Тип спирачка

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Пон Ное 19, 2012 7:23 pm

Здравейте, сглобих си xc, xt, и dh байк и искам да ви попитам хидравлика promax или хубава механика shimano да си взема, за отпред!
Благодаря,
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот rodopi_biker » Пон Ное 19, 2012 8:04 pm

kriso2010 написа:сглобих си xc, xt, и dh байк ...

Щом е dh задължително хидравлика (и то качествена). Ако е само за xc може и прилична механика. xt - някакъв твой стил колоездене ли е?? .. Коментирано е много пъти.
Аватар
rodopi_biker
 
Мнения: 216
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 2:21 pm
Местоположение: Пловдив / София

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Пон Ное 19, 2012 8:13 pm

rodopi_biker написа:
kriso2010 написа:сглобих си xc, xt, и dh байк ...

Щом е dh задължително хидравлика (и то качествена). Ако е само за xc може и прилична механика. xt - някакъв твой стил колоездене ли е?? .. Коментирано е много пъти.

Под xt имам в предвид cross town, не съм сигурен дали се води стил, извинявам се..
А много ли ще ми се смеят ако отида с прилични механики да се спускам (Витоша, Рила за пример). Защото 70% колелото ще се кара по градски, селски и черни пътища, останалите 30% спускане..
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот rodopi_biker » Пон Ное 19, 2012 11:02 pm

kriso2010 написа: А много ли ще ми се смеят ако отида с прилични механики да се спускам

Няма да ти се смеят. Просто спирачната сила ще е по-малка, лостчето ще се натиска по трудно, което може да доведе до инцидент. Всичко зависи от това как караш и какво очакваш от спирачката.

П.П. Ако все пак избереш механиката ти препоръчвам да и сложиш метални (синтеровани) накладки ;)
Аватар
rodopi_biker
 
Мнения: 216
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 2:21 pm
Местоположение: Пловдив / София

Re: Тип спирачка

Мнениеот autosvet » Пон Ное 19, 2012 11:06 pm

Тя спирачката не служи за да ти се смеят или да ти ръкопляскат, а за да спира колелото. За 30% спускане си заслужава да дадеш пари за хидравлика, че планките за счупени кокали са скъпи. И все пак всичко е според зависи как караш и наистина колко точно спускаш. :beer:
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Тип спирачка

Мнениеот xcII » Вто Ное 20, 2012 12:29 am

Не знам откъде е тоя мит, че спирачната сила на качествен V-Brake (напр.Avid Single Digit) + качествени накладки е малка.. :)

Аз дългов време карах с V-Brake и не ми е липсвала спирачна сила.. верно, не карам с 200 по пресечен терен :8D:

Отскоро карам с дискови и засега единствения наистина голям "+" откъм каране в сравнение с V-Brake е откъм натоварване в пръстите да натисткам лостчето при по-продължителни спускания. Това, разбира се, хич не е малък "+" ! Друг "+" се очертава по-малка/лесна подръжка откъм регулировка. Още един "+", е че когато караш/буташ в прилична кал -> с дисковите нямаш проблем колкото и кал ти се трупа на гумата (е до просвета на вилката поне де). Друг плюс е че може да не се стараеш да ти е перфектно центрована каплата, още един важен "+". Накрая, една от основните причини за появата на дисковите спирачки (според мен поне) е каране в мокри условия, където на V-Brake му пада спирачната сила..

Та много аргументи за дискови спирачки пред V-Brake, още един два за хидравлични пред механични такива, но според мен аргументът за спирачна сила е доста слаб, освен ако не си изцяло посветен на DH :)

ed.: а и не забравяй за "+" на V-Brake пред дискови спирачки, напр. цена и тегло..

ed^2:
kriso2010 написа:Здравейте, сглобих си xc, xt, и dh байк


абе знаех че в един байк може да има и хидравлични и V-Brake, ама ако споделиш как си докарал една рамка за горепосочените три стила на каране (за "xt" стила мисля че си е за патент) мисля, че ще стане хит ;)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот PtD » Вто Ное 20, 2012 12:53 am

@xcII, май ти стана навик да се изказваш неподготвен, а? :evil:

Това, че ти караш с 10 км/ч по разни черни пътища, не значи, че и другите карат така. А точно тези аргументи, които си изброил, са именно това, заради което човек следва да си купи дискова спирачка. Мога да те уверя, че в едно сносно ХС каране участва и каране "с 200 по пресечен терен", и "каране/бутане в прилична кал", и "натоварване в пръстите"...

Пропуснал си да споменеш и скоростта на износване на накладките за V-brake в по-груби условия - например, в калчица...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот xcII » Вто Ное 20, 2012 1:00 am

PtD написа:..Мога да те уверя, че в едно сносно ХС каране участва и каране "с 200 по пресечен терен", и "каране/бутане в прилична кал", и "натоварване в пръстите"...


а на теб май ти стана навик да четеш по диагонал, щото АКО прочетеш внимателно, горепосочените аргументи съм ги изброил като "+" за дискови.. :)

ed. а как карам.. ами карам си лежарно :wavey:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот PtD » Вто Ное 20, 2012 1:24 am

xcII написа:
PtD написа:..Мога да те уверя, че в едно сносно ХС каране участва и каране "с 200 по пресечен терен", и "каране/бутане в прилична кал", и "натоварване в пръстите"...


а на теб май ти стана навик да четеш по диагонал, щото АКО прочетеш внимателно, горепосочените аргументи съм ги изброил като "+" за дискови.. :)

АКО ти прочетеш внимателно, ще видиш, че много внимателно съм ги прочел и съм се съгласил с тях. :nuts: И това са безценни преимущества за всяко по-нормално планинско каране. Освен ако не се тътрузиш бавничко по равни черни пътища. В сухо време.

ed. а как карам.. ами карам си лежарно :wavey:

Явно :smokin: Щото V-brake-овете за друго не стават, освен ако не си много old-school и/или мазохист.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 10:49 am

Благодаря за отговорите и съветите. Освен спираният апарат, роторите играят ли някаква роля в спирачната сила с големината си. Понеже в момента съм монтирал тектро 203мм отпред, каква щеше да е разликата ако диска беше 180мм примерно. Може би по големите се нагряват по бавно.. или няма разлика ? :beer:
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот autosvet » Вто Ное 20, 2012 11:44 am

Нагряват се еднакво бързо, но се охлаждат по-бързо. Спирачната сила си зависи доста неща - апарат, коефициента на триене между накладките и диска, площта на контакт... но принципно по-големите дискове спират по-добре. Вилката ти ще издържи ли 203-ки? А ако издържа и си дал толкова пари за нея пък нямаш за една хидравлика. Нещо не се губи хармонията. Я кажи какво си сглобил направо.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 11:57 am

autosvet написа:Нагряват се еднакво бързо, но се охлаждат по-бързо. Спирачната сила си зависи доста неща - апарат, коефициента на триене между накладките и диска, площта на контакт... но принципно по-големите дискове спират по-добре. Вилката ти ще издържи ли 203-ки? А ако издържа и си дал толкова пари за нея пък нямаш за една хидравлика. Нещо не се губи хармонията. Я кажи какво си сглобил направо.


Вилката е xcr 120 мм, но ми казаха че с мойте 60 кг, очите ще издържат. И точно заради вилката мисля да мина на механика, да не зема да я счупя с хидравликата. :D . Значи големината на диска не влияе много върху спирачната сила.. ?
Благодаря!
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот KUM4o » Вто Ное 20, 2012 12:15 pm

kriso2010 написа:
autosvet написа:Нагряват се еднакво бързо, но се охлаждат по-бързо. Спирачната сила си зависи доста неща - апарат, коефициента на триене между накладките и диска, площта на контакт... но принципно по-големите дискове спират по-добре. Вилката ти ще издържи ли 203-ки? А ако издържа и си дал толкова пари за нея пък нямаш за една хидравлика. Нещо не се губи хармонията. Я кажи какво си сглобил направо.


