Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Пон Апр 01, 2013 8:07 pm

Здравейте колеги. Реших да се допитам до вас, по един въпрос, който ме мъчи от известно време. Тези, които ме познават, знаят че обичам да давам максималко подробна информация за каквото и да било, затова предварително се извинявам за повествованията по-долу :D

Имало едно време, в не толкова далечната 2012-та, едни съблазнителни за обикновения юзър предколедни промоции ... Шегувам се, няма да пиша темата в тоя стил, макар че щеше да е забавно.

Та закупихме по същото това време, заедно с приятел помпа за вилки / шокове Zefal. Тъкмо и двамата се бяхме оборудвали с въздушни вилки и помпата си беше необходимост, а тази изглеждаше секси. Но не оставяйте външния вид да ви заблуди. То е като с някои жени - красиви, ама ... Примери бол, ама това е за едни теми в бла-бла ... пак се отнесох нещо. На който не му се чете пълнежа, моля да скролне до текста по-долу. Благодаря :)

Изображение

Още с първият опит за употреба на помпата ударихме на камък - помпиш си, но налягането се вдига в самата помпа, а във вилката няма никой. Както може да се очаква, оказа се че накрайника за вентила е проблемен. До това умозаключение стигнахме, след като помпата беше изпробвана на две вилки (или сумарно на три въздушни камери) с еднакъв, разбира се абсолютно незадоволителен резултат, а именно - никакъв.
Проблемите на накрайника се оказаха няколко, като най-общо могат да се опишат така:
1. Прекалено е плитък (завива се за вентила на магия - може би 3 резбички);
2. Прекалено е широк във вътрешната си част - при резбата (явно с толеранс в горната граница на или над допуска). Толкова е широк, че след като се затегне за вентила, може да бъде местен наляво-надясно без нужда от сила;
3. Използваната за уплътнение, гумена шайба, е толкова дебела и твърда, че просто няма как да затегнеш толкова накрайника, че тя да се сплеска достатъчно, така че централната му част да натисне игличката във вентила.

Изображение

Разбира се, първоначално установихме само проблем номер 3. Реших, че не ми се разправя да връщам помпата до София и т.н. а ще опитам да се справя с проблема сам. Явно малко съм се надценил, иначе нямаше сега да пиша тая тема и търся съвет от вас.
С доста усилия извадих въпросната гумена шайба от леглото й (цяла и непокътната) и въоръжен с макетно ножче, 3-4 бр. финни пили за метал и самобръсначка (да, самобръсначка 3-та употреба - Gillette Blue 2 :D ) се заех за работа. След около час откровени псувни по адрес на китайците, тайванците и кой ли още не, имах някакъв резултат - можех да си напомпя позитивната камера на вилката. Доволен от успеха, оставих нещата така и зарязах всичко.
Скоро след това, на моя човек му се наложи да помпи неговата вилка. Дадох му помпата. Казах му: - Няма проблем. Вече работи!
Сещате се колко работеше нали? Изложих се, като пишман майстор :banghead:
Различни вилки, с различни вентили, с различна височина на игличката вътре. Там беше проблема. Единия. Или ще помпи, като при развиване ще губи количество въздух или изобщо няма да помпи или ще помпи без проблеми позитивната камера на RS Revelation-а ми. Впоследствие установихме и другите два проблема на накрайника и съвсем ми писна да се занимавам. Ама седи ли се без помпа ...

По същото време, правих поръчка от Германия на разни дреболии и съвсем случайно видях, че са намалили цената на маркуч + накрайник за подобна помпа за високо налягане на друг производител. Някакви скромни 2,5 евро. Артикула беше с друг тип закрепване към корпуса на помпата и т.н. но с накрайник за вентили, за който вече знаехме че работи. Накрайника беше като на едно Giyo, което вече бяхме ползвали преди (назаем).

Изображение Изображение

Гледайки снимката, вероятно се сещате каква мисъл ме усени на момента - режа това, режа онова и от две самостоятелно неработещи неща, получавам едно работещо :idea:



Текст по-долу
Въпросът ми е: как да снадя два маркуча, така че връзката между тях да бъде достатъчно надеждна при налягане от 15-тина атмосфери? Изображение Изображение

Вътрешния диаметър на маркуча е точно 3 мм. Всякакви идеи ще са ми от полза. За стругар е ясно. По-скоро питам за готови неща, които не се намират кой-знае колко трудно. Разни фитинги - може би при занимаващите се с газови уредби и т.н. Все пак форума се чете от хора с най-разнообразни основни занимания та ... Благодаря за вниманието и търпението :beer:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот SectorOMEGA » Пон Апр 01, 2013 8:18 pm

Колега има двупосочни щуцове за бояджииски пистолети. Наскоро гледах някъде. Мисля че може и да успееш, но проблема ми се вижда дали две скоби с диаметър не повече от 6мм(щуц плюс маркуча) биха издържали. Но един такъв щуц е стотинки и скобите също. Следователно можеш да пробваш сега ще погледна къде ги гледах
SectorOMEGA
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Юни 27, 2011 2:44 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот Andy3 » Пон Апр 01, 2013 8:18 pm

За аквариумните маркучи има всякакви тройници и прочие елементи за снаждане, трябва да има нещо като размер горе-долу, а и са евтини. Незнам дали също по медицинските системи няма нещо подходящо. :dontknow: Ама това с налягането как ще го направиш да издържи за момента и идея си нямам. :D
Аватар
Andy3
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1659
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 9:06 am
Местоположение: София 0878877070

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот SectorOMEGA » Пон Апр 01, 2013 8:25 pm

С аквариумен тройник мн ме съмнява да стане като си знам мойте какви са лошо ми става :D
SectorOMEGA
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Юни 27, 2011 2:44 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот joropc » Пон Апр 01, 2013 8:35 pm

Това не е толкова просто, колкото изглежда.Ако маркучът беше от пластмаса или някакъв вид твърд полиуретан с перфектен външен диаметър, има страшно лесни и ефективни решение(виж клипчето на страницата на FESTO):
http://www.festo.com/cms/bg_bg/9506.htm
Имай предвид обаче, че при теб става въпрос за гумени маркучи, които вероятно имат известни грапавини или микро неточности в диаметъра, както и това, че гумата е мека, а тези неща биха били проблем при горните бързи връзки.
Търси фирма, която произвежда хидравлични цилиндри.Обикновено те правят и маркучи за високо налягане, в смисъл на твоите маркучи ще ти "прикачат" каквото и какъвто накрайник им дадеш без проблем.Тук в нашия край има такава фирма.Не вярвам при вас да няма.
Имай предвид, че 15 атмосфери си е сериозна работа.... :)

EDIT:
Момчета, за какви аквариумни или системни конектори говорим при 15 атмосфери бре?
И това със скобите и бързите връзки на пистолетите за боядисване няма да стане. ;)
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Пон Апр 01, 2013 8:43 pm

joropc написа:Имай предвид, че 15 атмосфери си е сериозна работа.... :)


Имай в предвид, че го казваш на човек, работещ седма година във фирма за производство на съдове под налягане - реактори, автоклави, резервоари за ПБ и други :)
Наясно съм с последствията от евентуална "лабава" връзка :beer:

В търсенията си, до момента откривам това, като най-достъпно решение. Имам в предвид тип мм да речем стандартна връзка. За съжаление, във фирмата от чийто сайт е PDF-а, имат само 6-6 mm.
Последна промяна uBaH на Пон Апр 01, 2013 8:44 pm, променена общо 1 път
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот SectorOMEGA » Пон Апр 01, 2013 8:44 pm

Ами според мен това ти е варианта, проба, грешка и малко късмет
SectorOMEGA
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пон Юни 27, 2011 2:44 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот joropc » Пон Апр 01, 2013 8:48 pm

А все пак, какъв е външният диаметър на маркуча?
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Пон Апр 01, 2013 8:54 pm

Външният диаметър на маркуча е 9 мм. Конфигурацията е следната (от вътре навън): отвор, 1,5 мм гумена стена, 0,5 мм оплетка (текстилна), 1 мм гумена стена. Всички размери са на око, но бих казал че са достатъчно близки до реалните.

Едит: Ники, една помпа ли ще ни се опре. Няма се плашиш, ще стане.
Последна промяна uBaH на Пон Апр 01, 2013 8:58 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот exiteyes » Пон Апр 01, 2013 8:56 pm

Иване, ще действаме като професионалисти! Нямаме право на грешки и спънки в отряда, да не говорим за 'лабави' връзки и експлозии.

И все ми се струва, че тая гад(връзката) ще ни се изплъзне по един или друг начин. Помисли и за времето за което ще майсторим, чакаме, не стане и опити за отново. Ако все пак мисията не е успешна, търси 3та дружка за план Giyo. :D

Едит: Извинявай! Забравих, че мотото ти е: или ще стане, или няма да стане :blush:

Впрочем до сега съм виждал единствено метални скоби за тръби излизащи и влизащи (от някъде) при двигателите за коли. Други по специализирани връзки.. :crazy:
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот joropc » Пон Апр 01, 2013 9:24 pm

Предполагам, че диаметърът не е 9мм, а 8.5мм.В такъв случай, разгледай бързите прави връзки подобни на FESTO-то, което посочвам по-горе.Има ги в каталога на "твоята" фирма.Взимай прав конектор 8.5/8.5, щраквай го към двата маркуча и си ти.
Иначе, това, че няма по-малък диаметър от конекторчето, което ти посочваш е обяснимо.Все пак това са индустриални връзки, които се предполага, че ще са под постоянно натоварване, а това смаляване на диаметър от 3мм надолу(вътрешният трябва да е към 1мм), при машини с пневмо автоматика ще прави страшни проблеми.При по-големите диаметри нещата стоят по друг начин.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Вто Апр 09, 2013 3:58 pm

Докато си разговарях на тема щуцери с колега, който се явява снабдител във фирмата, случайно разговора ни бе дочут от друг колега. Макар да е на 70 и вече пенсионер, бих казал, че Бончо е единствения, който все още знае всичко за завода от гледна точка на производствени възможности. Та обясних на човека какво ми трябва и той взе нещата присърце - щял да пробва какво може да се направи с наличните при нас стругове (доста стари, разбирайте разлуфтени и предназначени за доста по-едрогабаритни детайли).

Та ето резултата:
Изображение

4,5 мм външен, 2,5 мм вътрешен диаметър и дължина от 28 мм.

Преходчетата не са идеални, но ще се пробват - няма как. Както каза Ники по-горе: Или ще стане, или няма да стане :D
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот penmark » Вто Апр 09, 2013 5:36 pm

Ще стане. Ще ти трябват и две такива скоби да пристегнеш макучите.
http://www.autogasmarket.com/uploads/sh ... 131536.jpg
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Вто Апр 09, 2013 8:32 pm

penmark написа:Ще стане.


Е стана. Малко грозно, но колкото за пробата е ОК. Мина теста на 160 psi. Лично за моята вилка ми трябват не повече от 140.

Изображение

Изображение

Правя уточнението, че вкъщи направих допълнителни, напречни нарези, по външната повърхност. Използвах винтоверт и пиличка за метал. Съжалявам, че не ги снимах. Не снимах и оригиналния маркуч на помпата, след като отрязох оригиналния накрайник. Маркуча се оказа по-калпав (по-мек и податлив на разширение) от другия.

Обмислям варианта, вместо посочените от penmark скоби, да използвам обикновена тел. Сещате се как се стяга предполагам - с "ухо" от единия край и с клещи от другия. Не че нямам вяра на скобите, но с телта ще стане малко по-прибрано.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот autosvet » Чет Апр 11, 2013 2:11 pm

Има едни скоби които са за еднократна употреба и след законтряне едно ухо се стяга с клещи. Ползват се при маншоните на автомобилите. Не зная как да го обясня, но те са по-сигурните според мен. Има и едни здрави пружинни, но дали ще се намерят такива малки размери :dontknow: . По принцип подобни преходници се правят на конуси и на мек материал като месинга лесно се оформят и се постига едно само законтряне и уплътняване на маркуча. Та ако има кой да ти направи още един, но с конуси ще е направо неплокатим. Ако ще слагаш тел ползвай двойна.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот uBaH » Чет Апр 11, 2013 2:26 pm

Да, и аз мислех за този тип скоби. След кратко търсене в Интернет, разбрах че има много повече варианти на скоби, отколкото си мислих първоначално.

Тези не изглеждат лоши, като плюса им е, че са за многокоратна употреба. Друг тип са тези, които пък са още по-прибрани.

Едит: Да. Никакво разглобяване повече. Ако за времето, в което съм се мъчил да я оправя, бях помпал, сигурно стотици въздушни камери щях да съм надул :)
Последна промяна uBaH на Чет Апр 11, 2013 3:26 pm, променена общо 1 път
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот autosvet » Чет Апр 11, 2013 3:15 pm

За тези вторите говорех. Ти тази помпа като я направиш веднъж и всичко й е наред няма да й пипаш повече маркуча, че да те интересува чак толкова разглобяването.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот exiteyes » Чет Апр 11, 2013 4:16 pm

Какъв пък ще да е проблема да си стои така с миши опашките? Беше споменал, че заради вида. Е да ти кажа щом така държи на 16 атмосфери, то тогава няма да са ти нужни други скоби.

П.П -> ако помпеше вилки с въздушен preload, които побират до 1 атмосфера, то тогава не стотици ами хиляди ако не и милиони пъти щеше да си им стигнал горния праг(съдейки по времето за което аз успявам да живна моята от 0 до положението в което я желая :D )
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Помощ за "ремонт" на помпа за вилки / шокове

Мнениеот evilzet » Чет Апр 11, 2013 10:17 pm

Тия свински опашки ми се струва, че нищо не стягат в момента.
Сега е момента да се посмеете, но най-просто, евтино и достатъчно стегнато ще стане с тел, усукана с клещи. Иначе има много видове специални скоби.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта