[quote="t_i_t_o"]
Съжалявам че се намесвам, но просто не можах да се сдържа въпреки, че някои с това могат да ме приемат за дървен философ но:
Тъй като идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене (хихи) т.е. така да спира, то упорито вярвам че при едно и също спиране (една и съща скорост един и същ спирачен път за еднакво време) даден диск ще загрява еднакво с каквито и да е накладки, и не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието
[/quote]
Обръщаш постановката наопаки.
При твоя вариант за един и същи спирачен път, една и съша начална скорост, една и съща маса, едно и също време, и еднакво нагряване, означава че човека е стискал различно силно с различните накладки, което не е реална ситуация.
Ако разгледаш нещата правилно, тоест при еднаква приложена сила, тогава нещата си идват на мястото и се вижда защо металните накладки загряват повече - защото имат по-висок коефициент на триене (тоест като следствие спирачния път е по-къс).
Edit: освен това постановката ти е силно опростена, защото далеч не цялата кинетична енергия отива в спирачките...
[quote="axelmax"]
ами колкото е по рехав толкова по добре се охлажда
[/quote]
Мда, ако има само дупки, няма да се нагрява изобщо

:8D: