Giant NRS2

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Admin » Чет Яну 08, 2004 12:19 am

[quote="bikerider"]


И честно аз предпочитам решенията на проблема bobbing които са в амортисьора, отколкото механични "решения" в окачването, които НИКОГА няма да са 100% ефективни. Дето се вика тва което прави bobbing-a е самия амортисьор и най-добре е решението да е там. Това е най-универсалното решение щото е модулно (ще работи хубаво на почти всякакви рамки) и освобождава производителите на рамки от адски много пари за разработка на скъпи и сложни окачвания.
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Bikerider, поправи ме, но умните амортисьори също не са напълно перфектни, както не са и умните рамки.
Така че май е най-добре и рамката да е умна, и амортисьорът, пък ако се допълват, още по-добре!:8D:
Например от няколко източника съм чел, че шоковете като SPV и Progressive се справят с клатенето, когато си въртиш седнал, но като станеш на педалите, се бил преодолявал прага. За съжаление не мога да знам от личен опит така ли е. :V: За окачването VPP пак от няколко източника съм чел, че действа точно обратното - като спринтираш на педали се втвърдява яко, но като си седиш и въртиш се усеща леко сгъване. Е, нали се сещаш какво пишат сега всички, които са тествали новия Santa Cruz Blur с Рrogressive 5th Element Air;)

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Яну 08, 2004 6:18 am

Ritchey WCS, estestveno:D:D:D!Lyatoto sym 77-78 kg/tova lyato shte probvam oshte da gi namalya:8D:/Sega sym edin-dva poveche:(.Inache karam all mountain sys stremezh kym "yako bluskane', ako tova znachi kacvane i dylgi prehodi.Kazvam stremezh, zashtoto sym na preklonna vyzrast, vse pak[8).A otnosno kolelata, v momenta nyamam resurs, no shte upgrade-vam.Samo oshte ne sym reshil za sebe si-gotovi ili custom-made.Za dostavkata, dokolkoto si spomnyam imashe prsvilna info vyv foruma- prashtat ti go kato podaryk, mostra ili neshto drugo bez tyrgovska stoynost.Az imam bratovched v Dallas i toy taka mi prati nyakoi neshta.Pri tova pratkata izleze 20-30$, no ne beshe tezhka.Po princip, ako resha da pravya nova porychka ili pytuvam v chuzhbina shte vi pisha, ako moga da pomogna, shte sym radosten.Loshoto e, che po-chesto pytuvam v Europe, a tam dori evropeyskite produkti sa po-skypi, otkolkoto v USA.
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 9:13 am

[quote]заеби го това Manitu, аз гласувам с две ръце и три крака за Fox-a - убийствено яка вилка за XC и all-mountain[/quote]


Съгласен съм напълно с гласуването, НО (засега) не ми се дават 200 USD повече за нещо, което върши същата работа като Scareb Platinum, пък и тежи повече от него. За да не помислиш, че не оценявам колко по-качествено е направен Fox-a – знам, че е направен по-качествено и го оценявам, но съчетанието между цена и качество на Scareb Platinum в момента ми изнася повече...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 9:36 am

[quote]Bikerider, поправи ме, но умните амортисьори също не са напълно перфектни, както не са и умните рамки.
Така че май е най-добре и рамката да е умна, и амортисьорът, пък ако се допълват, още по-добре! Например от няколко източника съм чел, че шоковете като SPV и Progressive се справят с клатенето, когато си въртиш седнал, но като станеш на педалите, се бил преодолявал прага. За съжаление не мога да знам от личен опит така ли е. а окачването VPP пак от няколко източника съм чел, че действа точно обратното - като спринтираш на педали се втвърдява яко, но като си седиш и въртиш се усеща леко сгъване. Е, нали се сещаш какво пишат сега всички, които са тествали новия Santa Cruz Blur с Рrogressive 5th Element Air[/quote]


Точно в това е работата – във въпроса дали даден умен амортисьор допълва дадена умна кинематика (въпросът с краставиците). Очевидно при VPP-системите на SC Blur и Intense Spider XVP добавянето съответно на 5th Element Air и Swinger се отразява благотворно, но при NRS това очевидно не е така... Последното се дължи на обстоятелството, че тази кинематика е замислена така, че да прави дори глупавия шок още по-глупав (историята със sag-а) и не се нуждае от изрязване на предизвиканите от педалирането импулси, тъй като точно тези импулси са нужни на системата, за да ги използва за предотвратяване на резонанса.

За да подкрепя тази теория с практически пример, ще посоча, че за 2004 г. Giant си дадоха зверски скъп зор в създаването на карбонови рамки за NRS (европейските Composite 1 и 2, както и американския Air), сложиха капсуловани лагери на всички стави и си играха да променят конструкцията на задното окачване без да променят характеристиките му, НО НЕ СЕ СЕТИХА да сложат умен шок... Помислете – какво би им струвало да сложат такъв на велосипед с цена 4 500 EUR, ако това слагане би добавило нещо към функционалността на окачването му? Практически нищо, но очевидно НЯМА СМИСЪЛ от подобна мярка...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Яну 08, 2004 10:01 am

Abe nikoy ne mi otgovori za sravnenieto mezhdu QRL i X-Fusion O2RC?Imate li nyakakvi vpechatleniya ot X-Fusiona-a.Cenata mu e primamliva, no v [b]mtbr[/b] nyama review-ta za tazi marka.[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 10:45 am

[quote]Ritchey WCS, estestveno! Lyatoto sym 77-78 kg/tova lyato shte probvam oshte da gi namalya/. Sega sym edin-dva poveche Inache karam all mountain sys stremezh kym "yako bluskane', ako tova znachi kacvane i dylgi prehodi.Kazvam stremezh, zashtoto sym na preklonna vyzrast, vse pak[8).A otnosno kolelata, v momenta nyamam resurs, no shte upgrade-vam.Samo oshte ne sym reshil za sebe si-gotovi ili custom-made.[/quote]


Хм, не си от най-леките, което в съчетание на стила ти на каране не предразполага към максимално "изпилване" на теглото, защото ще почнеш да страдаш от липса на надеждност при някои от свръхлеките компоненти или от нестабилност на същите в тежък терен... Едно добро тегло за маратонски велосипед, базиран на NRS 2 за човек с твоето тегло би било 12-12,5 кг, като тук ще си позволя да ти дам две примерни рецепти за компоненти, които ще те доведат до подобно тегло без да нарушат функционалността и здравината. И в двата случая изхождам от позицията, че парите не са проблем и действително искаш върха на сладоледа.

[b]I Вариант - В случай че си фен на Shimano и не те притеснява Dual Control-а[/b]

Предаване Пълно XT 2004
Главини DT Swiss 240S CenterLock или XT CenterLock, 32 дупки
Верига Sram PC 99
Спирачки XT 2004 Disc
Вилка Scareb Platinum 100 Disc Only или Fox 100X Disc Only
Шок DT Swiss SSD 225
Капли Mavic 717 Disc или DT Swiss 4.1 Disc, 32 дупки
Спици DT Swiss Supercomp или Competition
Кормило Ritchey WCS OS Rizer
Лапа Ritchey WCS OS
Колче Ritchey Pro
Седалка Selle Italia Flite, Nixe или C2 (версия на вкус)
Ръкохватки Race Face Good 'n Evil
Гуми Мaxxis Ignitor, Schwalbe Racing Ralph или Conti Vapor/Vertical (размер 2,25-2,3)

Забележка - Препоръчвам ти XT, a не XTR, щото никога не съм считал, че XTR си заслужава парите. Препоръчвам ти WCS OS и колче Pro, щото си тежичък

[b]II Вариант – В случай, че не си фен на Shimano[/b]

Курбели Race Face Deus с касета X-Drive или Next LP с Race Rings и касета Signature XS
Преден дер. Shimano XT
Заден дер. Sram X.0
Задна касета Sram X9
Верига Sram PC 99
Команди Sram X.0 или Sram X9 Trigger (в зависимост от предпочитанията)
Вилка Scareb Platinum 100 Disc Only или Fox 100X Disc Only
Главини DT Swiss 240 Disc, 32 дупки
Спици DT Swiss Supercomp или Competition
Капли DT Swiss 4.1 Disc или Mavic 717 Disc, 32 дупки
Спирачки Hope Mini, Avid Juicy, Magura Marta SL, Hayes HFX-MAG Plus или Formula B4 SL
Кормило Race Face Next XC Lowriser
Лапа Race Face Deus
Колче Race Face XY
Седалка Selle Italia Flite, Nixe или C2 (версия на вкус)
Ръкохватки Race Face Good 'n Evil
Гуми Мaxxis Ignitor, Schwalbe Racing Ralph или Conti Vapor/Vertical (размер 2,25-2,3)

Забележка - Каплите, спиците и главините могат да бъдат заменени с Mavic Crossmax XL Disc, но ще трябва да си купиш UST-гуми и във вариант 1 да си набавиш дискове XT 2003. Спирачките и гумите не са подредени приоритетно – избираш според личните си предпочитания.

Айде и като завършиш ъпгрейда, ще черпиш...:D:D:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 10:52 am

[quote="Newone"]

Abe nikoy ne mi otgovori za sravnenieto mezhdu QRL i X-Fusion O2RC?Imate li nyakakvi vpechatleniya ot X-Fusiona-a.Cenata mu e primamliva, no v [b]mtbr[/b] nyama review-ta za tazi marka.[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Няма ревюта, щото американците не са и чували за X-Fusion, a и едва ли ще се намери европеец, който ползва продукт на тази марка и е до такава степен въодушевен от страхотните му качества, че да изпита желание да се похвали на целия свят... Карай си засега с Manitou-то и недей да се занимаваш с излишни глупости...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Яну 08, 2004 11:23 am

Toyaga, naistina mnogo ti blagodarya!!:):):)V momenta koleloto mi tezhi 12.6kg kato sym smenil kormiloto-Ritchey WCS flatbar,stem-Ritchey WCS s cherno beliya nadpis/140g/, sedalkata - Selle Italia Max Flite TransAm i sym dobavil pedali Shimano PD MX-30, computer Sigma Sport Targa i taillight cateye.V obshti linii lampichkata i computera compensiraha spestenoto ot kormiloto i lapata.Kolche smyatam da si porycham Thomson Elite 30.8 mm, t.e. originalniya razmer- bez shin/uplytnenie ili kakto tam se kazva/.Smyatam che tozi razmer shte me izdyrzhi.Inache za drugite componenti mislya v tvoyata posoka.Nyamam predrazsydyci kym Shimano i kato zapochna da upgrade-vam shte se syobrazya s factorite cena,teglo,otzivi i preporyki-vashi, razbira se;)Inache bydi siguren, che shte pocherpya:DBTW znaesh li neshto za kaplite Mavic X223 te sa stock na NRS-a, no nikyde ne sym sreshtal tochno tozi model.Spored mene sa neshto kato X221, ama znam li:?:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Чет Яну 08, 2004 11:30 am

Oswen tova gumi 2.25 ili 2.3 ne sa li prekaleno golemi?Stock gumitye sa Hutchinson Python Airlite 2.0, a i ne sym siguren na segashnata vilka dali shte vleze takava guma[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 11:32 am

[quote="TOYAGA"]

[quote]Хм това с Трибот наистина обяснява терминологията.

Но продължавам да смятам тази система за заобикаляне на проблема bobbing, а не решаването му. Истинското решение на проблема ще бъде един умен и лек шок като Fox Float AVA RL PPD, (или 5th Element Air) както отбелязах преди - той има и клапа и негативен ход - best of both worlds.

Истинската причина според мен за тези врътки, вместо истинско решение е отново медийно-икономическо-мениджърска - може би имат OEM договор с RockShox. Тук си спекулирам де...[/quote]


Определено е заобикаляне – не споря. Само че когато заобиколиш нещо, ти намаляваш риска да се сблъскаш с него... Идеята зад NRS е именно "разминаването" (дефазирането) с цел погасяване на трептенията на самото окачване и тези, привнесени от каданса и елиминиране на опасността от резонанс, който всъщност е самото клатене. Докато умните шокове всъщност удушават въпросните трептения в зачатък... Естествено, заобикалянето си има и цена – мисля, че изброихме основните недостатъци на системата. Не споря и че ТОРЕТИЧНО клатене има – казвам че практически ВЪОБЩЕ не се усеща. Въобще не се съмнявам и в това, че на пазара тепърва ще се пръкнат куп свестни велосипеди с хубава кинематика и умни шокове – абсолютно си прав, че AVA-та e муци.

Това, което казвам, е че NRS с неговия елементарен (евтин и лек шок) върши ПЕРФЕКТНА работа на всеки като мен, който е свикнал с хардтейл-усещането за нервност, лекота и експлозивност, осигурявайки едновременно с това далеч по-добро сцепление с терена и повече комфорт (разбирай по-малко умора от високочестотен стрес) от хардтейла. На мен лично NRS-а ми донесе около 12 минути по-кратко време за преминаване по стандартното ми 20-километрово трасе в сравнение със стария ми хардтейл и малко повече от 5 минути по-кратко време в сравнение със стария ми Strike... При това накрая на трасето умората е още по-малка от тази при Strike, защото NRS-а може да бъде направен по-лек – ГЛАВНОТО, с което се занимавам от известно време насам и което няма да прекратя, преди да набутам теглото чувствително под 11 кг...

BTW ОЕМ-отношенията между Giant и Rock Shox изглежда поприключват (поне при NRS), щото в гамата за 2004 се мъдрят един-два Duke, шоковете са Fox или Giant, а вилките SID са напълно изместени от новия Scareb.

Don't forget to remember
[/quote]


Хм, естествено така поставен въпроса се измества към личните предпочитания където всеки сам си знае какво и защо му харесва. Както казах говорим за различни светове. ако само въртя и карам all-mountain (както предполагам ти правиш) естествено че няма да ме притеснява тоя tradeoff с негативния ход. Така че тук точката отива у теб :D:8D:

Не ми е ясно друго в тактиката на Giant/Трибот. Защо са разработвали специално окачване, само и само за да го неутрализират 50% (щото поема само изпъкналости, без вдлъбнатини както отбелязахме преди) като напомпат въздуха да неутрализира теглото на ездача при 0% sag? Отново ми изниква вчерашния ми въпрос: с какво е различна системата на NRS от което и да е XC fully с пределно напомпан амортисьор???


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 11:51 am

@ Newone

Thomson Elite те оправя идеално и като кол за седалка – в качеството на компонентите на Thomson няма никакво съмнение. Препоръчах ти Race Face единствено за да бъде всичко еднакво (аз поне съм фен на това), а Thomson не правят кормила. В този смисъл никак не са лоши и компонентите на Easton, FSA (XC) и USE (Alien Carbon за кол, Atom за лапа и Atom Carbon) за кормило, но не мога да изброя всичко, пък и не исках да се задълбавам в екзотика, която се намира трудно и невинаги е на разумна цена, за това, което предлага. Не е лошо да погледнеш и карбоновите Racing-компоненти на Giant, обаче според мен цената им е зверски солена...

2,3-гума ще влезе без проблеми в сегашния ти Scareb. Препоръчах ти тези размери, защото лично аз смятам, че малко по-високото тегло може да се пренебрегне на фона на останалите им предимства за целите, за които ще ги използваш. Естествено, можеш да ползваш 2,1 или 1,95, ако така ти харесва повече или считаш, че ще ти върши работа.

Mavic 223 според мен е shit – просто е много нисък клас капла (тежка), която не отговаря на качеството на велосипеда.

Излагаш се с тая Targa и с тая лампа! Купи си свястно облекло и обувки с достатъчно светлоотражателни елементи, а по отношение на електрониката те съветвам да се насочиш към Ciclosport и по-специално към HAC4. Ако искаш да светиш – Sigma Mirage.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 11:54 am

[quote="Admin"]

[quote="bikerider"]


И честно аз предпочитам решенията на проблема bobbing които са в амортисьора, отколкото механични "решения" в окачването, които НИКОГА няма да са 100% ефективни. Дето се вика тва което прави bobbing-a е самия амортисьор и най-добре е решението да е там. Това е най-универсалното решение щото е модулно (ще работи хубаво на почти всякакви рамки) и освобождава производителите на рамки от адски много пари за разработка на скъпи и сложни окачвания.
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Bikerider, поправи ме, но умните амортисьори също не са напълно перфектни, както не са и умните рамки.
Така че май е най-добре и рамката да е умна, и амортисьорът, пък ако се допълват, още по-добре!:8D:
Например от няколко източника съм чел, че шоковете като SPV и Progressive се справят с клатенето, когато си въртиш седнал, но като станеш на педалите, се бил преодолявал прага. За съжаление не мога да знам от личен опит така ли е. :V: За окачването VPP пак от няколко източника съм чел, че действа точно обратното - като спринтираш на педали се втвърдява яко, но като си седиш и въртиш се усеща леко сгъване. Е, нали се сещаш какво пишат сега всички, които са тествали новия Santa Cruz Blur с Рrogressive 5th Element Air;)

Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


Честно моето мнение е че при хубаво настроен шок няма значение какво е окачването. В тази насока работят повечето хора, така че дори и да имат недостатъци е въпрос на време да се отстранят. Просто е много по-евтино (според мен) да разработиш една допълнителна клапа и да я усъвършенстваш отколкото да правиш анализ на кинематиката на някое окачване. Не съм специалист точно в тази област от физиката, но ми се струва че първото изисква далеч по-прости числени методи за пресмятане от второто. И не стига че е по-евтино, ами както и казах е по-модулно решение. Боли го меча например Bender, че някой си е разработил супер XC окачване. Той си кара Banshee Scream (hardcore drop рамка), която да не му клати при въртене. Ако не беше 5th Element на рамката на Banshee-to, как според теб би следвало да се реши проблема с клатенето? Като се разработи нова уникално сложна и технически брилятна рамка, която ще глътне милиони за разработка, или просто да се сключи ОЕМ договор с Progressive и готово?

Искам да кажа, да в момента умните шокове имат недостатъци. Но индустрията 100% ще препочете тях пред умните кинематики в крайна сметка. Въпрос на време е. По-евтината технология винаги побеждава в нашия безумно комерсиализиран свят.

Един пример как ще се развие технологията на умните шокове през следващите години - TerraLogic на Fox. Първо има клапан против bobbing, който на всичко отгоре се и настройва фино; и второ системата различава натиск отгоре от натиск отдолу. Тоест както и да си настроил клапана против bobbing (за въртене седнал или прав), при препятствие хидравликата работи на max. 10 хиляди процента гаранция давам, че това ще бъде бъдещето на fully-тата. Естествено винаги ще има няколко мохикана (TOYAGA ;)[:p]) които просто ще държат кинематиката на рамката им да е пределно оптимизирана в AutoCAD, но както казват хората: "хора разни и всякакви". Също и "за всеки влак си има пътници".

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 12:04 pm

[quote]Отново ми изниква вчерашния ми въпрос: с какво е различна системата на NRS от което и да е XC fully с пределно напомпан амортисьор???[/quote]


Проста – обикновеното ХС-fully с пределно напомпан шок или натегната до блокиране спирална пружина се превръща в хардтейл и не поема нито вдлъбнатини, нито изпъкналости, докато NRS-а без sag си поема изпъкналостите извънредно отзивчиво и без проблеми. Имайки предвид, че резките вдлъбнатини (където NRS всъщност друса, защото при плавните вдлъбнати неравности има фаза "скок" ("друс" ако си се засвяткал) и след това фаза "преодоляване на изпъкналост", при което окачването пак работи) са по-скоро рядкост по трасето, NRS-а си работи в повече от 80% от случаите.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 12:22 pm

[quote]Естествено винаги ще има няколко мохикана (TOYAGA) които просто ще държат кинематиката на рамката им да е пределно оптимизирана в AutoCAD[/quote]


Хм, искам да вметна, че мохиканът TOYAGA е пределно хитра дърта гад, която ще премине към нещо по-добре работещо и с по-добро value for money веднага след като се убеди, че такова нещо съществува и е достъпно за лапите му.:D:D:D

BTW абсолютно прав си за пътя, по който пътува индустрията – факт е, че глупавата кинематика с умни амортизиращи елементи е по-рентабилното решение за производителя, без да накърнява съотношението цена/качество/функционалност, предлагано на клиента.

BTW 2 Найш ли колко му дреме на бетонната глава Бендер дали бетонната му рамка клати или не клати? За него е важно да поема и да му осигурява кинти – за качването си има пикапи...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Яну 08, 2004 12:24 pm

Na tozi HAC4 malko mu e "nahacana" cenata, pochti kolkoto Skareb Platinum:(Osven tova az si imam heart-rate monitor.Targata sym ya slozhil vremenno, da ima neshto...Sigma Mirage e neshto hubavo, no az govoreh za taillight/zadna svetlinka/.Predi godini edin Moskvich mi pomogna da padna s begacha i ottogava si slgam takava svetlinka.Obache se obyrkah neshto tya vsyshtnost e Sigma Diode i ne tezhi poveche ot 50-60 g s bateriyata.Pri moya LBS ima edin computer na VDO s altimeter, temperatura i t.n. za okolo 200 lv.Chuval li si neshto za nego?
Abe yasno e che pocherpkata shte e golyama:I:D:D[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 12:25 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]заеби го това Manitu, аз гласувам с две ръце и три крака за Fox-a - убийствено яка вилка за XC и all-mountain[/quote]


Съгласен съм напълно с гласуването, НО (засега) не ми се дават 200 USD повече за нещо, което върши същата работа като Scareb Platinum, пък и тежи повече от него. За да не помислиш, че не оценявам колко по-качествено е направен Fox-a – знам, че е направен по-качествено и го оценявам, но съчетанието между цена и качество на Scareb Platinum в момента ми изнася повече...


Don't forget to remember
[/quote]


така е, това го разбирам прекрасно, но гласуването ми беше ориентирано към Newone.


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 1:07 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Bikerider, поправи ме, но умните амортисьори също не са напълно перфектни, както не са и умните рамки.
Така че май е най-добре и рамката да е умна, и амортисьорът, пък ако се допълват, още по-добре! Например от няколко източника съм чел, че шоковете като SPV и Progressive се справят с клатенето, когато си въртиш седнал, но като станеш на педалите, се бил преодолявал прага. За съжаление не мога да знам от личен опит така ли е. а окачването VPP пак от няколко източника съм чел, че действа точно обратното - като спринтираш на педали се втвърдява яко, но като си седиш и въртиш се усеща леко сгъване. Е, нали се сещаш какво пишат сега всички, които са тествали новия Santa Cruz Blur с Рrogressive 5th Element Air[/quote]


Точно в това е работата – във въпроса дали даден умен амортисьор допълва дадена умна кинематика (въпросът с краставиците). Очевидно при VPP-системите на SC Blur и Intense Spider XVP добавянето съответно на 5th Element Air и Swinger се отразява благотворно, но при NRS това очевидно не е така... Последното се дължи на обстоятелството, че тази кинематика е замислена така, че да прави дори глупавия шок още по-глупав (историята със sag-а) и не се нуждае от изрязване на предизвиканите от педалирането импулси, тъй като точно тези импулси са нужни на системата, за да ги използва за предотвратяване на резонанса.

За да подкрепя тази теория с практически пример, ще посоча, че за 2004 г. Giant си дадоха зверски скъп зор в създаването на карбонови рамки за NRS (европейските Composite 1 и 2, както и американския Air), сложиха капсуловани лагери на всички стави и си играха да променят конструкцията на задното окачване без да променят характеристиките му, НО НЕ СЕ СЕТИХА да сложат умен шок... Помислете – какво би им струвало да сложат такъв на велосипед с цена 4 500 EUR, ако това слагане би добавило нещо към функционалността на окачването му? Практически нищо, но очевидно НЯМА СМИСЪЛ от подобна мярка...


Don't forget to remember
[/quote]


Е веднъж като са тръгнали в посока кинематика, наистина за какво да слагат умен шок. В края на краищата те са решили да се концентрират върху окачването и би било глупаво от тяхна страна да сложат умен шок после: все едно да кажат "абе окачването ни май нещо не струва съвсем, ама ето сега сложихме умен шок". Естествено че няма да го направят, да не са луди...

Аз говоря за друго. Според мен проблема е доста по-голям и не включва единствено кинематиките. Giant явно са задълбали в тяхната посока без да си дадат сметка (или са направили грешна сметка според мен) за трудностите в тази посока. Докато ако бяха заложили само на умен шок и малко по-проста кинематика, която да е хем проста (щото за мен на NRS e всичко друго но не проста), хем да помага малко от малко на шока, щяха да спечелят повече. Мнение на любител. Може и да говоря 100% глупости, поправи ме ако е така.

Има един програмистки лаф: "Premature optimization is the root of all evil". Надявам се разбираш какво имам предвид. Един пример от историята: съветските и германските танкове през 1939-1941.

Всички германски танкове имат двигател отпред и трансмисия отзад, тоест през целия корпус минава кардан, тоест танка става излишно висок (по-ясна цел), оттам излишно тежък (бавен), оттам се иска по-мощен двигател (а те са имали само 110к.с. карбураторен двигател), по-мощния двигател тежи повече, лапа повече, и се завърта един омагьосан кръг. И са правели какви ли не врътки само и само да спестят тегло. Например - по-тесни вериги, по-малокалибрени оръдия от руските, по-тънка броня и.т.н.
Тук хвърлям паралел между германците и Giant със сложните им antibob окачвания.

Докато от друга страна съветските танкове имат безброй видими недостатъци и едно основно невидимо предимство: нямат кардан. И двигателя и трансмисията са отзад. И това има дава такъв конструктивен резерв, че чак до края на войната германците не успяват да създадат достоен танк като отговор на руските. Сравнете Т-34/КВ/КВ-2/ИС-1,2,3 (500-600к.с. дизелов двигател) с който и да е германски танк от тяхното време.

Извинявам се за offtopic-a, ама исках да ти покажа ясно защо мисля така за Giant: е те за мене прекаленото им задълбаване в окачванията е точно като грешката на германците - прекалено са били задълбали в бронята и въоръжението на танковете си за да видят че са стъпили на остаряла технология. Докато само от използването на две идеи (безкарданна трансмисия и дизелов двигател) руснаците създават такава танкова технология на база на окачването на Кристи, че танковете им имат чудовищен конструктивен резерв (ИС-1 минава през две модификации по време на войната и се превръша в ИС-3, който няма равен на себе си в света дори години след войната).

Та за мен точно такава ключова идея при колелата е умния адаптивен шок. Точно като липсващия руски кардан, тази идея има адски голям потенциал и когато се развие истински (3-4 години max според мен), всяка идея да се пипа окачването ще изглежда смешна заради цената си и минималния потенциал за пазарен успех.

Дано не съм ти досадил :D Нарочно внимавах да не дописвам, да ти спестя нерви :D:D[:p]:8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 1:13 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Отново ми изниква вчерашния ми въпрос: с какво е различна системата на NRS от което и да е XC fully с пределно напомпан амортисьор???[/quote]


Проста – обикновеното ХС-fully с пределно напомпан шок или натегната до блокиране спирална пружина се превръща в хардтейл и не поема нито вдлъбнатини, нито изпъкналости, докато NRS-а без sag си поема изпъкналостите извънредно отзивчиво и без проблеми. Имайки предвид, че резките вдлъбнатини (където NRS всъщност друса, защото при плавните вдлъбнати неравности има фаза "скок" ("друс" ако си се засвяткал) и след това фаза "преодоляване на изпъкналост", при което окачването пак работи) са по-скоро рядкост по трасето, NRS-а си работи в повече от 80% от случаите.


Don't forget to remember
[/quote]


Не съм съгласен - дори пределно натегната пружина (напомпан въздух) пак се сгъва. Вярно минимално но се сгъва. Тоест върши перфектна работа да убие bobbing-a и да поема малки изпъкналости. Докато ако ми обясниш как NRS поема всички изпъкналости при също толкова натегната пружина/въздух ше съм ти благодарен.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 1:13 pm

[quote="Newone"]

Na tozi HAC4 malko mu e "nahacana" cenata, pochti kolkoto Skareb Platinum:(Osven tova az si imam heart-rate monitor.Targata sym ya slozhil vremenno, da ima neshto...Sigma Mirage e neshto hubavo, no az govoreh za taillight/zadna svetlinka/.Predi godini edin Moskvich mi pomogna da padna s begacha i ottogava si slgam takava svetlinka.Obache se obyrkah neshto tya vsyshtnost e Sigma Diode i ne tezhi poveche ot 50-60 g s bateriyata.Pri moya LBS ima edin computer na VDO s altimeter, temperatura i t.n. za okolo 200 lv.Chuval li si neshto za nego?
Abe yasno e che pocherpkata shte e golyama:I:D:D[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


След като непременно държиш на задна светлина, Sigma Diode е добър избор.
Препоръчах ти HAC4 (още по-добър избор е HAC4 plus, който серийно се предлага и с датчик за каданса, хардуер и софтуер за връзка с PC), защото от личен опит съм достигнал до извода, че е по-добре да имаш универсален уред, а не минимум два отделни, които заемат място, тежат, неудобни са и в крайна сметка не струват кой знае колко по-малко от топмашина като HAC4, но ти си знаеш...

Най-вероятно ми говориш за VDO MC 1.0, който е доста хвалена машинка с термометър и алтиметър и действително струва толкова, колкото му искат.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 1:18 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Естествено винаги ще има няколко мохикана (TOYAGA) които просто ще държат кинематиката на рамката им да е пределно оптимизирана в AutoCAD[/quote]


Хм, искам да вметна, че мохиканът TOYAGA е пределно хитра дърта гад, която ще премине към нещо по-добре работещо и с по-добро value for money веднага след като се убеди, че такова нещо съществува и е достъпно за лапите му.:D:D:D

BTW абсолютно прав си за пътя, по който пътува индустрията – факт е, че глупавата кинематика с умни амортизиращи елементи е по-рентабилното решение за производителя, без да накърнява съотношението цена/качество/функционалност, предлагано на клиента.

BTW 2 Найш ли колко му дреме на бетонната глава Бендер дали бетонната му рамка клати или не клати? За него е важно да поема и да му осигурява кинти – за качването си има пикапи...


Don't forget to remember
[/quote]


Има ли тук някой дето да се съмнява че си дърта и хитра гад ? ;)[:p]:D:8D:
Btw2: Бендер беше доста неуместен пример, исках да дам пример за просто окачване с умен шок.


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 1:38 pm

[quote]Докато ако ми обясниш как NRS поема всички изпъкналости при също толкова натегната пружина/въздух ше съм ти благодарен[/quote]


Първо два прости въпроса като част от отговора... Къде помпаме до предел – в негативната или в позитивната пружина? И коя пружина за поемането на какъв тип неравности отговаря, респ. за позволяването или подтискането на кои движения? После искам да ти напомня, че NRS все пак затова е кинематично "умна" система, защото действието й не зависи само от амортисьора, а и от лостовата система, както и от един друг фактор, какъвто е опънът на веригата, чието оптимално действие се нуждае от липса на sag и ненапомпана до предел позитивна камера.
Но дори да оставим теорията настрани, повярвай ми, НА ПРАКТИКА всичко това ДЕЙСТВИТЕЛНО ФУНКЦИОНИРА – ако искаш мога да ти дам да пробваш...

BTW Знаех си аз, че изпитваш неудържимо влечение към танковете...:D:D:D Шегата настрана - това за танковете го четох с интерес. По принцип ми беше известно, че германците са го закъсали в тази област независимо от технологичното си превъзходство, но не бях запознат с подробностите. Абсолютно съм съгласен с програмистката мъдрост и бих добавил към нея още по-генералното и валидно "Keep it simple, stupid!"


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 3:18 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Докато ако ми обясниш как NRS поема всички изпъкналости при също толкова натегната пружина/въздух ше съм ти благодарен[/quote]


Първо два прости въпроса като част от отговора... Къде помпаме до предел – в негативната или в позитивната пружина? И коя пружина за поемането на какъв тип неравности отговаря, респ. за позволяването или подтискането на кои движения? После искам да ти напомня, че NRS все пак затова е кинематично "умна" система, защото действието й не зависи само от амортисьора, а и от лостовата система, както и от един друг фактор, какъвто е опънът на веригата, чието оптимално действие се нуждае от липса на sag и ненапомпана до предел позитивна камера.
Но дори да оставим теорията настрани, повярвай ми, НА ПРАКТИКА всичко това ДЕЙСТВИТЕЛНО ФУНКЦИОНИРА – ако искаш мога да ти дам да пробваш...

