Raidon X1 настройка за леко момиче

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Съб Мар 30, 2013 10:53 am

Сглобих колело за приятелката си, която тежи под 60кг. Около 55кг е. Колелото е Ram nduro и отпред забих вилката, която е описана в тази статия.
Направил съм "модификациите" от статията и не съм усетил кой знае каква разлика.
Вилката е напомпана на минимума, едвам има въздух да се разгъне докрай, но когато я кара момата, вилката реагира само на по-големи препядствия. Малки и средни неравности не се обират от хода, а това е главното , което ме интересува, тъй като в нейни ръце колелото се кара предимно по равни пътеки и черни пътища.
В няколко теми видях коментари, където някои хора са махали всичкото масло и са оставяли само грес някъде при оплътнителите. Ефект от това?
Което ме води до друг въпрос, когато вилката поседи 5-10 мин. без да е била сгъвана, се "спича". Трябва да се натисне силно, за да отпецне, и поняго не е по силите на момичето. Това се случва въпреки че всичко е смазано и сменено.
Rebound-а в десния ботуш не съм разглабял, защото си работи, възможно ли е да идва от там проблема със спичането?
Интересува ме има ли начин да се направи по отзивчива вилката за много лек човек?

Благодаря предварително!
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Съб Мар 30, 2013 11:20 am

Аз съм с греста във вилката. Преди това бях с масло, уверявам, че е по-добре с грес!
Колкото до момата, настроен ли е SAG-а правилно?
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Съб Мар 30, 2013 11:57 am

За SAG-a не съм обръщал много внимание, когато се качи пак ще погледна. Около 20-30% ли се препоръчва. В момента вилакта е настроена за 140мм ход.
Греста , която си изпозлвал обикновенна ли бе и къде точно я намаза? Колко тежиш ти?

При теб получава ли се момента със спичането на вилката, след като е стояла известно време?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Съб Мар 30, 2013 12:16 pm

90 кила съм.
Вилката ти се спича, щото маслото се утаява в ботушите. И след 1-2 сгъвания, се разплисква, смазва и започва да работи.
Ползвам обикновенна грес, но забелязах че под 10 градуса одървя вилката, и есента ще я сменя с няква хубава, такава сигурно http://www.kappa-bg.com/store/index.php ... uct_id=141
Греста я мажа между долните и горните втулки и така постоянно има смазка. При негативната пружина, където се сменя хода на вилката, също съм сложил грес.
Тествал съм с всякакви масла по 10-15мл в ботуш, с грес я чувствам страхотна. Който и да се качи, се учудва от работата на вилката. :beer: Маслото в рибаунда ми е 2,5W
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот raptor1987 » Съб Мар 30, 2013 6:49 pm

penmark


Ползваш ли динамометричен ключ, или на усет затягаш?
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Нед Мар 31, 2013 12:03 am

динамометричен ключ за болтовете в долната част на ботуште ли?
Там няма нужда от такъв.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот xcrider » Нед Мар 31, 2013 12:21 am

Навсякъде по колелото е препоръчително да се ползва динамометричен ключ. Друг въпрос, че повечето хора нямат такъв, и затягат по усет.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот Admin » Вто Апр 02, 2013 4:26 pm

windv написа:Интересува ме има ли начин да се направи по отзивчива вилката за много лек човек?

Не мога да ти отговоря конкретно за тази, но съм чувал и в други случаи за проблеми при въздушни вилки и много ниско тегло на колоездача. Иначе казано, пневматичните пружини имат и долен праг на налягането, под който почват да работят странно. Над него пък може да не са достатъчно отзивчиви за лек човек. По принцип за 55 кг повечето вилки би трябвало да работят без проблеми - под 50 вече започват главоболията. Така че в случая подозирам по-скоро самата вилка като уплътнения и качество на работата, а не толкова въздушната ѝ камера, макар че въздушните пружини имат и друг момент - по природа те не са толкова отзивчиви към дребни препятствия и слаби натоварвания, не случайно много такива вилки имат отделен реглаж на негативната пружина, която помага да се преодолее естествения праг за задействане на позитивната и като резултат вилката да се сгъва лесно от самото начало. Но при Raidon няма такава настройка, т.е. трябва да се разчита на фабрично зададения баланс между позитивната камера и негативната метална пружина.
За съжаление моите наблюдения над такава вилка са в немодифициран вариант, брат ми има на твърдака си. Той е към 70 кг и е доволен от нея, ама него дребните неравности не го интересуват много. :D Аз като съм я пробвал, разликата с Epicon е огромна, т.е. Epicon е доста по-добра, но не мога да кажа на кое се дължи в най-голяма степен - дали на уплътнения, дали на системата за амортизация, дали на въздушната пружина. Фактите са, че когато карах Epicon, той си работеше идеално в целия ход и беше отзивчив, докато на брат ми Raidon-а има много по-дървено усещане, което sailman е успял да елиминира с описаните модификации, ама пък имай предвид, че той не е 55 кг.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Вто Апр 02, 2013 7:25 pm

Любо, на брат ти Raidon-а, 2011 модел ли е? X1 като в теста на sailman? Щото разликата с Epicon е само козметична по ботушите.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот sailman » Сря Апр 03, 2013 9:19 am

Гледам, развихрила се тука дискусия...
Има няколко момента с Рейдъна, дето ги пропускате, докато се обсъжда работата на вилката.
Първо: патрона на амортизацията при Епикон и Рейдън не е един и същ. Съответно - вилките работят по различен начин. Конкретно за патрона използуван в Рейдън, е характерно, както съм писал и в статията, че представлява затворена маслена система с плаващо бутало. Както знаем, неговата роля, а и на обема под него, е да компенсират измененията в обема на маслото, когато шиша на на системата за смекчаване, а и цялата карантия вътре, се движи напред-назад, съответно различна част от него се "потапя" в маслото. И тъй като маслото е несвиваемо, обемът изместен от шиша биде компенсиран именно от въпросната камера (Internal Floating Piston chamber наричана за краткост IFP-камера) И понеже в съответният обем под плаващото бутало се намира газ (азот, въздух) под налягане, то това се явява допълнителна позитивна пружина, която създава съответното съпротивление при опит да сгънем вилката.
Ако вилката ни се струва (и е) недостатъчно отзивчива, то това донякъде се дължи точно на това решение. Проблема с решаването му се състои в това, че при намаляване на налягането в IFP камерата под някакъв праг (неизвестен в случая, щото не съм правил достатъчно експерименти) , рибаунда започва да работи леко странно, а и съществува опасност от появата на въздушни мехурчета в маслото (кавитация) и като следствие - влошаване на работата на амортисьора. Но е възможно решение. Трябва да се пробва. Хубавото в случая е наличието на нормален (AV) вентил, което позволява лесна промяна на въпросното налягане.
Подозирам обаче, че да се нагласи точно тази вилка да работи добре при леки хора ще бъде една доста главоболна процедура. Няма невъзможни неща де. Трябва да се инвестира в експерименти, което при липса на достатъчно време, знания по материята и умения, налага да се ползуват услугите на велосервиз. Което автоматично ще постави под въпрос финансовата целесъобразност при избора на Рейдън...
Възможните действия, дето ми се струват полезни в случая са:
1. Да се намали налягането в IFP камерата до около 80 psi (при нормално око ло 125-150)
2. Да се подменят металните негативни пружини с по-твърди. Това са двете пружини, намиращи се под буталото в позитивната пружина (за справка - вижте в сайта на Сънтур)
Игрите със смазките са полезни до някъде, но не могат да накарат точно тази вилка да работи добре под леки карачи. Просто така си е конструирана...
А относно казуса дали да се използва масло или грес за смазване на втулките, ако поставим дунапренени пръстени в наличните легла под семерингите, то проблемите с изсъхването на вилката се решават завинаги. Това е моето решение. Щом някой преценява, че вилката му работи по-добре с грес или накоя от възможните бърканици, то нека си кара така и да се кефи на живота :)
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Сря Апр 03, 2013 12:22 pm

Моята е със заключване от кормилото (RLD) и патрона е същият като на Epicon. При модела който ти си тествал е обърнат. Рибаунда си го връткаш отгоре, моя е отдолу.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот sailman » Сря Апр 03, 2013 1:23 pm

penmark написа:Моята е със заключване от кормилото (RLD) и патрона е същият като на Epicon....
О.к., прав си :agree: ама човека е писал в началото, че става дума за вилка същата като караната от мен. Та в тоя ред на мисли, верно трябваше да посоча, кои точно модификации разглеждам в поста си. Та значи говоря за LOD вариантите на Рейдън и Епикон модели от 2011 г.
Ама да кажа пак, цялата история с трудната настройка на Рейдъна за леки хора идва от въпросното техническо решение в масления патрон. Всички затворени системи за маслено смекчаване работещи под високо налягане (разглежданата, както и на всички задни амортисьори, без разлика въздушна или спирална пружина ползват), заради много малкия обем на компенсационната камера и отсъствието на негативна пружина, подпомагаща преодоляването на началното съпротивление при сгъване, са по природа изключително прогресивни. Този ефект се и използва при шоковете като защита от продънване, където, например при решенията с компенсационна камера изнесена в отделно тяло, чрез промяна на обема и налягането се регулира прогресивността...Но, в случая, това се явява нежелано. Щото точно тая прогресивност, добавена към леко "дървеното" изпълнение на основната пружина (да се разбира - с голямо съпротивление на триене), прави вилката много неотзивчива към дребните неравности, че и към по-средните такива. При лекички хора - много забележимо.
Решението е или драстично намаляване на налягането в камерата, почти до възможния минимум, който, както попрочетох се върти някъде около 50 psi или преработване на патрона за работа под атмосферно налягане или отворена баня, и/или игри с основната въздушна пружина. Например доработка до нещо като DualAir (трудна работа по принцип..) или както писах и в горният пост - друга, по-силна негативна пружина. Обаче да се изчисли колко точно по-силна да е не ми е ясно как ще стане точно, а по емпиричен начин...голем зор ще дойде, ама може и на късмет да се уцелят нещата... :popcorn:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот STAFF » Сря Апр 03, 2013 7:24 pm

Мда, нещата при леките момичета изглеждат прости само в началото.... :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот nord_wolf » Нед Апр 07, 2013 11:33 pm

Имам въпрос относно вилка SF12 RAIDON X2-P RL-R air 120.Интересува ме дали масления патрон за рибаунда на тази вилка е обслужваем както на модела RAIDON X1 P-LOD air? Искам евентуално да сменя маслото което е вътре с 5W40, с цел вилката да стане малко по-пъргава.Вилката я купих преди 9-10 месеца и като беше нова имах чувството, че работеше по-добре отколкото сега.А може би така ми се е струвало защото дотогава бях с XCM-V2-HLO, която за 4 години не беше отваряна нито веднъж за почистване.Когато я отворих освен калта и мизерията вътре,намерих и остатъци от негативната пружинка за рибаунда, която беше тотално унищожена от ръждата...Това ме накара да ида до магазина и да си взема нова вилка-въпросния RAIDON.Освен това ме интересува дали ще е добре да коригирам хода на вилката на 140мм за рамка DRAG ZX5 18 инча.В момента вилката е със 120 мм ход, но знам че ако махна една втулка от въздушната пружина хода ще се увеличи с 20мм.И един последен въпрос- тежа около 75-80 кг върху 180 см, на колко PSI трябва да напомпам въздушната пружина за да бъде SAGa 20%? Ако има някой с вилка и тегло като моите, ще се радвам да сподели.Благодаря предварително на тези които се отзоват и успешна нова седмица! :beer:
nord_wolf
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 8:07 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот Rocko » Пон Апр 08, 2013 4:10 pm

Напилно подкрепям казаното от Sailman :agree: . Играл съм си със същата вилка. В началото никак не бях доволен от работата и, скованост нечуствителност, спичане след време, въпреки че съм по тежък. Постепенно с експерименти достигнах до същите решения.Налягането на въздуха в масления патрон при мен в началото беше около120 psi, намалих го на около 85 psi. Смених маслото в патрона с 2,5W. Негативните пружини оригинално 2 на брой, ми се сториха малко за ход на вилката по голям от 120мм. Пробвах с още една пружина- по добре е, но като цяло мисля че вилката не е подходяща за ход 140мм. Аз лично се задоволих с по малък ход -около 110мм, като сложих допълнителен спейсър да натегна още малко негативните пружини, съответно сипах и масло в бутушите. След тези модификации вилката заработи значително по добре :bowdown:.Е не може да се сравнява с епикона ( имам и такава) но вече не спича и реагира по лесно на неравностите. Единствени проблем е че изкарва повечко масло през семирингите, но това се дължи на факта че вилката няма маслообиращи пръстени като епикона. Така че вилката предлага доста възможности за "игра" с нея стига на човек да му се занимава ;). Е освен това е хубаво да се сипе и малко масло във ъздушната камера и редовно да се почистват семерингите (смазвам ги отделно с масло за семеринги на вилки - върши работа).
А иначе сравнявайки маслените патрони на Райдон-а и на Епикон-а, на Епикона се движи доста по мазно от Райдона дори и без да са монтирани във вилката, така че вероятно от това зависи доста скованоста на Райдона.
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Пет Май 03, 2013 8:16 pm

Все още не съм имал време да се заиграя с вилката според вашите съвети, поне доколкото разбирам какво пишете, но все пак имам няколко въпроса.

-Вилакта сега е настроена на 140мм. Какво общо има това колко е хода, с пружините? А и как точно натягането на пружините или смяната им, допринася за по-голяма отзивчивост при малките неравности.

- Rocko, налягането на въздуха в масления патрон как го измери? Говориш за патрона в десния ботуш с rebound-a , нали?

Масло в Ботушите и аз сипах, по около 40мл, но не спря да спича, дори да поседи 10мин, трябва да се натисне преди да се изпозлва , та да отпецне...


Поста на sailman трябва да го прочета още няколко пъти, за да мога въобще да си формулирам въпросите :lol:

Благодаря.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот Rocko » Пет Авг 02, 2013 3:48 am

Извинявай за забавения отговор Windv. Да става въпрос за въздушната камера в десния ботуш с масления патрон. Поне в моята модификация на вилката в долната част на масления патрон има един стандартен въздушен вентил, скрит под една капачка на резба (развива се с клещи), като се обърне патрона помпя въздух оттам с шок-помпа с манометър (или изпускам според зависи) и така определям налягането в патрона. Иначе вилката се нуждае от разработване, в началото наистина много спича. А относно дъжината на хода и прожината - колкото е по голям хода, негативната пружина е по малко натегната и съответно по малко влияе за улесняването на свиването на въздушната камера. А и самата вилка не е от висок клас и при голямо излизане на щоковете от ботушите конструкцията става много нестабилна и напреженията върху втулките много големи, от тука и повишеното съпротивление при движение. При по-полегат челен ъгъл на колелото и голяма дължина на щоковете, вилката повече се стрми да се огъне около втулките и семерингите, отколкото да да се движи нагоре-надолу.
Поне от моите експерименти бих ти препоръчал да я използваш за ход по малък от 120 мм.

Успех.
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот azzmaster » Пет Авг 02, 2013 3:09 pm

От опит със същата вилка ще ти дам следния съвеТ:
Премахни патрона за ребаунд, сложи една тапа отгоре да не стои като дупка и си карай като пич,като си нагласяш твърдоста чрез помпане на въздушната камера. Ще свалиш 400-500 гр. тегло от вилката, ще започне да работи много по-добре. Недостатъкът е че губиш ребаунда, който за мен и моето каране (Крос кънтри) е абсолютно излишен така или иначе.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Пон Сеп 16, 2013 9:15 am

Да споделя, до къде стигнах. Хем постигнах успех от една страна, от дръга пък малко оплесках нещата:)

Опитайки се да разглобя патрона на rebound-a, не видях, че от едната страна има "скринт" вентил и последва паметен взрив на маслен патрон с изхвърчане на всички чарколя и маслото, включително и един черен, пластмасов разделител/уплътнител, който е между въздуха и маслото.
Опитах се да го натъпча обратно , но МНОГО заяждаше при резбата в началото на тръбата и в последствие се прецекаха гумените оплътнителни пръстени, после както и колкото и масло да наливах, не работеше като хората. Или не се сгъваше вилакта до край, или заключването не работеше, та за добро или лошо реших да последвам съвета на azzmaster от горния пост и махнах патрона.
Вилката заработи невероятно добре, дори на 140мм ход, НО се появи едно хлопчене м/у стеншъните и ботушите, когато натисна предната спирачка и размърдам напред-назад, което и преди го ие имало да някаква степен, но минимално. Чудя се дали масления патрон, понеже се завива долу за ботуша и горе при короната, спомага също така и за някава стабилност....???
Като изключим това , вилакта заработи невероятно лекичко,
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот bigchicken » Пет Окт 18, 2013 6:21 pm

Мдааа. И аз, след цяло лято се споменавах с недобро за избора на вилка, видях статията. Моята е 29ка, с долен ребаунд, съответно без вентил и подобни най-вероятно, та патрона не е пипан още. Сложих масълце в ботушите със съответните "дунапренени" пръстенчета(знаете ли колко пари им искат във веломагазините! А са стандартни елементи...). Намалих хода от максималния 120 на 100. Резултата беше като поне 150 лева отгоре на цената на вилката :) И това без да пипам ребаунда и с повечко въздух от необходимото. Сега нагласих (уж) и двете и нямам търпение да се кача пак. Е, ще се тества чак в малките часове и само по калдаръма около Александър Невски... А, да, открих, че нама да мине без смяна на масълцето в патрона, та и това предстои. Още скорост си трябва, а при тези температури няма да стане без по-тънко масълце. Ще свърша и това тази седмица, ще попътеча и ще споделя резултата :)

(Кормилото отива все по-долу и ми е все по-удобно... Явно напредваме :) )
Аватар
bigchicken
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Апр 19, 2013 2:22 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Вто Дек 16, 2014 11:40 am

Връщам темата, отново със следния въпрос. Реших да вкарам обратно масления патрон, който както описах в темата, съм махнал. ще му сипя по-финно масло, дано работи лекичко. проблема е, че този патрон от едната страна се помпа с въздух, а от другата е маслото. м/у двете има пластмасово плаващо уплътнение, около 2см дълго, с канали за два гумени "О" - пръстена . Та като разглабях патрона не бях видял , че е под налягъне от едната страна, изгърмя и въпросния пластмасов уплътнител изхвърча. Незнам как е вкарван, но всиките ми опити да го набия обратно бяха неуспешни. В началото на тръбата на масления патрон има резба, която разкъсва уплътненията, като се опитвам да набия частта обратно. имам голям комплект с много пръстеновидни уплътнения, но с всяко едно от тях, или влиза хлабаво или не може да влезе въобще дори с набиване. Някой знае ли каква е цаката или какви точно уплътнения трябват?

Благодаря.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот Brave » Сря Дек 17, 2014 10:59 am

Нямам никакъв опит с тази вилка точно, още по-малко знам размера на уплътненията, но ми идва една идея как да вакраш плаващото бутало без да унищожиш упътненията в резбата - може и да се окаже неизпълнима, но все пак може и да ти е полезна. Идеята ми е преди вкарването на буталото, да вкараш в цилиндъра лента изрязана от тънък лист от някакъв полимер - примерно от гърба на папка, фотографска лента или нещо такова. Лентата да е широка толкова, че да покрива цялата вътрешна резба и да остава достатъчно стърчащо над цилиндъра за да можеш да я държиш да не се хлъзне навътре. След това се опитай да набиеш плаващото бутало, като преди това го смажеш добре. Теоритично, сцеплението на листа с о-пръстените би следвало да е по-малко, отколото на листа с резбата и да позволи буталцето да се хлъзне вътре в цилиндъра, а лентата да си остане на място. Та това е идеята ми. Ако решиш да я пробваш - пиши дали е станало. Не забравяй да махнеш и иглата на вентила за помпане, да не се бориш и с компресирания въздух.

А за размера - не пазиш ли оригиналните уплътнения? Дори и повредени все пак могат да се измерят.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Пет Дек 19, 2014 8:33 am

това е добра идея, щя опитам да подложа нещо много тънко и гладко . благодаря. :agree:
Оригиналните не съм запазил.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот gosh6o » Съб Фев 21, 2015 5:40 pm

Ще използвам темата. Един драг ZX5 pro е със SR Suntour SF12 Raidon X3 RL Air. Някой може ли точно да обясни как се сервизира? Масла, греси, кое как се отваря?
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Нед Фев 22, 2015 10:11 am

На сайта на сънтур има филмчета и pdf-и , в ютубсъщо. провери за твоята, ще намериш.

http://www.srsuntour-cycling.com/service/tech-videos/
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Нед Фев 22, 2015 11:20 am

all in one е, рибаунд и въздух в един ботуш, и няма никакво инфо за сервиз
https://www.youtube.com/watch?v=RvWW4e4sOQU
От тоя пдф разбирам, че ако махне рибаунд спейсъра (14) вилката може да стане на 120мм, защото на 120мм ход пише, че го няма. И най-вероятно се намира в левият ботуш с негативните пружинки. Ама кое как е не може да се разбере докато не се отвори.
http://www.srsuntour-cycling.com/filead ... 281%29.PDF
Най-добре, свалете само ботушите, изчистете мръсотията и пак ги сложете, като преди да завиете болчетата сипете по 10-ина мл масло във всеки ботуш. И да махне чорапите от стеншъните, за да може да си чисти редовно прахоуловителите, които сигурно са задръстени вече, затова и не работи добре. И едно спрейче да вземе да си пръска стеншъните.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот toie » Нед Фев 22, 2015 1:20 pm

Привет и от мен.За да не пускам нова тема за същия модел пиша тук.С интерес следя темата,тъй като ми предстои смяна на старата ми ХСМ истрадала вилка(5000 км за около сезон).Насочил съм се към този модел http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... -275.html(няма много голям избор на модели за 27.5 в този ценови диапазон~300лв.)С какво този модел си прилича с коментирания и с какво се различава,предимства,недостатъьи и т.н.Колко настройки има за хода?На сайта на Сънтърите пише 100-120мм,но това е за модел 2015,а този при Драговете не знам коя година е и има ли разлики.И последно...ако знаете други варианти за около 300лв,предлагайте.Склонен съм и на 2 ръка.Благодаря предварително:)
toie
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1174
Регистриран на: Сря Апр 03, 2013 5:14 am

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Съб Мар 14, 2015 9:51 am

Минаха две години откакто пуснах тази тема, и чак сега натрупах достатъчно опит с тази вилка след един маслен взрив и около 20 опита са сглабяне/разглабяне :lol: Много полезни постове в началото на темата, относно работата на чарколята във вилката, които чак сега съм способен да разбера изцяло. Благодаря! :agree:

Brave написа:Нямам никакъв опит с тази вилка точно, още по-малко знам размера на уплътненията, но ми идва една идея как да вакраш плаващото бутало без да унищожиш упътненията в резбата...


Твоята идея се оказа перфектна също и проработи от раз. Използвах алуминиево фолио от кенче от енергийна напитка(от всякаква друга течност би свършила работа също) и няколко подобни ламаринки са вече част от инструментите ми и за ползване в бъдеще :peace: Години след като разделих масления патрон от вилката, сега вече отново са събрани заедно в чудесен съюз :8D:
Вътрешното плаващо бутало(ifp) м/у въздухът и малсото го вкарах през резбата използвайки малко тънка ламаринка. Оплътненията изпозлвах каквито намерих и не са оригинални нито са оригинален размер, но оплътняват добре и държат разделени въздухът от маслото. В горната част на масления патрон, където влиза шиша на буталото, тапата коята се завива в патрона има няколко оплътнения на шиша, за да не излиза маслото. Изглежда точно като на шок, около 2см дълго с резба да се завие в тръбата на патрона, а през средата му минава шиша. Тая капачка има 3 уплътнения, две плоски и широки, приличащи на втулки на шок, незнам дали са гумени или тефлонови, и вътре м/у тях един по-малък гумен пръстен с правоъгълен плосък профил. Та този пръстен беше раздран и имаше доста наранявания, парчета гума имаше изпокъсани. нямам представа как се е случило и с него цялата капачка доста тегаво се движише по шиша. Извадих го и на негово място пак сложих каквото имах под ръка като гумичка, пак такъв диаметър, но с кръгъл профил като обръч. С него се движи много по-леко капачката по шиша, и маслото си седи вътре. Сипах масло, което не е най-финното около 5-7W, но нямах друго и много си сиграх докато нацеля точното количество, което дори и накрая не намерих и сега като работи вилакта се чува доста жабуркане, НО вилакта работи много добре. Във въздушната камера на масления патрон съм вкарал 50 psi. Рибаунда работи, но ще седи най-отоворен, заключването не е на 100% , а само втвърдява, сякаш е вкарана компресия, което го възприемам като бонус, щото заключване така или иначе не се използваше :)

Имам друг въпрос , който касае въздушанта камера и двете пружини вътре. Какво ще стане ако ги извадя??? ;)
Със тях дори без въздух вилката работи на пружините и не може да се сгъне докрай?! Ще ми простите въпроса ако ви се струва малоумен, но ще съм благодарен на обяснителен отговор. :agree:

Друга заигравка, която м/у другото се случи с вилката и съм описал в друга тема, но за да се види и тук понеже е яко, е че преанодизирахме стеншъните, понеже оригиналната сънтурска избеляваше, много е тънко и рехаво оригиналното покритие.
Това е резултата: :magnify:
Изображение
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот penmark » Съб Мар 14, 2015 11:23 am

Ако извадиш негативните пружинки, мисля, че първоначалното сгъване на вилката ще е със "скок". Смисъл няма да тръгва мазно, а ще иска повече сила при натискане и ще потъне изведнъж.
В ботушите грес или масло ползваш?
Виж моята с грес вчера я снимах.
https://www.youtube.com/watch?v=hbWRaUiMoa8
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Raidon X1 настройка за леко момиче

Мнениеот windv » Съб Мар 14, 2015 1:07 pm

тъй като ще я отворя отново, когато намеря 2,5 w масло за масления патрон, ботушите ще ги мисля пак тогава. Засега намазах с червена грес при прахоуловителите, и после сипнах по 10мл 7,5w в ботушите когато я заварях. Нямаше спичане и се движеше добре. Пробвах да махна пружините от въздушната камера за теста, без все още да съм си изяснил изцяло каква е функцията им и не забелязвам признаците, които описваш, че биха могли да се получат.

Намерил съм дунапрен, от който мисля че ще е подходящо да изрежа пръстени, които да напоя с масълце. Като цяло бих забъркал манджа от гресчица и малко масълце за ботушите само, ще стане мега вкусотийката :popcorn: :beer:

А във въздушния съм сложил само гресчица. Там сипвал ли си масълце?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта