Родно срещу чуждо производство

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Сря Апр 10, 2013 12:45 am

Аз мойто си го изтерзах. С/д мен, идеята на тая тема не да отвориш пазар, а да споделиш мнение. Аз НЕ съм Месия, да давам Решения. Аз споделям лично мнение, опит.. Тва е.

Ама тва трябваше да е ясно май и без твоя стандартен " Дерзай" коментар :agree:

ed. Абе човек, кви "8-9%" те гонят.. нема такова Животно, като поръчваш :offtopic: т ebay.com :8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Сря Апр 10, 2013 1:12 am

Опит ... Дори схемата ти с налозите не е вярна. Да не говорим за аналогиите автомобили-велосипеди и старо-ново.
Жалкото е, че в недалечно бъдеще ще съжаляваме, ако не са останли български производители. Доста ще загубим.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Сря Апр 10, 2013 2:11 am

Plamen_EM написа:Опит ... Дори схемата ти с налозите не е вярна.
-> ами къде по-точно, не е верна? Поясни се де.. :banghead:

Plamen_EM написа:Да не говорим за аналогиите автомобили-велосипеди и старо-ново
-> винаги има хора, които се кефат на нови Дачии, пред запазени Волво :D въпрос на...

Plamen_EM написа:]Жалкото е, че в недалечно бъдеще ще съжаляваме, ако не са останли български производители. Доста ще загубим.
-> остава този, който може да остане. Другите ривет по площадите. Аз не загубих, че НЕ си купих лъскав, чистак бърсак нов БГ байк за 3.5к лв., направо се оказах на далавера, че си внесох US байк, на старо. :smokin: :smokin: :smokin:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Slade » Сря Апр 10, 2013 8:38 am

Колко го плаща в митницата?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот PtD » Сря Апр 10, 2013 8:39 am

xcII написа:Аз НЕ съм Месия, да давам Решения. Аз споделям лично мнение, опит.. Тва е.

Акъл не ща, пари ми дай. :wavey:

xcII написа:ed. Абе човек, кви "8-9%" те гонят.. нема такова Животно, като поръчваш :offtopic: т ebay.com :8D:

8-9% e най-лошия случай, когато си купуваш от магазина, или поръчваш онлайн в същия щат. Като се махне този sales tax и нещата още повече отиват на зле за европейските производители и дистрибутори. Сешш се? А върви после да докараш цени като американските!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот bikerider » Сря Апр 10, 2013 9:57 am

Да не говорим, че 8-9% е тавана, има щати с 1% sales tax.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот bikerider » Сря Апр 10, 2013 10:01 am

Plamen_EM написа:Жалкото е, че в недалечно бъдеще ще съжаляваме, ако не са останли български производители. Доста ще загубим.


Смесваш различни неща. Разбира се, че е по-добре да има производители, които плащат данъци в България. Тънкия момент е, че наличието или липсата на такива не зависи от потребителите в България, защото големите производители (както всички знаем) се броят на един-два пръста и са експортно ориентирани. Тоест не можеш да тълкуваш едно или друго развитие, изхождайки от мизерния български пазар. Виж от данъчна и фискална конюктура - да.

xcII написа:Елементарно Уотсън, високите цени идаът само от вездесъщия маркетинг и високите заплати на администрацията :smash:


Доста едностранчиво гледаш. В нормалните държави зад маркетинга и високата цена стои нещо скъпо, например интелектуална собственост върху технология ;)
По тази логика най-добре е да се купи китайско knock-off "менте", така ли? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот autosvet » Сря Апр 10, 2013 10:47 am

То въпроса не е само на данъци. Има ли производство, има работа за хората, тези хора дават работа на други хора и колелото на пазара се завърта. То това е по-важната социално обществена част на производството, а не 10% данък печалба на фирмата. Друг е въпроса, че нашите производители масово трудно се доближават до сглобката на западняците.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Сря Апр 10, 2013 1:28 pm

bikerider, темата тръгна от RAM и аз защитавам, това което те правят. Нито те, нито Drag нехаят за вътрешния пазар, напротив. Друг е въпроса, че ние искаме те да правят повече. Да де, ама той не е толкова голям, че да могат да си го позволят. Това което ти казваш се отнася най-вече за Крос, но и за тях не е вярно. Защото от две-три години и те започнаха да произвеждат модели, които стават. Но поддържат цени, които недвусмислено показват, че целят Крос да се намеси активно във вътрешния пазар, ако че е "мизерен". Нямам представа какво правят другите производители, Спринт примерно.

xcII, посочените от теб начисления се правят едно върху друго, което единствено покава некомпетентността в мненията ти. Велосипедът не е автомобил! Съпоставките ти са ... Прочети началото на темата.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Чет Апр 11, 2013 5:09 pm

Plamen_EM написа:xcII, посочените от теб начисления се правят едно върху друго, което единствено покава некомпетентността в мненията ти. Велосипедът не е автомобил! Съпоставките ти са ... Прочети началото на темата.


Щом ще издребняваш толкова, колкото издребняваш, бъди точен да кажеш че в митническата стойност, в/у която се начислява митническата тарифа, се включват транспортните разходи, освен покупната цена на стоката, а не глупости като "начисления се правят едно върху друго"! Също така, това изобщо не променя смисъла на твърдението ми, което може да се убедиш ако си дадеш труд да сравниш двете сметки (под 1%), само явно важното е да се направиш на голЕм Експерт в областта на мита и ДДС :D

Slade написа:Колко го плаща в митницата?


Не съм плащал нищо, щото го минах като ръчен багаж, тъй като идваше с пътуващ човек. Поради тази причина, както и това че е с въздушен транспорт, си освободен както мито, така и ДДС, стига стойността на стоката да е до 430евро. В моя случай, нямаше въпроси да докажа на колко евро съм купил колелото.

Ако обаче го бях поръчвал по куриер, по закон митническата тарифа за велосипеди е 14%, като тя се начислява върху себестойността на стоката + транспортните разходи, които могат да бъдат много по-високи, от тези, ако си го внасяш като ръчен багаж По куриер много трудно ще можеш да представиш друга цена от истинската (така че да влезеш в необлагаемия максимум от 43о евро) и съответно като поп ще си ги платиш и мито и ДДС

bikerider написа:По тази логика най-добре е да се купи китайско knock-off "менте", така ли? :)


нищо подобно не твърдя.. тъкмо обратното, а именно че зад високите цени на US байковете стоят технологии и изледователска дейност, която не може да се "копира" видиш ли с гледане на снимки в нета, да речем.. :8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот bikerider » Чет Апр 11, 2013 6:06 pm

Plamen_EM написа:bikerider, темата тръгна от RAM и аз защитавам, това което те правят. Нито те, нито Drag нехаят за вътрешния пазар, напротив. Друг е въпроса, че ние искаме те да правят повече. Да де, ама той не е толкова голям, че да могат да си го позволят. Това което ти казваш се отнася най-вече за Крос, но и за тях не е вярно. Защото от две-три години и те започнаха да произвеждат модели, които стават. Но поддържат цени, които недвусмислено показват, че целят Крос да се намеси активно във вътрешния пазар, ако че е "мизерен". Нямам представа какво правят другите производители, Спринт примерно.


Не оставай с впечатление, че говоря против това, което се прави за вътрешния пазар - то се вижда от спътник, но като че ли независимите търговци имат ако не преобладаваща, то поне равностойна заслуга за развитието на българския пазар. В крайна сметка казвам същото като теб, но с леко различен нюанс - вътрешния пазар все още няма достатъчно покупателна способност, за да си позволят БГ производителите сглобки с европейско качество при същите цени като вноса. Скоро помагах за покупка на цял твърдак и впечатленията ми не са разколебани в това отношение - избрахме вносен велосипед и разликите, макар и не големи са чувствително в негова полза спрямо съпоставимите модели на БГ фирми. Никой не спори, че стават (реално са бая нагоре от "стават"), но за мен все още има разлика, която трудно се пренебрегва и не мисля, че това ще се промени скоро. Дори не съм убеден, че има нужда и някой трябва да се опитва да промени това положение, за мен то е нормално за икономическите реалности в обозримото бъдеще.

Edit:
autosvet написа:То въпроса не е само на данъци. Има ли производство, има работа за хората, тези хора дават работа на други хора и колелото на пазара се завърта. То това е по-важната социално обществена част на производството, а не 10% данък печалба на фирмата.


Така е, но при все повече високи технологии в производството, дялът на фактора "работни места" намалява, а разходите спадат, тоест расте абсолютното изражение на данъците и дела им в кюпа с ползите. Този тренд е глобален и необратим, затова откритите работни места ще бъдат все по-маргинална полза от "родно" производство, ако то се развива в правилната посока. В това отношение BG производителите все още имат да наваксват - колко робота за капли има в България? Докато е по-евтино да се наеме нископлатен центровчик, положението няма особено да се промени.

Edit2: Заглавието на темата е малко странно дефинирано в "затворен" контекст. Странна ми е диалектиката родно vs. чуждо. Няма родни производители. Има фирми, основани и ръководени от българи, които считат, че към дадения момент им е изгодно да произвеждат сглобки в България. Това в никакъв случай не е фиксирано положение, така че идеята да се купува сглобено в България в дългосрочен план не гарантира на 100% преки ползи за потребителите, т.е не е свещена крава на която да се кланяме.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Чет Апр 11, 2013 9:25 pm

Да попитам, всички които с лека ръка по презумпция определят българското велопроизводство като скапано, защото е българско, ние всички скапаняци ли сме? Щото нали в България сме произведени ...
Някак ми се струва, че трябва да дадем шанс на българските велосипеди. Естествено всеки да си се съобразява с това, кое му е по-изгодно, но така с лека ръка - българското не става, не е добре. За никого не е добре.

xcII, фактурната стойност плюс транспортните разходи дават облагаемата стойност. На нея се начислява съответната тарифна ставка и се получава митото. На облагаемата стойност плюс митото се начислява ДДС. Това значи едно върху друго. Не си просто некомпетентен.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Чет Апр 11, 2013 10:06 pm

Plamen_EM написа:Да попитам, всички които с лека ръка по презумпция определят българското велопроизводство като скапано, защото е българско, ние всички скапаняци ли сме? Щото нали в България сме произведени ...
Някак ми се струва, че трябва да дадем шанс на българските велосипеди. Естествено всеки да си се съобразява с това, кое му е по-изгодно, но така с лека ръка - българското не става, не е добре. За никого не е добре.


Човек, аз си изкарвам парите честно в БГ. Това не значи, че трябва да ги похарча в БГ (от некви объркани патриотични чувства, кат теб, напр.), когато стоката за която ги давам е по-неизгодна от тази която мога да си закупя вън от БГ. Нещо повече, не ми пука дали некой производител от БГ на колела, на сирене, на прах за пране и т.н. ще фалира! (както на него нема да му пука за мен) :smokin: Ама хич НЕ ми пука.. ако Пазарът го изфърли от производството на колела, ами да пробва с производство на Домати, напр. :smash: .. щото има нужда, а имаме и конкурентно предимство като климат и земя..

Plamen_EM написа:xcII, фактурната стойност плюс транспортните разходи дават облагаемата стойност. На нея се начислява съответната тарифна ставка и се получава митото. На облагаемата стойност плюс митото се начислява ДДС. Това значи едно върху друго. Не си просто некомпетентен.


абе мислех си, че от нашияТ счетоводител по-тъп и тесногръд нема, ама.. ти отвори нова схема.. :P
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот hitar_potter » Чет Апр 11, 2013 10:16 pm

Е зарад' тва ще ядем дървените вносни домати :peace:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Чет Апр 11, 2013 10:23 pm

hitar_potter написа:Е зарад' тва ще ядем дървените вносни домати :peace:


е да, шото Копираме геометрии на колела, които както @bikerider каза се произвеждат вън от БГ ("сглобяват" се е глагола.. ами копираме да, то къде е инженерната мисъл, вън от БГ, след 11 клас, US/EU може би?.. :( ). А това което можем да произведем така, че ги удавим всички, го за*бахме.. щото не е престижно.. и хапваме пластмасовите домати от Турция, напр. :(

ed.: Има един и само един прост принцип, "Или го можеш, или не". Няма БГ, няма US. Няма аз съм Българин, оня Американец. Има, "Имаш ли КОНКУРЕНТНА стока за тея пари?" Другото е една Носталгия, У Лево :beer:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот dob111 » Чет Апр 11, 2013 10:28 pm

hitar_potter написа:Е зарад' тва ще ядем дървените вносни домати :peace:

Не мисля че баш аналогията с доматите е правилната.
Много истински производители на домати са вкарани в мелачката на полу-мутри прекупвачи, които изкупуват продукцията за нищожни цени. Печалбата е за такива прекупвачи и разни магазини. Реалните производители оцелява на ръба и едва ли им остава много да реинвестират и повишават качеството.

пс. внимателно работете с аналогията, тя понякога е най-краткият път към глупостта
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот PtD » Пет Апр 12, 2013 12:34 am

dob111 написа:Много истински производители на домати са вкарани в мелачката на полу-мутри прекупвачи, които изкупуват продукцията за нищожни цени.

И освен това наказват тези, дето искат да продават по-евтино сами. :V:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Пет Апр 12, 2013 12:51 am

От къде тръгнахме, къде стигнахме.. :)

P.S. некой може ли да си представи шопска салата без сирене? Е, така и аз не мога да си представя да купя БГ за 3.5-4.5к произведен на калъп У Тайван..

Нали.. :smokin:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот rarekin » Пет Апр 12, 2013 2:27 am

Plamen_EM написа:Някак ми се струва, че трябва да дадем шанс на българските велосипеди.


Просто от любопитство да попитам.

Ти дали си мислиш, че повечето, които карат в момента не"български" велосипеди, и са от поне 5 години в спорта, не са карали "български" такива?

Според теб те давали ли са шанс на българските "производители"?
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Пет Апр 12, 2013 3:42 am

На първия въпрос не мога да отговоря, но приемам мнението ти за меродавно и отговарям положително на втория. Но не забравяй, че темата започна от RAM 2013.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот b1k3ra » Пет Апр 12, 2013 8:16 am

Добре де, след 3 страници спорове родно срещу чуждо, ще се радвам на малко конкретика от страна на привържениците на по-изгодните чужди марки.
От известно време се оглеждам за нов велосипед. С удоволствие бих покарал такъв на някоя от известните марки. За съжаление обаче, в моя случай и бюджет избора е Рам XC2 (XC full suspension).
Можете ли да ми посочите конкретни модели с близка цена и по-добра окомплектовка/качество?
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Ивайло » Пет Апр 12, 2013 9:12 am

b1k3ra написа:Добре де, след 3 страници спорове родно срещу чуждо, ще се радвам на малко конкретика от страна на привържениците на по-изгодните чужди марки.
От известно време се оглеждам за нов велосипед. С удоволствие бих покарал такъв на някоя от известните марки. За съжаление обаче, в моя случай и бюджет избора е Рам XC2 (XC full suspension).
Можете ли да ми посочите конкретни модели с близка цена и по-добра окомплектовка/качество?


Ако си следил темата, щеше да видиш, че са цитирани конкретни предложения на различни производители - родни и чужди. Няма по-изгодни чужди или родни марки по принцип. Има конкретни модели с конкретно ниво на оборудване, които са по-изгодни спрямо други модели с аналогично оборудване. Като стана въпрос за Рам XC2, е редно и да уточниш за коя модификация говориш 1, 2 или 3. Защото XC2.2 и XC2.3 са с entry level XC вилка, с каквато трудно ще се намери "чужд" full suspension bike, с който да се сравни, а XC2.1 се връзва на 2360 лв. (ок. 1200 Евро). Ето ти няколко сходни "чужди" неща:

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3025#tab-reiter2

http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a70527/outland-1-0-2011.html

http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a61352/one-twenty-500-d-matte-titan-silver.html,

макар че ако искаше наистина да сравняваш можеше и сам да го направиш, тъй като коства няколко минути търсене в гуглето.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот b1k3ra » Пет Апр 12, 2013 9:26 am

Ивайло написа:
b1k3ra написа:Добре де, след 3 страници спорове родно срещу чуждо, ще се радвам на малко конкретика от страна на привържениците на по-изгодните чужди марки.
От известно време се оглеждам за нов велосипед. С удоволствие бих покарал такъв на някоя от известните марки. За съжаление обаче, в моя случай и бюджет избора е Рам XC2 (XC full suspension).
Можете ли да ми посочите конкретни модели с близка цена и по-добра окомплектовка/качество?


Ако си следил темата, щеше да видиш, че са цитирани конкретни предложения на различни производители - родни и чужди. Няма по-изгодни чужди или родни марки по принцип. Има конкретни модели с конкретно ниво на оборудване, които са по-изгодни спрямо други модели с аналогично оборудване. Като стана въпрос за Рам XC2, е редно и да уточниш за коя модификация говориш 1, 2 или 3. Защото XC2.2 и XC2.3 са с entry level XC вилка, с каквато трудно ще се намери "чужд" full suspension bike, с който да се сравни, а XC2.1 се връзва на 2360 лв. (ок. 1200 Евро). Ето ти няколко сходни "чужди" неща:

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3025#tab-reiter2

http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a70527/outland-1-0-2011.html

http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a61352/one-twenty-500-d-matte-titan-silver.html,

макар че ако искаше наистина да сравняваш можеше и сам да го направиш, тъй като коства няколко минути търсене в гуглето.


Не сме се разбрали явно и не съм искал мнението ми да прозвучи като засъпване за една от тезите или заяждане.
Просто имах предвид алтернативи намиращи се тук. Които може да се видят, пипнат и евентуално изпробват. Защото не всеки може, а и е склонен да се занимава с покупки онлайн, извън страната, разправии с митници и т.н.
Иначе благодаря за конкретните предложения.
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот did » Пет Апр 12, 2013 9:36 am

b1k3ra написа:Просто имах предвид алтернативи намиращи се тук. Които може да се видят, пипнат и евентуално изпробват. Защото не всеки може, а и е склонен да се занимава с покупки онлайн, извън страната, разправии с митници и т.н.

Всеки може. Няма никакви разправии с митници - Германия е в ЕС. Няма никакви проблеми с гаранцията. Има само мързел.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Ивайло » Пет Апр 12, 2013 9:56 am

b1k3ra написа:Не сме се разбрали явно и не съм искал мнението ми да прозвучи като засъпване за една от тезите или заяждане.
Просто имах предвид алтернативи намиращи се тук. Които може да се видят, пипнат и евентуално изпробват. Защото не всеки може, а и е склонен да се занимава с покупки онлайн, извън страната, разправии с митници и т.н.
Иначе благодаря за конкретните предложения.


Не, в никакъв случай не съм го възприел като заяждане. Аз също не застъпвам никоя от крайните тези - в края на краищата имам и български и не-български байк и сам мога да сравнявам. Но покупката на байк онлайн далеч не е толкова сложно нещо, а и търговците безусловно си спазват гаранциите и не се пазарят (лично изпробвано). Естествено има и минуси, като например, че не можеш да пробваш предварително, но пък я ми кажи при колко български производители можеш да намериш в наличност мостра с точно твоя размер и окомплектовка, с която да направиш едно кръгче.

С риск да се повторя, за мен най-ценното в тази тема е да покаже, че изборът на колело е много по-голям от няколкото родни производители.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот mentalhead » Пет Апр 12, 2013 10:10 am

b1k3ra написа:Просто имах предвид алтернативи намиращи се тук. Които може да се видят, пипнат и евентуално изпробват. Защото не всеки може, а и е склонен да се занимава с покупки онлайн, извън страната, разправии с митници и т.н.


Алтернативи, намиращи се тук трудно може да ти се предложат, защото чуждите производители, които се предлагат тук се броят на пръсти. Не виждам какво чак толкова сложно има в пазаруването с пет клика на мишката, а при закупуване на велосипеди от ЕС разправии с митници няма.
Темата с изпробването няма да я засягам, но да, единственото реално предимство на родните производители, е че можеш да пипнеш и да премериш велосипеда... почти винаги.
Каньона от последния линк пък показва съвсем ясно къде е големия проблем с родните производители и защо тази тема съществува. Мен ме озадачава как може български велосипед да се продава на цената на германски, като последния на всичкото отгоре е с по-добра окомплектовка. Да, да знам, че всичко се прави в Тайван.
Основния аргумент на защитниците на родното не е нещо друго, а единствено "ако сте истински българи, давайте си парите на българи". Изключителен пазарен и икономически аргумент. Горките чужди производители. Как изобщо оцеляват, изправени срещу такъв силен, див и несломим патриотизъм?
Вижте, аз съм ЗА да се влагат парите на българите в българската икономика. Така и трябва да бъде. Против съм обаче това да се прави против всякаква пазарна логика само защото с някой бизнесмен сме с еднакви паспорти. А тези, които толкова роптаят срещу "чуждопоклонниците" във форума нека другия път преди да го направят да се замислят от какви магазини си купуват сиренето и кашкавала и в коя икономика си влагат парите.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 359
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот rarekin » Пет Апр 12, 2013 11:42 am

Plamen_EM написа:На първия въпрос не мога да отговоря, но приемам мнението ти за меродавно и отговарям положително на втория. Но не забравяй, че темата започна от RAM 2013.


Не забравям откъде е тръгнала темата, и не виждам, какво променя това.

Честно казано, твоята позиция малко ми убягва.

Апелираш да не се пренебрегват българските "производители". Такова нещо НЯМА както за потребителите, които са отдавна в спорта, така и за тези, които сега навлизат в него.

За тези, които са навлезли по-отдавна в спорта (макар че съм сигурен, че има мнооого хора, които могат и доста по-добре от мен да резюмират въпросния период, ще кажа личните си впечатления по въпроса): Поради историческото развитие на спорта и пазара в БГ преди години фирми като РАМ и ДРАГ (РАМ в доста по-голяма степен) бяха смятани за единствените сериозни предложения в средния и висок клас. Години наред те бяха единствената възможност да покараш нещо различно от Метро-качество, освен ако не искаш да изсипеш 3 пъти повече пари за легално внесен велосипед или да прибегнеш до схеми, които в никакъв случай не са за препоръчване, ако искаш да си нормален изряден потребител ( той колегата xcII може би не е наясно, че някои от хората, с които води дискусии за "начините" да си внесеш велосипед от САЩ, са наясно с тях от поне 7/8 години). Поради тази им монополна позиция почти всеки, който е започнал със спорта по онова време по естествени причини (същите, поради които сега хората избират това, което избират) е карал поне един велосипед (а някои от нас и доста повече от един) на въпросните фирми.

За тези, които сега навлизат в спорта: поради факта, че повечето хора, които тепърва навлизат в спорта, търсят препоръка за велосипед, който да е по-евтин, обикновено биват насочвани от по-опитните към класа на твърдаците. Там, където фирми като РАМ, ДРАГ и т.н. могат най-добре да се възползват от конкурентните си предимства, всъщност по естествен път се получава така, че съществена част от потенциалните бъдещи клиенти биват пренасочвани към тях.

Да, тук хора получават съвети и за изгодни предложения извън България, главно поради факта, че даващите съвети имат идея каква геометрия търси купувача и ако предимствата на "чуждото" предложение са повече според даващия съвет, то е нормално да не насочват търсещия към българска фирма. Все пак, българските фирми имат предимства (поне на теория) които винаги им дават преднина пред еквивалентните им западни образци. Възможностите да "пипнеш" велосипеда, който си харесал, са предимство, което не може да им бъде отнето. Особено при настоящата боза от размери на колела и съпътстващите ги проблеми с геометрии и размери, добавена, към така или иначе сложната тема за избиране на геометрия за пропорциите и стила на велосипедиста, това си е даденост.

Казвам "на теория", защото българските фирми не са излязли от периода на МТБ средновековието, що се отнася до работата с клиенти.

Каква е ползата от това, че на теория имат предимството да дадат на клиентите си възможност от първа ръка да преценят техните продукти, когато:

- не организират тест драйв на такива на големите МТБ мероприятия в България
- нямат програми, чрез които, чрез техните дистрибутори да дават възможност за тест-драйв на новите модели на потенциални клиенти
- закъсняват с физическото доставяне на новите им модели в търговската мрежа

Някой иска да си купи велосипед, дават му съвет да пробва еди кой си обещаващ нов модел, но .......

Е, при това положение, когато те сами си анулират предимствата, не виждам кой им е виновен, че потребителите се ориентират към друго, не по-лошо от тяхното предложение).

Истината е, че българските фирми получават постоянна подкрепа от българските потребители (поради реални или въображаеми предимства)в сегмента, който има най-голямо значение за просперитета на подобен род фирми: този на масовия потребител. Разбира се, това не е ситуация, която е дадена "свише", че да има гаранция, че това ще остане така.

Още нещо. Голяма част от "проблемите" на фирми като РАМ и Драг идват от начина, по който са се позиционирали пазарно. Тези две фирми (и не само) са се дефинирали като фирми, които сглобяват велосипеди, с всички произтичащи от това последици. Те НЕ са фирми производители, каквито са Nicolai, Liteville, Knolly, Turner, Lenz и т.н.. Те НЕ са и фирми производители, каквито са Giant, Trek, Specialized или Scott. Надявам се, че ще се сетиш, какви са основните разлики между тези две групи производители и въпросните две наши фирми, както и каква е разликата между двете групи производители.

Когато се концентрираш върху обеми продажби, вместо върху ноу-хау е добре да си си подсигурил всички бази сред клиентската маса. Нещо, което не се наблюдава при РАМ или ДРАГ (въпреки твоя положителен опит с тях). В общи линии те се държат като такива, каквито са, но искат хората да ги възприемат като фирми, които имат много по-висок профил. Само дето не сме 2003 година. Хората, които търсят висок клас велосипеди, се концентрират върху ПРЕДСТАВЯНЕТО. И докато компонентите, с които идват велосипедите са еднакви, останалото НЕ е еднакво. Това е и причината, фирми като гореизброените да командват премиумни цени във високия сегмент (понякога с много по-висока надценка от обичайната за тях. Ако си на върха на технологията много по-виоката от обичайната надценка отива за изплащането на тази технология).
Откъде накъде РАМ ще искат да правят същото е неясно, поне за мен.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот Plamen_EM » Пет Апр 12, 2013 12:08 pm

:agree: Да, така е. Просто аз се интересувам единствено от високия клас твърди велосипеди и поради това бях субективен.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот puleto » Пет Апр 12, 2013 6:21 pm

Темата ми е интересна,но не прочетох икономическа обосновка в което и да е мнение. От собствен опит само ще споделя, че всяко колел купено от чужбина, независимо втора или първа ръка, след като ми обръзне след 8-10 месеца го продавам много лесно за разлика от родното.Ако е втора ръка направо го продавам на същата, че и в чести случаи на малко по- добра цена. АКо е от магазин, губя разбира се около 50%, но нямам проблем. За българско това е невъзможно. Освен качеството и цената има и други моменти, като имидж, популярност на марката, пазарно ориентирани купувачи, вторичен пазар и т. н.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Родно срещу чуждо производство

Мнениеот xcII » Съб Апр 13, 2013 1:48 pm

rarekin написа:.. ( той колегата xcII може би не е наясно, че някои от хората, с които води дискусии за "начините" да си внесеш велосипед от САЩ, са наясно с тях от поне 7/8 години)..


бас държа, че е така, само дето не разбирам защо го казваш. В постовете си в темата, имам само един, в който обяснявам как точно съм внесъл байка си и го направих, за да отговоря на въпрос на съфорумник.

rarekin написа:..Ти дали си мислиш, че повечето, които карат в момента не"български" велосипеди, и са от поне 5 години в спорта, не са карали "български" такива?..


Имал съм 3 байка досега - Cross, купен преди 12г., RAM xcII, купен преди 6г., и още един байк, купен миналата година.

..Не забравям откъде е тръгнала темата, и не виждам, какво променя това. ..


Дал си си труда да опишеш всичко, което мен ме домързя и съм на 100% съгласен с този пост. Само бих добавил, когато си поръчвах байка, основно се притеснявах, че не съм дори и сядал в/у него.. БГ фирмите имат това ОГРОМНО предимство, да ти дадат тази възможност. Гледам обаче, че това се променя, като говориш за тест драйв и доказателството е в сайта:

http://www.mtb-bg.com/index.php/events/ ... 11-ram-jam

Евала на RAM за такава инициатива, по-добре късно отколкото никога.

ed.: как можах да забравя двете Балкан-чета, които съм карал преди Cross-а :banghead: .. може би защото вече не си спомням откога беше това.. :)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 384 госта