Новите предложения на Cross 2012

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Пон Окт 15, 2012 5:40 pm

За съжаление вчера при леки опити да го изправя ръба на ключа е влязъл в дупката за обтегача и първите няколко врътки от резбата се повредиха. За щастие само те, така че обтегача си се навива, само в началото е по-трудно. Ще пробвам по внимателно следващия път. Мерси.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Чет Окт 18, 2012 7:13 pm

Ето едно хубаво четиво от Админа за Cross Traction G30. :)
http://mtb-bg.com/index.php/products/te ... action-g30
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Чет Окт 18, 2012 9:07 pm

Лично ако се колебаех за този велосипед, след прочитането на ревюто бих се разубедил да го купя. Но е много хубаво, че Админа е честен и си признава за проблемите.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Чет Окт 18, 2012 9:22 pm

Викаш GRX 8-цата е 100 пъти по-добре, а? :evil: Кое те разубеждава от написаното? На мен след прочетеното още повече ми харесва G30. :)
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Чет Окт 18, 2012 10:46 pm

Ами не е 100 пъти по-добре.Същата работа. Но очаквах крос да са изчистили проблемите при по-скъпите им колела.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот PtD » Пет Окт 19, 2012 12:47 am

xcrider написа:Ами не е 100 пъти по-добре.Същата работа. Но очаквах крос да са изчистили проблемите при по-скъпите им колела.


Изброените проблеми в статията са общо-взето дреболии. А понеже съм виждал Админа как перка надолу с това колело, при това доста отблизо, мисля че Cross са се справили чудесно, на много, много добра цена.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Шлек_народен » Пет Окт 19, 2012 5:22 am

PtD написа:Изброените проблеми в статията са общо-взето дреболии.

И това ли е дреболия???
Главините са Shimano, с типичната за японския производител конструкция, използваща конуси и сачмени лагери - след около 600 км в задната главина започна да се появява луфт, дължащ се на разхлабване на контрагайката от страната на венците. Засега не съм посещавал сервиза за реглаж на главините, тъй като едно затягане на ръка на въпросната контрагайка решава проблема за няколко карания, а всъщност преди 200 км май съм го решил и по-трайно, защото оттогава луфтът не се е появявал.

А решаването на проблема просто е смешно....Ако наистина се случи нещо подобно, ефекта ще е поразяващ :))Конусът се затяга по посока на въртене и ефекта е не луфт, а блокиране на колело :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот PtD » Пет Окт 19, 2012 2:51 pm

Шлек_народен написа:
PtD написа:Изброените проблеми в статията са общо-взето дреболии.

И това ли е дреболия???
Главините са Shimano....


Ти как мислиш? Затягането на две гайки сериозна работа ли ти се вижда? Фабричен дефект, може би? :nuts:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Шлек_народен » Пет Окт 19, 2012 10:44 pm

PtD написа:Затягането на две гайки сериозна работа ли ти се вижда? Фабричен дефект, може би?

Aко си пипал и разглобявал главина, едва ли ще ми задаваш подобен въпрос!
Конуса и контрагайката , тия дето са от страната на венците, се затягат на оста преди да се монтира в главината.(то после и не може) И се стрягат достатъчно здраво, та да се гарантира, че няма да се разхлабят. Луфта се обира с конуса и контрагайката от другата страна. И ако се наложи нещо да се коригира - пак от тях се коригира(от другата страна на венците).
Та, за проблема - ако некой от фабриката си е играл и някакси е оставил разхлабена тая контрагайка(от страната на венците) , то явно в тая фабрика работят пълни некадърници!
Ако е останала разхллабена след дейности на собственика, проблема е в неговия телевизор и не виждам смисъл да се споменава като дефект на колелото.
А, ако на някой му се е случвало да се разхлаби точно тая контрагайка, ще Ви обясни какво се случва след това . Както казах - блокира колелото, ако все пак не се усети навреме, че е почнало да затяга. Голям "късмет" ще изкара някой, ако се случи това на спускане....
Та дали е сериозен проблем или не, питай някой кадърен механик по сервизите! Нека той ти обясни за кво става дума....
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xargs » Пет Окт 19, 2012 11:32 pm

След 200км каране на едно колело, описани в статия и една разхлабена гайка впоследствие стана ясно, че в Крос работели само пълни некадърници :agree:

:rofl: :rofl:
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот PtD » Съб Окт 20, 2012 9:13 pm

Карал съм главини на конуси, обирал съм луфтове - наясно съм с недостатъците. А ти за 1270 кинта за цял велосипед, да не би да очакваш да сложат главина Rohloff?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Шлек_народен » Нед Окт 21, 2012 5:45 am

PtD написа:А ти за 1270 кинта за цял велосипед, да не би да очакваш да сложат главина Rohloff?

Що се правиш на мотика???
И озаптете хрътките - до тука 40 точки ми струва да Ви обяснявам очевадни неща!
Код: Избери целия код
6. Колела:
- Капли CROSSER X8 - ALLOY 6061T6 (32 отвора) и тегло 475 г;
- Двойностенен диск профил с размери 559x17 и дълбочина на профила 20 мм;
- Подсилващи кабзи от неръждаема стомана (INOX EYELETS);
- Неръждаеми черни спици PILLAR;
- Главини SHIMANO DEORE – M 525 QR

Ако "Деоре"-то е калпава главина .....
Разхлабването на точно тая контрагайка е НЕДОПУСТИМО! И не е проблем на марката главини , а на мърляшка работа.Ако все пак се е случило, щото както е описано, просто нема как да стане!
Няма да е толкова безобиден ефекта от разхлабена контрагайка, точно от страната на венците. Би се получил такъв резултат, ако е от другата страна. Щото там конуса се развива по посока на движението и няма как да затегне , ако не е добре законтрен.
Не разбирате ли, че ако това се случи, може да се пребиеш като куче някъде?
Да не говорим за последиците за главината - задрали конуси , потрошени съчми и подобни екстри ...
Преди месец на един колега му беше блокирало задното колело в средата на оживено кръстовище. Точно по същата причина! Но онова "чудо", колелото му, си е барака отвсякъде, става само за старо желязо и при него всичко е възможно.
Ама карай, аз съм балък, че се опитвам да обяснявам елементарни неща на баш байкъри....
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот PtD » Нед Окт 21, 2012 7:48 pm

Драги Шлекчо, доколкото ми е известно, главините пристигат готови за монтаж. Не ми се е случвало да купувам главина, на която да трябва да се обира луфт, преди да се наплете.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Шлек_народен » Нед Окт 21, 2012 9:03 pm

Е, и какво от това???
Ако искаш и положението в Афганистан може да обсъдим, или цените на суровия петрол, ама мен ми пада стремглаво рейтинга, а твоя си седи все толкова :))
Пък и ти, или не четеш какво пиша, или не ти отърва да го прочетеш и си коментираш ланшния сняг....
Дано поне, на някой да му е влязло в главата, че е опасно да е разхлабена тая контрагайка. И ако случайно открие подобен проблем, да бега до сервиза и да не слуша глупостите, че можело и на ръка да се притегне и с тва да се реши проблема.
Никой уважаващ себе си механик не би пуснал в движение колело с подобен проблем! Никой колоездач, който поне малко си има понятие от устройство и ремонти на велосипеда, не би тръгнал на път с такова колело(знаейки, че е лабава "оная гайка")! Камо ли да го лангърка 200-300 км с надеждата, че ще се оправи от самосебе си :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот rsf » Пон Окт 22, 2012 12:05 am

Шлек_народен написа: и да не слуша глупостите, че можело и на ръка да се притегне и с тва да се реши проблема.

Глупости глупости, колко да са глупости. На мен ми се е развивала гайката от страната на венците на главина Formula на шлиц, конус чашка, при демонтаж от велосипеда и решението ми е било същото като на Admin - затягане на ръка и това е. Случвало ми се е 2-3 пъти.

Иначе всичко писано от Шлек_народен сигурно е вярно, обаче само за главините на резба, които не се монтират на МТБ.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот PtD » Пон Окт 22, 2012 2:17 am

Шлек_народен написа:Дано поне, на някой да му е влязло в главата, че е опасно да е разхлабена тая контрагайка. И ако случайно открие подобен проблем, да бега до сервиза и да не слуша глупостите, че можело и на ръка да се притегне и с тва да се реши проблема.

Аз ли нещо съм пропуснал, или в статията никъде не се препоръчва този проблем да се реши по този начин?? Изобщо, чуваемост имаме ли?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот thepowerofone » Пон Окт 22, 2012 4:39 pm

rsf написа:
Шлек_народен написа: и да не слуша глупостите, че можело и на ръка да се притегне и с тва да се реши проблема.

Глупости глупости, колко да са глупости. На мен ми се е развивала гайката от страната на венците на главина Formula на шлиц, конус чашка, при демонтаж от велосипеда и решението ми е било същото като на Admin - затягане на ръка и това е. Случвало ми се е 2-3 пъти.

Иначе всичко писано от Шлек_народен сигурно е вярно, обаче само за главините на резба, които не се монтират на МТБ.


Точно така - на мен ми се е случвала тази "трагедия", но с главина на резба, за което си има проста причина - материалите на изработка са отвратителни. Получават се малки язвички, неравности по конусите, чашките, сепаратора губи профил - и всичко това води до "загризване" на конуса, което го завърта навътре и прави главината на "сол". При мен каплата блокира и спрях с ефектен дрифт, без да се потроша, за късмет. А пък си поддържах дорбе колелото тогава.
В същото време, случвало ми се е да открия развита контра гайката на конуса на съвременно мое колело с главина на шлици, без видима причина. Ами случва се - сваляне от рамката, качване, стягане на куик рилийза, оттягане - в един момент явно беше поразхлабило гайката. И... нищо. Такива главини са осезаемо по-качествено изработени, натоварването върху десния лагер е намалено и трудно би тръгнал да се върти конус по резба, вместо лагерът по него - гореописаните причини не са налични просто.

Каква е тая истерия с един незатегнат болт или гайка - нещо толкова, ама толкова редовно срещано при масовите новосглобени колела, без оглед на марката, че и цената.

Това колело е страшно добро, особено с оглед на цената си. Удря яко по конкуренцията и ние като потребители трябва да сме щастливи, че има такъв феномен в България - някой да прави реална конкуренция, а не да се споразумява с останалите да държат еди какви си цени. Ако цената, която трябва да платя за него е да дозавия една гайка, то мога да се изсмея на убеждаващите ме да не го правя. Дори това да доведе до проблем - има си гаранция и се ползва. Само дето статията е доказателство, че няма такива "филми".

Другият проблем беше със спирачката - ами трябва да се сърдим на Авид, освен ако някой не си вярва, че елексир 3-ките на този Крос са умишлено по-счупени, от Елексир 3-ките по другите марки колела.

По отношение на каплите, в статия са съпоставени с такива със спици ДТ Суис и шини на Мавик. Е да де, ама те са си "маркови" и не може да ги упрекваме, затова да наплюем "евтиното". Пък нищо, че представянето им е същото в реални условия.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта