Оценка на колело за застрахователни цели

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Чет Яну 03, 2013 7:59 pm

Здравейте,
за съжаление от доста време не се занимавам със спорта, вече 2-3 години... Много съжалявам за това, ще гледам от пролетта да се върна във форма. Също така искам да се извиня, ако темата не е на правилното място. Чудех се дали да е тук или в Бла-Бла или Други, но честно казано то и въпроса е доста страничен.

1 приятел иска да му направя застраховка на колелото, това ОК, но ми трябва цената му. Той самият в момента е в Англия и комуникацията е силно затруднена. За това ще гледам да опиша максимално частите, които си спомням, ще дам и снимки, а вие да си кажете експертното мнение. Колелото в момента е на съхранение при мен.

Рамка: RAM HT 2
Вилка: Цоки Z1 Спорт, произведена в Италия, 130 мм ход
Курбели: Хусфелт, не мога да конкретизирам кои точно обаче... Знам, че тека не съм в особена помощ...
Педали: VP, обикновени, от тия по 19-25 лв дето са.
Кормило: Flat Out със лапа на същите, отново без конкретен модел. Лапата е къса.
2 броя лостчета Avid
Спирачки: Avid BB7 180 mm ротор
Шини 2 броя Jumbo RMX 8523 DB
Предна главина Formula, задната няма никаква лепенка...
SRAM XS 4
Водач за верига "много хубав на око".... (срам ме е направо)
Колче Труватив, седалка обикновена...

Абе я да минавам на снимките, че много почнах да се излагам...
Архив със снимките в 2shared Bike.zip (19,664 KB)

Знам, че въпроса ми ви се струва много странен, но се надявам да ми помогнете. Търся ориентировъчна цена на тези и подобни части, 2-ра ръка, горе долу в състоянието, в което се тези. Ако имате нужда да се заснеме още нещо: само кажете. Или други въпроси.

Благодаря ви предварително!
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Insight » Чет Яну 03, 2013 9:08 pm

Най-добрия ориентир за подобно начинание е базара... огледай се там и виж на подобен байк какви пари му се търсят. Ей тъй на примависта бих казал - около 600BGN

По-интересният въпрос е, кой застраховател ще ти го застрахова, срещу какво ще го застрахова ... при това с покритие върху обявена от теб цена?!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Hell_Man » Чет Яну 03, 2013 9:14 pm

На Острова има предостатъчно достъп до части втора ръка, от който може да се определи цената на конкретното возило.
Ако няма - да вземе 4 консерви бира и да отиде в първия вело магазин, който намери и да ги изпие с продавача - ще го оценят според техния пазар.
Ако има проблем със социализирането да си отвори интернет магазин с домейн co.uk и да си сметне цената на частите.
did написа:А аз да питам, щото си омазах каплата с пръжки, трябва ли освен да си полирам калодките и да си шкуртаковам шината?

uCkPeH написа:Пръжки не беше ли джумерки ? Меглио-то и тях ще махне :agree:

Hell_Man
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Пет Апр 13, 2012 11:56 am

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Чет Яну 03, 2013 9:35 pm

Insight написа:Най-добрия ориентир за подобно начинание е базара... огледай се там и виж на подобен байк какви пари му се търсят. Ей тъй на примависта бих казал - около 600BGN

По-интересният въпрос е, кой застраховател ще ти го застрахова, срещу какво ще го застрахова ... при това с покритие върху обявена от теб цена?!


изрично не споменавам името на компанията, защото може да се счете като форма на реклама. Работя в централното управление на компания, която е Холандска собственост, а там това е практика (застраховката на колела). Още повече в моите правомощия е да определям условия и всичко. Застраховал съм (най-странното ми нещо до сега) природен гейзер. Има и язовири, кабелна мрежа на интернет доставчик, всякакви неща... Та, това не е никакъв проблем. Ще е застраховано с/у всичко на практика: Пожар, Природни бедствия, Кражба и грабеж, Удар от МПС, Вандализъм и умишлени действия, Земетресение, всякакви такива :)

По общите условия цената се определя от Застрахованият, така че, каквато цена се посочи, тази ще бъде вписана, без въпроси.

Иначе се боря подобен тип застраховки да се пуснат свободно на пазара, но за сега няма такова решение от шефовете ми. За това може и да ви звучи налудничаво и странно, но да не влизаме в полемика по това отношение. Ама дай да не обсъждаме самата застраховка, трябва ми помощ за цената просто :)

Иначе се надявах на нещо към 1200-1300 лв, защото евентуално обезщетение ще се плаща по пазарна стойност, та няма смисъл да пишем 5000 лв. примерно... Ама явно ще е по-ниско :(

Благодаря за помощта към момента!
Поздрави!
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Slade » Чет Яну 03, 2013 11:27 pm

quickJO написа:....изрично не споменавам името на компанията, защото може да се счете като форма на реклама. Работя в централното управление на компания, която е Холандска собственост, а там това е практика (застраховката на колела). Още повече в моите правомощия е да определям условия и всичко. Застраховал съм (най-странното ми нещо до сега) природен гейзер. Има и язовири, кабелна мрежа на интернет доставчик, всякакви неща...


Гледам, че като местоположение си писал България, следователно би трябвало да работиш тук. За първи път чувам за ЗК, която се е навила да застрахова байкове. Може би ще е интересно за доста хора тук. Защо не споделиш информация какви са условията по тия застраховки, как се доказва застрахователно събитие с велосипед и как можем да се сдобием с полица против кражба/увреждане?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Insight » Пет Яну 04, 2013 8:38 am

quickJO написа:Работя в централното управление на компания....


С това трябваше да започнеш ;-)
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот krach » Пет Яну 04, 2013 9:56 am

За застраховка срещу кражба 100% ще има хиляди условия, т.е. Вързал си си велосипеда оставил си го 10 часа на улицата и после го няма....няма компания която да ти го плати. Срещу кражба ако е у вас и са ти разбили апартамента и тн.
Сега ако въпросната компания не предлага застраховки на пазара но въпреки това застрахова велосипеда, или клиента е много вътрешен човек или колелото е мега скъпо
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Insight » Пет Яну 04, 2013 10:31 am

krach написа:За застраховка срещу кражба 100% ще има хиляди условия, т.е. Вързал си си велосипеда оставил си го 10 часа на улицата и после го няма....няма компания която да ти го плати. Срещу кражба ако е у вас и са ти разбили апартамента и тн.
Сега ако въпросната компания не предлага застраховки на пазара но въпреки това застрахова велосипеда, или клиента е много вътрешен човек или колелото е мега скъпо


иначе "Застрахователите са толкова заети да предлагат услугите си, че забравят да ги осигурят..." (цитат по памет - Ансел Адамс)
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Съб Яну 05, 2013 8:22 pm

Slade написа:
quickJO написа:....изрично не споменавам името на компанията, защото може да се счете като форма на реклама. Работя в централното управление на компания, която е Холандска собственост, а там това е практика (застраховката на колела). Още повече в моите правомощия е да определям условия и всичко. Застраховал съм (най-странното ми нещо до сега) природен гейзер. Има и язовири, кабелна мрежа на интернет доставчик, всякакви неща...


Гледам, че като местоположение си писал България, следователно би трябвало да работиш тук. За първи път чувам за ЗК, която се е навила да застрахова байкове. Може би ще е интересно за доста хора тук. Защо не споделиш информация какви са условията по тия застраховки, как се доказва застрахователно събитие с велосипед и как можем да се сдобием с полица против кражба/увреждане?


Ами щом ви е интересно:

- Пожар, последиците от гасенето му, падане на въздушно летателно средство, части от него или товари, разходи за разчистване на останки (това е задължителен риск, в тази си му цялост). Пожара се доказва с бележка от Противопожарната служба, демек трябва да са били извикани на място, не е от значение дали те ще са потушили огъня или не. Също така "Пожарната" обявява причините за възникване на пожара.
- Природни бедствия (градушка, порой, естествено натрупване на сняг и прочие). Ако събитието е било голямо не е нужно доказването му. АКо е било по-малко, локализирано се доказва с изрезки от местен вестник и поне още една национална медия. Ако е силно локализирано се удостоверява с бележка от Метерологическата служба.
- Земетресение - е тук няма никакви условности, ясно ви е за какво става на въпрос.
- Кражба чрез взлом или грабеж. Покриват се само тези два вида кражба, полицията води разследване и издава бележка в която е упоменато по кой член от НК е извършено противозаконното отнемане. Ако е чрез използване на техническо средство не е покрита кражбата! Неудобство е, че полицията бави въпросната бележка минимум 3 месеца, преди да приключат разследването, през това време не се плаща обезщетението...
- Удар от МПС. Ясно какво е, удостоверява се с протокол от КАТ. Не може да се използва двустранен протокол, трябва да е дошъл екип на място.

В конкретният случай този тип застраховки НЕ са пуснати на пазара, както казах, в правомощията ми е и правя услуга за приятел, но проблема ми е сумата за която да го застраховам. Това не значи, че не съм предлагал да се пусне такъв продукт. Компанията има голям опит в застраховките на лаптопи, телефони, таблети, които се носят всеки ден наляво и на дясно (покритие цялата територия на страната). Самите неща не са чак толкова различни, и като стойности (говоря за едно средно по стойност колело, 1000 лв, и лаптопите примерно). Като при колелата няма рискове като Изпускане и Измокряне.

До тук имаме застраховани два велосипеда, този ще е 3-ти. Другите застраховки не съм ги правил аз, но се позапознах с тях. Тук сте прави, че ако колелото е заключено на улицата, няма да се покрие кражба на части от него, а само цялото и то ако е станало по въпросните два члена: Взлом и Грабеж, дефинирани са в НК и полицията преценява как точно е станала кражбата!

Да, работя в България, компанията е в България, но никога не е имала български собственик, понастоящем е Холандска финансова група.

Да се върнем на въпроса, казвате 600 лв? Не повече?

А, забравих, обезщетението се плаща по пазарни цени, ако нямаш фактура, и по фактура, ако имаш такава за колелото/частите. Увреждането се установява в сервиз с протокол, заплаща се и труда ако говорим за частична увреда. След изплащане на обезщетение застрахователят става собственик на увредените части/останки от колелото.

Поздрави!
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот hitar_potter » Съб Яну 05, 2013 10:29 pm

Добре, какво означава пазарни цени? Примерно, човек си купува RAM HT1 за 1200 лева, но няма фактура. След 6 месеца велосипеда струва 1300 лева и се случва застрахователното събитие - за пазарна цена 1300 лева ли се счита или цената на RAM HT1, ползван 6 месеца при пазар на старо? Защото на женския пазар могат да ти го продадат и за 300 лева, някой може да го купи от форума и за 1100.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Slade » Пон Яну 07, 2013 12:03 am

Разбира се, че като нищо ще му сметнат и амортизация/овехтяване, която тъй като за колела едва ли има "Шваке", компанията ще си изчисли както й е изгодно. По този начин хипотетичното РАМ-че от 1300 на възраст 1г може да излезне, че е "овехтяло" до 50% и повече. Не ми се вярва след първата година да плащат по фактура и реална пазарна стойност каквото и да е.

Интересно ще е дали застрахователят приема за "кражба чрез взлом" разбиването/отрязването на верига или лок и как се доказва същото. Какво става ако крадецът си събере всички следи от взлома и т.н.?
Според мен тия застраховки, дори някой ден да излезнат на пазара в БГ, ще имат предостатъчно вратички и възможности за неплащане от страна на ЗК.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот krach » Пон Яну 07, 2013 9:18 am

Slade написа:Разбира се, че като нищо ще му сметнат и амортизация/овехтяване, която тъй като за колела едва ли има "Шваке", компанията ще си изчисли както й е изгодно. По този начин хипотетичното РАМ-че от 1300 на възраст 1г може да излезне, че е "овехтяло" до 50% и повече. Не ми се вярва след първата година да плащат по фактура и реална пазарна стойност каквото и да е.

Интересно ще е дали застрахователят приема за "кражба чрез взлом" разбиването/отрязването на верига или лок и как се доказва същото. Какво става ако крадецът си събере всички следи от взлома и т.н.?
Според мен тия застраховки, дори някой ден да излезнат на пазара в БГ, ще имат предостатъчно вратички и възможности за неплащане от страна на ЗК.

По - точно казано, дори и да излязат такива застраховки, няма кой да чете условията и после да се жалва как компанията не му платила и как използва "вратички"
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Slade » Пон Яну 07, 2013 9:53 am

Ти знаеш ли къде точно (ще) ги пише условията? За доста застраховки (като ГО например) част от условията са на полицата, други са в общите условия на компанията, а трети са в Кодекса на застраховането, с който май не всички са добре запознати... Например колко от вас знаят, че при застр. събитие по твоя вина си длъжен ти лично да си уведомиш ЗК по ГО в 7 дневен срок? Това много малко хора го знаят - лично съм се убедил, щото май никоя компания го няма изписано върху полиците, а и Общи условия никой не ти дава при сключване на ГО. Това обаче го пише в КЗ и си е съвсем законно да ти откажат плащане ако си пропуснал нещо от някой параграф там.
Но да не навлизаме в излишни полемики, тъй като е ясно, че тези застраховки едва ли ще излезнат на българския пазар, а и едва ли ще вършат работа.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот krach » Пон Яну 07, 2013 10:11 am

Slade написа:Ти знаеш ли къде точно (ще) ги пише условията? За доста застраховки (като ГО например) част от условията са на полицата, други са в общите условия на компанията, а трети са в Кодекса на застраховането, с който май не всички са добре запознати... Например колко от вас знаят, че при застр. събитие по твоя вина си длъжен ти лично да си уведомиш ЗК по ГО в 7 дневен срок? Това много малко хора го знаят - лично съм се убедил, щото май никоя компания го няма изписано върху полиците, а и Общи условия никой не ти дава при сключване на ГО. Това обаче го пише в КЗ и си е съвсем законно да ти откажат плащане ако си пропуснал нещо от някой параграф там.
Но да не навлизаме в излишни полемики, тъй като е ясно, че тези застраховки едва ли ще излезнат на българския пазар, а и едва ли ще вършат работа.

Прав си. Тук виновни са всички. Агента че не ти ги дава да ги прочетеш, ти че се подписваш че си ги чел въпреки че не си ги виждал. Иначе ако поискаш условията да си ги четеш няма някой да те върне.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Пон Яну 07, 2013 1:58 pm

Така, чакайте сега, 1 по 1:

Добре, какво означава пазарни цени?

По дефиниция: Възстановяване на имуществото в същото състояние както към датата на събитието. За частични увреди Застрахователят може да се ангажира с издирване и предоставяне на части. Но не винаги, сравняват се цени. Практиката с телефони и лаптопи показва, че се ползват някои от по-големите сервизи за определяне стойността на работата (труда) и частите.

Не ми се вярва след първата година да плащат по фактура и реална пазарна стойност

По фактура се плаща винаги, ако я имаш. Друг е въпроса, че мноооого малко хора реално си ги пазят. За каквото и да е. Пак изхождам от примера с лаптопи и телефони, защото те са единственият реален аналог, който се разнася непрекъснато из цялата територия на страната (не говоря за отделни случаи, където се позволява и друго имущество да се застрахова така!). Там се плаща по фактура до 2-рата година. След 2-рата година се избягва застраховането им!

Интересно ще е дали застрахователят приема за "кражба чрез взлом" разбиването/отрязването на верига или лок и как се доказва същото.

Това Застрахователят НЕ може да го докаже и не взима отношение. Полицията води разследване, след което се издава бележка от компетентният орган (полиция). Покрити са Кражба чрез взлом е дефинирани в член 195, ал. 1, т. 3 от НК и Грабежа член 198 от НК. Доказването става пред Полицията, както и доказването ѝ. Застрахователят просто получава един документ под формата на Служебна бележка, в която е упоменат по кой точно член от закона е станала кражбата. Ако е един от тези два- покрито е. За справка. Кражба на телефон HTC One X от раница беше класифицирана от полицията като "Кражба чрез взлом" и съответно телефона беше платен.

Какво става ако крадецът си събере всички следи от взлома и т.н.

Това е работа на полицията, те пишат доклада, те разследват!

няма кой да чете условията

Основният проблем при всички застраховки! Както и слабото познание на пазара... Има коректни компании. Нашата например, беше една от тези, които платиха 100% от щетите, причинени от земетресението в Перник. Но оставете това, всичко може да се застрахова, компаниите не са една или две, и ако имаш наистина желание, то ти си длъжен да изчетеш условията, да си ги поискаш! Да сравниш оферти не от 1 или 2 компании, а от повече. Все пак погледнете колко са на пазара... Аз мога да ви кажа и такива, които не сте чували.

Например колко от вас знаят, че при застр. събитие по твоя вина си длъжен ти лично да си уведомиш ЗК по ГО в 7 дневен срок?

Отговарям за "Имуществено застраховане", но това от личният ми опит (ако наистина го има) не се спазва, или въобще го няма. А личният ми пример е, февруари месец миналата година причиних катастрофа. Аз бях със счупен крак, а пострадалата кола, Audi A6 беше почти тотал, скъсани греди, цялата предница фира. Както и да е, да не влизам в подробности. Аз лично не съм уведомявал застрахователят ми, че се е случило нещо. Но да, има 7 дневен срок за предявяване на претенция от водача, който НЯМА вина. Изключае тежките инциденти с пострадали и загинали, там има и съдебни дела и водене на разследване...

Иначе ако поискаш условията да си ги четеш няма някой да те върне.

Това е така! Все пак трябва да четеш какво подписваш и всичките условия. И не могат да ти ги откажат, ако ги поискаш. Ами искай ги, чети ги и си задавай въпросите. Дори ги вземи и ги изчети на спокойствие 1 вечер, на следващия ден отиваш и задаваш въпроси! На всякъде има условия за всичко. Не само в Застраховането и това важи за всеки един сегмент от пазарните отношения в таи държава. Мобилни оператори, банки (поне от тях най-много се жалват...)

Примерно, човек си купува RAM HT1 за 1200 лева, но няма фактура. След 6 месеца велосипеда струва 1300 лева и се случва застрахователното събитие - за пазарна цена 1300 лева ли се счита или цената на RAM HT1

За фактурите мисля, че обясних. Тук има условието, че застрахователят не плаща повече от посоченият лимит. Демек, ако ти си го застраховал за 1200 лв, а то струва 1300 лв, ще ти платят 1200 лв, защото това е лимита, до който се посочено, че се носи отговорност.

А относно условията. Да, за много може да изглеждат объркващи, но ще дам 1 пример само. Преди много години вече, когато се заражда електрониката, в Германия 1 застраховател решава да я застрахова и прави условия. Клаузите и точките и всичко са описани като 501, 502, 504 и т.н. Тези поне са най-разпространените. В почти всички страни се използва точно това тълкуване, внесено от Германия. В много от полиците в България за електронно оборудване няма да видите Кражба и грабеж, или Заливане и Изпускане, а ще видите 501, 504. А самите условия са преведени 1:1 от немски.

Та не е всичко до България и спецификата на пазара, много от условията са взети 1:1. Пример за това е и на времето, когато е имало само ДЗИ. Първите застрахователи им взимат условията и именуването на рисковете. На вас приятно ли ви е да четете К1, К2, З, П, А, А1, А2 и подобни рискове? Те допълнително объркват... Слава богу, не всички застрахователи са така!
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Slade » Пон Яну 07, 2013 3:38 pm

quickJO написа:
Например колко от вас знаят, че при застр. събитие по твоя вина си длъжен ти лично да си уведомиш ЗК по ГО в 7 дневен срок?

Отговарям за "Имуществено застраховане", но това от личният ми опит (ако наистина го има) не се спазва, или въобще го няма. А личният ми пример е, февруари месец миналата година причиних катастрофа. Аз бях със счупен крак, а пострадалата кола, Audi A6 беше почти тотал, скъсани греди, цялата предница фира. Както и да е, да не влизам в подробности. Аз лично не съм уведомявал застрахователят ми, че се е случило нещо. Но да, има 7 дневен срок за предявяване на претенция от водача, който НЯМА вина. Изключае тежките инциденти с пострадали и загинали, там има и съдебни дела и водене на разследване...


Има го и ето цитат от КЗ:

"Задължения на застрахования при настъпване на пътнотранспортно произшествие

Чл. 270. (1) При настъпване на застрахователно събитие застрахованият е длъжен според възможностите си да направи необходимото за спасяване на увредените лица и за ограничаване вредите, причинени на имущество, да уведоми компетентните органи за контрол на движението по пътищата, както и да изпълни задълженията си по чл. 224."


ето го чл. 224:

"Съобщаване и привличане. Представителство

Чл. 224. (1) Застрахованият е длъжен в 7-дневен срок от узнаването да съобщава на застрахователя обстоятелствата, които биха могли да доведат до възникване на гражданска отговорност. В същия срок застрахованият е длъжен да уведоми застрахователя за предявените срещу него искове или за плащанията, които е извършил."


Пострадалият/увреденият няма особено много задължения при предявяване на претенции по ГО, освен следното:

"Задължения на увреденото лице

Чл. 272. Увреденото лице е длъжно да представи на застрахователя документите, с които разполага и които са свързани със застрахователното събитие и причинените вреди, като му съдейства при установяването на обстоятелствата във връзка със събитието и размера на вредите."


Дори ти като застраховател не познаваш всички условия по застраховка, която (задължително) ползваш, а какво да кажем за стотиците хиляди шофьори по улиците - те съвсем не са в час.
Затова не би било никак трудно ЗК с техните брокери да са малко по-коректни към клиентите си и да им предоставят винаги ВСИЧКИ условия към застраховките си, дори клиентите да не си ги търсят сами. Аз като сключвах каско, брокерът ми набута общите условия в ръцете и каза задължително да ги изчета, за което му благодаря.

А това, че някои условия не се спазват е и добре и зле, щото в единия случай това може да е в полза на застрахования (както в твоя случай), в друг случай - не...
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Пон Яну 07, 2013 6:40 pm

[quote=]
Дори ти като застраховател не познаваш всички условия по застраховка, която (задължително) ползваш, а какво да кажем за стотиците хиляди шофьори по улиците - те съвсем не са в час.
[/quote]

Ами бил съм стажант (за няколко месеца) в отдел Щети, точно Автомобилно застраховане, и никога не сме искали обявяване от Застрахованият за настъпило събитие. Важно е пострадалият да дойде в този 7 дневен срок и до сега, не от 1 или 2 застрахователи, но не от личен опит, не съм видял отказ по ГО, ако не е спазен срока.

Нека отбележа и нещо друго, ГО има далече по-голяма давност. Сега пак ще ме затрудниш, но беше 3 или 5 години за предявяване на претенция:

Чл. 197. Правата по застрахователния договор се погасяват с тригодишна давност считано от датата на настъпване на застрахователното събитие, а при застраховки "Живот" и "Злополука" и при застраховки "Гражданска отговорност" по т. 10 - 13 на раздел II, буква "А" от приложение № 1 - с петгодишна давност от датата на настъпване на събитието.

Явно е 5 години!

Чл. 270. (1): означава да се обадиш веднага на 112 и да вземеш номер от там, ако няма пострадали, ако няма автомобил с чуждестранна регистрация и ако няма избягал водач от произшествието. Също така, ако има пострадал да звънне на 112, да го закара до болница или поне да му окаже 1-ва помощ. Също така да сложи триъгълник и да запази следите (счупени стъкла, спирачен път и други).

Чл. 224. (1): може и да се съглася, но тук е по-скоро правно. А и става за други случай. Не е дефинирано конкретно и тук може да става вече за съдебен спор! Пак казвам, не съм го виждал на практика в няколко компании вече!

Чл. 272: това е ясно :) Все пак пострадалият трябва по някакъв начин да докаже, че е пострадал. Това е двустранен протокол, протокол от КАТ, медицински документи при по-сериозните случаи и така на татък.
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот Slade » Пон Яну 07, 2013 11:55 pm

Знам, че не се държи на това. Аз самият преди години се подхлъзнах с колата на заледен асвалт и смачках вратата на една кола, но не знаех и не уведомих застрахователите в 7 дневен срок. После от ЗК по каско на пострадалия са си взели парите от моя застраховател по ГО и толкова, но си мисля, че в зависимост от материалния интерес и ако претенцията е голяма, ЗК биха се възползвали от всеки пропуск на застрахования, включително за да предявят регрес впоследствие.
Затова си мисля, че ако почнат да застраховат колела, доста трудно ще се доказват събитията. Особено ако се разчита на родната полиция - те често дори актовете си за нарушения не пишат правилно и падат в съда, та какво остава за служебни бележки и прочие, които ще са единствен документ пред ЗК при кражба. Дано да не съм прав и дано ако тия застраховки излезнат някой ден на пазара да не сме предимно разочаровани.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Оценка на колело за застрахователни цели

Мнениеот quickJO » Сря Фев 06, 2013 9:24 pm

Slade написа:Знам, че не се държи на това. Аз самият преди години се подхлъзнах с колата на заледен асвалт и смачках вратата на една кола, но не знаех и не уведомих застрахователите в 7 дневен срок. После от ЗК по каско на пострадалия са си взели парите от моя застраховател по ГО и толкова, но си мисля, че в зависимост от материалния интерес и ако претенцията е голяма, ЗК биха се възползвали от всеки пропуск на застрахования, включително за да предявят регрес впоследствие.
Затова си мисля, че ако почнат да застраховат колела, доста трудно ще се доказват събитията. Особено ако се разчита на родната полиция - те често дори актовете си за нарушения не пишат правилно и падат в съда, та какво остава за служебни бележки и прочие, които ще са единствен документ пред ЗК при кражба. Дано да не съм прав и дано ако тия застраховки излезнат някой ден на пазара да не сме предимно разочаровани.


Здравейте,
ами аз работата си свърших... За съжаление вече не съм толкова свързан със форума, остава само доброто желание. Съжалявам за това!!! И се извинявам, че пиша толкова късно!!!

Ще почна от зад на пред. Дали ще излезне такава застраховка свободно. Не знам, не мога да кажа!!! Сами разбирате, че пазара в България е много слабо развит... Но ще продължавам да го поставям като въпрос.

Служебната бележка от полицията е чисто и просто удостоверение, че няма намерен извършител на кражбата и по коя точка от закона е извършена кражбата. В смисъл, застрахователя не спори с това, това е документ издаден от "държавата" (в лицето на МВР).

И още нещо, не си мислете, че щета за 1000 лв е "голяма". Това е нищо. В интерес на истината подобно плащане по щета може да го разпише и най-нископоставеният служител в отдела, отгорен за "Щети" на която и да е компания. Някои компании дават право на брокери (от тяхно име) да решават щети. Днес за мен беше интересно да разбера, за конкретен (избягвам имена), че този праг е 500 лв. Демек такива щети даже не стигат до компанията, плащат се директно.

Големи щети са в десетки хиляди. Но нека не навлизаме в подробности.

Моят съвет към вас е:
- Търсете си правата, нищо не пречи да обиколите и да питате, ако някой отговори положително, искайте условията и ги четете внимателно!!!

И само за пример:
Английски музикант, не много известен, правеше обиколка из България. Пътуваше с кола, искаше да си застрахова инструментите. Споменах вече, че работата ми включва и всичко нестандартно, което не може да се обработи от агентската мрежа. Предложих му застраховка на китарите, усилватела, лаптопа и други неща само в колата му.

Адрес на застрахованото имущество: Кола еди коя си с еди какъв си рег. номер.
после специално условия: Риска по горепосочената полица се носи в затвореното пространство на автомобил с номер ХХХХ и рама ХХХХ в границите на Република България.

И ОК. Демек. Всяка компания има отдел, в която може да се застрахова всичко. Една от чалга певиците вече си застрахова бюста. Това не е стандартна застраховка, както се сещате... Интересувайте се, питайте, ако някъде ви отворят вратата - искайте условията, изчетете ги внимателно и тогава решавайте.

Поздрави!
Да се греши е човешко, но за да прецакаш тотално всичко ти трябва компютър.
Аватар
quickJO
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 1:28 pm
Местоположение: София, България


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 380 госта