

Ако някой знае и е ТЕХНИЧЕСКИ АРГУМЕНТИРАН нека да пише.

bio написа:момче ... гледай малко физика -> http://www.youtube.com/watch?v=VxLTDtaRCZk
отивам да пия ... като се върна, ще ти обърна повече внимание !!! спирачния флиуд е подобен на жилото при механичните спирачки, просто пренася енергията.
Ozzie написа:Зависи колко си силен в ръцете.
Няма как да е константно.
didosan написа:bio написа:момче ... гледай малко физика -> http://www.youtube.com/watch?v=VxLTDtaRCZk
отивам да пия ... като се върна, ще ти обърна повече внимание !!! спирачния флиуд е подобен на жилото при механичните спирачки, просто пренася енергията.
Това е ясно всички сме учили механика на флуидитезнаем как се предава енергията. Мен ме интересува какво е налягането на флуида при натискането на лостчето за пълно спиране ( работното налягане на цилиндрите на спирачния апарат )ако избщо някъде има такива данни.
Като 1 атмосфера = 14,22PSI (фунта на квадратен инч) = 0,9807BAR (кг/кв.см.) ако стисна лостчето на спирачката със сила 20 кг. то налягането което ще се приложи на буталата на апарата ще е приблизително 20 атм. Да ама не имаме лостова система която увеличава сила и имаме две бутала с площ приблизителмо 3- 4 кв. см. Стават едни сметки.
Ако си чел някъде и имаш данни ще съм благодарен ако ги споделиш.
hitar_potter написа:Нали си учил механика на флуидите, какво те притесняват сметките.. Изобщо, за какво те интересува налягането?
didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките.
outfaced написа:didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките.
Ти ако беше учил въобще, щеше да знаеш че при еднакво налягане на системата броя на буталата, площта на накладките или активната площ на диска (контактуващата с накладките) са почти без значение. Ако беше както ти го мислиш всички щяха да правят големи накладки и плътни дискове и с това да се изчерпи цялата тема със спирането.
didosan написа: . ЩО НЕ ПОМИСЛИШ.
didosan написа:outfaced написа:didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките.
Ти ако беше учил въобще, щеше да знаеш че при еднакво налягане на системата броя на буталата, площта на накладките или активната площ на диска (контактуващата с накладките) са почти без значение. Ако беше както ти го мислиш всички щяха да правят големи накладки и плътни дискове и с това да се изчерпи цялата тема със спирането.
При еднакво налягане в системата на двубутална и четирибутална спирачка и съответно по малки и по големи накладки коя спирачка според теб ще спира по-добре като контактната площ на накладките с диска е ДВА пъти по голяма. ЩО НЕ ПОМИСЛИШ.
PtD написа:Толкоз повече, че е напълно възможно двубутална спирачка да спира по-добре от четири- или шестбутална, както и спирачка с по-малки по площ накладки да спира по-добре от такава с по-големи.
didosan написа:ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОЛЕМИНАТА НА ДИСКА И КОНТАКТНАТА ПЛОЩ НА НАКЛАДКИТЕ А НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО В СИСТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗА КОНСТАНТНА ВЕЛИЧИНА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА С КАКВА СИЛА НАТИСКАШ ЛОСТЧЕТО.
![]()
did написа:didosan написа:ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОЛЕМИНАТА НА ДИСКА И КОНТАКТНАТА ПЛОЩ НА НАКЛАДКИТЕ А НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО В СИСТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗА КОНСТАНТНА ВЕЛИЧИНА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА С КАКВА СИЛА НАТИСКАШ ЛОСТЧЕТО.
![]()
Слаб 2. Седни.
did написа:Слаб 2. Седни.
hitar_potter написа:Но по-голямата контактна площ не е, за да се увеличи спирачната сила.
bio написа:понеже и аз съм грешал, но се смятам за разумен човек - чета и си признавам грешката.
успех Ви желая ...
Ти ли, ти ли...... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
GF написа:Ти ли, ти ли...... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
We have seen that brake torque is directly proportional to Piston Area, System Pressure, Friction Coefficient and Effective Radii and is not affected by pad area. Pad area and geometry are however important for several reasons:
1) Pad service life. Since pad material is consumed, an increase in pad area results in an increase in the time interval between pad replacements. OE designs often make slight sacrifices in pad life by including tapered ends for reduction of noise, vibration and pad taper. In some OE designs the pads on the two sides of the caliper are even shaped differently, with the inside pad being shorter in arc-length in the direction of rotation and wider radially than the outside pad for system design and integration reasons.
2) Heat dispersion and dissipation over a larger surface area and greater mass. Although in the case of a larger pad, the pad masks a larger portion of the rotor face, absorbing more radiant energy and shielding the area from cooling that may cancel any actual benefit.
3) Geometry: Since rubbing speed between the disc and the pad is greater at the periphery of the disc, the pad geometry will sometimes be designed to reduce the area toward the center of the disc. This is done in an effort to produce even temperature and pressure distribution across the face of the pad.
magura forum написа:Question:
anyone using shimano xt hyd. shifters/brakelevers with julies?
Answer:
What's Louise got to do with this? I'll move the topic...
These components are not compatible so what you'd get when you connect the (high pressure) Shimano XT master to the (low pressure) Julie caliper is that you'll have a huge lever throw before the brakes actually engage, then a very poorly controllable bite point and a very likely failure of the caliper as it is not designed (and probably not able) to cope with the high pressure.
I haven't tried the combination.
Cheers,
Vinay
bio написа:GF написа:Ти ли, ти ли...... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
offtopic: Аз, продължавам да карам така ... но това е една друга тема.
ontopic:
първо имаме една лостова система с отношение около 5:1. Приемаме, че натискаме лостчето с 5 kg -> в главния спирачен цилиндър имаме 25kg
второ имаме хидравилична система. Приемаме, че радиуса на главният спирачен цилиндър е 4mm и имаме две бутала по 12mm (. Налягането е равно на силата върху площа. P=25/[3.14*(0.004^2)]=497359.19716217292427776176053911 kg/m^2= 48.77 bar
от другата страна имаме същото това налягане 48.77 bar върху 2 бутала по 12mm. откъде следва че силата е F=497359.19*(2*(3.14*(0.012^2)))= 450kg.
това са моите хамалски сметки ... с много допуски (размери на лостове/булата/цилиндри).
направих ти ги за да видиш, че работното налягане на флуида няма никакво отношение към тези формули. определящи са първия лост и отношението между площа на цилиндъра и буталото/ата, което е точно 18. работното налягане има отношение към здравината на маркуча, уплътненията и т.н.
така, че хората правилно ти казаха:
броя на бутала няма никакво отношение - площа им е от значение и то по-скоро отношението и спрямо площа на цилиндъра.
относно спирането ... погледни тук в частта Pad area пише:
- Код: Избери целия код
We have seen that brake torque is directly proportional to Piston Area, System Pressure, Friction Coefficient and Effective Radii and is not affected by pad area. Pad area and geometry are however important for several reasons:
1) Pad service life. Since pad material is consumed, an increase in pad area results in an increase in the time interval between pad replacements. OE designs often make slight sacrifices in pad life by including tapered ends for reduction of noise, vibration and pad taper. In some OE designs the pads on the two sides of the caliper are even shaped differently, with the inside pad being shorter in arc-length in the direction of rotation and wider radially than the outside pad for system design and integration reasons.
2) Heat dispersion and dissipation over a larger surface area and greater mass. Although in the case of a larger pad, the pad masks a larger portion of the rotor face, absorbing more radiant energy and shielding the area from cooling that may cancel any actual benefit.
3) Geometry: Since rubbing speed between the disc and the pad is greater at the periphery of the disc, the pad geometry will sometimes be designed to reduce the area toward the center of the disc. This is done in an effort to produce even temperature and pressure distribution across the face of the pad.
понеже четох и другата ти тема и знам болката ти ... погледни това:magura forum написа:Question:
anyone using shimano xt hyd. shifters/brakelevers with julies?
Answer:
What's Louise got to do with this? I'll move the topic...
These components are not compatible so what you'd get when you connect the (high pressure) Shimano XT master to the (low pressure) Julie caliper is that you'll have a huge lever throw before the brakes actually engage, then a very poorly controllable bite point and a very likely failure of the caliper as it is not designed (and probably not able) to cope with the high pressure.
I haven't tried the combination.
Cheers,
Vinay
не ти остава нищо друго, освен да пробваш.
желая ти успех !!! и после пиши какво е станало :>
zandor написа:някой някъде беше казал че площите нямат никакво значение?!?!?
Площите имат огромно и основно значение.
Без да съм чеквал каквото и да е в гугъл, сила = налягане*площ.
Как действа спирачната система - на принципа печелим сила но губим преместване.
Накратко - горе където стискате премествате малко бутало с площ 1ца, премествате го кажи речи 1см.Създавате наляагне в системата. По този начин долу изтласквате булато с по голяма площ, но много по малко. Накладките са на половин милиметър от диска, на тях не им трябва преместване, трябва им сила.
Тук основния номер не е колко е силно налягането, а тези отношения на малко/голямо бутало.
Например нали има едно възглавници който са направени да повдигат джипове - с какво налягане мислите че работят - около 0,2, 0,3 атм надналягане.
zandor написа:@did
![]()
Хах, повече ме развесели...
не ми се започва спор, но това което съм написал е така.
ако искаш вярвай ако не искаш не.
ха, единственото което мога да добавя е че вече някой горе го е написал.
К'о е туй?zandor написа:налъгане по площ
сила за сметка на преместване
zandor написа:виж, позволи ми да обобщя за да стане ясно какви закони действат в случая, ама с няколко приказки две са нещата:
налъгане по площ
сила за сметка на преместване
От там нататък кой каквото прочел и показал че е прочел - хубаво, но това не означава че е разбрал!
Crimson написа:Момкооо, срещу грешните ора влизаш в битка
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта