PtD написа:И аз се подразних от това, че почти навсякъде са дадени точни цифри, само за предимствата на 27.5" пред 26" са дадени х-, х, х+... И си сметнах колко пък по-плитко ще пропада 27.5" спрямо 26" при дупка, дълга около 35 см. И какво, разликата се оказа 3 (!) мм. А като се сметне в какви разходи се вкарва човек за тия 3 мм, някак си започва да се избистря поредния маркетингов ход на производителите - разделяй и владей.
А можеш ли да сметнеш щом си толкова добър със сметките, като тръгнеш по някое офроуд трасе, средно в колко дупки и неравности попадаш? Средно пак сметни какво ти е забавянето за всяко едно такова препятствие и колко време губиш при всяко едно от тях. Накрая да не вземе да се получи, че си изминал горе долу 1/3 от цялото разстояние в движение нагоре надолу вместо напред поради по-дълбокото ти газене на 26" спрямо 27.5 или 29.
А сега и помисли от гледна точка и на състезател дали тази загуба на време не би ти струвала челно място в класирането в някое състезание.
Само да уточня че нямам никакво желание да се заяждам с теб, просто се опитвам да изтъкна предимствата на тези велосипеди и че не мисля, че всичките тези нововъведения са просто маркетингови простотии.