Гледам, развихрила се тука дискусия...
Има няколко момента с Рейдъна, дето ги пропускате, докато се обсъжда работата на вилката.
Първо: патрона на амортизацията при Епикон и Рейдън не е един и същ. Съответно - вилките работят по различен начин. Конкретно за патрона използуван в Рейдън, е характерно, както съм писал и в статията, че представлява затворена маслена система с плаващо бутало. Както знаем, неговата роля, а и на обема под него, е да компенсират измененията в обема на маслото, когато шиша на на системата за смекчаване, а и цялата карантия вътре, се движи напред-назад, съответно различна част от него се "потапя" в маслото. И тъй като маслото е несвиваемо, обемът изместен от шиша биде компенсиран именно от въпросната камера (
Internal Floating Piston chamber наричана за краткост IFP-камера) И понеже в съответният обем под плаващото бутало се намира газ (азот, въздух) под налягане, то това се явява допълнителна позитивна пружина, която създава съответното съпротивление при опит да сгънем вилката.
Ако вилката ни се струва (и е) недостатъчно отзивчива, то това донякъде се дължи точно на това решение. Проблема с решаването му се състои в това, че при намаляване на налягането в IFP камерата под някакъв праг (неизвестен в случая, щото не съм правил достатъчно експерименти) , рибаунда започва да работи леко странно, а и съществува опасност от появата на въздушни мехурчета в маслото (кавитация) и като следствие - влошаване на работата на амортисьора. Но е възможно решение. Трябва да се пробва. Хубавото в случая е наличието на нормален (AV) вентил, което позволява лесна промяна на въпросното налягане.
Подозирам обаче, че да се нагласи точно тази вилка да работи добре при леки хора ще бъде една доста главоболна процедура. Няма невъзможни неща де. Трябва да се инвестира в експерименти, което при липса на достатъчно време, знания по материята и умения, налага да се ползуват услугите на велосервиз. Което автоматично ще постави под въпрос финансовата целесъобразност при избора на Рейдън...
Възможните действия, дето ми се струват полезни в случая са:
1. Да се намали налягането в IFP камерата до около 80 psi (при нормално око ло 125-150)
2. Да се подменят металните негативни пружини с по-твърди. Това са двете пружини, намиращи се под буталото в позитивната пружина (за справка - вижте в сайта на Сънтур)
Игрите със смазките са полезни до някъде, но не могат да накарат точно тази вилка да работи добре под леки карачи. Просто така си е конструирана...
А относно казуса дали да се използва масло или грес за смазване на втулките, ако поставим дунапренени пръстени в наличните легла под семерингите, то проблемите с изсъхването на вилката се решават завинаги. Това е моето решение. Щом някой преценява, че вилката му работи по-добре с грес или накоя от възможните бърканици, то нека си кара така и да се кефи на живота
