Повдигане на кормило

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Повдигане на кормило

Мнениеот vladimmir » Нед Апр 21, 2013 12:02 am

Привет колеги,
искам за повдигна кормилото на старото колело, много е ниско и ме боли врата.
Може ли например да се сложат "пръстени" като тези ?
cross.jpg
cross.jpg (4.49 KiB) Прегледано 13078 пъти


Колелото е с лапа на Kalloy.
Ето снимка на колелото.

15072011957.jpg
15072011957.jpg (84.35 KiB) Прегледано 13120 пъти


Поздрави
vladimmir
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 9:58 pm

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот marsa » Нед Апр 21, 2013 12:26 am

Поне на снимката изглежда имаш вилка 1'' с резба, в която е поставен редуктор към 1-1/8'', на който е захваната лапата.

Ето нагледно за да разбереш с какво си имаш работа:
http://i32.photobucket.com/albums/d7/k4 ... dapter.jpg
Ляво - колче за 1'' - оригиналният вариант. Дясно - споменатият редуктор. В средата - системата, която е при теб.

Ако наистина е така, можеш да извадиш редуктора малко нагоре (зависи от дължината му), 3-4см няма да са проблем. Разхлабваш болта, който е в центъра на стержена, разхлабваш стегнатия конус като раздвижиш кормилото настрани спрямо вилката, като отпусне го издигаш нагоре и стягаш отново доста (не разхлабвай болтовете на лапата - не е необходимо). Най-добре извади целият преходник и виж кокло е дълъг, за да си оставиш известен запас, за да нямаш проблеми. Принципно дори не е задължително да поставиш спейсъри, те биха играли основно естетическа роля. Ако сложиш, ще има известен луфт на долните спейсъри, може да ползваш лепило или подплънка и да притиснеш лапата добре надолу, за да не мърдат.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот MIKEY MOUSE » Нед Апр 21, 2013 6:49 am

..."Най-добре извади целият преходник и виж кокло е дълъг, за да си оставиш известен запас, за да нямаш проблеми...."

Само да допълня:Преходника/стержена / задължително има фабрична маркировка-накатка ,до къде трябва да влиза в челната тръба. Огледай го и ако маркировката се вижда /вертикални чертички /най-често/ по целия диаметър- навлязъл си в опасната зона. Не е много здравословно , досещаш се защо, нали? :wavey:
PRO ARIS ET FOCIS / ЗА ОЛТАРИТЕ И ДОМАШНИТЕ ОГНИЩА/- ЗА ОТЕЧЕСТВОТО!

Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи Му за плановете си !
Аватар
MIKEY MOUSE
 
Мнения: 933
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2012 7:55 pm
Местоположение: В един измислен свят-само за усмихнати и без модератори

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот vladimmir » Нед Апр 21, 2013 11:48 am

Благодаря за изчерпателните отговори!
Днес ще разглобя :agree:
vladimmir
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 9:58 pm

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот kilikandzer » Нед Апр 21, 2013 4:37 pm

Освен споменатото повдигане на стержена, можеш да се замислиш и за смяна на лапата с такава с голямо издигане (35-40 градуса) или с раздвижена такава. Чат-пат излизат предложения втора ръка на ниски цени.
Аватар
kilikandzer
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Дек 08, 2012 2:56 pm
Местоположение: София

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот vladimmir » Сря Апр 24, 2013 8:46 pm

Така развих шестограма горе над лапата, и се показа това.. от снимките...

Мъчих се да мърдам кормилото на ляво-дясно, но без успех...

Съвети?
Прикачени файлове
20130424_204906.jpg
20130424_204906.jpg (174.68 KiB) Прегледано 8080 пъти
20130424_204859.jpg
20130424_204859.jpg (167.74 KiB) Прегледано 7921 пъти
20130424_204835.jpg
20130424_204835.jpg (195.4 KiB) Прегледано 7929 пъти
vladimmir
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 9:58 pm

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот magnumz » Сря Апр 24, 2013 9:24 pm

Еми няма да се вдигне повече.. Сега трябва да отвиеш болтовете за лапата (отстрани) и да стегнеш горе болта докато спре да има луфт. Ако вече си го натегнал до край ти е заминала пеперудката. След като стегнеш отгоре стягаш лапата отстрани :)

Пеперудката е това което е излязло от долу :)
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот vladimmir » Сря Апр 24, 2013 9:48 pm

magnumz написа:Еми няма да се вдигне повече.. Сега трябва да отвиеш болтовете за лапата (отстрани) и да стегнеш горе болта докато спре да има луфт. Ако вече си го натегнал до край ти е заминала пеперудката. След като стегнеш отгоре стягаш лапата отстрани :)

Пеперудката е това което е излязло от долу :)


Аз само отвих и завих "капачката", май няма луфт...
vladimmir
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 9:58 pm

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот uBaH » Сря Апр 24, 2013 9:53 pm

Колегата по-горе се изказа малко прибързано.
Разбира се, че няма да имаш луфт, ако си отвивал / завивал само т. нар. капачка. Лапата е компонента, който държи цялата система вилка / чашки, така че няма от какво да се притесняваш.

Поне се разбра, че няма как да повдигнеш кормилото си, използвайки наличните компоненти. Имаш поне три варианта, които са лесни за изпълнение, но на съответната цена:
а) намираш си лапа с регулируем ъгъл (например тази, или тази)
б) намираш си лапа с фиксиран ъгъл, която да "повдигне" кормилото (например тази)
в) намираш си кормило с по-голямо издигане (rise), но рискуваш предницата ти да заприлича на балканчетата от преди години :)
Последна промяна uBaH на Сря Апр 24, 2013 10:00 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот vladimmir » Чет Апр 25, 2013 10:31 am

Благодаря за отговорите!

А не може ли да сменя колчето, на което се дължи лапата? или тя се държи на вилката?
vladimmir
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 9:58 pm

Re: Повдигане на кормило

Мнениеот uBaH » Чет Апр 25, 2013 10:36 am

Вилката и стержена й (това, което наричаш колче) са едно цяло. Рядко се срещат амортисьорни вилки, при които стержена се захваща за вилката с болт (най-вече при стари модели вилки).

Изображение

Повечето вилки се продават с достатъчно дълъг стержен (260-270 мм), за да паснат на разнообразието от рамки на пазара. В твоя случай, стержена е скъсен доста и няма как да се удължи. Поне не и безопасно.


Всъщност, ето ти още едно възможно решение на проблема ти - нова вилка с по-дълъг стержен. Ако си намериш такава, цената й ще бъде по-ниска или равна на гореспоменатите лапи с издигане. Може и втора ръка, от Форума. Така ще можеш да повдигнеш лапата, като тази на първата снимка, която си дал в темата ;)
Нещо като тази, но с oversize стержен (1 1/8"), защото твоя изглежда да е такъв. За всеки случай, измери външния диаметър на стержена (тръбата, която стяга лапата).
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта