запитване относно ретро велосипед

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

запитване относно ретро велосипед

Мнениеот golftd » Чет Яну 31, 2013 1:56 am

колеги , от известно време се каня да взема нещо екзотично и доста остаряло , спрях се на един немски велосипед "Диамант" много стар вероятно от края на 40-те , началото на 50-те години , с 2 лостови спирачки със софийски регистрационен номер. Повечето такива колела , които се виждат все още са с една лостова спирачка (предна) и контра. Та въпроса ми е, дали е възможно оригиналните капли да са алуминиеви с борд , ако някой знае кога навлизат алуминиевите капли ще ми е полезно , за да си отговоря на този въпрос, при антиките е много важно да е всичко оригинално , особено за такива важни детайли като капли, парите не са малко , така , че се съмнявам че ще се набутам ако все пак реша да го купя, иначе си има гресьорка на главината , свободно движение е без контра , но все пак нищо не пречи да се наплетат спиците върху нов алуминиев обръч, така че ако някой има представа нека каже.За информация - всички диаманти , които съм виждал са с черни капли в цвета на рамата , но при тях каплите по никакъв начин не са зависими от спирачките. та обобщено - алуминиеви капли при колело на възраст над половин век?
golftd
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 10:00 am

Re: запитване относно ретро велосипед

Мнениеот MIKEY MOUSE » Чет Яну 31, 2013 7:40 am

Алуминиеви капли има и преди войната , но само за състезателни велосипеди - без борд-двойностенни-гумите са табуларни /вътрешна и външна зашити заедно-най-просто -като маркуч/. Причината -технологиите не са достигнали до нивото да направят достатъчно здрав борд.. До преди тридесет години всички състезателни велосипеди- бяха с капли без борд. Що се отнася за градските велосипеди и тн полубегачи/с едностенни капли/, от литературата ,с която разполагам- алуминиеви капли се появяват около 1955-8 година.Така че -Диаманта, за който говориш не може да бъде с алуминиеви капли - но класиката си е класика. :wavey:
PRO ARIS ET FOCIS / ЗА ОЛТАРИТЕ И ДОМАШНИТЕ ОГНИЩА/- ЗА ОТЕЧЕСТВОТО!

Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи Му за плановете си !
Аватар
MIKEY MOUSE
 
Мнения: 933
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2012 7:55 pm
Местоположение: В един измислен свят-само за усмихнати и без модератори

Re: запитване относно ретро велосипед

Мнениеот shotik » Чет Яну 31, 2013 8:08 am

Аз също съм на мнение,че не може да са оригинални алуминиевите капли/шини ,борд и т.н./
Тогава са се ползвали и друг вид гуми,наричаха ги "ръбени",на които имаше едни удължения,които се подмушваха едно под друго-ставаше като тръба/не зная как да ги опиша/ и ръбове ,които се закачаха на шината.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: запитване относно ретро велосипед

Мнениеот golftd » Чет Яну 31, 2013 12:31 pm

всъщност за по-добра представа може да се види като напишете в google " антикварен диамант " на кирилица и излиза още първата обява , че тук не знам как се качват снимки .
golftd
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 10:00 am

Re: запитване относно ретро велосипед

Мнениеот shotik » Съб Фев 02, 2013 9:16 pm

Днес разгледах на живо това колело и се убедих ,че шините са оригинални алуминиеви с профил пригоден за лостовите спирачки от това време.Има ръжда ,но все пак за 50 години е сравнително добре запазен.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта