Какво прави държавата за колоезденето?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Antediluvian » Вто Апр 09, 2013 10:22 pm

Добре, хора, интересува ме - тези "рент-а-байк" системи на запад, за които говорите:

Да пропуснем, че са бавни, тежки, неспиращи и т.н., но искам да попитам как по-точно ще се придвижваш с колело, което не е нагласено за твоите размери? Това си е меко казано неудобно дори за един ден, да не говорим за редовно придвижване. А всеки ден? А всеки ден по 30-40км? Физически проблеми в кърпа вързани. Колелото е строто индивидуално средство за придвижване. ОБщото - кучета го яли - както е казал народа.

PtD написа:
DstupidBastarD написа:Лично аз изпитвам искрен ужас от деня, в който Софето ше се преизпълни с тлъсти, очилати компюторджийчета, отиващи на бачкане с трийсекилограмовите си осемьмортесьорни моторчета



Макар и да звучи с малко неприятен тон, човекът е много прав. Много хора са на това мнение. В момента, в който даден начин за придвижване стане "масов", стават проблеми. Пречим си. Алеите са некараеми и в момента и са по-опасни от движението по улицата. Откакто направиха новите линии посока Надежда, придвижването с велосипед стана дори по-неудобно. Хората не разсъждават, че тази алея е за транспорт, придвижване /разбираме тук, стабилна скорост/, а си мислят, че е за "неделна разходка". И денят, в който повече хора решат същото няма да може да се кара по тези алеи. Така че условията ни не са чак толкова лоши в момента....

did написа:Във всяка една област държавата най-добре помага, когато не пречи.
Ч

Най-адекватното мнение дотук.
Хубаво е да спрем да търсим някой друг да ни реши проблемите.

И една интересна вметка: след 40000км. в София, имам впечатлението, че всеки опит да се "обособява" велосипедния транспорт води до повече конфликти, както и до това да се счита за нещо, чието място не е до останалите превозни средства /което се сещате до какво води/
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 411
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Вто Апр 09, 2013 11:38 pm

Тествах в Барселона колелата под наем, направих цяла седмица яко каране и разгледах много хубаво града. Много ми харесаха! Разбира се, има някои поизносени, но ти избираш кое да вземеш и тогава всичко си му работи перфектно на твоето - тръгване, спиране, завиване. Можеш и височината на седалката да си нагласяш. Единствения ми проблем беше, че понякога системата за заключване не ми отчиташе върнатия байк, което разбрах по-късно, се случвало редовно и при другите. Който говори против колелата под наем в големите градове, не е запознат с основната идея зад това. Тези колела не са създадени за професионален спорт, и таргета не са им състезателните велосипедисти! Точно обратното, тези колела са създадени да изяждат кратички разстояния и са предназначени за обикновените хора, които не желаят да си купят колело, но биха ползвали ако се отдава под наем. Облагите от подобно нещо са големи за развитите градове.

Изображение
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Сря Апр 10, 2013 12:29 am

Antediluvian написа:Макар и да звучи с малко неприятен тон, човекът е много прав. Много хора са на това мнение. В момента, в който даден начин за придвижване стане "масов", стават проблеми. Пречим си. Алеите са некараеми и в момента и са по-опасни от движението по улицата. Откакто направиха новите линии посока Надежда, придвижването с велосипед стана дори по-неудобно. Хората не разсъждават, че тази алея е за транспорт, придвижване /разбираме тук, стабилна скорост/, а си мислят, че е за "неделна разходка". И денят, в който повече хора решат същото няма да може да се кара по тези алеи. Така че условията ни не са чак толкова лоши в момента....


O, ужас! Разни заблудени елементи пречат на елитните колоездачи да прелитат ниско! О, драма!

И с какво точно е по-опасно движението по алеите, ако смея да запитам? Да бутнеш някой друг колоездач? О, ужас! О, драма! Далеч по-безопасно е да те прегази тролейбус, нали? :eek3:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Апр 10, 2013 7:38 am

Баце, прецтави си, че както си караш колата по магистралата, на пътя ти излезне крава. Или свиня. След сблъсъка ше си точно толкова жив, колкото и след удар с тир в насрещното платно. Примерно.

П.П. У финансите има 1 таково провило: почне ли и чистачката на офиса ти да търгува с акции и да дава инвестицьонни съвети на другите чистачки, начи е време да продаваш. :peace:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Insight » Сря Апр 10, 2013 8:15 am

DstupidBastarD написа:П.П. У финансите има 1 таково провило: почне ли и чистачката на офиса ти да търгува с акции и да дава инвестицьонни съвети на другите чистачки, начи е време да продаваш. :peace:


Само за информация (ако си пропуснал), междувременно маймуните са слезли от дърветата и са почнали да ходят на два крака ... това означава ли, че шсе качваш обратно на клона?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот emoonthemove » Сря Апр 10, 2013 8:33 am

Изяж ги, PtD! :evil:

Който иска да се състезава — http://www.letour.fr.

Когато караш в града с велосипед, се придържаш към установените, били те и неписани, правила за поведение. В Берлин понякога има цели върволици от велосипедисти, каращи по алеите — стари, млади, с тежки и с леки колела. Когато условията позволяват, те се изпреварват едни други. Ако не, чинно карат един след друг. Защото знаят, че...

Който иска да се състезава — http://www.letour.fr.

Да възразяваш против установения вело-ред в града е като да твърдиш, че за твоето тунинговано, мускулесто Пежо 205 има нужда от отделна пътна лента.

- - - - - - - - - - - - -

На въпроса какво прави държавата за колоезденето тук — градът е опасан с вело алеи, които са маркирани с бяла боя, която изглежда толкова плътна, че чак е релефна; пред светофарите понякога има алеи за различните посоки — вело-алеи за движение в ляво и в дясно; имат си малки вело-светофарчета (на нивото на очите и с картинка на колело); велосипедите са част от изключителния им транспорт, състоящ се от автобуси, трамваи, метро, градска железница, регионални влакове и коли под наем на минута (това са цените — http://www.callabike-interaktiv.de/kund ... g&start=oa , така изглеждат колелата — http://www.thehotiron.com/images/db_bike_rental.jpg); когато вали или трябва да изминеш голяма дистанция до някой отдалечен парк, да кажем, купуваш си единичен билет за велосипед от 1.60 Евро или карта за намаления и се бутваш в коя да е градска железница или влак (което ми напомня за това, колко е важно човек да е добре информиран, в много автобуси съм виждал гневния стикер, който твърди, че билетчетата в България били най-скъпите в целия европейски съюз... тук, например, са 2.40 евро).

Колело, собственост на хотел, магазин и т.н. можеш да си наемеш на почти всеки ъгъл срещу 10 евро на ден с 50 евро депозит. Ако пътуваш всеки ден, можеш да си купиш велосипед от 50 евро.

В много паркове, диви и питомни, има специални пътечки за колела. Когато караш из града по тротоарите (например пътят е павиран с огромни павета и друса невъобразимо), хората не ти правят въпрос, но се стряскат и те гледат въпросително. А това само по себе си кара теб да се чувстваш неудобно... Когато пък като пешеходец стъпиш на вело-алея, колоездачите настойчиво звънят със звънците си и те чакат да се отместиш — винаги е така! Почти никой няма да те заобиколи! В началото, като продукт на родната реалност, се дразних ужасно, питах се — "Е, не можа ли да мръднеш половин метър вляво и да ме заобиколиш?". Но след това, когато ти самият започваш да изискваш алея без размотаващи се по нея пешеходци, ставаш за нула време уважителен и се озърташ винаги, когато се налага да стъпиш за малко на вело-алея, за да изпревариш друг пешеходец.

Някой беше питал защо някои би карал продължително тези вехти, страхотно тежки (около 22 килограма в общия случай) колела с динамо главини, главина със скорости, кошнички, калници и прочее, и не е вредно това за здравето му, ако колелото не съвпада с размера му. Аз също съм си задавал този въпрос и отговора, до който съм стигнал е следния — сигурно. Но всичките тези лелки, чичовци, баби и дядовци, които бодро въртят педалите на тези чудовища просто нямат база за сравнение. И друга причина би било тази, че тези мастодонти винаги са с голям размер, което сякаш е по-малкото зло (няма да спра да се учудвам, че тук огромен брой, да не кажа почти всички колела на улицата са допотопни, вехти и ръждиви трошки).
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Сря Апр 10, 2013 8:42 am

DstupidBastarD написа:Баце, прецтави си, че както си караш колата по магистралата, на пътя ти излезне крава. Или свиня. След сблъсъка ше си точно толкова жив, колкото и след удар с тир в насрещното платно. Примерно.

Извинявай, баце. Знаех, че си машина, ма никога не съм си представял, че вдигаш 140 с шосейката! :bigeyes: :bigeyes: Предлагам за теб да добавят специална нова лента към велоалеите!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Alpina » Сря Апр 10, 2013 9:10 am

DstupidBastarD написа:Баце, прецтави си, че както си караш колата по магистралата, на пътя ти излезне крава. Или свиня. След сблъсъка ше си точно толкова жив, колкото и след удар с тир в насрещното платно. Примерно.

...по магистралата и на пътя ти излезе крава, свиня, или някой малоумен шосейкаджия...

Шъ мъ извиняваш, но съм виждал сблъсък на глиган и кола с петчленно семейство (2 деца) - напуснаха колата без чужда помощ, за да видят липсващата предница. С крава също съм виждал, че и с кон. Шанса някой да погине от тези животни е даже по-малък от това да ти изскочи някой малоумен шосейаджия.

Та какво правиш като движещ се по-бързо - мислиш и се съобразяваш с обстановката.
Знам че за някои хора едното е особено сложно, а другото им е под достойнството, тъй като се изживяват като малки богове, но така правим ние, нормалните хора.
Та докато не издействате правило минимална скорост за движение по велоалея - ще има: http://www.youtube.com/watch?v=SRnq-PFboMI
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Апр 10, 2013 9:39 am

Antediluvian написа:Добре, хора, интересува ме - тези "рент-а-байк" системи на запад, за които говорите:

Да пропуснем, че са бавни, тежки, неспиращи и т.н., но искам да попитам как по-точно ще се придвижваш с колело, което не е нагласено за твоите размери? Това си е меко казано неудобно дори за един ден, да не говорим за редовно придвижване. А всеки ден? А всеки ден по 30-40км? Физически проблеми в кърпа вързани. Колелото е строто индивидуално средство за придвижване. ОБщото - кучета го яли - както е казал народа.


Куре, идеята на тези байкове е да си заебеш колата и да щъкаш из центъра - най-вече да го заебеш на най-близкия "паркинг" без да го мислиш.
И си говорим за придвижване, не за нашето каране.
Колкото до размерите - - много добре знаеш какво е положението при "Рент-а-карт!"
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот svrakata » Сря Апр 10, 2013 11:06 am

Да споделя и моя опит.

Та, бех у Франс на север в един неголям град на име Рен (най-малкия в света с метро :look: ). И там, наред с добре развития и доста ползван обществен транспорт, съществуваха изключително добри условия за колоездачи. Алеи, отделени от пътното платно, пресичащи целия град чааак до магистралите , където е предвидено от де да минеш с велосипеда, ако си от някое близко село. Велосветофари и прочее, пък и хората бяха заредени с изключително търпение и внимание (предполагам им е в манталитета), никой не кара по алеите или пък да паркира върху тях и се оглеждат, и спират, и се усмихват. Имаше и обществен велотранспорт с паркинги близко един до друг. До колкото си спомням, купуваш си една абонаментна карта за достъп и после колелото беше безплатно в рамките на 30мин. Което значи, просто да го маркираш на някой велопаркингите до 30мин. и после можеш пак може да го ползваш 30мин. безплатно. Колелетата бяха новички, удобни Изображение . И те така... далече сме от тая работа ние :crap:
Аватар
svrakata
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 2:11 pm
Местоположение: В червената книга.

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Alpina » Сря Апр 10, 2013 11:17 am

Здравей svrakata,

Добре дошъл във форума! :)

Не се знае до колко сме далеч, но за да има ефект, трябва да се случват множество неща едновременно и да не очакваме ефект от днес за утре, а да се гледа с години напред. :)
Така и не се хванах да ги опитам тези колелца на няколко места, но така или иначе предпочитам да ходя пеша.

Със сигурност обаче бих си купил абонаментна карта за такива в София, стига да има някаква реална цена - дори да няма достатъчно много станции.
Определено бих предпочел да се предвиждам с такова колело в София, от колкото с личното - причини много, а удобството е в пъти по-голямо.

Поздрави,
Александър
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Сря Апр 10, 2013 11:33 am

DstupidBastarD, твоето поведение ми наподобява на такова на някоя наконтена и разглезена фръцла от големия град, която се възмущава когато до и около нея вървят същества извън нейните възвишени стандарти за красота. :lol:

Колкото повече хора използват велосипеди, толкова по-добре за всички нас. Независимо дали ще е само за придвижване в града или ще спортуват по-активно из планините, а може би и по скучните шосета :tong2: .
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Slade » Сря Апр 10, 2013 11:41 am

Аз веднага мога да посоча 2 причини, поради които аз, а и много хора биха ги ползвали в София:
1. Оставяш го на станцията и вече грижата да не го открадне някой не е твоя.
2. Не го мъкнеш до вкъщи, прибираш, изваждаш и т.н.

Разбира се ще има и проблеми:
1. Празни станции (сутрин?) в периферията на града.
2. Пълни станции в централните части (не можеш да го оставиш).

Горните недостатъци съм ги наблюдавал във Виена - празни станции в моя квартал, пълни в центъра - и в двата случая трябва да чакаш неизвестно колко, ако си твърдо решен да ползваш услугата.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот svrakata » Сря Апр 10, 2013 11:47 am

Alpina написа:Здравей svrakata,

Добре дошъл във форума! :)

Не се знае до колко сме далеч, но за да има ефект, трябва да се случват множество неща едновременно и да не очакваме ефект от днес за утре, а да се гледа с години напред. :)
Така и не се хванах да ги опитам тези колелца на няколко места, но така или иначе предпочитам да ходя пеша.

Със сигурност обаче бих си купил абонаментна карта за такива в София, стига да има някаква реална цена - дори да няма достатъчно много станции.
Определено бих предпочел да се предвиждам с такова колело в София, от колкото с личното - причини много, а удобството е в пъти по-голямо.

Поздрави,
Александър


Добре заварил!

Съгласен съм, не знам дли тук му е мястото, но какво аз,като обикновен гражданин с колело, мога да направя,че да допринеса за подобряване на велоусловията в София. Живея в Студентски град. Там, особено покрай новото строителство, няма даже тротоари за пешеходците :dontknow: . На ума ми идва, да отида в общината и поне да се запозная с това дали някой мисли за това или не, има ли някакви планове. Де да знам, давайте предложения. :eyebrow:
Аватар
svrakata
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 2:11 pm
Местоположение: В червената книга.

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот APD » Сря Апр 10, 2013 12:05 pm

shotik, интересно, ама неприложимо. Ще ме таксуват, че карам велосипед ... Ми че те вече са ме таксували, пич(ка). Всеки закупен от мен боклук, от храна и вода до билет за някое америкън шит муви, съм му платил ДДС-то. Тоест и на всичко, свързано с велосипедите ми. Ако щеш вярвай, ама като се пречукам някъде с някой от тях, за да ме заровят пак трябва да се плати данък.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот autosvet » Сря Апр 10, 2013 12:23 pm

emoonthemove на запад за градски колела ползват евтини трошливи дъртаци защото се крадат изключително много. На мои приятел в Единбург му откраднаха колелото което бе наименувал "Rusty" (Ръждьо), което си беше абсолютен ръждив скрап. Друго което ми направи впечатление в Единбург, че на някои кръстовища стоп линията за автомобилите е на около 4м от стоп линията за кръстовището. В тези 4м по цялата лента е обозначено място за велосипеди - излизат си от тяхната лента плътно в ляво и тръгват с преднина ако трябва да завиват.

За обществените колела - те са основно за централните части където трябва да се разтовари трафика. изскачаш от метрото яхваш един такъв велосипед след максимум 10 минути си на 2,5км от метростанцията където ти е местоработата и си спестил 30 минути от ходене, още 30 минути вечерта и ето ти 1 час за целия ден без да се притесняваш за съхранение и поддръжка и това на цена по-ниска от тази за билет за рейса в едната посока.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Stefan_trekkie » Сря Апр 10, 2013 12:27 pm

В града карам шосейка, на дългите извънградски шосета карам друга шосейка, а мтб-то си е само за в гората... И какво от това.. :dontknow: .. Не ползвам нито една алея освен тази по Борис и от време на време - Гоце Делчевската, просто защото на пътя има павета... Не знам кой ще ме накара да ползвам тези измислиците като на.. Бул Евлоги и Христо Георгиеви - алея с плочки срещу гладък и широк път отстрани.. Или тази по Бъкстон /същата работа/ Вярно, е че 9 от 10 колела в света са мтб-та, но чак толкова да се пренебрегват стандартните по цял свят градски велосипеди... Те са просто шосейки с по-голям балон гуми с и тегло... Да не говорим за напречно разпложените решетки на шахтите, в които влиза гумата ако минеш от там.

Наскоро имаше едно масово каране по вело алейте с даването на оценка за всеки детайл от всяка отделна вело алея.. Като официалната информация се предава към общините и т.н... Колко от вас участваха в това събитие и помогнаха с нещо ?

В този ред на мисли.. Не ми се е случвало да ми пречи някое друго колело.. Имало е случай да ме забавят, поради невъзможност от изпреварване докато дойде по-широка част или се разминем с нещо, но в никакъв случай не ми пречи... Вярно, е че карам бързо, но не преча на никого.. Особено пък им дреме на колите, които карат със 70 при ограничение 50, дали аз карам отстрани с 15 или с 35.. Все си ме изпреварват..

п.с. В една западна държава на вело алея съм виждал знак на снимки за ограничение на скоростта, 40 км/ч
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот komara00 » Сря Апр 10, 2013 1:18 pm

did написа:Във всяка една област държавата най-добре помага, когато не пречи.

:agree: :agree: :agree: :agree: :agree: И аз съм съгласен с това. Мисля че поне това държавата може да го направи. :peace:
komara00
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2012 3:28 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Сря Апр 10, 2013 2:09 pm

komara00 написа:
did написа:Във всяка една област държавата най-добре помага, когато не пречи.

:agree: :agree: :agree: :agree: :agree: И аз съм съгласен с това. Мисля че поне това държавата може да го направи. :peace:


Ами какво ще кажете за следния случай, пак ли държавата трябва да стои отстрани и да гледа:

Градът ни общо взето е разделен на две от един пътен участък 3 км. с висока концетрация на ПТП. Там няма никакъв контрол от органите на реда и всеки гамен зад волана си избива комплексите като кара с много над позволената скорост. Освен това тролеите които минават често, задницата им наляво - предницата на дясно, а карат напред, и за шофьорите им е много трудно да спазват дистанция от колоездачите, особено в завоите. И така голямата опасност за живота която представлява този участък, отказва много хора да се придвижват в града с велосипед, а на онези които рискуват застрашава здравето и живота всекидневно.




Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот did » Сря Апр 10, 2013 3:40 pm

OXUS написа:...
Ами какво ще кажете за следния случай, пак ли държавата трябва да стои отстрани и да гледа:...

Кое наричаш "държава"? Най-добре да стои настрани и да не гледа. Трябва да гледа прокуратурата с голямата лупа.

Проблемът с велоалеите е в 90% от случаите е за това, как да се усвоят разни пари в стил "ловене на риба в мътна вода". Явно в Перник няма далавера, затова и няма да имате велоалея. Ако искате велоалея, направете я финансово печаливша за някого, т.е. не търсете помощ от държавата, а от някой с повечко опит в усвояването на еврофондове или други проекти.

Едно нещо най-накрая трябва да стане ясно - правят се неща, от които се печели. За непечалившите проекти само се мрънка и протестира. А държавата трябва просто да не пречи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Сря Апр 10, 2013 4:05 pm

did написа:Проблемът с велоалеите е в 90% от случаите е за това, как да се усвоят разни пари в стил "ловене на риба в мътна вода". Явно в Перник няма далавера, затова и няма да имате велоалея. Ако искате велоалея, направете я финансово печаливша за някого, т.е. не търсете помощ от държавата, а от някой с повечко опит в усвояването на еврофондове или други проекти.


Ако не е заинтересувана общината, никога не могат да вземат разрешителни за нещо толкова голямо - 3 км през бог знае чии парцели... никой няма да тръгне да отчуждава заради велоалея.
Чия е земята там? Дали не е и "Стомана" намесена? Тоя път част от републиканската пътна мрежа ли е, или е в юрисдикцията на общината?
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот did » Сря Апр 10, 2013 4:34 pm

unsigner написа:Ако не е заинтересувана общината, никога не могат да вземат разрешителни за нещо толкова голямо - 3 км през бог знае чии парцели... никой няма да тръгне да отчуждава заради велоалея.
Чия е земята там? Дали не е и "Стомана" намесена? Тоя път част от републиканската пътна мрежа ли е, или е в юрисдикцията на общината?

Мен тези въпроси не ме интересуват. Който го интересува - да пита и да търси начин това начинание да стане печелившо.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Сря Апр 10, 2013 5:25 pm

unsigner написа:Ако не е заинтересувана общината, никога не могат да вземат разрешителни за нещо толкова голямо - 3 км през бог знае чии парцели... никой няма да тръгне да отчуждава заради велоалея.
Чия е земята там? Дали не е и "Стомана" намесена? Тоя път част от републиканската пътна мрежа ли е, или е в юрисдикцията на общината?


Ние ще се постараем тази година още повече да я заинтересуваме общината с велопротести и блокиране на движението. Това с парцелите не ни е проблем, оправдаваме се със средства, а всъщност си личи некадърност, защото 2010-та пуснали проект за велоалея и били отрязани, защото имало прекалено много излишни харчове, като камери за наблюдение! Представяте ли си? Ще ни снимат как караме колела?! . Не знам от коя пътна мрежа е и не ме интересува. Общината има целият ресурс да изгради велоалея и се иска само желание, въпроса е обаче, че навсякъде далаверки в българската политика и не знаеш изобщо какво става.
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот tishoh » Сря Апр 10, 2013 6:10 pm

OXUS написа:Това с парцелите не ни е проблем, оправдаваме се със средства, а всъщност си личи некадърност, защото 2010-та пуснали проект за велоалея и били отрязани, защото имало прекалено много излишни харчове, като камери за наблюдение! Представяте ли си? Ще ни снимат как караме колела?! .

Това с камерите може би не е чак толкова лоша идея!
В Плевен велоалеята минава покрай няколко цигански къщи. Една вечер беше се стъмнило минавам по нея и на светофара който е за колоездачите и за пешеходците до мен спря един човек от СОТ (т.е. полицията) и той с колело и ме пита дали на велоалеята е имало хвърлени дървета, понеже преди около 1 час са махнали от велоалеята 2 дънерчета. В посока прибиране от парк "Кайлъка" към центъра има едно леко спускане с лек завой, и ако си се заблеял може заради завоя да не ги видиш и да се пребиеш като едното нищо въпреки доброто осветяване на алеята, освен ако не успееш да спреш, заобиколиш или ако имаш умения да ги прескочиш.
П.С. След този случай вече не ползвам участъка от велоалеята покрай тези къщи, нито по тъмно нито по светло. "Лошия" участък е грубо около 1/3 от велоалеята и е от едната страна на една рекичка и в момента минавам от другата страна където минават автомобили, но движението не е натоварено и ако не е час пик почти го няма.
Три неща в живота не избягвай: вода която тече, вятър който вее, и светлина която грее.
-----------------
Cross Grip 924
tishoh
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Май 01, 2011 10:24 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот shotik » Сря Апр 10, 2013 6:50 pm

svrakata написа:
Alpina написа:Здравей svrakata,





Съгласен съм, не знам дли тук му е мястото, но какво аз,като обикновен гражданин с колело, мога да направя,че да допринеса за подобряване на велоусловията в София. Живея в Студентски град. Там, особено покрай новото строителство, няма даже тротоари за пешеходците :dontknow: . На ума ми идва, да отида в общината и поне да се запозная с това дали някой мисли за това или не, има ли някакви планове. Де да знам, давайте предложения. :eyebrow:




И чужбина има градове без тротоари,тъй ,че не трябва да се учудваме на това,като пример Киото ,много улици на Монако,Тревизо в Италия,но се движат доста велосипеди.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот puleto » Сря Апр 10, 2013 7:12 pm

Браво на автора за поставената тема, колкото и да е безумна. Държавата не прави нищо за никой, камо ли чак и за колоезденето. След като 20 год. 240 депутати държат гладни 1,5 млн. пенсионери не чакай да си мислят за колоездене. 240 говеда (депутати) на които ти им плащаш не могат да измислят как да дадат на дято ти пенсия. Понеже на 240 говеда явно не им стига акъла, аз предлагам да станат 2400 за да има повече акъл. Тогава поне ще знаем че в Б-я има 2400 благоденстващи. Иначе за да не си харчим данъците напразно депутатите трябва да са 31 човека. И без това нищо не правят, поне няма да им плащаме. За колоезденето можем да направим само ние нещо и то е масовост. Тук имам предвид в градовете, в планините е съвсем друга тема. Велоалеите са пълна глупост защото велосипедиста не е снищо повече или по- малко от всеки участник в пътното движение. Ако искате велоалеи, аз ще поискам алея за бебешки колички и инвалидни колички с медицински контролен пунк на всеки 100 м. за профилактика. Всеки е длъжен да се съобразява на пътя с другия. Тези които карат ски или сноуборд знаят за какво говоря. Задния пази предния и това е! Не може да излезе човек на пътя и ти да го удариш с колата защото той не е на тротоара.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот taurus13 » Сря Апр 10, 2013 8:19 pm

:D Набих ти един минус.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Сря Апр 10, 2013 8:45 pm

puleto написа:Велоалеите са пълна глупост защото велосипедиста не е снищо повече или по- малко от всеки участник в пътното движение.

А може би е с 1430 кг по-лек от повечето други участници в пътното движение? И за разлика от тях не участва с ламарини, а със собствените си кожа, мускули и кости? В София е норма да има примерно 5 тежки и 75 леки пътни произшествия на денонощие. Ами ако единият от участниците в лекото произшествие беше велосипедист, дали то автоматично няма да премине в тежко произшествие?
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот puleto » Сря Апр 10, 2013 9:15 pm

zImage написа:
puleto написа:Велоалеите са пълна глупост защото велосипедиста не е снищо повече или по- малко от всеки участник в пътното движение.

А може би е с 1430 кг по-лек от повечето други участници в пътното движение? И за разлика от тях не участва с ламарини, а със собствените си кожа, мускули и кости? В София е норма да има примерно 5 тежки и 75 леки пътни произшествия на денонощие. Ами ако единият от участниците в лекото произшествие беше велосипедист, дали то автоматично няма да премине в тежко произшествие?

Аз понеже карам колело от 40 години и кола от 28 год. явно не са ми ясни нещата. И на велоалея да караш пак ако не внимаваш ще има проблеми. Така че всичко е до вниманиета на участниците. Само веднъж съм участвал в катастрофа с кола и не карах аз, а един колега. Блъснахме крава. Просто нямаше кравоалея и колегата не внимаваше. Нямаше голяма разлика в теглото на двамата участници в произшествието. Но темата е за Държавата и колоезденето.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот puleto » Сря Апр 10, 2013 9:21 pm

taurus13 написа::D Набих ти един минус.

Това поне е отношение. Благодаря за вниманието! :beer:
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 374 госта