Ротор за дискова спирачка

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Ротор за дискова спирачка

Мнениеот Bobo » Пет Окт 28, 2005 10:10 pm

Та ето за какво става вапрос:
купих си дискова спирачка Shimano BRM 465,
обаче е с диск на Logan,
Въпроса ми е:
ако сложа по хубав диск по добре ли ше спира?
предлагат ми диск на Magura.
Bobo
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 07, 2004 1:03 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Пет Окт 28, 2005 10:44 pm

Повече зависи от диаметъра
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Admin » Пет Окт 28, 2005 11:12 pm

Marshall e прав, но материалът на диска също има значение. BR-M465 стандартно се предлага с диск, който е предназначен само за органични накладки (resin pads). Както съм писал и в теста на спирачката, с полуметални накладки тя загрява повече. Ако сложиш диск, който да може да се използва и с метални накладки, ще постигнеш по-рязко спиране, а загряването предполагам, че няма да е толкова голямо, но за последното не мога да съм сигурен, тъй като не съм пробвал. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bobo » Нед Окт 30, 2005 4:54 pm

Ami na men mi stiga disc 160 mm,no kak da razbera dali diska e za metalni nakaldki?
smiatam da vzema edin disc na BRM 475,po dobar shte e ot logana,
Bobo
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 07, 2004 1:03 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Нед Окт 30, 2005 8:08 pm

Роторът на М475 може ида е по-добър от този на Logan-a, но пак не е предвиден за метални накладки и ще заглява доста повече с такива.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот t_i_t_o » Нед Окт 30, 2005 8:56 pm

Съжалявам че се намесвам, но просто не можах да се сдържа въпреки, че някои с това могат да ме приемат за дървен философ но:
Тъй като идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене (хихи) т.е. така да спира, то упорито вярвам че при едно и също спиране (една и съща скорост един и същ спирачен път за еднакво време) даден диск ще загрява еднакво с каквито и да е накладки, и не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието :)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот Brave » Нед Окт 30, 2005 9:14 pm

Прав си напълно, но системата не е затворена, тъй че по-добре проектираните ротори и накладки се охлаждат по-бързо и издържат на по-високи температури, затова има значение с какви караш. А ако прегрееш спирачката, осбено с органични накладки, триенето изведнъж почва да клони към нула.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот axelmax » Пон Окт 31, 2005 11:17 am

ами колкото е по рехав толкова по добре се охлажда

защото материала по лесно истива тъй като нема големи площи ,по които топлината се предвижда към ръбовете където става охлаждането и така става пшо бързо

не ми е ясна мисълта ама кои разбрал разбрал;)

а за спирането маршал го е написал нема какво да се каже повече ,освен по добри накладки ама съответвасти на материала на ротора
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Пон Окт 31, 2005 11:50 am

[quote="t_i_t_o"]

Съжалявам че се намесвам, но просто не можах да се сдържа въпреки, че някои с това могат да ме приемат за дървен философ но:
Тъй като идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене (хихи) т.е. така да спира, то упорито вярвам че при едно и също спиране (една и съща скорост един и същ спирачен път за еднакво време) даден диск ще загрява еднакво с каквито и да е накладки, и не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието :)
[/quote]


Обръщаш постановката наопаки.

При твоя вариант за един и същи спирачен път, една и съша начална скорост, една и съща маса, едно и също време, и еднакво нагряване, означава че човека е стискал различно силно с различните накладки, което не е реална ситуация.

Ако разгледаш нещата правилно, тоест при еднаква приложена сила, тогава нещата си идват на мястото и се вижда защо металните накладки загряват повече - защото имат по-висок коефициент на триене (тоест като следствие спирачния път е по-къс).

Edit: освен това постановката ти е силно опростена, защото далеч не цялата кинетична енергия отива в спирачките...

[quote="axelmax"]
ами колкото е по рехав толкова по добре се охлажда
[/quote]

Мда, ако има само дупки, няма да се нагрява изобщо :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Окт 31, 2005 12:03 pm

@ bikerider

На драгия зрител постановката изначално не му е ясна, ако питаш мен... Той например [b]"упорито вярва"[/b] :D:D:D, че

[quote]...идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене...[/quote]


и с това предизвиква у мен доста силни асоциации с първобитните хора и в частност с методите им за получаване на огън...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Окт 31, 2005 12:05 pm

[quote="TOYAGA"]

@ bikerider

На драгия зрител постановката изначално не му е ясна, ако питаш мен... Той например [b]"упорито вярва"[/b] :D:D:D, че

[quote]...идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене...[/quote]


и с това предизвиква у мен доста силни асоциации с първобитните хора и в частност с методите им за получаване на огън...
[/quote]

:thumb:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот t_i_t_o » Пон Окт 31, 2005 9:57 pm

@bikerider - :thumb: да точно това имах предвид - естествено еднаквите условия се постигат при различен упражняван натиск, а и то напрактика си е така: стискаш колкото трябва да за спреш както искаш, т.е. при едно и също спиране (еднаквите като охлаждане дискове) ще загряват еднакво... в общи линии се повтарям, но е такa защото "дърветата" бързо загряват само дето повечко трябва да им се обяснява :banghead:] :angel2:
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 11:39 am

[quote="t_i_t_o"]

@bikerider - :thumb: да точно това имах предвид - естествено еднаквите условия се постигат при различен упражняван натиск, а и то напрактика си е така: стискаш колкото трябва да за спреш както искаш, т.е. при едно и също спиране (еднаквите като охлаждане дискове) ще загряват еднакво... в общи линии се повтарям, но е такa защото "дърветата" бързо загряват само дето повечко трябва да им се обяснява :banghead:] :angel2:
[/quote]


На първо място си помисли защо изобщо говориш за спиране? Hint: Говорим за планинско колоездене, за нагряване може да се говори единствено при спускане. Обмисли детайлите на спускането. Казвам нарочно "спускането", а не "спирането", щото спиране на практика няма по време на спускането, има само фино регулиране на скоростта и влачене по много стръмни склонове. Помисли за тези условия.

Иначе си съвършено прав ако говориш за спиране на равно шосе с твърда вилка.

Edit;
Но всъщност дори да говорим за шосе и твърда вилка, постановката ти предполага, че човек би искал винаги да спира с един негов "идеален" спирачен път, което просто не е вярно. Ако е вярно значи си говорим отново за бабешко каране (no offense).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 12:05 pm

@ bikerider

Що се абиш? Още в първия си пост по темата драгият зрител спомена, че:

а) Има проблеми със задръжките и изпитва чувство за вина по този повод. [b]"Съжалявам че се намесвам, но просто не можах да се сдържа..."[/b]
б) Има натрапчиви проблеми с това, което околните мислят за него. [b]"...някои с това могат да ме приемат за дървен философ..." [/b]
в) Както вече се случи да спомена, страда от налудничави идеи и внезапни пристъпи на смях. [b]"...идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене (хихи)..."[/b]
г) Проявява склонност към фанатизъм. [b]"...упорито вярвам..."[/b]
д) Има проблеми със сетивата... [b]"...не виждам..."[/b]
е) ...словореда, пунктоацията и правописа. [b]"... не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието"[/b]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 12:21 pm

2+2=4 :D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот t_i_t_o » Вто Ное 01, 2005 5:31 pm

[quote="TOYAGA"]
Що се абиш? Още в първия си пост по темата драгият зрител спомена, че:

а) Има проблеми със задръжките и изпитва чувство за вина по този повод. [b]"Съжалявам че се намесвам, но просто не можах да се сдържа..."[/b]
б) Има натрапчиви проблеми с това, което околните мислят за него. [b]"...някои с това могат да ме приемат за дървен философ..." [/b]
в) Както вече се случи да спомена, страда от налудничави идеи и внезапни пристъпи на смях. [b]"...идеята на спирачката е да превръща кинетичната енергия в топлинна чрез триене (хихи)..."[/b]
г) Проявява склонност към фанатизъм. [b]"...упорито вярвам..."[/b]
д) Има проблеми със сетивата... [b]"...не виждам..."[/b]
е) ...словореда, пунктоацията и правописа. [b]"... не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието"[/b]
[/quote]


пръчката рууулз :hbang2::rofl::rofl::rofl::spin:

инак то е ясно, че само си чешем езиците, щото иначе трябва да работим :D
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 5:52 pm

[quote="t_i_t_o"]
инак то е ясно, че само си чешем езиците, щото иначе трябва да работим :D
[/quote]


Мда, само дето чесалките са различни :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bobo » Сря Ное 02, 2005 8:26 pm

Алоо хора!
мисля че избягахме от темата,:banghead:
Иначе научих доста от вас тук,
начинаещ веломеханик сам,хванах се на бач в една нова велоработилница Шумен.
попитах ви просто за един ротор,
и освен да се яете не видях особени савети,:D
Вапроса ми беше:
да вземам ли ротора на магурата или как да разбера за какви накладки става,и по добар ли ще е от този на BRM 475,
Благодаря все пак предварително

:beer:
Bobo
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 07, 2004 1:03 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Ное 02, 2005 8:33 pm

[quote="Bobo"]
да вземам ли ротора на магурата или как да разбера за какви накладки става
[/quote]

Става за накладки от магура ;)

[quote="Bobo"]
и по добар ли ще е от този на BRM 475,
[/quote]

Според мен да, ако не е с органични накладки.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bobo » Вто Ное 08, 2005 10:14 pm

strahotno mnenie po vaprosa Rider4e,blagodaria:clap:
:crazy:
i dobar sawet,shte se pou4a...:D
Bobo
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 07, 2004 1:03 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 10:31 pm

моля, пак заповядай :dgrin:
свободно....
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот EmZo » Чет Ное 10, 2005 1:15 am

[quote="t_i_t_o"]

...при едно и също спиране (една и съща скорост един и същ спирачен път за еднакво време) даден диск ще загрява еднакво [b]с каквито и да е накладки[/b], и не виждам начин как някой ще ме убори, благодаря за вниманието :)
[/quote]


С риск да се изкажа глупаво и да зачекна отново безмислен offtopic, но това изкаване не е ли невярно, защото аз мисля че различните повърхости и материи (респективно различните накладки и диск) се загряват по различен начин при еднакво триене? Не е ли така?
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот Brave » Чет Ное 10, 2005 11:48 am

При еднакво спиране, се отделя еднакво количство топлина. Обаче с различни накладки, спирането не е еднакво. Защото триенето не е. Освен това, различните материали не отдават топлина еднакво.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта