Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Нед Фев 24, 2013 8:04 pm

Не е възможно. Изпращат се само до офис. Има ограничение и в размера - до 60 см. на височина или широчина. Нещо такова.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот skipper » Пон Фев 25, 2013 2:51 pm

С какво вилките с обърната арка са по-добри? Разбирам за двойната арка, но не ми е ясно какво е предимството на обърнатата...
Hardtail 4 life!
Аватар
skipper
 
Мнения: 164
Рейтинг: 1566
Регистриран на: Чет Апр 02, 2009 1:44 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот damadzhana » Пон Фев 25, 2013 8:21 pm

skipper написа:С какво вилките с обърната арка са по-добри? Разбирам за двойната арка, но не ми е ясно какво е предимството на обърнатата...

Ако имаш предвид тип manitou - според мен си е абсолютно същата, просто от фирмата са решели да има такъв дизайн
Аватар
damadzhana
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 6:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот skipper » Вто Фев 26, 2013 2:04 pm

Manitou, DT Swiss ... наистина може би единственото положително нещо което откривам е по-лесното почистване :beer:
Hardtail 4 life!
Аватар
skipper
 
Мнения: 164
Рейтинг: 1566
Регистриран на: Чет Апр 02, 2009 1:44 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот nick7120 » Вто Фев 26, 2013 2:15 pm

Здравейте колебая се между тези две вилки:
Първата е http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... te-26.html
Втората е http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... te-26.html
Разликата която виждам е че по-скъпата има дистанционна команда на кормилото за lockoutа a другата няма такава струва ли си да дам 20 лева повече само за тази команда. :dontknow:.Мерси предварително
Аватар
nick7120
 
Мнения: 187
Рейтинг: 1238
Регистриран на: Пет Окт 01, 2010 6:10 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Вто Фев 26, 2013 2:54 pm

skipper написа:С какво вилките с обърната арка са по-добри? Разбирам за двойната арка, но не ми е ясно какво е предимството на обърнатата...


Според "Manitou" в арката е вложен повече материал (водещ до по- голяма коравина {уж} на вилката), без да се загрозява външния вид. Долу- горе такива са ми спомените. :8D:
От практическа гледна точка влиза по- малко кал между арката и стеншъните.
От друга гледна точка... Обърната арка е някак секси... :thumb:

@nick7120
За някой такава екстра може да си заслужава, за други не.
Лично на мен, никога не ми е пречело, че нямам дистанционно командване на тази опция, понеже не я ползвам толкова често.
А когато ми се е налагало да я ползвам, не ми е било проблем да се пресегна и да завъртя каквото е нужно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот damadzhana » Вто Фев 26, 2013 8:01 pm

nick7120 написа:Здравейте колебая се между тези две вилки:
Първата е http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... te-26.html
Втората е http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... te-26.html
Разликата която виждам е че по-скъпата има дистанционна команда на кормилото за lockoutа a другата няма такава струва ли си да дам 20 лева повече само за тази команда. :dontknow:.Мерси предварително



Зависи колко често ползваш локаута. Също така командата добавя тегло. Така че е доста субективно - ако често ти се налага да заключваш вилката, не искаш да спираш всеки път и не ти пука за теглото (не е кой знае колко, ама хора сякви) - взимай с remote lock-a.
Аватар
damadzhana
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 6:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот WhiteBoy » Сря Фев 27, 2013 12:33 am

Според вас двукоронните или еднокоронните вилки товарят челото ? От 2 месеца спорим с msniki и той ми твърди, че еднокоронните вилки товарели повече челото.. Какво ви е мнението по въпроса ?
Аватар
WhiteBoy
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1147
Регистриран на: Нед Апр 17, 2011 5:29 pm
Местоположение: гр. Русе

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот damadzhana » Сря Фев 27, 2013 12:42 am

Че и двата вида товарят - това е ясно. Въпроса е кой вид повече, кой по-малко...
Според мен двукоронните товарят по малко по оста на челото (да набиват нагоре), а перпендикулярно на оста - и двата вида еднакво (но при еднокоронните се товари основата на стержена-там, където се свързва с короната). Надявам се си разбрал какво имам в предвид.
Това са мойте 5 стотинки по въпроса :P

ПП: А каква е твоята теза?
Аватар
damadzhana
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 6:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Сря Фев 27, 2013 12:49 am

WhiteBoy написа:Според вас двукоронните или еднокоронните вилки товарят челото ? От 2 месеца спорим с msniki и той ми твърди, че еднокоронните вилки товарели повече челото.. Какво ви е мнението по въпроса ?

Правят еднакво натоварване на челото при еднакво A2C. Разликата е как се товарят самите вилки. Двукоронните се товарят по-малко и си имат своите предимства и недостатъци.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот msniki » Сря Фев 27, 2013 12:53 am

damadzhana написа:Че и двата вида товарят - това е ясно. Въпроса е кой вид повече, кой по-малко...
Според мен двукоронните товарят по малко по оста на челото (да набиват нагоре), а перпендикулярно на оста - и двата вида еднакво (но при еднокоронните се товари основата на стержена-там, където се свързва с короната). Надявам се си разбрал какво имам в предвид.
Това са мойте 5 стотинки по въпроса :P

ПП: А каква е твоята теза?

Аз съм на твоето мнение, ама не ме слушат въпреки че обяснявам с прости думи.
Мерси за отговора !
:agree:
Аватар
msniki
 
Мнения: 2355
Рейтинг: 1407
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Сря Фев 27, 2013 12:56 am

msniki написа:
damadzhana написа:Че и двата вида товарят - това е ясно. Въпроса е кой вид повече, кой по-малко...
Според мен двукоронните товарят по малко по оста на челото (да набиват нагоре), а перпендикулярно на оста - и двата вида еднакво (но при еднокоронните се товари основата на стержена-там, където се свързва с короната). Надявам се си разбрал какво имам в предвид.
Това са мойте 5 стотинки по въпроса :P

ПП: А каква е твоята теза?

Аз съм на твоето мнение, ама не ме слушат въпреки че обяснявам с прости думи.
Мерси за отговора !
:agree:

Ходи учи физика. Може да почнеш отначало - законите на Нютон и лостовете.
Последна промяна did на Сря Фев 27, 2013 1:03 am, променена общо 1 път
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот marsa » Сря Фев 27, 2013 1:03 am

Е, хайде сега, ако приемем че има (в рамките на теоретичното) известна еластичност между стеншъните и короната, и короната и стержена при еднокоронните вилки, тази част ще поема като амортисьор още известна част от силата приложена на вилката. Двукоронната в това отношение ще е по-корава и ще предаде повече от силата към към стержена и след това челната тръба. Така че отговорът се пак е а.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Сря Фев 27, 2013 1:05 am

Не се излагай бе, приятелю. Как една такава еластична деформация се предава на рамка... а има ли я въобще (всъщност - не).
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот damadzhana » Сря Фев 27, 2013 1:14 am

Като се позамислих, тука ''двукоронните товарят по малко по оста на челото (да набиват нагоре)'' греша - не би трябвало да има разлика.
Посока на силата (тук може да бъркам с термина...) при еднокоронни: корона->стержен->лапа (и респективно кормило)
При двукоронни: долна корона->стержен и стеншъни->горна корона и лапа (и респективно кормило)
И в двата случая челото си остава константа (при една и съща сили приложена на вилката отдолу-нагоре)
При което следва, че има промяна както did каза, при самите вилки (при двукоронните страничното натоварване при свръзката ''долна корона-стержен'' почти отсъства)
Аватар
damadzhana
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 6:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Сря Фев 27, 2013 1:18 am

damadzhana написа:Като се позамислих, тука ''двукоронните товарят по малко по оста на челото (да набиват нагоре)'' греша - не би трябвало да има разлика.
Посока на силата (тук може да бъркам с термина...) при еднокоронни: корона->стержен->лапа (и респективно кормило)
При двукоронни: долна корона->стержен и стеншъни->горна корона и лапа (и респективно кормило)
И в двата случая челото си остава константа (при една и съща сили приложена на вилката отдолу-нагоре)
При което следва, че има промяна както did каза, при самите вилки (при двукоронните страничното натоварване при свръзката ''долна корона-стержен'' почти отсъства)

БРАВО!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот XCR_120 » Сря Фев 27, 2013 11:34 am

искам да питам
имам една рамка и едно цяло колело
колко струва горе долу да сложат части от едно колело на друга рамка
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!
XCR_120
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пет Юли 27, 2012 1:11 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот damadzhana » Сря Фев 27, 2013 1:04 pm

1. Трябва да видиш частите от едната рамка, дали ще паснат на другата (дали челата и средните са еднакъв размер...)
2. ако си достатъчно сръчен и имаш някакви познания в областта можеш сам са ги прехвърлиш (или твой приятел който разбира)
3. На сервиз (мисля че точно това питаш) - http://www.industrial-bg.com/bg/product ... egory_id=4
в случая - 30 лв, но в други сервизи може и да е по-евтино.
Аватар
damadzhana
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1296
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 6:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот marsa » Сря Фев 27, 2013 1:21 pm

did написа:Не се излагай бе, приятелю. Как една такава еластична деформация се предава на рамка... а има ли я въобще (всъщност - не).
И все пак не е ли вярно, че еднокоронната вилка (пак казвам - в рамките на теоретичното) е по-поддатлива на деформация, а двукоронната по-корава (заради стеншъните, които се явяват като подсилка в случая) в това направление:
Изображение?

С други думи - практически пример: ако пъхна в челото на рамка две тръби от различно еластични материали (примерно едната е от някакъв метал, а другата от PVC) и помлатя с чука в посоката, дето съм показал, в двата случая ли ще приложа еднаква сила на челото?

^ Едит нали за челото говорим де ^
Последна промяна marsa на Сря Фев 27, 2013 2:19 pm, променена общо 1 път
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Сря Фев 27, 2013 2:12 pm

@marsa
Никой не говори за натоварване и деформации на вилката, а за натоварването върху рамката. Другото е ясно.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот nick7120 » Сря Фев 27, 2013 2:16 pm

Здравейте искам да попитам на какво налягане трябва да си напомпя вилката аз тежа 72 кг.Вилката ми е Epicon x2 lo r lite sf12 :beer: Благодаря предварително!
Аватар
nick7120
 
Мнения: 187
Рейтинг: 1238
Регистриран на: Пет Окт 01, 2010 6:10 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Bace_kz » Сря Фев 27, 2013 5:33 pm

На ботушите на вилката трябва да пише, приятелю.
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот marsa » Сря Фев 27, 2013 7:12 pm

nick7120 написа:Здравейте искам да попитам на какво налягане трябва да си напомпя вилката аз тежа 72 кг.Вилката ми е Epicon x2 lo r lite sf12 :beer: Благодаря предварително!
Съмнявам се на ботушите на вилката да пише, най-много да пише максималното налягане, което за тази вилка е 180 psi (12.4 bar).

Според инструкциите (налични на сайта на Suntour):
http://www.srsuntour-cycling.com/custom ... SERIES.pdf

Избирайки правилното налягане трябва да се ръководиш само от SAG-а, който варира в малки граници според хода на вилката ти (около 15-20% от хода). Дръпни си инструкцията и прегледай 14 страница. В по-стар менюъл за подобни сънтури препочъчват за тегло 73кг около 104 psi (7.1 bar), така че това може да ти е добра отправна точка.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот radiano » Сря Фев 27, 2013 7:50 pm

Искам да попитам според Вас кое би било по-добре да взема предвид парите ,а и качествата които предлагат двете вилки ? Гледам ,че модела от 2012г е с главина и се чудя дали ще има проблем за шината на колелото .
http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... cr-26.html

и

http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... -r-26.html
Поздрави!
Последна промяна radiano на Сря Фев 27, 2013 8:41 pm, променена общо 1 път
radiano
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 2:11 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот kaliakrata » Сря Фев 27, 2013 8:16 pm

Каква е разликата между Giro Remedy и 661 Comp 2 освен теглото ?
kaliakrata
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Сря Юни 13, 2012 4:45 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот cokich » Чет Фев 28, 2013 8:06 pm

Частите от drag zx4 TE ще станат ли на blockhead?
cokich
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 7:34 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот kriso2010 » Чет Фев 28, 2013 8:49 pm

Как мога да оправя скърцането от металните накладки в диска, без да съм натиснал спирачката ?
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот venko » Чет Фев 28, 2013 9:23 pm

Търсачка, google, бай петко от съседния вход, продавачката в Т-маркет.....
В най - общия случай, първо си настрой калипера, така че да не опира неподвижната накладка, но да е максимално близо до диска. След това си настройваш подвижната накладка.
Може да пробваш и да почетеш преди да питаш, въпроса е дискутиран мнооого.
Освен това се опитай да конкретизираш за каква спирачка става въпрос, ако не представлява особена трудност за теб де.
"Човек, който не пие, е обладан от нечисти сили, служи на дявола и извънземните, става гей или умира от гъбички и херпес" Фьодор Михайлович Достоевски
Аватар
venko
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1566
Регистриран на: Вто Май 12, 2009 8:10 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот iFkata » Пет Мар 01, 2013 6:28 pm

Някой да има опит, да е карал, да има познания относно тези две рамки или велосипеди : http://www.pinkbike.com/buysell/1201752/ и http://www.pinkbike.com/buysell/1226113/ ? Че доста ми грабнаха окото и са на добра цена и може би ще се ориентирам за едно от двете. :agree:
Аватар
iFkata
 
Мнения: 608
Рейтинг: 1229
Регистриран на: Нед Дек 16, 2012 1:33 pm
Местоположение: Добрич

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Ozzie » Пет Мар 01, 2013 6:43 pm

Надявам се си запознат, че на тези велосипеди ще трябва да им се плаща мито и ДДС, освен това и транспорта няма да е никак евтин, понеже са обемни пратки.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 155 госта