Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Съб Фев 09, 2013 12:12 pm

Имам следният въпрос някой знае ли какво е налягането на флуида в хидравличните спирачки и по точно при MAGURA или SHIMANO. Изобщо някъде може ли да се намери такава информация. След няколко дневно търсене аз лично нямам резултат :dontknow: . Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките :idea: .

Ако някой знае и е ТЕХНИЧЕСКИ АРГУМЕНТИРАН нека да пише. :D
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот bio » Съб Фев 09, 2013 1:08 pm

момче ... гледай малко физика -> http://www.youtube.com/watch?v=VxLTDtaRCZk
отивам да пия ... като се върна, ще ти обърна повече внимание !!! спирачния флиуд е подобен на жилото при механичните спирачки, просто пренася енергията.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Съб Фев 09, 2013 1:32 pm

bio написа:момче ... гледай малко физика -> http://www.youtube.com/watch?v=VxLTDtaRCZk
отивам да пия ... като се върна, ще ти обърна повече внимание !!! спирачния флиуд е подобен на жилото при механичните спирачки, просто пренася енергията.


Това е ясно всички сме учили механика на флуидите :D знаем как се предава енергията. Мен ме интересува какво е налягането на флуида при натискането на лостчето за пълно спиране ( работното налягане на цилиндрите на спирачния апарат )ако избщо някъде има такива данни. :crazy:
Като 1 атмосфера = 14,22PSI (фунта на квадратен инч) = 0,9807BAR (кг/кв.см.) ако стисна лостчето на спирачката със сила 20 кг. то налягането което ще се приложи на буталата на апарата ще е приблизително 20 атм. Да ама не имаме лостова система която увеличава сила и имаме две бутала с площ приблизителмо 3- 4 кв. см. Стават едни сметки :banghead: .
Ако си чел някъде и имаш данни ще съм благодарен ако ги споделиш.
Последна промяна didosan на Съб Фев 09, 2013 1:47 pm, променена общо 2 пъти
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот Ozzie » Съб Фев 09, 2013 1:38 pm

Зависи колко си силен в ръцете. :)
Няма как да е константно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Съб Фев 09, 2013 3:36 pm

Ozzie написа:Зависи колко си силен в ръцете. :)
Няма как да е константно.

Да прав си всичко опира до стискането на лостчето :D .
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот hitar_potter » Съб Фев 09, 2013 4:03 pm

didosan написа:
bio написа:момче ... гледай малко физика -> http://www.youtube.com/watch?v=VxLTDtaRCZk
отивам да пия ... като се върна, ще ти обърна повече внимание !!! спирачния флиуд е подобен на жилото при механичните спирачки, просто пренася енергията.


Това е ясно всички сме учили механика на флуидите :D знаем как се предава енергията. Мен ме интересува какво е налягането на флуида при натискането на лостчето за пълно спиране ( работното налягане на цилиндрите на спирачния апарат )ако избщо някъде има такива данни. :crazy:
Като 1 атмосфера = 14,22PSI (фунта на квадратен инч) = 0,9807BAR (кг/кв.см.) ако стисна лостчето на спирачката със сила 20 кг. то налягането което ще се приложи на буталата на апарата ще е приблизително 20 атм. Да ама не имаме лостова система която увеличава сила и имаме две бутала с площ приблизителмо 3- 4 кв. см. Стават едни сметки :banghead: .
Ако си чел някъде и имаш данни ще съм благодарен ако ги споделиш.

Нали си учил механика на флуидите, какво те притесняват сметките.. Изобщо, за какво те интересува налягането?
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот gosh6o » Съб Фев 09, 2013 5:33 pm

hitar_potter написа:Нали си учил механика на флуидите, какво те притесняват сметките.. Изобщо, за какво те интересува налягането?


http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=131679 :wavey:
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот outfaced » Съб Фев 09, 2013 8:51 pm

didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките :idea: .


Ти ако беше учил въобще, щеше да знаеш че при еднакво налягане на системата броя на буталата, площта на накладките или активната площ на диска (контактуващата с накладките) са почти без значение. Ако беше както ти го мислиш всички щяха да правят големи накладки и плътни дискове и с това да се изчерпи цялата тема със спирането ;) .
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Нед Фев 10, 2013 2:19 am

outfaced написа:
didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките :idea: .


Ти ако беше учил въобще, щеше да знаеш че при еднакво налягане на системата броя на буталата, площта на накладките или активната площ на диска (контактуващата с накладките) са почти без значение. Ако беше както ти го мислиш всички щяха да правят големи накладки и плътни дискове и с това да се изчерпи цялата тема със спирането ;) .


При еднакво налягане в системата на двубутална и четирибутална спирачка и съответно по малки и по големи накладки коя спирачка според теб ще спира по-добре като контактната площ на накладките с диска е ДВА пъти по голяма :smash: . ЩО НЕ ПОМИСЛИШ. :crazy:
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот bio » Нед Фев 10, 2013 7:38 am

didosan написа: . ЩО НЕ ПОМИСЛИШ. :crazy:

ЗАЩОТО СМЕ УЧИЛИ !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот hitar_potter » Нед Фев 10, 2013 12:12 pm

didosan написа:
outfaced написа:
didosan написа:Моето ЛИЧНО мнение е че при по усилените спирачки например за DH или FREERIDE налягане на флуида в спирачката е същото като при така наречените по слаби модели, а производителите варират само с размера или броя на буталата и големината на накладките :idea: .


Ти ако беше учил въобще, щеше да знаеш че при еднакво налягане на системата броя на буталата, площта на накладките или активната площ на диска (контактуващата с накладките) са почти без значение. Ако беше както ти го мислиш всички щяха да правят големи накладки и плътни дискове и с това да се изчерпи цялата тема със спирането ;) .


При еднакво налягане в системата на двубутална и четирибутална спирачка и съответно по малки и по големи накладки коя спирачка според теб ще спира по-добре като контактната площ на накладките с диска е ДВА пъти по голяма :smash: . ЩО НЕ ПОМИСЛИШ. :crazy:

Бахахаха, ти да не си четвъртокласник? Щото аз и в пети клас щях да зная, че грешиш :D
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот PtD » Нед Фев 10, 2013 1:25 pm

Толкоз повече, че е напълно възможно двубутална спирачка да спира по-добре от четири- или шестбутална, както и спирачка с по-малки по площ накладки да спира по-добре от такава с по-големи. :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Нед Фев 10, 2013 8:02 pm

PtD написа:Толкоз повече, че е напълно възможно двубутална спирачка да спира по-добре от четири- или шестбутална, както и спирачка с по-малки по площ накладки да спира по-добре от такава с по-големи. :magnify:


Оказа се че съм напълно прав :D , ето ви спецификацията на MAGURA за различните им видове спирачки и стиловете на каране станица 2 от:
http://www.magura.com/uploads/media/dow ... P_09_E.pdf
Една и съща спирачка в различните дисциплини използва различна големина на ДИСКА.
Даже и известният ни на всички GUSTAV - M се различава от другите модели само по контактната площ на накладките с диска ето ви pdf и за него:
http://old.magura.com/uploads/media/dow ... 6_E_02.pdf
Ако на някой му е направило впечатление на схемата на GUSTAV - M се оказва че това също е двубутална спирачка само, че буталата при него са разположени само на едната накладка. Спирачният апарат е от така нареченият плаващ тип и се използва в 99 % от автомобилите.
Оказа се също така че о-пръстена който предотвратява изтичането на маслото от лостчето за всички модели на МАГУРА е един и същ с размери ф.14x2
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=84594
Следователно маншета който нагнетява маслото не може да е по голям защото няма как да се монтира работният цилиндър в лостчето.
Има вариант тези дни да намеря лостчета от MARTA и JULIE HP и за ваше успокоение да измеря диаметъра на маншета и като се окаже еднакъв защото съм сигурен на 100 %
Диаметъра на металната част на накладката която ляга на работния цилиндър на спирачният апарат при MAGURA JULIE, JULIE HP и MARTA е ф. 28 мм., а диаметъра на буталото ф.26мм. следователно имаме един и същ работен цилиндър в лостчето и една и съща площ на буталата в спирачният апарат.
В заключение само мога да кажа че:
ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОЛЕМИНАТА НА ДИСКА И КОНТАКТНАТА ПЛОЩ НА НАКЛАДКИТЕ А НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО В СИСТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗА КОНСТАНТНА ВЕЛИЧИНА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА С КАКВА СИЛА НАТИСКАШ ЛОСТЧЕТО.
:beer: :^:
АКО НЯКОЙ ИМА GUSTAV - M И МУ СЕ ЗАНИМАВА ДА ИЗМЕРИ ДИАМЕТЪРА НА БУТАЛОТО НА СПИРАЧНИЯТ АПАРАТ И ДА ПРИКЛЮЧВАМЕ С ДЖАВКАНЕТО :D ЗА МЕН ТЕМАТА Е ПРИКЛЮЧЕНА
Последна промяна didosan на Нед Фев 10, 2013 8:35 pm, променена общо 7 пъти
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот did » Нед Фев 10, 2013 8:06 pm

didosan написа:ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОЛЕМИНАТА НА ДИСКА И КОНТАКТНАТА ПЛОЩ НА НАКЛАДКИТЕ А НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО В СИСТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗА КОНСТАНТНА ВЕЛИЧИНА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА С КАКВА СИЛА НАТИСКАШ ЛОСТЧЕТО.
:beer: :^:

Слаб 2. Седни.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Нед Фев 10, 2013 8:53 pm

did написа:
didosan написа:ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОЛЕМИНАТА НА ДИСКА И КОНТАКТНАТА ПЛОЩ НА НАКЛАДКИТЕ А НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО В СИСТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗА КОНСТАНТНА ВЕЛИЧИНА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА С КАКВА СИЛА НАТИСКАШ ЛОСТЧЕТО.
:beer: :^:

Слаб 2. Седни.

:rofl: БЛАГОДАРЯ УЧИТЕЛЮ :rofl:
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот APD » Нед Фев 10, 2013 10:08 pm

did написа:Слаб 2. Седни.


Май сме забравили що е това сили на триене и на какво са пропорционални. Какво като според теорията няма зависимост от контактната площ, да си забелязал някой производител на дискови за велосипед да е изкарал тестове с различни по площ накладки? М? Няма и да намериш, за сметка на това се бият в гърдите, че техните били най-мощните :lol2:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот hitar_potter » Нед Фев 10, 2013 11:30 pm

Братче, никой не ти спори, че има различни по размер накладки. Но по-голямата контактна площ не е, за да се увеличи спирачната сила.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот PtD » Нед Фев 10, 2013 11:40 pm

hitar_potter написа:Но по-голямата контактна площ не е, за да се увеличи спирачната сила.


:D :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот bio » Пон Фев 11, 2013 6:37 am

понеже и аз съм грешал, но се смятам за разумен човек - чета и си признавам грешката.
успех Ви желая ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот GF » Пон Фев 11, 2013 9:56 am

bio написа:понеже и аз съм грешал, но се смятам за разумен човек - чета и си признавам грешката.
успех Ви желая ...


... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
Ти ли, ти ли... :lol2:
GF
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Окт 15, 2010 9:37 am
Местоположение: Пловдив

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот bio » Пон Фев 11, 2013 11:54 am

GF написа:
... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
Ти ли, ти ли... :lol2:

offtopic: Аз, продължавам да карам така ... но това е една друга тема.
ontopic:
първо имаме една лостова система с отношение около 5:1. Приемаме, че натискаме лостчето с 5 kg -> в главния спирачен цилиндър имаме 25kg
второ имаме хидравилична система. Приемаме, че радиуса на главният спирачен цилиндър е 4mm и имаме две бутала по 12mm (. Налягането е равно на силата върху площа. P=25/[3.14*(0.004^2)]=497359.19716217292427776176053911 kg/m^2= 48.77 bar
от другата страна имаме същото това налягане 48.77 bar върху 2 бутала по 12mm. откъде следва че силата е F=497359.19*(2*(3.14*(0.012^2)))= 450kg.
това са моите хамалски сметки ... с много допуски (размери на лостове/булата/цилиндри).
направих ти ги за да видиш, че работното налягане на флуида няма никакво отношение към тези формули. определящи са първия лост и отношението между площа на цилиндъра и буталото/ата, което е точно 18. работното налягане има отношение към здравината на маркуча, уплътненията и т.н.
така, че хората правилно ти казаха:
броя на бутала няма никакво отношение - площа им е от значение и то по-скоро отношението и спрямо площа на цилиндъра.
относно спирането ... погледни тук в частта Pad area пише:
Код: Избери целия код
We have seen that brake torque is directly proportional to Piston Area, System Pressure, Friction Coefficient and Effective Radii and is not affected by pad area. Pad area and geometry are however important for several reasons:

1) Pad service life. Since pad material is consumed, an increase in pad area results in an increase in the time interval between pad replacements. OE designs often make slight sacrifices in pad life by including tapered ends for reduction of noise, vibration and pad taper. In some OE designs the pads on the two sides of the caliper are even shaped differently, with the inside pad being shorter in arc-length in the direction of rotation and wider radially than the outside pad for system design and integration reasons.

2) Heat dispersion and dissipation over a larger surface area and greater mass. Although in the case of a larger pad, the pad masks a larger portion of the rotor face, absorbing more radiant energy and shielding the area from cooling that may cancel any actual benefit.

3) Geometry: Since rubbing speed between the disc and the pad is greater at the periphery of the disc, the pad geometry will sometimes be designed to reduce the area toward the center of the disc. This is done in an effort to produce even temperature and pressure distribution across the face of the pad.

понеже четох и другата ти тема и знам болката ти ... погледни това:
magura forum написа:Question:
anyone using shimano xt hyd. shifters/brakelevers with julies?

Answer:
What's Louise got to do with this? I'll move the topic...

These components are not compatible so what you'd get when you connect the (high pressure) Shimano XT master to the (low pressure) Julie caliper is that you'll have a huge lever throw before the brakes actually engage, then a very poorly controllable bite point and a very likely failure of the caliper as it is not designed (and probably not able) to cope with the high pressure.

I haven't tried the combination.

Cheers,
Vinay

не ти остава нищо друго, освен да пробваш.
желая ти успех !!! и после пиши какво е станало :>
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот didosan » Пон Фев 11, 2013 6:22 pm

bio написа:
GF написа:
... леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)...
Ти ли, ти ли... :lol2:

offtopic: Аз, продължавам да карам така ... но това е една друга тема.
ontopic:
първо имаме една лостова система с отношение около 5:1. Приемаме, че натискаме лостчето с 5 kg -> в главния спирачен цилиндър имаме 25kg
второ имаме хидравилична система. Приемаме, че радиуса на главният спирачен цилиндър е 4mm и имаме две бутала по 12mm (. Налягането е равно на силата върху площа. P=25/[3.14*(0.004^2)]=497359.19716217292427776176053911 kg/m^2= 48.77 bar
от другата страна имаме същото това налягане 48.77 bar върху 2 бутала по 12mm. откъде следва че силата е F=497359.19*(2*(3.14*(0.012^2)))= 450kg.
това са моите хамалски сметки ... с много допуски (размери на лостове/булата/цилиндри).
направих ти ги за да видиш, че работното налягане на флуида няма никакво отношение към тези формули. определящи са първия лост и отношението между площа на цилиндъра и буталото/ата, което е точно 18. работното налягане има отношение към здравината на маркуча, уплътненията и т.н.
така, че хората правилно ти казаха:
броя на бутала няма никакво отношение - площа им е от значение и то по-скоро отношението и спрямо площа на цилиндъра.
относно спирането ... погледни тук в частта Pad area пише:
Код: Избери целия код
We have seen that brake torque is directly proportional to Piston Area, System Pressure, Friction Coefficient and Effective Radii and is not affected by pad area. Pad area and geometry are however important for several reasons:

1) Pad service life. Since pad material is consumed, an increase in pad area results in an increase in the time interval between pad replacements. OE designs often make slight sacrifices in pad life by including tapered ends for reduction of noise, vibration and pad taper. In some OE designs the pads on the two sides of the caliper are even shaped differently, with the inside pad being shorter in arc-length in the direction of rotation and wider radially than the outside pad for system design and integration reasons.

2) Heat dispersion and dissipation over a larger surface area and greater mass. Although in the case of a larger pad, the pad masks a larger portion of the rotor face, absorbing more radiant energy and shielding the area from cooling that may cancel any actual benefit.

3) Geometry: Since rubbing speed between the disc and the pad is greater at the periphery of the disc, the pad geometry will sometimes be designed to reduce the area toward the center of the disc. This is done in an effort to produce even temperature and pressure distribution across the face of the pad.

понеже четох и другата ти тема и знам болката ти ... погледни това:
magura forum написа:Question:
anyone using shimano xt hyd. shifters/brakelevers with julies?

Answer:
What's Louise got to do with this? I'll move the topic...

These components are not compatible so what you'd get when you connect the (high pressure) Shimano XT master to the (low pressure) Julie caliper is that you'll have a huge lever throw before the brakes actually engage, then a very poorly controllable bite point and a very likely failure of the caliper as it is not designed (and probably not able) to cope with the high pressure.

I haven't tried the combination.

Cheers,
Vinay

не ти остава нищо друго, освен да пробваш.
желая ти успех !!! и после пиши какво е станало :>


И АЗ ТОВА ТВЪРДЯ ЦИТАТ от bio :

броя на бутала няма никакво отношение - площа им е от значение и то по-скоро отношението и спрямо площа на цилиндъра. .

Но както съм писал по нагоре при еднквата площ на буталата в лостчето и апарата пак цитат че ми омръзна да пиша едно и също
Оказа се също така че о-пръстена който предотвратява изтичането на маслото от лостчето за всички модели на МАГУРА е един и същ с размери ф.14x2
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=84594
Следователно маншета който нагнетява маслото не може да е по голям защото няма как да се монтира работният цилиндър в лостчето.
Има вариант тези дни да намеря лостчета от MARTA и JULIE HP и за ваше успокоение да измеря диаметъра на маншета и като се окаже еднакъв защото съм сигурен на 100 %
Диаметъра на металната част на накладката която ляга на работния цилиндър на спирачният апарат при MAGURA JULIE, JULIE HP и MARTA е ф. 28 мм., а диаметъра на буталото ф.26мм.
следователно имаме един и същ работен цилиндър в лостчето и една и съща площ на буталата в спирачният апарат."

Колкото по голям диск толкова по добро охлаждане на диска и накладката и по добро спиране.

МИСЛЯ ЧЕ И ДВАМАТА СМЕ НА ЕДНО МНЕНИЕ :beer:

А за лостче Shimano монтирано на Magura имам двама приятели който карат така от години Gustav i Louise с шимански лостчета защото и те като мен са си закупили спирачки от форума с много добре прикрити ДЕФЕКТИ. :banghead:
НЯМАТ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ.
А и маслото за тази комбинация е LHM на CITROEN.
didosan
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 10:20 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот zandor » Вто Фев 12, 2013 6:05 pm

някой някъде беше казал че площите нямат никакво значение?!?!?
Площите имат огромно и основно значение.
Без да съм чеквал каквото и да е в гугъл, сила = налягане*площ.
Как действа спирачната система - на принципа печелим сила но губим преместване.
Накратко - горе където стискате премествате малко бутало с площ 1ца, премествате го кажи речи 1см.Създавате наляагне в системата. По този начин долу изтласквате булато с по голяма площ, но много по малко. Накладките са на половин милиметър от диска, на тях не им трябва преместване, трябва им сила.
Тук основния номер не е колко е силно налягането, а тези отношения на малко/голямо бутало.
Например нали има едно възглавници който са направени да повдигат джипове - с какво налягане мислите че работят - около 0,2, 0,3 атм надналягане.
zandor
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Юни 28, 2011 11:11 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот did » Вто Фев 12, 2013 6:27 pm

zandor написа:някой някъде беше казал че площите нямат никакво значение?!?!?
Площите имат огромно и основно значение.
Без да съм чеквал каквото и да е в гугъл, сила = налягане*площ.
Как действа спирачната система - на принципа печелим сила но губим преместване.
Накратко - горе където стискате премествате малко бутало с площ 1ца, премествате го кажи речи 1см.Създавате наляагне в системата. По този начин долу изтласквате булато с по голяма площ, но много по малко. Накладките са на половин милиметър от диска, на тях не им трябва преместване, трябва им сила.
Тук основния номер не е колко е силно налягането, а тези отношения на малко/голямо бутало.
Например нали има едно възглавници който са направени да повдигат джипове - с какво налягане мислите че работят - около 0,2, 0,3 атм надналягане.


Слаб 2. Седни.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот zandor » Вто Фев 12, 2013 6:58 pm

@did
:lol:
Хах, повече ме развесели...
не ми се започва спор, но това което съм написал е така.
ако искаш вярвай ако не искаш не.
ха, единственото което мога да добавя е че вече някой горе го е написал.
zandor
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Юни 28, 2011 11:11 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот PtD » Вто Фев 12, 2013 8:30 pm

zandor написа:@did
:lol:
Хах, повече ме развесели...
не ми се започва спор, но това което съм написал е така.
ако искаш вярвай ако не искаш не.
ха, единственото което мога да добавя е че вече някой горе го е написал.

Това, че някой горе го е написал, не значи, че е вярно.

А това че нямаш никакви познания по физика, значи, че и да започнеш спор, ще го загубиш. :smokin:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот zandor » Сря Фев 13, 2013 12:28 am

виж, позволи ми да обобщя за да стане ясно какви закони действат в случая, ама с няколко приказки две са нещата:
налъгане по площ
сила за сметка на преместване
От там нататък кой каквото прочел и показал че е прочел - хубаво, но това не означава че е разбрал!
zandor
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Юни 28, 2011 11:11 am

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот bdz43r » Сря Фев 13, 2013 9:58 am

zandor написа:налъгане по площ
сила за сметка на преместване
К'о е туй?
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот Crimson » Сря Фев 13, 2013 10:10 am

zandor написа:виж, позволи ми да обобщя за да стане ясно какви закони действат в случая, ама с няколко приказки две са нещата:
налъгане по площ
сила за сметка на преместване
От там нататък кой каквото прочел и показал че е прочел - хубаво, но това не означава че е разбрал!


Момкооо, срещу грешните ора влизаш в битка :popcorn:
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Работно налягане на хидравлични спирачки с минерално масло

Мнениеот did » Сря Фев 13, 2013 10:16 am

Crimson написа:Момкооо, срещу грешните ора влизаш в битка :popcorn:

Да бе, битка. :rofl:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта