Какво прави държавата за колоезденето?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Нед Апр 07, 2013 9:53 pm

Здравейте!

След като всяка развита държава(а по изключение и нашата) има политика подпомагащата гражданите й решили да се придвижват с незамърсяващо околната среда превозно средство като автомобила на ток, защо няма подобни политики и за най-екологичното средство за придвижване - велосипеда? Има ли някъде по света такъв случай? Интересуват ме всякакви примери за подпомагащи велосипедистите държавни политики.
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот autosvet » Нед Апр 07, 2013 10:09 pm

Първо България не е развита държава, дори вече не е развиваща с - викаме му стабилност.

Второ рядко политики за насърчаване ползването на велосипеди са държавни, а преди всичко общински.

Автомобила на ток пак замърсява - производството на ток замърсява, производството на батерии замърсява изключително, производството на мед е по-мръсно от това на стомана и алуминии.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот uBaH » Пон Апр 08, 2013 7:57 am

Снощи видях темата, но нямах време да пиша. Ето нещо, което ми направи впечатление докато си разглеждах оферти от един магазин в UK:

Cycle to work

Мисля, че е точно по темата.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот tisho » Пон Апр 08, 2013 9:03 am

autosvet написа:Първо България не е развита държава, дори вече не е развиваща с - викаме му стабилност.

Второ рядко политики за насърчаване ползването на велосипеди са държавни, а преди всичко общински.

Автомобила на ток пак замърсява - производството на ток замърсява, производството на батерии замърсява изключително, производството на мед е по-мръсно от това на стомана и алуминии.


Не само държавни, но и наддържавни са политиките за насърчаване на колоезденето.
ЕС ще нахака няколко милиарда в индустрията на велосипедните производители, а също
и за инфраструктура по места.
Това накратко. Накратко най-напред в това отношение са Германия (най-после и те да са
най-напред в нещо :D ), Дания и др. от Западна Европа.
За повече информация:
http://www.ecf.com/
Аватар
tisho
 
Мнения: 622
Рейтинг: 1628
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 3:49 pm
Местоположение: U picku materinu

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Пон Апр 08, 2013 9:13 am

Това е нещо като "ще ми се да мрънкам за държавата колко е смотана, ама дайте да видим какво точно", така ли?
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот jd » Пон Апр 08, 2013 9:25 am

За пореден път се убеждавам,че никога няма да се развива каквото и да е, щом се чака на държавата. Ако искате да се развива нещо - спомагайте то да се развива, а не се чудете "какво прави държавата". :dontknow:
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Пон Апр 08, 2013 10:32 am

За тези които мрънкят, че в темата ще се мрънкя: макар и заглавието да звучи малко особено, пуснах темата със съвсем друго предназначение, любопитно ми е как се насърчава колоезденето по света. Любопитно ми е навсякъде ли сме "тези които не плащат за нищо" или има държави които виждат бъдещето във велосипеда, както аз го виждам.

Поздрави и моля дайте го по-позитивно! :)
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот did » Пон Апр 08, 2013 10:36 am

Във всяка една област държавата най-добре помага, когато не пречи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот emoonthemove » Пон Апр 08, 2013 11:03 am

Не питайте какво държавата може да направи за колоезденето, а се запитайте какво вие може да направите за колоезденето.
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот taurus13 » Пон Апр 08, 2013 11:11 am

Бъдещето на транспорта не е в личните велосипеди, а в масовия транспорт и то от вида на метрото и влаковете. Няма по-ефективен, евтин и екологичен от него. Велосипеда по-скоро може да има няква функция, за подобряване на здравето на населението, но все пак да се отбележи, че първо не всички биха могли да карат такива, пък и не е единственото физическо усилие, което би могло да работи за тая кауза.
Освен това надали си представяте какво би станало из града ако всеки се качи на велосипед - може би сте виждали видео материали от близкото минало от Китай - задръстване от велосипеди. :D
Така че велотранспорта си е просто една алтернатива, но никога не може да има основна роля за транспорт.
А карането на личен електромобил също е толкова неекологочно, колкото и карането на личен петролен такъв. Голяма част от замърсяването и изразходването на ресурси е при производството на автомобилите и инфраструктурата за тях. Очаквам, че в близко бъдеще подържането на лично превозно средство ще бъде малко лукс, предвид броя на хората по планетата.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Пон Апр 08, 2013 12:01 pm

Поразгледах сайта, в който се говори за 6 милиарда за следващия отчетен период 2014-2020. Изглежда ми като да говорят главно за градско каране и велосипед като превозно средство - т.е. настрана от тоя тук форум.

Иначе съм напълно съгласен с did, и ми се струва, че у нас държавата прави страшно много за планинското колоездене, като, за разлика от много бели държави, не го забранява по принцип ("освен на предвидените за това места").
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот tisho » Пон Апр 08, 2013 4:04 pm

unsigner написа:Поразгледах сайта, в който се говори за 6 милиарда за следващия отчетен период 2014-2020. Изглежда ми като да говорят главно за градско каране и велосипед като превозно средство - т.е. настрана от тоя тук форум.


Въпросът е зададен общо - такъв е и отговорът. Прави ли се нещо - да, прави се.
Добро ли е - не знам...

Въпросът и отговорът са строго индивидуални и по-скоро бих формулирал въпрос тип:
Какво мога да направя за себе си, така щото да е полезно за мен, за семейството ми,
роднините, пък евентуално и цялото човечество и извънземните.


Стане ли дума за държавно или съюзно планиране, политики, програмни периоди и т.н.,
то ще има яка далавера, но най-вероятно ние ще сме далече от нея.
У нас, по мое впечатление, все повече хора карат и вълната си върви бавно, но сигурно.
Както в града, така и в планината. Това сравнено с преди 5 години. Какво повече да искаме?
Който иска - кара и който кара - иска.
Аватар
tisho
 
Мнения: 622
Рейтинг: 1628
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 3:49 pm
Местоположение: U picku materinu

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Пон Апр 08, 2013 4:29 pm

taurus13 написа:Освен това надали си представяте какво би станало из града ако всеки се качи на велосипед - може би сте виждали видео материали от близкото минало от Китай - задръстване от велосипеди. :D

Е, това си е "малко" специфично за Китай. Все пак в Европа не са чак толкова много градовете с население над 20 милиона души... По официални данни около 40% от хората в Амстердам се придвижват с велосипед, 32% за Копенхаген.

Един от очевидните косвени начини за насърчаване на колоезденето е чрез създаване на условия за практикуването му. Ако има добре проектирани алеи, паркинги, светофари, възможност да си качиш колелото в обществения транспорт, програма за (евтини) общински велосипеди под наем, то определено ще се увеличи използването. В момента в София е трагично. Аз цяла зима карах без прекъсване до работа, но е меко казано мизерия.
За сметка на това съм ползвал общинските колелета във Виена (Австрия) и Валенсия (Испания) - ми то е приказка там да се придвижваш с велосипед. Особено във Валенсия, където целия град от край до край се пресича от парк (бивше речно корито).
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Пон Апр 08, 2013 5:06 pm

Да, това за Китай изобщо не трябва да се споменава като пример за подобно нещо. Там на всеки 2 кв.м. са по 20 д-та! :D И също, в момента как се придвижваме масово? С автомобили! И ако сте забелязали в повечето има по един пътник. Ако транспорта премине на велосипеди, улиците ще ни станат празни, а не както дава пример колегата горе. :)
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот taurus13 » Пон Апр 08, 2013 5:54 pm

Ами не се придвижваме с автомобили - основно с метро и друг градски транспорт. Не знам колко си спомняте София от 2000 и някоя, преди метрото - задръстени улици с коли и пушещи стари автобуси. Сега градът си е почти проходим, с изключение на пиковите часове. Голяма заслуга за това има и метрото(освен скъпите горива).
Иначе държавата и колоезденето - ако става дума за спорта колоездене, то тук може и да скочите по мен, обаче аз твърдо смятам, че държавата не трябва да финансира спорта по никой начин - никой спорт. Поне у нас няма никакви доказани ползи от това, но има доказано източване на много пари от бюджета.
Инфраструктурата за велосипедистите в градска среда, следва да е работа на общината като че ли.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот DstupidBastarD » Пон Апр 08, 2013 6:03 pm

Лично аз изпитвам искрен ужас от деня, в който Софето ше се преизпълни с тлъсти, очилати компюторджийчета, отиващи на бачкане с трийсекилограмовите си осемьмортесьорни моторчета. И без тва, като решим да спазим законо и да отидем на гости на сестра ми по "велоалеята" покрай Цар Борис, а не по обичайни си маршрут по Цариграцко, България, Златните мостове и Каблешков, се чудим откъде да прескачам запъхтените от еднопроцентовия баир в посока Княжево, готови секи момент да получат апаплектичен удар, но жадуващи вечен жувот и здравословна смърт байкарони. Аре, нема нужда, мерсим! :peace:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Пон Апр 08, 2013 6:33 pm

taurus13 написа:Ами не се придвижваме с автомобили - основно с метро и друг градски транспорт. Не знам колко си спомняте София от 2000 и някоя, преди метрото - задръстени улици с коли и пушещи стари автобуси.

Според доклад към Генерален План за Организация на Движението (ГПОД), между 2000 и 2009 годината, пътуващите с автомобил в София са се увеличили от 17% на 30%, за сметка на пътуващите с градски транспорт, които са намалели от 65% на 49%. Интуитивно си мисля, че е вярно. Още през 2004 примерно често ми се случваше в автобуса да слушам, как девойчета си говорят, че "не се издържа в тоя мизерен автобус, ама другия месец като взема колата".
taurus13 написа:Инфраструктурата за велосипедистите в градска среда, следва да е работа на общината като че ли.

И по света май си се определя от общините, а не е държавна политика.
DstupidBastarD написа:Лично аз изпитвам искрен ужас от деня, в който Софето ше се преизпълни с тлъсти, очилати компюторджийчета, отиващи на бачкане с трийсекилограмовите си осемьмортесьорни моторчета.

По този начин спестяват място на пътя и чист въздух за теб и семейството ти. По-скоро трябва да си им благодарен...
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Пон Апр 08, 2013 8:23 pm

DstupidBastarD написа:Лично аз изпитвам искрен ужас от деня, в който Софето ше се преизпълни с тлъсти, очилати компюторджийчета, отиващи на бачкане с трийсекилограмовите си осемьмортесьорни моторчета


Не виждам някой да ти е искал мнението, баце. Карай си нефелната шосейчица, докато имаш лек шанс да не те сгазят компюторджийчетата и бъди рахат.

zImage написа:Според доклад към Генерален План за Организация на Движението (ГПОД), между 2000 и 2009 годината

Aма тогава като че ли нямаше още две линии на метрото? И едната, дето я имаше, май стигаше само до ЦУМ? Май оттогава едно-две неща са се променили, не? :smokin:


1999-та: "По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. „Обеля” през ж. к. „Люлин” до пл. „Св. Неделя” достига 10 км с 8 метростанции, а превозените пътници нарастват до 80 хил. пътника на ден."
2012: "От 31.08.2012 г. това разширение е факт, като метрото дневно превозва над 330 хил. пътника"

Надявам се правиш разлика между 80 и 330 хиляди?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Пон Апр 08, 2013 9:58 pm

PtD написа:
zImage написа:Според доклад към Генерален План за Организация на Движението (ГПОД), между 2000 и 2009 годината

Aма тогава като че ли нямаше още две линии на метрото? И едната, дето я имаше, май стигаше само до ЦУМ? Май оттогава едно-две неща са се променили, не? :smokin:
1999-та: "По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. „Обеля” през ж. к. „Люлин” до пл. „Св. Неделя” достига 10 км с 8 метростанции, а превозените пътници нарастват до 80 хил. пътника на ден."
2012: "От 31.08.2012 г. това разширение е факт, като метрото дневно превозва над 330 хил. пътника"
Надявам се правиш разлика между 80 и 330 хиляди?


Може и да си прав, доста порасна метрото последните 2-3 години. Предполагам, че леко субективно съм се отнесъл от невнимание + факта, че от 50 колеги с които работя на практика никой не пътува с метрото ни преди ни сега - случаен факт.

От друга страна, според някаква по прясна информация от http://radiosofia.bnr.bg/News/Pages/170213trans.aspxНай-голямата част от столичани - 57 на сто се движат с публичен транспорт, сочат данни от проучване на Центъра за градска мобилност. На второ място с 29 процента е придвижването с личен автомобил. Т.е. изглежда, метрото е довело до някакво подобрение, но не чак толкова драматично (ако може да се вярва на цитираните данни).

P.S. защо с тоя заядливо-назидателен тон?
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Вто Апр 09, 2013 4:49 am

zImage написа:P.S. защо с тоя заядливо-назидателен тон?

Не си ли ходил в училище с ненаписано домашно? :smash: И сам можеше да се сетиш, че преди 2009-та метрото беше само между ЦУМ и Обеля...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Вто Апр 09, 2013 8:36 am

Въвеждат "Рент-а-байк" системата в Бургас до началото на летния сезон: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2037208
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот did » Вто Апр 09, 2013 8:38 am

zImage написа:Въвеждат "Рент-а-байк" системата в Бургас до началото на летния сезон: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2037208

Пари на вятъра...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот dob111 » Вто Апр 09, 2013 9:10 am

Ще е хубаво БДЖ да подобри превоза на велосипеди като обособи пространство, в което, когато влакът е пълен, никой няма да се "катери" на колелото ти и никой няма да може да слезе с колелото на друг.
БДЖ е бедно, държавата е бедна - евентуално това би могло да стане само за бързите влакове.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Апр 09, 2013 9:21 am

PtD написа:
DstupidBastarD написа:Лично аз изпитвам искрен ужас от деня, в който Софето ше се преизпълни с тлъсти, очилати компюторджийчета, отиващи на бачкане с трийсекилограмовите си осемьмортесьорни моторчета


Не виждам някой да ти е искал мнението, баце. Карай си нефелната шосейчица, докато имаш лек шанс да не те сгазят компюторджийчетата и бъди рахат.



Ти да не си нещо сърдит, баценце?! Защо така с лошо?! Зимата сички надебеляват, не се притеснявай за морето, ако си упорит и спазваш подходящ хранителен режим, ше отслабнеш! А цайсите са признак за голем мозък, дори некои каки са ми споделяли, че ги възбуждат. Немаш причини за сдух, баце, освен тва, че си байкарон, де. :peace:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот shotik » Вто Апр 09, 2013 9:24 am

zImage написа:Въвеждат "Рент-а-байк" системата в Бургас до началото на летния сезон: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2037208


Точно такава система видях в град Тревизо,Италия.Стар град с много тесни ,калдъръмени улички и с много паркинги за велосипеди и много велосипедисти.Дори в дъждовния ден,те се придвижваха с велосипедите си с разтворени чадъри.

Ето албум с техните велосипеди и парккинги :

http://shotik.snimka.bg/reports/velosip ... iya.734606

Ето и албум на забележителности на стария град :

http://shotik.snimka.bg/reports/velosip ... iya.734606

Предполагам ,че като сте разгледали снимките ,сте видели ,че има разчертани велоалеи по тесните улички и там наистина се движат велосипедистите,но в по-централната част ,където са много ,се движат и по улицата.
Може би когато у нас се движат толкова много велосипеди/брой процентно на глава от населението/ и се плаща такса,както е там/според местен жител/,за да има постъпления на пари за тази цел ,тогава държавата да направи нещо повече.
Това което ме впечатли ,че има улици ,на които до тротоара е велоалеята,до нея е алея за паркиране на коли и платно за движение на останалия трафик и всички улици /без няколко широки/ са с еднопосочно движение !
Преди години у нас е имаше такса и велосипедите бяха с номера ,може би до към 1970 г и на първият ми голям велосипед,който купих на старо ми ги имаше и плащах по 4 лв. данък на година/от 1966 до 1969 г го имах/

Използвайте новата придобивка на гугъл за показване на карти и обекти и разгледайте виртуално града.

За БДЖ скоро не чакайте да има във всеки влак вагон за велосипеди,много малък е броя на пътуващи с тях,за да се закупят вагони специално за това,също не всеки ден ще са ползвани ,което е преразход на финанси за закупуване и поддръжка,така и за увеличаване теглото на влаковете,което в сегашно време не се толерира.То вагони за пътници няма ,виждате ,че и спалните са малко,за инвалиди и майки с деца също,що ли да купуват и такива ,специално за велосипеди и да се назначава персонал за обслужването им.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Вто Апр 09, 2013 11:14 am

DstupidBastarD написа:Ти да не си нещо сърдит, баценце?! Защо така с лошо?! Зимата сички надебеляват, не се притеснявай за морето, ако си упорит и спазваш подходящ хранителен режим, ше отслабнеш! А цайсите са признак за голем мозък, дори некои каки са ми споделяли, че ги възбуждат. Немаш причини за сдух, баце, освен тва, че си байкарон, де. :peace:


Не, баце, само завиждам. Иска ми се и аз да можех да си купя шосейчица, да нося клинче, да изглеждам като несръчно залепен от части от два различни индивида, да се сгърчвам от ужас като видя камък, по-голям от 0.2 мм и/или шепа пръст; а най-много от всичко ми се ще да мога да си оценявам живота в максимален пулс и проценти наклон. Ама нема баце, това е твърде елитно за мен. Затова ми остава само да завиждам с черна завист :peace:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Alpina » Вто Апр 09, 2013 11:25 am

В някои среди броят на изминатите километри е правопропорционален на загубената възможност за самоосъзнаване, а при не малко индивиди и на тоталното изглупяване.

По темата:
Отдавна бе времето, когато трябваше да си избием от ума, че държавата или който или да било трябва да прави нещо за нас.
Ние трябва да ползваме инструментите на държавата, за да правим нещо за себе си.

Лежте си на лЕвата кълка и чакайте някой да ви оправи.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот irgnet » Вто Апр 09, 2013 11:27 am

Държавата е дала прекрасната възможност да се сдружаваме в сдружения с нестопанска цел, които сдружения могат да кандидатстват по финансирания както от ЕС така и от други места и да развивате проекти, като маркиране и трасиране на пътеки, еко пътеки и дори алеи , като в градовете се работи съвместно с общините.

Ако седите и си чакате нищо няма да получите.
Аватар
irgnet
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Сря Май 16, 2012 9:22 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот autosvet » Вто Апр 09, 2013 12:16 pm

Велосипедите под наем са си нещо много удобно. Ползвал съм подобен в Лондон - дава ти доста добра възможност да обиколиш повечко места които трябва да видиш за кратко време при това на цена от 1 паунд на ден. Вярно е, че велосипедите са тежки, бавни и не спиращи, но си е удобна системка за придвижване със сравнително добра скорост из центъра на града и много хора я ползват. В Лондон плащането е само по електронен път - или си имаш твоя лична абонаментна карта или с кредитната. Същото съм виждал и във Виена, но там не го тествах. За мен това са хубави системи, за съжаление у нас имайки предвид манталитета на населението и апетитите за метал на една определена част от него не вярвам да имат дълъг и здрав живот.

А за спора между шосейките и байковете ... лабилните бързаци нямат работа по улиците и велоалеите независимо с какво се предвижват.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Вто Апр 09, 2013 9:27 pm

autosvet написа:Велосипедите под наем са си нещо много удобно. Ползвал съм подобен в Лондон - дава ти доста добра възможност да обиколиш повечко места които трябва да видиш за кратко време при това на цена от 1 паунд на ден. Вярно е, че велосипедите са тежки, бавни и не спиращи, но си е удобна системка за придвижване със сравнително добра скорост из центъра на града и много хора я ползват. В Лондон плащането е само по електронен път - или си имаш твоя лична абонаментна карта или с кредитната. Същото съм виждал и във Виена, но там не го тествах.

Ползвал съм във Виена и във Валенсия (http://www.valenbisi.com/) и също съм на мнение, че е много удобно. И на двете места плащаш веднъж за регистрация и после на час. Конкретно във Валенсия е 12€ за 1 седмица (кредитна карта), след което всеки първи 30 минути са безплатни. Идеята е да се придвижиш от станция до станция за 30 минути и да освободиш колелото. Вторите 30 минути струват 1€ и нататък постепенно става все по-скъпо. Има 275 такива велостанции пръснати из целия град с общо 2750 велосипеда. Можеш да сменяш колелото на всеки 30 минути и ще ти е безплатно цял ден.
12€ на седмица не е скъпо, предвид че билетче за рейса е 1.5€. Ако си местен ти е 26€ годишния абонамент. Супер много се ползваха от местните, защото не му мислиш за кражби, повреди и т.н. — придвижваш се, паркираш и друг да му бере гайлето.
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 363 госта