам 16 инча рамка но при мен ЕТТ-то е 600 мм което е по-скоро за рамка която по-принцип би трябвало да е 18-18.5 инча висока, но уви такива рамки повече не се произвеждат. А и аз съм 180 см висок. Та зависи от карането за ЕТТ-то но мисля че 16 инча и някъде около 570-575 мм ЕТТ е екстра като за теб. Там вече си зависи и с колко мм лапа ще караш, ще има ли издигане или не. Абе тва с дължините не е много лесна работа докато си намериш точо твоя размер, ще мине време, но трябва да тестваш различни рамки и конфигураии да вииш кое ти е най-добре. Примерно жена ми кара драг гризли което е 16.6 инча високо, не мога да кажа колко е дълга горната ефективна тръба, но тя казва че й е удобна рамката. For example:

http://ridespot.net/productdetails.php?productID=26153

Са тука 17 инчовата версия на тая рамка е с ТТ 560 мм което мисля че ще ти е късо. То си зависи и от крайниците на карача, но все пак мисля, че 570-575 за 17 инча е по-добре. Като например:

http://ridespot.net/productdetails.php?productID=26127

Са тва е твърда рамка с по голям челен ъгъл и то е ясно че е правена за различен стил на каране от това да я блъскаш по големи камъни. Но геометрията й е по-добре ТТ -575 мм. Наскоро един познат имаше същия проблем като теб с рамката, но той е по-висок от теб - 170 см и досегашните му отзиви за дължина на ТТ - 575 мм са добри.

Като купува колело няма да е зле освен да гледаш рамката и да видиш с каква лапа идва, демек колко мм е дълга и както казах дали има някакво издигане.
Принципно има някакви граници за различните стилове на каране и различните дължини на лапите.

Примерно ХЦ там карат с от 80 мм до 120 мм лапа

Да речем стил на каране където се изисква по-малко скорост, повече маневреност, техника - 50 - 60 - 70 мм лапа

И сичко от 50 мм надолу си е за карене само надолу, поне според мен е така.

Карал съм с 40 мм лапа, с 50, и с 60 мм лапа. И то трябва да се тества.

Абе това с дължините е разисквано многократно във форума, виж разрови се тук-там и ако имаш някакви въпроси питай. Има далече по компентни колеги във форума от мен които биха те насочили към нещо разумно.

Е тва http://www.ebay.co.uk/itm/Giant-reign-x ... 4abb4d1109 идва малко ан 2500 лв ама мисля че си заслужава, тва е първото което видях де, не съм се ровил много.

http://www.ebay.co.uk/itm/Giant-Glory-m ... 19d51b6c43

Поздрави.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: AM, S размер

Мнениеот moz » Пет Сеп 14, 2012 12:40 pm

THEZOGGO написа:Не е сложно, само трябва да се разберете с човека който продава дадено колело или рамка или там каквото искаш, дали е съгласен да го прати до България. Напоследък, доста англичани отказват да пращат разни работи до България.

Не ти трябва да искаш доставка до България, доставката чрез специализирана фирма излиза доста по-евтино, отколкото там взимат за доставката в рамките на Великобритания.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот THEZOGGO » Пет Сеп 14, 2012 1:44 pm

Всичко опира до това дали продавача е склонен да шипва.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: AM, S размер

Мнениеот sergeh » Пет Сеп 14, 2012 1:45 pm

Доколкото схващам, момичето клони към DH, щом е карала предимно на Боровец, така че Giant Glory-то от поста на ZOGGO е добра оферта (и подобни, то не се знае до къде ще стигне цената му де ...). Иначе й писах на лични за доставката как е най-изгодно да се направи. Трудно ще намери някой да й праща до БГ, да не говорим, че като избере първия попаднал му куриер и ще забие цена 150 лири - те големи работи като колела и за GB не се навиват много.
Аватар
sergeh
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1880
Регистриран на: Пон Юни 08, 2009 8:59 pm
Местоположение: Пловдив, Местокаране: Хисарско

Re: AM, S размер

Мнениеот THEZOGGO » Пет Сеп 14, 2012 2:00 pm

Ами колежката да каже какъв стил ще кара, щото ако ще кара само спускане. Темата й е за друг раздел.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Пет Сеп 14, 2012 5:38 pm

Благодаря за множеството съвети. Малко по малко започвам да схващам.
Днес видях в един магазин kona tanuki 16" race light 7005 , за 2035лв
Добро ли е според вас
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот chekapera » Пет Сеп 14, 2012 7:03 pm

Аз също мисля ,че е най-добре да търсиш колело за тези пари отвъд граница.В e-bay изкачат доста яки оферти , само трябва да оттделиш малко време да се поровиш. Ъспех
chekapera
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1191
Регистриран на: Съб Апр 23, 2011 10:16 am

Re: AM, S размер

Мнениеот milestone » Съб Сеп 15, 2012 12:22 am

:offtopic:
Абе зачетох се напоследък в този хубав форум и гледам доста въпроси от типа какъв велосипед/компонент да си купя. За питащият (понякога) е ясно на какви изисквания трябва да отговаря търсения продукт и вероятно по тази причина счита за излишно да обясни подробно това на отговарящите, в следствие на което получава или никакви или не особено вършещи му работа отговори, което е съвсем обяснимо при липса на достатъчно изходна информация по проблема. Най-компетентните естествено въобще не считат, че трябва да отговарят на такива питания (ако въобще ги четат), което също е съвсем оправдано при така поставени въпроси. Та хрумна ми е дна тъпа идея - дали да не се измисли някакъв въпросник, който да се попълва при пускане на такива теми.
:offtopic:

Айде сега да започнем с няколко уточнения, които могат да намалят вероятността за бъдещи разочарования:
Какво разбираш под АМ каране - коя примерно ти е любимата пътека в Боровец и по коя би искала да караш, но в момента евентуално не ти достига техника или велосипеда, който си карала те е ограничавал;
Къде мислиш да караш предимно - байкпаркове с всичките им удобства или по-скоро пътища и пътеки не специално пригодени за целта;
Какви приблизително денивелации качваш на собствен ход (или предпочиташ качване с лифт/автомобил) и как спускаш (височина на скокове, скорост, техничност на терена и т.н.).
Като гледам тука вече са споменати велосипеди от XC/trail до DH, и си мисля, че отговора на горните въпроси ще поизясни нещата. На мен лично въобще не са ми ясни границите между стиловете, така че напълно обяснимо е и ти като начинаеща да не си много наясно и да се окаже, че влачиш едни 2-3 кг в повече под формата на излишно здрав за твоето каране велосипед или по-лошия вариант - да счупиш нещо в най-неподходящият момент защото караш по-агресивно отколкото велосипедът ти позволява. За българските а и за много от чуждестранните производители вероятно вече си чела в този сайт. За марки/модели, които реално карат/купуват/продават хората по света можеш да се ориентираш примерно тук. За всичко което си харесаш коя да е търсачка веднага ще ти извади куп сайтове с подробни характеристики, ревюта, мнения на потребители, сравнения с други модели, препоръки за размер на рамка според твоите данни (не само височината има значение) и цени в магазини по света и у нас ако решиш да е ново. Ако ти се рискува с внос втора ръка пак там може да потърсиш, но ако нямаш изгоден начин за вкарване от извън Европа, трябва да цъкнеш филтъра Europe в ляво. Има много писано в този форум как може да дойде до тук - търси и ЧЕТИ.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Съб Сеп 15, 2012 12:50 am

в такъв случай и уточненията и от моя страна. не знам какъв стил карам, нито коя ми е любимата пътека, преди една седмица не знаех и една десета от нещата който прочетох в последните дни. Просто обичам да карам ски много бързо надолу по склона и лятото си търся алтернативи:) Наскоро пробвах колелото и доста се доближава като усещане. Затова ми трябва колело и не съм до уточнила какво, защото НЕ ЗНАМ. Затова и попитах :) Както ще попитам след 2 седмици, ако си купя колело, къде се кара когато е затворен лифта(и докато не почнат ските :)) . Но това ако и като си купя колело :)
Поздрави
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот Neth » Съб Сеп 15, 2012 9:58 pm

Гледам, че доста хора са предложили поръчка на байк втора употреба, от някой сайт. Това е чудесна идея разбира се, но според мен не е особено добър избор за някого, започнал да се интересува от мтб преди 1 седмица. Според мен малко или много, трябва да знаеш точно какво искаш, когато пазаруваш 1во от интернет и 2ро втора ръка, тъй като не всички оферти са коректни.

Другото нещо, което ми направи впечатление е, че в сумите се споменават само байкове, обаче жената иска да кара бързо и то в планината. Според мен ще е по-логично да се отделят от тези 2000лева поне 300-400 за някаква екипировка(освен ако разбира се, няма предвидени други средства за екипировка).
Learn as if you will live forever,Live as if you will die tommorow.
Аватар
Neth
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пет Апр 04, 2008 12:08 am
Местоположение: Sofia

Re: AM, S размер

Мнениеот outfaced » Съб Сеп 15, 2012 11:09 pm

mariya написа:може пък да пробвам, само не разбирам как става доставката


с е тия примерно ... http://gabco.org/vhod.php?info=DENIED
към 30 лв.
Намери си някой, който разбира да те консултира. Това не е магазин за хляб. Трябва да знаеш какво търсиш и какво се предлага.

Проблема е че повечето цели колела са на пик-ъп ... демек, дават ги само на място.

Много уместни забележки и на Neth.
От ските трябва да ти еясно, че само със ски не става. Екипировката си върви с карането.
Дори и после да се насочиш само към спускане, аз препоръчвам да се почне с АМ колело. Ако ще задълбаваш смятай че първото колело ще утрае най много година. После вече ще знаеш по точно какво те кефи и искаш да смениш прекалено много неща и ще дойде мерак за ново.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Нед Сеп 16, 2012 12:33 am

имам ужас от травми и затова екипировка си купих. днес разбрах обаче, че ми трябват непромукаеми панталони:) и блуза за над протекторите. От това което прочетох, вие ми казахте и което разгледах по магазините се двоумя между един твърдак scott за 1300 и двойно окачена kona за 2000. Съгласна съм, втората ръка когато я избира лаик може да е много рискова
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот Skoinks » Нед Сеп 16, 2012 12:42 am

mariya написа:имам ужас от травми и затова екипировка си купих. днес разбрах обаче, че ми трябват непромокаеми панталони:) и блуза за над протекторите. От това което прочетох, вие ми казахте и което разгледах по магазините се двоумя между един твърдак scott за 1300 и двойно окачена kona за 2000. Съгласна съм, втората ръка когато я избира лаик може да е много рискова


В крайна сметка ми се струва, че пътя по който трябва да поемеш е този през който са минали повечето от нас - един солиден твърдак. Като го покараш един сезон ще разбереш точно коя част от карането те влече и вече ще можеш да се ориентираш към правилното колело за теб. Така хем ще спестиш пари, хем избора ти ще е напълно информиран от първа ръка. Поне така смятам...
Scott Voltage FR20 2010; Rockshox Vivid 5.1 240mm; Marzocchi 888 2011;
Аватар
Skoinks
 
Мнения: 335
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 31, 2011 9:58 pm
Местоположение: София

Re: AM, S размер

Мнениеот TsvetanVR » Нед Сеп 16, 2012 5:30 am

Това мога да предложа аз - viewtopic.php?f=16&t=120371&p=872105#p872105
Доста добра твърда рамка, много висок клас dual-air вилка, която да може да се настрои точно както я искаш без да сменяш пружини и глупости и в същото време и много лека, а има и заключване, наистина спиращи спирачки, хубави нови гуми на няколко карания, добра окомплектовка, гаранция на всичко. И правилна геометрия. :) Кормилото лесно се скъсява, а имам и по-късо.

Джърсито и специалните панталони не са задължителни принципно...аз си карам по броня и няк'ви стари (къси)панталони доста време вече. Все не ми остават излишни 300лв за "глупости" . :) Не си посочила какви са конкретните оферти от Scott и Kona, но за 1300лв твърдо и за 2000лв меко ново колело, трябва да са направени доста компромиси с частите по тях...не си набутвам стоката или нещо такова, просто казвам...колелото съм го сменил със съвсем друг тип колело, иначе за АМ е супер, поне според мен.
2016 Stumpjumper FSR Comp 29 с някои жокери.
TsvetanVR
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1321
Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 2:45 pm
Местоположение: Бояна, България

Re: AM, S размер

Мнениеот outfaced » Нед Сеп 16, 2012 9:25 am

Top tube eff. (150mm travel/14”): 601mm

+ 800mm курмило ...

Това го препоръчваш на жена висока 160см. :nono:
14" в случая е доста заблуждаващо

mariya, внимавай с размерите ;) Частите се сменят, но геометрията се сменя само с рамката.
Кона имаха специални модели за жени доколкото помня. Инак то е ясно, че ако е меко за 2000лв. ще има компромиси по него.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: AM, S размер

Мнениеот TsvetanVR » Нед Сеп 16, 2012 12:19 pm

Кормило имам късо, а за горната тръба наистина не съм се замислял...може и да си прав. Попринцип бих дал колелото и без рамката на друга цена и да се сложат частите на каквато рамка си избере и ѝ е по мярка, те твърдаците са евтини и нови така или иначе и да се сглоби перфектно като за нея колело, пък аз ще си продам рамката отделно.

За 2000лв меко колело, освен ако не е намалено от 3000лв или повече, ще е пълен кенеф, а не колело с компромиси...ще го покара няколко пъти в Боровец и ще и се иска да смени почти всичко по него...
2016 Stumpjumper FSR Comp 29 с някои жокери.
TsvetanVR
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1321
Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 2:45 pm
Местоположение: Бояна, България

Re: AM, S размер

Мнениеот milestone » Вто Сеп 18, 2012 7:27 pm

mariya написа: Както ще попитам след 2 седмици, ако си купя колело, къде се кара когато е затворен лифта

Като наринеш едни пари за някакво колело после вече ще е късно да питаш къде да го караш защото има някаква вероятност то да не е много подходящо за там. Ако първо си изясниш обаче къде искаш да караш по-лесно ще получиш съвет за правилното колело, а в последствие и за правилните места. То естесвено абсолютно точен отговор не съществува, пък и винаги може да се поправи грешката с продаване и купуване на ново ама...

mariya написа:имам ужас от травми

"Верно че и при ските доста се пада, ама там е върху сняг, макар и утъпкан, а вие трябва да сте луди да карате по тия камъни с мисълта, че е съвсем нормално да се пада върху тях" - нещо в този смисъл беше споделил един скиор дошъл на живо да види какво е това планинско колоездене. А бяхме все още на сравнително кротка част от пътеката. Участъкът, който с много условности може да се нарече нещо с елементи на лек АМ (както казах не съм много наясно със стиловете) тепърва предстоеше. Не че е нещо страшно, но си трябва и малко психологическа подготовка освен правилното колело. Те байкърите пазят своите тайни и едва ли някой ще ти каже ела сега да ти покажем за какво става въпрос, а за човек който въобще не е наясно с нещата би било полезно си мисля.
Е, след няма три седмици е велорали Черни връх, тъй че ако някой поне сподели интересно местенце за гледане по маршрута няма да е зле. Не че нещо ама ако се наканя да отида да поснимам поне за мен да има някоя идея. Шегичка беше това последното разбира се.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот mariya » Вто Сеп 18, 2012 10:00 pm

не разбрах само, байкърите имат тайни , как да се пада без травми или как да не се пада:) А колкото до падането на ските: случва се много риадко от рода на веднъж на сезон и въпреки , че е сняг травми има ( най - често колена) Притесни ме , след като прочетох форума за травмите е, че всичкит тея протектори може и да ми опазят ръцете, ама май проблема е , че се чупи ключицата .
Аватар
mariya
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 9:19 pm

Re: AM, S размер

Мнениеот Skoinks » Вто Сеп 18, 2012 11:13 pm

mariya написа:не разбрах само, байкърите имат тайни , как да се пада без травми или как да не се пада:) А колкото до падането на ските: случва се много риадко от рода на веднъж на сезон и въпреки , че е сняг травми има ( най - често колена) Притесни ме , след като прочетох форума за травмите е, че всичкит тея протектори може и да ми опазят ръцете, ама май проблема е , че се чупи ключицата .


Честно казано не знам за какво говори колегата по-горе. Падането е падане. Можеш да се научиш да падаш по определен начин, но в крайна сметка когато изгубиш контрол над колелото всичко е на късмет.
Както може да паднеш с 50 и само да се издереш, така може и с 15 да си счупиш нещо.
Scott Voltage FR20 2010; Rockshox Vivid 5.1 240mm; Marzocchi 888 2011;
Аватар
Skoinks
 
Мнения: 335
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 31, 2011 9:58 pm
Местоположение: София

Re: AM, S размер

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 19, 2012 8:06 am

E никой не е казал, че си взимаш колелото и тръгваш да караш по най-големите камъни с 300 ... иска си време за придобиване на умения и увереност. Колко - индивидуално за всеки. Зависи си от обща физическа подготовка, талант и психика. Ако не се надценяваш, или не се насилваш да правиш неща, в които не си сигурна паданията не са толкова тежки.

Хубавото на МТБ e че независимо от нивото, на което се практикува все носи удоволствие и допълнителното удоволствие идва от това, че с всяко следващо каране успяваш и да вдигаш нивото и да минаваш неща, които преди не си могъл.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: AM, S размер

Мнениеот THEZOGGO » Сря Сеп 19, 2012 8:35 am

mariya написа:не разбрах само, байкърите имат тайни , как да се пада без травми или как да не се пада:) А колкото до падането на ските: случва се много риадко от рода на веднъж на сезон и въпреки , че е сняг травми има ( най - често колена) Притесни ме , след като прочетох форума за травмите е, че всичкит тея протектори може и да ми опазят ръцете, ама май проблема е , че се чупи ключицата .

Виж сега, никой не е застрахован от нараняване.
По горе Владо е написал нещо много важно, за опита който се трупа постепенно. Байкърите нямат никакви тайни. Човек се учи как да пада след като е падал много пъти. Има някои хора чийто инстинкти как да се отърват с по-малки наранявания са по-изострени от на други хора. Карането на колело в планината си е екстремен спорт http://ekstremnisportove.zazz.info/?cat=692 това което давам е само някакъв беден пример, на всичко онова което може да изживееш в планината с колело.

Протекторите са важни наистина. Но преди всичко според мен, трябва да мислиш трезво и да оецняваш правилно различните терени където караш, както и различните моменти по време на каране. Никой протектор не може да те опази така както може да те опази в повечето случай преценката ти. Ако решиш, че няма да може да минеш от някъде с колело, спираш и го минаваш пеша. Притеснения винаги има, дали може да минеш от едно или от друго място. Не трябва да се панираш. Трябва да си уверенм че може да направиш нещо. Започнат ли колебания, край, спираш и не може да тръгнеш повече или концентрацията ти е разклатена. Счупванията на ключица са наистина неприятни, но и да караш с броня когато спускаш, пак не си зашитен на 100 %. Опита който може да добиеш карайки по различни терени, може да ти помогне много да се отпуснеш да караш с увереност, да увеличиш удоволствието от карането и да намалиш травмите. Това е според мен.
Не е лошо да преценяваш терена по който ще караш, какви протектори ти трябват, кои са ти слабите места на каране, които са ти силните.
В много случай, колелото прощава или обратното наказва сериозно някои грешки които правиш по време на каране. Затова трябва да се ориентираш какъв стил искаш да караш, къде да го практикуваш и по какъв начин.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: AM, S размер

Мнениеот milestone » Сря Сеп 19, 2012 11:30 am

Хаха, ама верно тъпо съм го написал. Нали темата е какво колело да си взема, та исках да кажа че е добре първо да видиш на живо за какво са предназначени АМ байковете и да прецениш наистина ли искаш и стиска ли ти да караш така или по-добре е да си вземеш един качествен твърдак за начало (с бюджета ти това е възможно). Щото не ми се връзват някак нещата ужас от травми, АМ велосипед и явно никакъв опит (следователно и техника на каране).
Най-важното в крайна сметка е да не се плашиш, взимаш нещо дето ти харесва на цвят и ти е удобно на размер и караш. После сменяш и така.
По темата - верно че рамката е най-важното нещо, но когато се пита струва ли си еди си кое колело за толкова пари се споменават и останалите части, щото като ти дойде нещо с дървена вилка и шок (това са най-скъпите компоненти и съответно от тях най-много пести "производителя" за да ти даде "добра" цена) удоволствието от каране понамалява.
Аз също хем се плаша от падания (пък и човек на възраст съм вече) хем пък си обичам гората и затова си карам кротко ХС (с желание да науча и нови неща). Тук само спамя щото нямам работа напоследък, няма вече :peace:
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта