Родно срещу чуждо производство

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Родно срещу чуждо производство

Мнениеот rarekin » Вто Мар 12, 2013 6:58 pm

Admin: По-долу са цитирани част от мненията, които в една друга тема се явяваха офтопик и при преместването се изгубиха - тези са възстановени, благодарение на edinmilion, за което му благодаря. За съжаление има и няколко безвъзвратно изгубени, които също бяха съществени, но случват се такива грешки.

damadzhana написа:Тука ги проектират само (не съм 100% сигурен...), а ги правят в далечния изток (Китай, Тайван). Това за алуминиевите рамки. Евтините железни се произвеждат тук. За cr-mo рамките (ram 4130 i drag junk) -

Admin написа:И евтините стоманени не се правят тук (в повечето случаи), пък и Ram нямат такива. 4130 се прави в далечния изток, както и всичките им други рамки.

Plamen_EM написа:Не само всичките им други рамки, а и всички други рамки.
FastBiker написа:Хубаво е, че са разширили гамата от компоненти. Но като цяло това е добре само за състезателите им - съмнява ме някой, който може да отдели 10 бона (колкото вероятно ще струва DHX2 със Fox 40 Kashima), да си купи българска рамка. Нямам нищо против Ram, дори вмомента аз карам тяхна рамка, просто трябва да си голям патриот (и богат) че да дадеш 10 хилки за тяхно колело. Но като цяло е хубаво, че вървят с модата - вече имат няколко 29er-а, сега ще чакаме за 2014 Ram AM 650b

В наши дни патриот е някаква срамна дума ли? Или има глупав, по-глупав и патриот? Знаеш ли, че в RAM работят 40-ина човека? Колко толкова голям патриот трябва да си за да осигуриш работа на тези 40 българи вместо на 40 германци, примерно? При положение, че всички части по велосипедите идват от едни и същи места ... Много голям патриот трябва да си ...

Antares написа:Ами например, защото хилядата американо-китайо-тайванци, които работят в Трек са произвели продукт, който ми харесва повече и рамка, която е замислена по-добре. Уважавам патриотизма, патриотите, но РАМ едва ли ги вълнува моето финансово състояние и за това не страдам, че карам вносно колело. Нарича се пазарна икономика. По същата логика от патриотизъм да пия Black Ram, вместо Черно Джони....
Според мен патриотизма не се състои в това да купуваш средно качество български продукти, вместо високо качество чуждестранни.

Plamen_EM написа:Изненадан съм от горното ... някак по-друга представа си бях създал за автора. И в този ред на мисли, онова дето при аналогични велосипеди, на RAM цените са по-ниски, не те кара да мислиш, че те все пак се позамислят за нас? Изключвам бруталните намаления, които RAM не могат, да си позволят, да направят поради гореописаното от теб мислене. Не разбирам от велосипеди с двойно окачване, да възможно е българските производители да не са предлагали точно отговаряща на изискванията рамка, но сравнението с алкохолите ми се вижда нелепо, макар че не пия.

vpravov написа:Пламен. РАМ си се развиват чудесно през годините и много ме радват(както и другите ни производители)! Пожелавам им все така!
Всяка година, едни и същи неща се говорят до зацикляне в тези теми и направо се чудя как не се спряхте. Вместо да се обсъждат промени в геометрия, тегла, окомплектовки и дали съответстват на цената - "РАМ не стъпвали на малкия пръст на TREK!" Е и ТЕРЕМ не е Lockheed Martin и няма и да бъде! Ама и цената на нова рамка TREK няма да бъде на цената на РАМ, Драг и тн. Примирете се!
Аз обаче съм много впечатлен от новата рамка АМ2-2013. Още варианта от 2012, ми харесваше донякъде и баш нещата, които не харесвах са коригирани. Chainstay-a е по-къс със 6мм. - от 433мм. на 427мм. Евала - това ме кефи много!Top Tube при размер L с 10мм. повече - браво.За моя ръст е направо муцка. 142х12 ос. - не че на мен ми трябва, ама не бих го отказал. Direct Mount захващането на дерайльора и наличието на уши за водач, въпреки че не са нови за рамката, също много ме радват! Ако случайно тази година ми изпадне екстра кеш - като нищо ще я взема тая рамка. Обаче е крайно време да започнат от РАМ да си казват теглата на рамките. Ако теглото е твърде голямо, ме губите като клиент!

dob111 написа:Аз пък взех, че се влюбих.
Новата ми любов се казва RAM XC.ONE 29. За съжаление, любовта човешка си иска цената... Засега само ще се гледаме с нея.
Кефи ме, че се предлага в 5 размера, така че и ниски хора да могат да карат 29ка!
vpravov, аз от меки рамки не разбирам и нямам интерес към тях, но това, което за мен е показателно в думите ти е, че на новата АМ2 чейнстеят от 433 е станал на 427.
Определено късият чейнстей е голяма работа!

Antares написа:Ооо, не ме разбирайте погрешно! Мен също изключително ме радва развитието на РАМ! Безкрайно съм доволен от ht2-ката, която имах, като знам какво е понесла и я продадох здрава и безупречна.
Друго имах предвид. Аз лично предпочитам да взема втора ръка рамка на сериозен производител, който от години е на пазара и не открива тепърва топлата вода за геометрии, технологии и прочее. Когато бях изправен пред избора за рамка, за едни и същи пари можех да взема АМ (с някакъв измислен шок), който по това време беше с безумно виско средно и отвратителен при педалиране, да не говорим за сученето на задницата, или почти нов Трек с шок Fox втора употреба. С ABP, прекрасно конструирана за педалиране геометрия и невероятна возия. Винаги бих предпочел подобен на втория вариант. Не следя с особен интерес по-новите модели, не мога да кажа адекватна оценка, но ако съм изправен пред избор на ново колело - вероятно също бих посегнал на втора ръка вносно. И то не от нихилизъм, анти-патриотизъм или каквото и да е било там. Просто това, което съм видял от Trek и Giant определено повече ми харесва от това, което виждам от родните производители. Нищо лично.
Като цяло се намесих в темата заради намесването на патриотизма в пазарната икономика. Иначе сред родните производители симпатиите ми са изцяло на страна на RAM. И като продукти и най-вече - като отношение към клиентите си.

Plamen_EM написа:Ааа .... Чакай малко. Аз те разбирам, обаче тук четат и подрастващи и те едва ли са те разбрали много добре. А поне на мен ми е важно те да са с правилно отношение към патриотизма в условията на пазарна икономика. Та значи ти им казваш, на подрастващите, че ако пазарната икономика ти предлага две шишета с уиски, българското запечатано, а от вносното са пили и плюли в него, ти ще вземеш вносното. Как изобщо ти хрумна в тема RAM 2013 да намесиш велосипеди втора или трета ръка?

halcor написа:То от патриотизма тръгна цялата работа ако проследиш темата. Освен това, съвсем логично е да се интересуваш от алтернативите.
Преди няколко месеца бях твърдо решен да си купя Рам 29". Стана така, че се поразходих до Щатите и открих възможност да си купя много по-добро колело от най-добре окомплектованата 29ка, която предлагат, на много по-ниска цена, използвано колело, но отлично запазено. Е тъпак или антипатриот съм, че се възползвах?

Plamen_EM написа:И двете си, щом намери за уместно да ни информираш за уникалната си далавера точно в темата за RAM 2013.
Вижте, тук става дума за велосипеди. Не за уиски, не за автомобили, а за велосипеди. Производител на велосипеди няма. Не само у нас, а и по света. Има фирми, които събират велосипеди. Частите за тях се произвеждат на 20-ина места. Всички събирачи пазаруват или от тези места, или същите неща, но от търговец. От RAM правят същото. Но, правят го българи. Имате представа какво значи да се събере велосипед, разбирате, че българите не го събират по-лошо от германците, примерно. И какво става? Рамки произведени в едни и същи заводи, части от едни и същи производители, а цени по-ниски. Българският събирач се съобразява с условията.
И не е само това. Ето колегата отгоре си купил велосипед с по-хубави части от най-хубавия RAM. Дали това е вярно, при положение, че от RAM ти предлагат SRAM XX или XX1 и колела Mavic SLR? Моделите, които RAM предлагат в каталозите си са примерни. Да се ориентираш колко би струвал велосипед със съответни части. А с какви части ти ще си го поръчаш зависи изцяло от теб. Да, не се предлагат частите на всички производители. Но как това да се случи при положение, че се предпочита старото вносно пред новото българско.
В една друга тема, колега се колебае между два вносни велосипеда. Друг колега го съветва да ги пробва и да избере. Да ги пробва, ама не може! Докато RAM може.
И т.н. и т.н.
Далеч съм от мисълта да се купува всичко българско, но тук говорим за велосипеди. Какво би се случило с RAM ако всички си купуваме втора ръка чужди велосипеди? Още 40 българи без работа. Ами нали и тези точно българи купуват продукта, който вие произвеждате. А какво би станало ако всички купуваме RAM? Още 40 работни места за българи. Още по-голям избор от части на склад. Още повече модели рамки. Още повече мероприятия. Сезонни намаления по 40 и повече процента. Защото съм виждал подобни сравнения по други теми. Чужд велосипед на разпродажба един размер само, намален на 50% да се сравнява с цената на български със същите части.
Та така. Животът не е моментната далавера. Животът продължава и след нея. Поне аз си мисля така.
*Изключение правят рамките на Nicolai и няколкото фирми произвеждащи рамки по поръчка, предимно титанови.

rarekin написа:
Plamen_EM написа:Всички събирачи пазаруват или от тези места, или същите неща, но от търговец.

И ся какво излиза? Всички рамки са еднакви, така ли? Само лепенките са различни.
Ми, щом е така, да взема рамка на RAM и да ѝ лепна лепенки на Knolly. 100% окачването ще работи по същия начин.
И, само примерно, колко би ми струвало новото Enduro built kit 1?

halfdone написа:
halcor написа:Преди няколко месеца бях твърдо решен да си купя Рам 29". Стана така, че се поразходих до Щатите и открих възможност да си купя много по-добро колело от най-добре окомплектованата 29ка, която предлагат, на много по-ниска цена, използвано колело, но отлично запазено. Е тъпак или антипатриот съм, че се възползвах?

Еми нормално, след като колелото излезе от магазина цената му директно му пада с поне едни 20%, даже и да си го бутал до вас. Да не говорим за някакви 2-3+ годишни рамки и цели колела.
Не е нормално да сравнявате цените на ново срещу употребявано и как ви се е вързало по евтино.
Карал съм АМ 1 и мога да кажа, че за чисто нова рамка от 650лв е повече от прекрасна. Поне аз не бих си купил нещо втора употреба на чужд производител от 2006г за същите пари.
За АМ 2-ката мога да кажа само хубави неща, разликата в изработката и работата на рамката е огромна и не мисля, че отстъпва на модели от реномирани производители.
Ако се развиват българските производители ще се развива и качеството на тяхното "производство", току виж след време си кажем :- Мани ги тия, вземи си нашето, по добро е


Plamen_EM написа:
rarekin написа:Ето линк към въпросния велосипед:

http://store.trueriders.bg/ram-nduro-1-sale.html

Впрочем, цената на същия велосипед е сходна с цената на Giant Reign 1 с подобна окомплектовка.

Giant Reign 1 2013.

На базата на горното, това:

Plamen_EM написа:И в този ред на мисли, онова дето при аналогични велосипеди, на RAM цените са по-ниски, не те кара да мислиш, че те все пак се позамислят за нас?


е несериозно


Това ли според теб е подобна окомплектовка? В смисъл, има две колела, педали, седалка ...
Защото според мен тази окомплектовка е доста по-подобна, а разликата в цената е 30%:
http://store.trueriders.bg/ram-nduro-2-2012.html


Ти сериозно ли мислиш, че вилката на RAM Enduro built kit 2 се доближава до тази на Giant-а? :eek3:

Предполагам, че това, че Giant-а има регулируемо колче минaва в графа "има две колела, педали, седалка ".

Тези две неща го правят конкурент на built kit 1.

Ще приема, че просто не си дочел и подробности като:

1)Sonstiges: Lebenslange Garantie auf den Rahmen
2)Gewicht: 13 kg

100% e кокурент на built kit 2, който тежи, ъмммм, не става ясно колко. За сметка на това се знае, че АМ built kit 1 2012, който има ход по-близък до Giant-а, тежи 13.5 кг. С по-високия клас курбели, по-леки гуми и без регулируемо колче.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Plamen_EM » Вто Мар 12, 2013 7:54 pm

Аз видях, че едното е с X9 монтаж, а другото със SLX. И понеже става дума за реномирани производители, които по презумция предлагат балансирани велосипеди ...

П.П. Тегла хич и не зачеквай.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот rarekin » Вто Мар 12, 2013 8:09 pm

Plamen_EM написа:Аз видях, че едното е с X9 монтаж, а другото със SLX. И понеже става дума за реномирани производители, които по презумция предлагат балансирани велосипеди ...


:disagree:

Ако все пак искаш един reality check, пусни една анкета с въпроса кой какво би предпочел.

П.П. Що? :popcorn:
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Antares » Вто Мар 12, 2013 9:38 pm

Любчо, някой ден ще поговоря с теб на живо на тая тема. С риск да ми се обидиш, струва ми се, че почваш да пишеш продуктово ориентирани постове. Разбирам, че благоденствието ти зависи до голяма степен от тези фирми и рекламите им, ама... струва ми се, че малко се оливаш в адвокантурата.

Радвам се, че наблюдавам растеж в българските фирми, ама примера, който даде rarekin е доста показателен. Капчица няма да се замисля кой от двата велосипеда да си взема. Ама хич! Ако щете ме убийте с камъни, обявете ме за национален предател, изкажете ме на Волен, ама личния ми интерес и предпочитания са по-важни от това да взема конкретен роден продукт, само защото е сглобен в България. Съжалявам, но шуфизнизма освен, че не ми е силна черта - лекичко го презирам като цяло...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот halfdone » Вто Мар 12, 2013 9:54 pm

Каква беше темата, каква стана и накъде отива? :)


Да, този Gaint изглежда интересен и отговаря на цената на АМTWO.1. http://www.ram-bikes.com/eng/view_bikes.php?bikes_id=3
Първото, което ми идва на ум е съмнението, че тук ще се продава на тази цена.
Второто е, че при покупка от чужбина гаранция нямаш и съм сигурен, че на доста хора им е излизало солено. (Фактор от много голямо значение за мен)
Третото е, че компонентите са изцяло в полза на Рама, да не кажа ценово с доста прилична разлика.
Четвърто е, че се чудя защо казвате за едно нещо, че е пълен боклук и не може да става дума за сравнение, след като даже нямате никаква информация за въпросната рамка? Или просто защото това си е от нашата типична черта да хейтиме здраво.

Нещото, което ми харесва повече в Gianta е, че са сложили хидравлично колче за седалката и със сигурност качеството на боята. Всичко друго ми е в полза на Рама.
Това е от моята гледна точка. Всеки си има различни изисквания и определящи фактори :agree:

:popcorn:
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Admin » Вто Мар 12, 2013 10:27 pm

Пешо, кой знае кога ще се видим на живо... ;)
Ще те успокоя - не пиша продуктово ориентирани постове. Казал съм си мнението, както го правите и вие. Причините то да е по-различно, може да са много, включително и това, че имам достъп до гледната точка и на производителите, а също и на най-различни групи потребители, като към една от тях причислявам и себе си. Сигурен съм, че моите потребителски навици например са по-различни от твоите и това в общи линии важи за всеки един. Лично мнение съм изказал, нищо повече, и на никого не го налагам,нито съм си позволил генерални обобщения.
И на никого не съм казал какво да си купува - просто ме дразни едно явление, което наблюдавам от няколко години и което в общи линии се изразява в идеята "българските велосипеди за нищо не стават, само чуждите са добри". Това е общото внушение и то не идва от хора като теб и rarekin, а от едно доста по-различно множество хора, и обикновено се дължи на това, че някой се е качил от стария си БГ велосипед на чуждестранен, който просто е от по-висок клас и като нов е струвал доста повече и хоп, изведнъж българските не ставали. Ама това, че сегашните модели нямат нищо общо с тези от преди 3-4 години, ама това, че дори само между БГ производителите и моделите има най-различни цени, качество и т.н., няма значение... Пак казвам, не говоря за теб, говоря за общото усещане, каквото няма как да не добия, бидейки от години в МТБ средата. Това е, което ме е подразнило, срещу него съм си казал мнението.
Иначе спорът от самото начало е излишен за такова нещо като кой, откъде и какво да си купува. Аз затова и се въздържах първия път, трябваше и втория да го направя, защото вече нямам нито време, нито енергия за безсмислени спорове.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот joropc » Вто Мар 12, 2013 10:35 pm

:offtopic:
halfdone написа:Второто е, че при покупка от чужбина гаранция нямаш и съм сигурен, че на доста хора им е излизало солено..

Това не е вярно.Лично на мен са ми сменяни команда и касета от доста висок клас, и това миналата година.Става въпрос за велосипед купен от Германия, който е гаранционен.Докато причината за счупването на касетата не беше много ясно, то командата я прецаках след удар при падане.Тези аварии станаха по различно време.И за двете никой не ме пита - как, защо и т.н.Просто хората ми изпратиха нови светкавично.Нещо ме кара да си мисля, че тук в България, гаранционното обслужване е на стотици години от това навън.Най-малкото съм сигурен, че преди да ми се смени дадена част, ще се води разследване, което ще продължи доста дълго.
Не мисля, че като темата е за RAM 2013, трябва да се сипят само суперлативи за фирмата.В крайна сметка форумите са именно за това.Да се обсъждат модели, цени, предимства и недостатъци.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Plamen_EM » Вто Мар 12, 2013 11:13 pm

И най-вече да се сравняват цените на новите велосипеди RAM с тези втора ръка от някъде си? Аз пък счупих колче на седалката, карбоново, бях на 20 минути от RAM и веднага ми го смениха без пари. При теб по-бързо ли стана? (колчето на три години извън гаранция)

Antares, мислех, че си се отказал от темата. Четящите тук те харесваме, а ти все лошо.
Antares написа:Не мога да спестя суперлативите си за Дойчин от Trueriders. Отидох, с тотално погрешна идея за естеството на проблема ми. Вместо да ми вземат парите и да продължа да се мъча - получих доста добра консултация и мога да кажа, че проблема ми е решен :8D:

Казваш доволен си от Дойчин. Ама защо не отиде в Trek? Ами отиде при този "аматьор" Дойчин, дето до онзи ден е взимал съвсем пряко участие в "нескопосаното" проектиране на рамките?

Онзи другия, анкета да съм направел. За да си изясня дали SRAM X-9 е по-добър от Shimano SLX. Колега, дали да не хвърля боб? Там изобщо не ставаше дума за това кой е по-хубав, а кой е по-скъп.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот outfaced » Вто Мар 12, 2013 11:16 pm

Какво значение има български ли е производителя или патагонски ... РАМ изплуваха от аматьорските си години, но просто са си малка фирма, като още куп такива по белия свят. Никой от малките не може да се мери ценово с Trek, Giant, Canyon или подобни. Отделно че винаги някъде по света има някаква промоция на някакво подобно колело, което логично е по-евтино.
Ако само цената е фактор, то на света ще останат 5-6 производителя. Ама явно не е ... дори и у нас. Да са живи и здрави момчетата и да работят все в тоя дух.
Учудващо е за размерите на държавата ни и пазара на такива колела, че имаме 2 марки, които няма от какво да се срамуват да се покажат редом с други от "белите" държави.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот hitar_potter » Сря Мар 13, 2013 12:35 am

outfaced, +100! Ако и в други сектори имахме такива производители, можехме да живеем в поне малко по-хубави условия..
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот rarekin » Сря Мар 13, 2013 12:38 am

Plamen_EM написа:
Онзи другия, анкета да съм направел. За да си изясня дали SRAM X-9 е по-добър от Shimano SLX. Колега, дали да не хвърля боб? Там изобщо не ставаше дума за това кой е по-хубав, а кой е по-скъп.


Мислех да не пиша повече, но явно ще се наложи.

Колега, когато написа това

които по презумция предлагат балансирани велосипеди ...


нали беше наясно, че балансът е съвкупост от всички компоненти на един велосипед, а не само от марката на драйвтрейна?

Това включва вилка, рамка, драйвтрейн, wheelset и всичко, което помага този велосипед да си изпълнява предназначението (включително телескопично колче, което доста хора смятат за също толкова нужно, колкото и добра вилка). Удебелените компоненти са неща, които в RAM-а липсват или отстъпват (в случая с рамката, вероятно значително) като качество на работа.

И, не, не става дума за това кой е по-скъп! Клиентът ли трябва да носи финансовата тежест от това, че някой "производител" е решил да сглабя велосипедите си с компоненти, които работят толкова добре колкото и други, но струват (примерно) два пъти повече? Що за наглост е да очакваш клиентите ти да ти "влизат в положението" по такъв въпрос?

Ами, щом искате да спонсорирате това, прав ви път. Само не се опитвайте да налагате такъв мироглед на останалите.

Още нещо. Еквивалента на SLX в моделната гама на SRAM е X-7. В ценово изражение, разликата между X-9 и X-7 в конкретната сглобка е около 110 евро. няма да коментирам това, кое как работи, но съм сигурен (защото съм карал с такива) че 9 от 10 човека не биха познали с коя серия карат, ако не го видят.

А, между другото, курел SLX превъзхожда X7 и е на практика равен (или по-добър?) от X-9 като работа.

outfaced написа:Какво значение има български ли е производителя или патагонски ... РАМ изплуваха от аматьорските си години, но просто са си малка фирма, като още куп такива по белия свят. Никой от малките не може да се мери ценово с Trek, Giant, Canyon или подобни. Отделно че винаги някъде по света има някаква промоция на някакво подобно колело, което логично е по-евтино.
Ако само цената е фактор, то на света ще останат 5-6 производителя. Ама явно не е ... дори и у нас. Да са живи и здрави момчетата и да работят все в тоя дух.
Учудващо е за размерите на държавата ни и пазара на такива колела, че имаме 2 марки, които няма от какво да се срамуват да се покажат редом с други от "белите" държави.


Владо, ся остава да кажеш и какъв велосипед караш.
:lol:
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

За колегите от Гвинея-Басау и Германия

Мнениеот Plamen_EM » Сря Мар 13, 2013 2:03 am

А бе ... то и аз мислех, че като напиша само едно мнение в темата и всички ще ме разберат, но очевидно ти е приятно да се надхитряме. :) :beer:

И какво удебели? Три неща. Това значи, че останалите 33 при RAM-a превъзхождат. Как реши, че рамката и вилката превъзхождат, пак анкета ли? Телескопичното колче, имам усещането, че не си съвсем наясно с предназначението му. Та казваш за доста хора е нужно, колкото хубавата вилка? Верно ли има хора, които срещу това да им се смъква седалката с копче биха направили компромис с вилката?!?

Как така не става дума за цени, при положение, че сравняваме цена/качество срещу цена/качество?

Еквивалента бил Х-7, ами нали това ти казвам: Сравнявай го с велосипеда, който е с 30% по-евтин!

Предполагам, това курел е нещо като курбел. Превъзхожда, по-добър ... пак анкети сигурно или боб? Защото виж твоите домакини как ги виждат нещата в цифри:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=32869;page=3;menu=1000,2,88;mid=0;pgc=0;orderby=3
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=28564;page=3;menu=1000,2,88;mid=0;pgc=0;orderby=3
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=28519;page=2;menu=1000,2,88;mid=0;pgc=0;orderby=3
Наясно сме, че във всички компоненти от групата разликата в парите е в същата пропорция, нали?
Сега ако оплюеш и германците ... значи не е в патриотизма проблема.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Antares » Сря Мар 13, 2013 9:34 am

@Марто - извинявай - ще се постарая да е последното ми включване в темата.

@Любчо - пак ти казвам, извинявай, ако съм те засегнал (въпреки, че като ти знам хроничната усмивка, едва ли съм успял :D), просто така ми прозвуча поста ти. Едва ли някой от хората, изказващи критика към родните производители (аз дори не бих казал, че ги критикувам) се опитва да каже, че родните не стават за нищо. Владо го формулира доста добре. Личната ми позиция е, че когато влагам по-сериозна сума пари, предпочитам да е за нещо доказано. Пак казвам, по онова време АМ-а беше с ужасна геометрия, радвам се, че са поработили през годините по този въпрос (все пак рамката я взех 2010), за това предпочетох втора употреба Трек. Качвал съм се на онзи АМ, ами... возията, която ми предложи настоящото ми колело не може да се сравнява с това, което родните производители можеха да ми предложат по онова време.

@Пламен, в тази тема изказвам единствено личното си мнение. На никого не желая да го налагам, никого не се опитвам да убедя, че аз съм прав, а той не. Ти, от своя страна, спориш ожесточено, обявяваш, че говорим с лошо, докато такова нещо няма. Имаш си мнение - добре, но защо се мъчиш да ни го налагаш, като единствената истина? Дават ти се разумни доводи - ти се мъчиш да се заяждаш. При това - доста нелепо. Започваш да ставаш язвителен, а това никак не ти помага. На никого не се опитвам да обясня, че родните производители са гадни, напротив - харесва ми развитието им. Някои от новите рамки наистина ме радват. Проблема е, че цените на целите окомплектовки ми се струват доста завишени, спрямо предлаганото качество. Отново повтарям - мое лично мнение. Не знам защо намеси родните механици, след като темата беше за колела. Не знам защо реши, че съм някакъв религиозен фанатик и за мен Трек са пътя, истината и живота. Като го строша, едва ли ще тръгна да търся само Трек. Може и родните производители да погледна, зависи. Но доводът ми никога няма да е, защото е сглобено в България. Това е глупаво.

Отново се извинявам на модераторите за генерирания спам, знам, че е друга темата...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Harka » Сря Мар 13, 2013 6:56 pm

Айде и аз да добавя малко "спам", макар че аз лично не виждам нищо лошо в него и темата като цяло ми се струва доста интересна.

В общи линии съм съгласен с rarekin за принципната страна на нещата. Конкретиката, т.е. директното сравнение цена/качество по компоненти, така или иначе е малко трудно доказуема, затова няма да се спирам на нея. Всеки сам да си преценява кое му е скъпо, кое качествено, кое важно и кое не.

Admin се подразни по-горе от предубедеността на някои хора относно българските велосипедите. В крайна сметка обаче и това го има в зара. Близко е до ума, че на родните производители рано или късно щеше да им се наложи да се преборват и с тези стереотипи. Кофти, ама - бизнес. Или си в него, или не си. Просто дойде времето, когато започна да има истинска конкуренция. И родна, и чужда. Някои от вас сигурно си спомнят как беше преди десетина години - единствената българска фирма, която предлагаше сравнително читави велосипеди беше RAM. Колоезденето тепърва прохождаше, външният внос беше все още мноого слабо развит. Хората не бяха и чак толкова запознати с материята. Все предпоставки за добър вътрешен пазар на българските фирми. Нещата обаче започнаха да се променят с много бързи темпове. Темпове, на които, по мое мнение, българските производители не успяха да смогнат напълно и поизгубиха позиции, които в началото бяха почти монополни. Имаше и някои предпоставки за това, де. Влизането ни в Европейския съюз 2007-ма отвори драстично вноса на стоки от Европа. Хората тогава вече се бяха и позамогнали, или може би по правилно - започнаха да отделят повече пари за колело (защото преди 10 години 1000 лв. си беше голяма цифра), започнаха и да поназнайват повече, добиха и повече опит, с това дойде и знанието какво искат от колелото и как да го постигнат. И т.н., и т.н. С две думи - конкуренцията стана голяма. В този ред на мисли призивът "изберете българското" може и да изглежда адекватно на някой митинг на "Атака", но в условията на свободна пазарна икономика звучи смешно. Не вярвам да има български производител, който да разчита на това. Ако пък има - толкова по-зле за него. На всеки му е ясно, че родните производители, бидейки не особено големи фирми (с някои изключения), трудно могат да предложат цените на най-големите. За щастие не за всички цената е единствения приоритет и при достатъчно атрактивни други предпоставки - везните биха могли да се наклонят към по-скъпото. След като не могат да привличат клиенти с цени - трябва да се търсят други начини. По-добър сървиз, или пък гаранционни условия, или пък условия за покупка и т.н. Начини има. За съжаление това така и не можах да го видя за тези години при българските производители. С изключение на някои дребни проблясъци, считам, че това и днес продължава да е най-големият им проблем - почти пълната липса на читав маркетинг. Който е абсолютно задължителен за тях.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот taurus13 » Сря Мар 13, 2013 7:22 pm

Аз пък честно казано не зная тези български производители на какво разчитат, обаче май се водят от максимата, че в родното си село никой не е станал пророк и гледат да си пласират продукцията навън, където вече се водят импортна стока. Защо мисля така ли - мо точно, щото никак не си дават зор да впечатляват родните покупатели. Това в пълна сила като че важи за Веломания, щото те пускат на нашия пазар няколко пробни рамки и после край....нема никой. И да искаш нема....ако има има само един размер или цвят. Рам не са съвсем така, та сигурно и затова има в българия повече Рамове продадени в средния и високия клас. Миналата година един познат искаше да си купи някъв Спринт....ама няма, Кога ще има...ми никой не знае - ма той човека сега иска, не като дойде есента и пропусне сезона. Само някой сега да не ми каже, че трябвало да си планира покупката още от миналата есен, щото така правели разумните хора.
Иначе чувал съм слухове, че производителите ни имали някви квоти за чужди пазари и гледали да си ги изпълнят първо тях, че са им по-важни, па ако остане нещо, пускат го на нашия слаб пазар.
Е, няма лошо - всеки си гледа интереса. Разбира се никой не може да се сърди после на българите, които предпочитат вносните марки, щото то и сервиза и отношението към клиента им е друго.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Harka » Чет Мар 14, 2013 8:32 pm

Тук дискусията може да продължи. Извинявам се, но при разделянето затрих началните постове.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Пет Мар 15, 2013 1:28 am

Тази тема, я започнах аз. В отговор на едно мнение в една друга тема. При пренасянето, първите ми три мнения, които всъщност бяха съдържателните и изразяваха моето отношение, са се загубили. Заглавието на сегашната тема, не е точно. И понеже аз съм започнал дискусията, мисля съм в правото си да предложа някои промени:
Или възстановете началото или изтрийте всички мои мнения и мненията, в които ми е отговаряно или съм цитиран.

Ако ви е нужно начало за новата тема, понеже гледам обичате да сравнявате, ето ви един пример:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=104504 срещу http://store.trueriders.bg/ram-xc1-1-2012.html
С цел да се избегнат спекулации от типа:
1. Ама на българското окачването не работи.
2. SLX е много по-добър от X-9.
3. Цените на велосипедите са подобни.
И други от този род. Ето ви два велосипеда с еднакви части и без окачване.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Harka » Пет Мар 15, 2013 7:52 pm

Plamen_EM написа:Тази тема, я започнах аз. В отговор на едно мнение в една друга тема. При пренасянето, първите ми три мнения, които всъщност бяха съдържателните и изразяваха моето отношение, са се загубили. Заглавието на сегашната тема, не е точно. И понеже аз съм започнал дискусията, мисля съм в правото си да предложа някои промени:
Или възстановете началото или изтрийте всички мои мнения и мненията, в които ми е отговаряно или съм цитиран.

Както вече казах, началните мнения се затриха, да. Извинявам се за което. По-нататък темата няма да се пипа.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: RAM BIKES 2013

Мнениеот Harka » Пет Мар 15, 2013 7:55 pm

taurus13 написа:Аз пък честно казано не зная тези български производители на какво разчитат, обаче май се водят от максимата, че в родното си село никой не е станал пророк и гледат да си пласират продукцията навън, където вече се водят импортна стока. Защо мисля така ли - мо точно, щото никак не си дават зор да впечатляват родните покупатели. Това в пълна сила като че важи за Веломания, щото те пускат на нашия пазар няколко пробни рамки и после край....нема никой. И да искаш нема....ако има има само един размер или цвят. Рам не са съвсем така, та сигурно и затова има в българия повече Рамове продадени в средния и високия клас. Миналата година един познат искаше да си купи някъв Спринт....ама няма, Кога ще има...ми никой не знае - ма той човека сега иска, не като дойде есента и пропусне сезона. Само някой сега да не ми каже, че трябвало да си планира покупката още от миналата есен, щото така правели разумните хора.
Иначе чувал съм слухове, че производителите ни имали някви квоти за чужди пазари и гледали да си ги изпълнят първо тях, че са им по-важни, па ако остане нещо, пускат го на нашия слаб пазар.
Е, няма лошо - всеки си гледа интереса. Разбира се никой не може да се сърди после на българите, които предпочитат вносните марки, щото то и сервиза и отношението към клиента им е друго.

Така е. Липсата на достатъчно стока винаги е съпътствала родните производители. Разбира се, причините вероятно са най-различни и сигурно за не всички са виновни, но не може да растеш без да имаш какво да продаваш.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Съб Мар 16, 2013 12:40 am

Това дето се извиняваш е похвално. Претърпял си може би известно развитие от предния път, когато три мои мнения. Сега изтрий и останалите ми заедно с тези, в които ми е отговаряно и тези , в които съм цитиран. Аз не съм писал в тази тема. А от онази другата същественото ти си го изтрил. Никой няма право, включително и ти, да изважда от контекста на една тема мнения и да ги влага в друга. Ти утре така в затвора ще ме вкараш. Това мнение също го изтрий. И да не забравиш първо минуса. Първо минус после триеш. Ама ти това си го можеш.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Harka » Съб Мар 16, 2013 1:48 am

Ти кое точно от "темата няма да се пипа" не разбра?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Съб Мар 16, 2013 2:19 am

имаше време, когато си мислех че наште производители са далавера по показателя Цена/Качество. Може би това е все още така, но не и по отношение на високия клас байкове.

Ако не са митата и ДДС, наште са загинали на тези цени и Рамки.. така ми се струва
:)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Съб Мар 16, 2013 2:24 am

Не, ти не ме разбра. Един път ти го казах културно. Предложение направих. Втори път ти обясних защо си длъжен да се съобразиш с желанието ми. Сега да ти го нарисувам с боички ли, та белким вденеш?!?

Спомняш ли си предния път колко пъти трябваше да ти напомням, че си мишок за да загрееш? Сега искаш пак същите панаири ли? Пак ли ще чакаме някой да ти го обясни по разбираем за теб начин? Хайде стегни се малко.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Съб Мар 16, 2013 2:54 am

тази тема си струва, според мен.

хайде да спедтим лични коментари, .за да видим повече съдържание :agree:

P.S. с @Harka не се спори.. с него требва да се "пързаляш" :8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Stancho » Съб Мар 16, 2013 8:15 am

xcII написа:имаше време, когато си мислех че наште производители са далавера по показателя Цена/Качество. Може би това е все още така, но не и по отношение на високия клас байкове.

Ако не са митата и ДДС, наште са загинали на тези цени и Рамки.. така ми се струва
:)


Само не разбрах ДДС-то и митата какво общо имат тук. То ако не е едното ще бъде начислено другото върху всеки продукт без значение дали е чужд или български...
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Insight » Съб Мар 16, 2013 9:55 am

Ето едно интересно и актулано упражнение:
Дайте да видим така като гледате това предложение на спринт - http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... era-deluxe, как го оценявате като цена, какви алтернативи има в западните магазини и съответно - те на каква цена са. Тамън като бъде обявена реалната цена на Спринта ще видим в каква посока е изненадата ;-).

Аз пък мисля да обиколя тези дни към МаксБайк с един гайгер-мюлеров брояч, да проверя дали нещо не е зареден с отрицателна енергия от подтиснатите и обезверени работници в цеха. :D
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот PtD » Съб Мар 16, 2013 10:41 am

Plamen_EM написа:Втори път ти обясних защо си длъжен да се съобразиш с желанието ми.

Нищо не е длъжен. Прекрати спора, ако обичаш и се придържай към темата.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Harka » Съб Мар 16, 2013 11:23 am

@Plamen_EM:

Тръгнах да ти отговарям, но видях, че PtD вече го е направил. Този тон си го вземи под мишничка и някъде другаде с него. Спри се, за да не получиш бан за една седмица.


А сега да се върнем на темата. Според мен ако ще се правят директни сравнения с цени, то те трябва да са единствено на препоръчителните цени, дадени от производителя. Всичко останало не е релевантно от гледна точка на това, че вече има намесен търговец, който все пак има свободата да продава на свои цени, особено на стари стоки.
Не може да се отрече, че се наблюдава едно "събуждане" от страна на родните производители. Нови рамки, нови материали, нови играчи. Определено конкурентоспособността им се повишава. Или поне на някои. Ако забравят и за някои практики от близкото минало - още по-добре.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Ивайло » Съб Мар 16, 2013 1:13 pm

Insight написа:Ето едно интересно и актулано упражнение:
Дайте да видим така като гледате това предложение на спринт - http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... era-deluxe, как го оценявате като цена, какви алтернативи има в западните магазини и съответно - те на каква цена са. Тамън като бъде обявена реалната цена на Спринта ще видим в каква посока е изненадата ;-).

Аз пък мисля да обиколя тези дни към МаксБайк с един гайгер-мюлеров брояч, да проверя дали нещо не е зареден с отрицателна енергия от подтиснатите и обезверени работници в цеха. :D


:agree: Добро предложение! Ето две алтернативи с почти същата окомплектовка:

Canyon

Radon

Относно цената, залагам на нещо около 1400 лв. - 1500 лв., за да бъда опроверган, че в този клас няма по-изгодни български предложения.

П.П. Все пак, Radon-а е с по-висок клас вилка.
П.П.П. Дано се сетим да се върнем към тази тема като обяват цената.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот outfaced » Съб Мар 16, 2013 5:39 pm

Ако ще задълбавате в темата, сега трябва да я разделим и на меки и твърди колела ... щото поне за мен работещото окачване е една от основните точки при сравняване на меки колела. Трудно ми е да дам мнение за актуалните предложения на нашите производители, но ако искат да се доказват по тоя параграф е нужно малко по-агресивна маркетингова политика и по често да се предоставят възможности за тестрайд.
Определено за сега са мнозинството хората, които са по навътре в материята и залагат на доказалите се системи на големите марки и то водени не непременно от цената.
Друг е въпроса, че доказалите се системи понякога имената са им по гръмки от самите тях и нерядко се оказва, че са точно толкова добре/зле работещи колкото един добре сметнат noname сингълпивот или хортс линк, който струва наполовина.

Аз лично не държа на колелото ми да пише трек. Държа да ми е кеф като го карам. И след като така или иначе всички сме принудени да купуваме на сляпо, всеки гледа да хване нещо доказало се ...
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 390 госта