Какво прави държавата за колоезденето?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот outfaced » Сря Апр 10, 2013 9:29 pm

Доколкот ми е известно по белия свят общините и кметствата правят благините за колоезденето в градска среда ... не държавата.
У нас обаче държавата стиска всички пари и дава на общините и кметовете, само ако са от "нашите". Те вече, ако случайно пък се случат свестни може и да успеят да направят нещо дребно, защото е ясно че преди велоалеите на дневен ред са доста други по-наболели теми.
После идва и факта, че обикновено се "усвояват едни пари" от хора много далеч от реалното колоездене, а тия дето са близко реалното колоездене обикновено пък са далеч от каквито и да било пари. Не съм видял и някой властимащ досега да е осъзнал тоя факт и да търси път за сближаване на страните.

Станали сме свидетели на 1-2 бели лястовици, ама ефекта е нищожен.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Сря Апр 10, 2013 9:54 pm

OXUS написа:
unsigner написа:Ако не е заинтересувана общината, никога не могат да вземат разрешителни за нещо толкова голямо - 3 км през бог знае чии парцели... никой няма да тръгне да отчуждава заради велоалея.
Чия е земята там? Дали не е и "Стомана" намесена? Тоя път част от републиканската пътна мрежа ли е, или е в юрисдикцията на общината?


Ние ще се постараем тази година още повече да я заинтересуваме общината с велопротести и блокиране на движението. Това с парцелите не ни е проблем, оправдаваме се със средства, а всъщност си личи некадърност, защото 2010-та пуснали проект за велоалея и били отрязани, защото имало прекалено много излишни харчове, като камери за наблюдение! Представяте ли си? Ще ни снимат как караме колела?! . Не знам от коя пътна мрежа е и не ме интересува. Общината има целият ресурс да изгради велоалея и се иска само желание, въпроса е обаче, че навсякъде далаверки в българската политика и не знаеш изобщо какво става.


:crazy:

Вземи попорастни малко, разбери кое какво е в държавата и как работи, помисли какво искаш и тогава може и да те вземе някой сериозно, и да те пита за какво да похарчи няколкостотин хиляди от моите пари.

На тоя ти акъл мога само да се радвам, че кметът на Перник ви игнорира.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Сря Апр 10, 2013 11:18 pm

:beer: Благодаря за съвета и моите съболезнования за ТВОИТЕ няколкостотин хиляди! В Перник ще има велоалея! :eyebrow:
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Antediluvian » Чет Апр 11, 2013 12:36 am

1. Може би е напълно безопасно да се "бутнеш" в друг колоездач, който не може да спазва права линия челно - ти с 30, и той с 30 /общо 60//или ти караш с 10 ?/. Да поспорим ли дали щетите от такова нещо ще са повече или по-малко от това да те бутна кола, м ? :nono:

2.Може би е напълно безопасно както си караш и да удариш човек, който не внимава и ти пресича пътя изненадващо, защото алеята и тротоара са де факто едно?

Горе-долу безопасно е. Аз съм удрял човек с 30 км/ч по километраж, без спирачки. Изхвръкна и малко се поожули, а пък аз се понатъртих. (Това на асфалт). Голям праз. Изобщо не е толкова апокалиптично, колкото си представяш.

3.Може би е съвсем безопасно да караш по безумни алеи, които са направени да са в насрещното на пътното платно и да си в конфликт с ВСИЧКИ коли, които правят нормалният за нас десен завой от главния булевард и към него /вторите дори не те виждат!/

4.Защо тролеят няма да те бутне? Просто - защото пичът, който кара тролея, а в тая връзка и всеки, дето кара кола, спазва определени правила, взел е изпити и т.н. И пешеходци, и всички участници на движението, знаят, че на улицата се внимава и внимават.
И всичкото това ти го пиша от личен опит - на няколко пъти щяха да ме убият на алея. По улицата - всеки си знае мястото, посоката. Разликата в скоростта вече не е 60+, а 10-20. Да продължавам ли?
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 411
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Чет Апр 11, 2013 1:45 am

Antediluvian написа:1. Може би е напълно безопасно да се "бутнеш" в друг колоездач, който не може да спазва права линия челно - ти с 30, и той с 30 /общо 60//или ти караш с 10 ?/. Да поспорим ли дали щетите от такова нещо ще са повече или по-малко от това да те бутна кола, м ? :nono:

При удар скоростите не се сумират по този начин, както може би ти се струва. Гледай Mythbusters, има един епизод по въпроса. И да, ако се удариш с 30 км/ч, общо взето няма да има кой знае какви щети. Все пак се удряш в 100 кг, а не в 1500. Ако си внимавал в час по физика в 6-ти клас, ще ти светне защо.

Antediluvian написа:2.Може би е напълно безопасно както си караш и да удариш човек, който не внимава и ти пресича пътя изненадващо, защото алеята и тротоара са де факто едно?

Горе-долу безопасно е. Аз съм удрял човек с 30 км/ч по километраж, без спирачки. Изхвръкна и малко се поожули, а пък аз се понатъртих. (Това на асфалт). Голям праз. Изобщо не е толкова апокалиптично, колкото си представяш.

Antediluvian написа:3.Може би е съвсем безопасно да караш по безумни алеи, които са направени да са в насрещното на пътното платно и да си в конфликт с ВСИЧКИ коли, които правят нормалният за нас десен завой от главния булевард и към него /вторите дори не те виждат!/

Безопасно е да караш по алеи, защото по презумпция там няма други МПС-та. Хич няма значение дали са в твойта или в насрещната посока... защото не са на алеята!

Antediluvian написа:4.Защо тролеят няма да те бутне? Просто - защото пичът, който кара тролея, а в тая връзка и всеки, дето кара кола, спазва определени правила, взел е изпити и т.н. И пешеходци, и всички участници на движението, знаят, че на улицата се внимава и внимават.

А най-вече защото тролеи по велоалеята не се движат. :wavey:

Antediluvian написа:И всичкото това ти го пиша от личен опит - на няколко пъти щяха да ме убият на алея. По улицата - всеки си знае мястото, посоката. Разликата в скоростта вече не е 60+, а 10-20. Да продължавам ли?

Да, моля, продължавай, ама дай и някаква статистика: толкова и толкова граждани, загинали на велоалея срещу толкова и толкова, загинали на улицата. Сещаш ли се? :evil:

Иначе личен опит и на мен не ми липсва. :magnify:

В бързината редактирах мнението на Antediluvian, вместо да постна моето, за което моля да бъда извинен. :praying:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот puleto » Чет Апр 11, 2013 8:06 am

[/quote]
Да, моля, продължавай, ама дай и някаква статистика: толкова и толкова граждани, загинали на велоалея срещу толкова и толкова, загинали на улицата. Сещаш ли се? :evil:

Статистика и да има, то тя не подлежи на сравнение защото пътната мрежа е със хиляди пъти по- дълга от велоалеите в момента и разбираемо изминаваш много повече километри по шосе, а не по велоалея. Лошото е че каквото и да направи държавата (велоалеи) те няма да са навсякъде и ще бъдат направени по тъпи маршрути. Това само притъпява вниманието на шофьорите и ги настройва допълнително срещу велосипедистите. От друга страна велосипедистите ще загубят своята бдителност което е опасно за тях. Мога да дам добрия пример с пешеходците. Едно време се спираше само на две пешеходни пътеки- на Кристал и на Соф. университет и пешеходците си внимаваха. Откакто КАТ затегнаха контрола пешеходците вече пресичат все едно че са царе и са недосегаеми и безсмъртни. Влачат се като "народна песен", въобще не се оглеждат, ходят масово със слушалки в ушите и не им пука, че някой шофьор просто може да не ги види или да му откажат спирачките. Преди 5 год. на Васил Левски и Дондуков автобуса прегази пред очите ми едно момиче. Шофьора не я видя, а тя не го чу. Под прегази имам пред вид с гумата през тялото. Е, той е виновен, а тя мъртва. Ако тя чуваше или поне гледаше щеше да е жива и само да напсува шофьора. Така че гробищата са пълни с хора с предимство. По тази причина според мен велоалеите в това общество ще доведат до "разглезване" на шофьорите и велосипедистите и оттам до отрицателни резултати. Също мога да кажа за прехвалената велоалея по Цар Борис III. Еми аз съм раснал в Княжево и по тази алея съм карал 20 год. без проблем. Не разбрах защо трябва да се дават куп пари за да я оцветят и да се отчита дейност за нещо което съществува от 40 год. и да се възхвалява като едва ли не нов проект. По цялото протежения между Руски паметник има тротоар, но пешеходците си ходят по алеята, което е тъпотия от тяхна страна. Велоалечта в Младост три пък е на тротоара. Т. е. отнема се от пространството на пешехоците, които са болшинство като цяло. Представям си да обясня на баба ми, че това е само за велосипедисти. Така че вече и пешеходци и шофьори имат причина да ни мразят.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Чет Апр 11, 2013 8:40 am

На мен едно от големите притеснения ми е следното: като тръгвам сутрин от Люлин с колелото и наближавам тунела, там има две ленти на посока. Движението е натоварено и се кара с 60-70. Има си радар, който показва скоростта, а и с колата като минавам също се вижда, че ако карам с 60 по километраж съм един от най-бавните.
Та, опасенията са ми, че някоя кака, която не си преценява добре габаритите на колата, ще се опита да ме изпревари твърде близо (защото лявата лента си е натоварена), ще ме закачи и ще ме събори на шосето пред другите коли и те вече ще ме направят на кюфтета.
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Slade » Чет Апр 11, 2013 9:23 am

zImage написа:...
Та, опасенията са ми, че някоя кака, която не си преценява добре габаритите на колата, ще се опита да ме изпревари твърде близо (защото лявата лента си е натоварена), ще ме закачи и ще ме събори на шосето пред другите коли и те вече ще ме направят на кюфтета.


И аз имам подобни опасения като се движа по улицата, но освен от каки и от разни професионалисти с бусове и рейсове, които понеже са много печени често ме изпреварват с мръсна газ на 2.5cm от левия грип. Достатъчно е само да ми закачи кормилото и ще ме събират из целия булевард.

П.П. относно каките и габаритите - миналата седмица една кака с Пасатор комби се изстърга странично в спрял на спирка автобус, опитвайки се да го заобиколи на улица 10м широка и без трафик. Честно казано и аз предпочитам да карам по велоалеи, колкото и проблеми да има по тях.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Чет Апр 11, 2013 9:27 am

puleto написа:По тази причина според мен велоалеите в това общество ще доведат до "разглезване" на шофьорите и велосипедистите и оттам до отрицателни резултати.

Не знам дали усещаш, ама това е супер-тъп аргумент. Ами дай да отнемем на пешеходците предимството при пресичане на пешеходни пътеки? Да не се разглезват? Дай да отнемем предимството на дясностоящия? Щото ако някой нарушава отляво...


puleto написа:Велоалечта в Младост три пък е на тротоара. Т. е. отнема се от пространството на пешехоците, които са болшинство като цяло.

Само че тротоарът е широк като улична лента. Все ще може някак да се сместят пешеходците и велосипедистите...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Insight » Чет Апр 11, 2013 9:53 am

В нормалните държави решения за изграждане на определено пътно съоръжение се взема на база наблюдения върху трафик на коли, хора, велосипеди .... седят едни хора (обикновено студенти от специалност ~"пътно строителство") и броят. Не съм сигурен дали и тук студентите нямаха такава част от стажа, но май резултатите от тези "преброявания" не се използват много много ... не знам, сега може да броят пред мониторите видеото от камерите.
Но каквото и да си говорим КАРАНЕ МУ Е МАЙКАТА, хем тренираш шофьорите, хем току виж те "преброили" и "отразили" при следващия проект за преустройство или ремонт.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот outfaced » Чет Апр 11, 2013 2:05 pm

За колелата не мисля, че е само с броене. Инфраструктурата за тях предполага покачване на броя им, което трябва да е стратегическа цел за общината ... демек да се опитва да го стимулира. Ако общината го няма това като цел, ако щеш от 9 дерета вода и носи, все тая.

У нас на велосипедната инфраструктура се гледа като проблем, а не като решение.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот PtD » Чет Апр 11, 2013 2:25 pm

outfaced написа:покачване на броя им, което трябва да е стратегическа цел за общината ...


+1
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Stefan_trekkie » Чет Апр 11, 2013 2:29 pm

Проблем е... Велосипедиста не плаща данъци, не плаща застраховки, не ходи на скъпи сервизи и не си купува скъпи неща... Говорим за стандартния градски велосипед, щото има и изгъзици.. И просто си кара.. От колите печелят, лапа държавата от данъци, ДДС-та, Мита и какви ли не още щуротии от сорта, да не говорим колко пари се дават на година за гориво. Още повече печелят от камиони и разни такива по-големи МПС-та, да не говорим за обирджийството при моторджийте, където пътния данък е равен с този на малък камион ! Тези хора не мислят за бъдещето, а гледат да си напълнят хазната и да си минат мандата тихомълком, два са добре дошли, пък каквото могат и да завлекат...

Гледах наскоро док. филм за една африканска страна, която последните десетилетия са открили добри залези на някакви минерали, а страната ще припечели. Знаете ли какво казаха управляващите там... Сега имаме пари и ще инвестираме в бъдещето, в технологии и други, че това време ще отмине и ресурсите ще свършат с няколко десетилетия! ... Бедна африканска страна..... България - Европейски съюз.. Направете съпоставка...
Ден за ден е тук.. Докато това не отмине... Няма оправия.
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Чет Апр 11, 2013 2:36 pm

Напълно съм съгласен с Stefan_trekkie и outfaced!
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот autosvet » Чет Апр 11, 2013 3:04 pm

Абе проблем било ... ти парите дето си спестил от бензин защото караш колело пак ще ги похарчиш. Така , че как се придвижваш в града й е все едно на държавата тя пак ще си прибере своето.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Stefan_trekkie » Чет Апр 11, 2013 3:31 pm

autosvet написа:Абе проблем било ... ти парите дето си спестил от бензин защото караш колело пак ще ги похарчиш. Така , че как се придвижваш в града й е все едно на държавата тя пак ще си прибере своето.


Ти си ги харчи, аз си ги кътам и си купувам разни неща, повечето 2-ра ръка и така държавата не прибира нищо :peace:

От бензина печели много, заради акциза, същото нещо с алкохола и цигарите, не прибира просто едно ДДС, както е с нормална нова стока... :peace:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот autosvet » Чет Апр 11, 2013 3:55 pm

Е ти купуваш нещо втора ръка и с парите от теб продавача си купува нещо ново или пък си купува хляб и кашкавал за производството и транспорта на който са отишли пари за гориво и държавата пак прибира от акцизи и данъци и пак на въртележката. Надали обаче това, че ще намалее потреблението на горива е в основата на незаинтересоваността на валстимащите към изграждането на велосипедна инфраструктура. Ако пък паднат парите приход от данъци и акциз ще го направят като там където сме се загледали като например Копенхаген и държавата ти прибере 50% от доходите под формата на данъчно-осигурителна тежест, но пък е страхотно място за каране.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот Stefan_trekkie » Чет Апр 11, 2013 4:05 pm

autosvet написа: но пък е страхотно място за каране.

А, дано :beer:
Аватар
Stefan_trekkie
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1257
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 7:16 pm
Местоположение: София

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Апр 11, 2013 4:13 pm

OXUS написа:DstupidBastarD, твоето поведение ми наподобява на такова на някоя наконтена и разглезена фръцла от големия град, която се възмущава когато до и около нея вървят същества извън нейните възвишени стандарти за красота. :lol:

Колкото повече хора използват велосипеди, толкова по-добре за всички нас. Независимо дали ще е само за придвижване в града или ще спортуват по-активно из планините, а може би и по скучните шосета :tong2: .



********************************************************************
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот shotik » Чет Апр 11, 2013 4:19 pm

Момчета,колко от вас има да са в служби за строителство,в изграждане на градска инфраструктура и подобни ? Аз също не съм запознат с много неща ,ама само като погледна цени на материали и умножа по метраж,излиза ,че са необходими много ,ама МНОГО пари !
Един квадратен метър тротоар излиза само за плочките над 30 лв,ако е асфалтиране пак ,почти толкова ,но като се започне от пари за проект,одобряване,подготовка на трасето и свързаните с това работи и по другата инфраструктура/канавки,водопроводи,електр.мрежи и много други/конкурси за възлагане работа ,истинската подготовка на трасе/изкопаване и направа на основа,премахване дървета и др/,насипване с инертен материал,валиране,полагане на няколкото пласта асфалт и ограничителните бордюри,начертаване на маркировката ,узаконяване с разните му актове,за всичко е пари и ако е по-широка от метър ,още повече,заплати на работещите и наем на машини,данъци .

За квадратен метър ще стигне вероятно към 60 лв ,ако не и повече и тогава само един км алея ще е към 60000 лв най малко.Направете сметка ,колко много ще стане като се увеличи по 100 или 1000 км,това вече стават много пари ,за не чак толкова много хора ,които искат да се движат по алеи за тях.
На този етап забравете за нови алеи,ще се правят компромиси за ползване на изградени улични и тротоарни площи и само с една боя /където също е доста скъпо/ще се опитват да създадат някаква велосипедна зона.
Ето ,че дори за 5 лв сигурно ще недоволствате,но това е демокрацията която искате и капиталистическия живот,който е вече у нас - безплатен обяд НЯМА !
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Чет Апр 11, 2013 4:24 pm

Споко бе, ще попротестират перничанчетата и ще стане безплатно. Кво само оправдаваш корумпираните политици.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Чет Апр 11, 2013 4:48 pm

Много ме радва, че някои толкова се развълнувахте за новината, че колоездачи от град Перник упорстват за велоалея пред общината. Специално за вас приятелчета, ще кача снимки на велоалеята като се направи!

Поздрави! :beer:

DstupidBastarD, много си прав! Повече няма да ти пиша! :lol:
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот shotik » Чет Апр 11, 2013 4:55 pm

unsigner написа:Споко бе, ще попротестират перничанчетата и ще стане безплатно. Кво само оправдаваш корумпираните политици.


Политиците не ги оправдавам ни най- малко,защото аз също съм засегнат от тяхната безпътна политика,пиша за това ,че за да се направи нещо трябват ПАРИ !Виждате ,че всеки иска пари ,ама и в семейството ви като нямате не можете да си купите нещо ново,без значение какво е то,ако вземете заем ,пак семейството трябва да го изплаща,това ,че сте млади и бързате да имате всичко,не е основание да критикувате другите,почнете от себе си .
Както писа някой ,колко ще дадат доброволен труд ,за да го има това което искате ?
Така навремето е създаденото до към 1985 г,след това започна разрушаването ..което не спира и до днес.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Чет Апр 11, 2013 8:35 pm

Не знам това дали сте го чели, интересно е: http://velobg.org/docs/sofia_bike_plan_ ... .10.01.pdf
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот dob111 » Чет Апр 11, 2013 9:47 pm

Изминалото лято 2012 юни-юли-август имаше уникален антициклон.
Не знам как успя да го направи това тая държава, ама беше супер. :wavey:
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот puleto » Пет Апр 12, 2013 6:29 pm

zImage написа:На мен едно от големите притеснения ми е следното: като тръгвам сутрин от Люлин с колелото и наближавам тунела, там има две ленти на посока. Движението е натоварено и се кара с 60-70. Има си радар, който показва скоростта, а и с колата като минавам също се вижда, че ако карам с 60 по километраж съм един от най-бавните.
Та, опасенията са ми, че някоя кака, която не си преценява добре габаритите на колата, ще се опита да ме изпревари твърде близо (защото лявата лента си е натоварена), ще ме закачи и ще ме събори на шосето пред другите коли и те вече ще ме направят на кюфтета.

Решнието е просто, минавай през парка над тунела. Ще ти дам аналогия с мен. Работя на Интерпред, като слизам в центъра се спускам по "Драган Цанков" с около 40- 50 км. в час и зъм участник в движението за окол 5 мин. На връщяне минавам през парка и нито бъхтам по булеварда, нито дишам дим, а си е пълен кеф и е 15 мин. На отиване нещата не е задължително да са като навръщане.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот zImage » Пет Апр 12, 2013 8:22 pm

Аз точно през парка минавам (а там каква кал е... не е истина, добре че имам гумени гащи). Обаче за да стигна до парка трябва да карам 0.5 км по 2 лентовия супер натоварен скоростен булевард. На връщане пък се спускам по Гешов с 40 км/ч. През останалото време успявам да се движа из по-слабо натоварени квартални улици, градини, междублокови и т.н. Вярно, това са само по няколко високорискови минути, но то секунди са необходими да стана на кюфтета.
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Съб Апр 27, 2013 9:47 pm

Вчера бе убито момиче колоездач на 16 години от пиян шофьор карал с много над разрешената скорост. Точно на мястото за което настояваме от две години пред пернишката управа да изгради велоалея. Почивай в мир, Криси!
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот unsigner » Нед Апр 28, 2013 12:44 pm

Велоалеята ще помогне само на колоездачите, само там.

Промяната на нещата по веригата КАТ-следствие-прокуратура-съд-затвори ще помогне на всички в тая държава - освен на малоумниците с голфовете и домашнярката. Дано се намери кой да го осъди тоя!

(гледам поне полицията е реагирала адекватно, затворила е града докато го хване)
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Какво прави държавата за колоезденето?

Мнениеот OXUS » Нед Апр 28, 2013 1:48 pm

Велоалеята щеше да спаси живота на едно младо момиче, а това не е никак малко!

Иначе съм съгласен с теб, много неща трябва да се променят! Стига с тия малоумници по пътищата, автомобила не е играчка!
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 385 госта