Вилката е xcr 120 мм, но ми казаха че с мойте 60 кг, очите ще издържат. И точно заради вилката мисля да мина на механика, да не зема да я счупя с хидравликата. :D . Значи големината на диска не влияе много върху спирачната сила.. ?
Благодаря!

Напротив големината на диска има определяща роля за спирачното усилие. Представи си, че 160диск има полезна площ дълга да кажем 180мм по дължина за един оборот, а 203 да кажем има 240мм дължина за оборот. Хайде сега помисли за един оборот кой от дисковете предлага повече търкане с накладките. :agree:
Аватар
KUM4o
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Сря Ное 30, 2011 4:42 pm
Местоположение: Мездра

Re: Тип спирачка

Мнениеот did » Вто Ное 20, 2012 12:52 pm

KUM4o написа:
kriso2010 написа:
autosvet написа:Нагряват се еднакво бързо, но се охлаждат по-бързо. Спирачната сила си зависи доста неща - апарат, коефициента на триене между накладките и диска, площта на контакт... но принципно по-големите дискове спират по-добре. Вилката ти ще издържи ли 203-ки? А ако издържа и си дал толкова пари за нея пък нямаш за една хидравлика. Нещо не се губи хармонията. Я кажи какво си сглобил направо.


Вилката е xcr 120 мм, но ми казаха че с мойте 60 кг, очите ще издържат. И точно заради вилката мисля да мина на механика, да не зема да я счупя с хидравликата. :D . Значи големината на диска не влияе много върху спирачната сила.. ?
Благодаря!

Напротив големината на диска има определяща роля за спирачното усилие. Представи си, че 160диск има полезна площ дълга да кажем 180мм по дължина за един оборот, а 203 да кажем има 240мм дължина за оборот. Хайде сега помисли за един оборот кой от дисковете предлага повече търкане с накладките. :agree:

По-тъпо обяснение не бях чел.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тип спирачка

Мнениеот xcII » Вто Ное 20, 2012 2:54 pm

@PtD

... че си се съгласил е така, но не си схванал основният коментар, който правех в поста -> а той бе колко толкова повече спирачната сила ти дават дисковите пред V-Brake, който не е от Metro сглобка колело..

Не случайно го бях сложил в курсив:

xcII написа:Та много аргументи за дискови спирачки пред V-Brake, още един два за хидравлични пред механични такива, но според мен аргументът за спирачна сила е доста слаб, освен ако не си изцяло посветен на DH :)


И съгласи се, че въпроса за спирачна сила на квито и да е спирачки няма нищо общо с терена, а по-скоро със скоростта. Идеално е да сравниш безболезнено спирачната сила на перфектен асфалт, например. В момента съм с Juicy Seven/203mm. и ти казвам, не виждам неква огромна разлика в спирачната сила! Толзкоз от мен по темата, всеки има право на мнение, особено ако му е от личен опит
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот Slade » Вто Ное 20, 2012 3:01 pm

Аз също не мисля, че в сухо време с v-brake-ове се спира толкова лошо, но определено бих предпочел едни хидравлики с хубава модулация на спирачното усилие и да си джапам безгрижно през калта. :D
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Тип спирачка

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 20, 2012 3:11 pm

Аз си спомням Тодор Александров как се спускаше от Мусала с в-брейкове и не изглеждаше като да му пречи нещо :agree: Така че, за спирането по-голямо значение има каращия, отколкото спирачката.
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Тип спирачка

Мнениеот Insight » Вто Ное 20, 2012 3:30 pm

pe60t0 написа:Така че, за спирането по-голямо значение има каращия, отколкото спирачката.

Баси ... то излезе, че който не може да спира, кара с дискови хидравлики?!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Тип спирачка

Мнениеот PtD » Вто Ное 20, 2012 3:34 pm

@xcII, щом не виждаш разлика между спирането на Juicy и V-brake, аз отказвам да продължавам дискусията с теб, докато не си купиш 3-4 кила сензитивност.

@KUM4о, размерът на диска влияе предимно с въртящия момент, който е M = F.r При едно и също F (да кажем, че е функция на материала на накладките и налягането им върху диска), 203мм ротори ще спират 203:160 пъти по-добре от 160мм (т.е. 1.26875 пъти, или грубо казано, към 27% по-добре). Отделно, че се охлаждат значително по-добре, което никак не е маловажно (там влиза въпросната по-голяма дължина, за която ти говориш ;)).

@pe60t0, и аз си спомням разни хора как се спускаха със съвсем твърди колела и V-brake-ове по Витоша и нищо не изглеждаше да им пречи, ама се обзалагам, че поне вилката ти е амортисьорна, нали? :smokin:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 20, 2012 3:50 pm

Понеже говорихте по-горе, че в-брейковете за нищо не стават и т.н. пък има очевидно хора, които и с тях карат. Аз с в-брейк отдавна не съм карал и не мога да дам добро сравнение, и не бих си сменил дисковете, но идеята е, че след като може да се кара по Витоша и Рила с тях, значи стават. Мое пък да имам религизони причини и да карам само с в брейк :D Дадох примера с Тошко, защото очевидно ако си го можеш, и с по-малка спирачна сила може да се кара. В крайна сметка важно е карането и преминаването през препядствия, който както иска да си спира ;)

@Ptd естествено, че карам с амортисиорна вилка, това че има възможности за по-качествени компоненти, не означава, че с по-малко такива не може да се постига същия ефект. Сега предполагам ако се намерят 2ма състезатели с еднакви умения, единия кара с в брейкове, другия с хидравлики, предполагам че хидравликите ще спечелят, но тука не говорим за такава прецизност, и не е нужно. Btw: http://www.bikerumor.com/2012/10/16/int ... n-klunker/
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Тип спирачка

Мнениеот dob111 » Вто Ное 20, 2012 4:04 pm

@KUM4о, размерът на диска влияе предимно с въртящия момент, който е M = F.r При едно и също F (да кажем, че е функция на материала на накладките и налягането им върху диска), 203мм ротори ще спират 203:160 пъти по-добре от 160мм (т.е. 1.26875 пъти, или грубо казано, към 27% по-добре). Отделно, че се охлаждат значително по-добре, което никак не е маловажно (там влиза въпросната по-голяма дължина, за която ти говориш ).


Или изказано без формализми:
както с два различно дълги лоста, с по дългия лост можем да бъдем по-силни, по подобен начин и при дисковете с различен диаметър. Едно и също спирачно усилие подадено на по-големия диск(лост) ще генерира по-голяма спирачна сила, отколкото ако е подадено на диск с по-малък диаметър.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот zafirovp » Вто Ное 20, 2012 4:14 pm

Не виждам, какъв е проблема да се кара с 203мм и BB7 като задна спирачка за DH. Единствения недостатък е болките в ръцете при по-дълго спускане. За отпред е задължителнно качествена хидравлика.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Тип спирачка

Мнениеот did » Вто Ное 20, 2012 5:06 pm

zafirovp написа:Не виждам, какъв е проблема да се кара с 203мм и BB7 като задна спирачка за DH. Единствения недостатък е болките в ръцете при по-дълго спускане. За отпред е задължителнно качествена хидравлика.

Пък аз съм виждал подобни спускания без болки в ръцете :popcorn:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 6:14 pm

zafirovp написа:Не виждам, какъв е проблема да се кара с 203мм и BB7 като задна спирачка за DH. Единствения недостатък е болките в ръцете при по-дълго спускане. За отпред е задължителнно качествена хидравлика.


Задната ми спирачка е с апарат zoom и 160 promax диск. На апарата му е по-хлабава пружината и използвам хубави лостчета, и мога да се похваля че с металните накладки спира почти като хидравлика от висок клас. Отпред имам монтиран 203мм tektro диск и най-вероятно ще взимам хубава shimano или avid механика поради 3 причини:
1. Командата ми е комбинирана с лостче и не искам да го искубвам, за да слагам хидравлично лостче.
2. Разбрах, че с shimanska броня и хубаво лосче както и хубава механика може да се постигне спирачен ефект ПОЧТИ като на хидравликата.
3. 70%/80% от карането ми не изисква спирачка с много висока спирачна сила..
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 7:23 pm

Някой има ли такава или подобна спирачка:
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... brm416.htm

Ако може някой който е запознат с този модел спирачка и подобни
a на нея shimanka да драсне един коментар - има ли стабилна спирачна сила и уморява ли много пръстите при продължително спускане,
Благодаря за вниманието !
Последна промяна kriso2010 на Вто Ное 20, 2012 7:58 pm, променена общо 1 път
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот Capoeira » Вто Ное 20, 2012 7:49 pm

kriso2010 написа:
Задната ми спирачка е с апарат zoom и 160 promax диск. На апарата му е по-хлабава пружината и използвам хубави лостчета, и мога да се похваля че с металните накладки спира почти като хидравлика от висок клас. ........

Иииииии аре стига толкова за днес, ти и представа си нямаш какво значи спираща спирачка, не не такава която кове на тротоара или както тук казват те вдига на предна гума......
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 7:59 pm

kriso2010 написа:Някой има ли такава или подобна спирачка:
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... brm416.htm

Ако може някой който е запознат с този модел спирачка и подобни
a на нея shimanka да драсне един коментар - има ли стабилна спирачна сила и уморява ли много пръстите при продължително спускане,
Благодаря за вниманието !
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот zafirovp » Вто Ное 20, 2012 8:14 pm

Не виждам как ще сравниш спирачка zoom с 160 ротор Promax с хидравлика висок клас но... :crazy:

Даже и да докараш същата спирачна сила като някой Saint, какво ще кажеш за модулацията. И тя ли е същатата?

Аз лично съм голям враг на хидравличните спирачки, поради ред причини които не искам да обсъждаме пак, но от друга страна те са задължителни за спускане. След каране с Hope и Hayes Stroker Ace, вече немога да си позволя да карам без хидравлика. Ако карах нещо различно от DH щях да си купя механика и за отпред.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Вто Ное 20, 2012 8:34 pm

zafirovp написа:Не виждам как ще сравниш спирачка zoom с 160 ротор Promax с хидравлика висок клас но... :crazy:

Даже и да докараш същата спирачна сила като някой Saint, какво ще кажеш за модулацията. И тя ли е същатата?

Аз лично съм голям враг на хидравличните спирачки, поради ред причини които не искам да обсъждаме пак, но от друга страна те са задължителни за спускане. След каране с Hope и Hayes Stroker Ace, вече немога да си позволя да карам без хидравлика. Ако карах нещо различно от DH щях да си купя механика и за отпред.


Я погледни историята на планинското колоездене. Спускачите до преди 30-40 години с хидравлики ли мислиш че са карали.? :rofl: Даже хората са се справяли с твърди вилки и рами, гадни v-brakove,тежки байкове, а тук сега глезотии. Я да видиме една хидравлика или добре подържана механика има повече живот и е по здрава. Да не казвам че един хубав механичен avid или shimano има много повече спирачна сила от хидравлика promax :D :D :D :beer:
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот zafirovp » Вто Ное 20, 2012 8:48 pm

Като си толкова голям историк, защо не се спускаш с колело без окачване, нали така са правили преди 30-40 години. На същия принцип бих посъветвал всички, махайте вилките и шоковете и давайте да си караме с балканчета. В момента правиш опит да искараш маханиките по-добри в спирачно отношение от хидравликата. Това е дъвкано много пъти. Модулация му е майката.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 391 госта