BTW Знаех си аз, че изпитваш неудържимо влечение към танковете...:D:D:D Шегата настрана - това за танковете го четох с интерес. По принцип ми беше известно, че германците са го закъсали в тази област независимо от технологичното си превъзходство, но не бях запознат с подробностите. Абсолютно съм съгласен с програмистката мъдрост и бих добавил към нея още по-генералното и валидно "Keep it simple, stupid!"


Don't forget to remember
[/quote]


Не бре изобщо не се съмнявам че NRS работи - просто моите познания за умните окачвания имат нужда от развитие :D:8D:

Значи дай да направим разграничение - има разлика между негативен ход по принцип (sag) и допълнителен негативен ход. За sag-a е отговорна позитивната пружина, за допълнителния негативен ход (извън хода за сгъване на буталото) - негативната пружина (както и да предпазва от top out). Така че ако напомпаш на max само негативната пружина блокираш допълнителния негативен ход. А негативния ход за който аз говорех от начало е точно sag-a - каква част от хода на буталото се използва за вдлъбнатини (sag) vs. хода за изпъкналости (1-sag).

При NRS няма sag, тоест целия стандартен ход на буталото се използва само за изпъкналости. Единствено допълнителния негативен ход (ако шока има такъв, не знам) ще остане да поема вдлъбнатините. Така че ако напомпаш негативната камера ще получиш още по-хардтейл усещане. Така ли е?

Иначе за танковете - честно не го бях поглеждал от тая страна :D:D:D:8D::8D::^::^: Сигурно щото не ме взеха танкист де*ба ;):D:8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 3:44 pm

Искам да вметна нещо (нарочно в отделен пост [:p][:p]:D:8D:)

Ето какво пише в страницата на Giant (NRS: How it works)

NO SAG SET UP NOTE
Make sure the positive side of the chamber is pressurized BEFORE setting any pressure in the negative side. For optimum NRS efficiency set the positive chamber to 10-20 pounds over riding weight. Some riders prefer a lower pressure for some riding conditions.
Negative chamber should be set at 50 pounds regardless of rider weight or riding conditions.

Тоест те направо препоръчват да се блокира целия негативния ход (0% sag + адски много напомпана негативна камера), иначе няма да работи прословутата система с веригата, която разчита на top-out на амортисьора за да блокира задницата.

И по принцип признавам, че само за XC са прави, скоростите там са такива, че спокойно може да се пренебрегнат вдлъбнатините. Но нещо друго ми е интересно.
С моя "глупав" Fox 2001 мога така да въртя с моя танк, че изобщо да не предизвиквам bobbing (широко разтворени колена и работа предимно с ръце в края на кормилото и никакво натискане на педалите надолу). Единствения момент при който имам неизбежен bobbing е когато единия ми крак отиде в долната мъртва точка на въртене (а другия в горната) и натиска над веригата отслабне (когато въртя неритмично). Е та този момент не може да го няма при NRS - искам да кажа, когато в мъртва точка (горна или долна) кракът ти отслаби натиска (съответно опъна на веригата), тогава не се ли получава лек bobbing?

btw, на мен лично много повече ми харесва brute-force тактиката на GT (имам предвид I-Drive). Точно типа механично заключване, който аз бих предпочел пред NRS. Шока си работи 100%, има позитивен ход и негативен през цялото време, а заключването реагира мигновено.
Имах шанса да карам два дена поред едно GT XCR LE и мога да ти кажа, че изобщо няма усещане като на хардтейл въпреки че изобщо няма НИКАКЪВ bobbing.

Само дано не съм оставил у теб усещането, че NRS не ми харесва, напротив, харесва ми много. Освен всичко аз съм и заклет фен на четириточковите системи с кобилици.

Ама айде стига плямпане, че никва работа нема да свърша днеска... :):)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 3:53 pm

[quote]При NRS няма sag, тоест целия стандартен ход на буталото се използва само за изпъкналости. Единствено допълнителния негативен ход (ако шока има такъв, не знам) ще остане да поема вдлъбнатините. Така че ако напомпаш негативната камера ще получиш още по-хардтейл усещане. Така ли е?[/quote]


Точно така е при NRS-ите със SID XC, при които се помпат отделно негативната и позитивната камера. Лично моя Giant-ски шок е от новото поколение с "автоматична" негативна камера (като QRL-а на Newone), така че помпането става само от едно място до постигането на немърдане при сядане. Шока на DT, за който споменах вчера, е още по-голям ташак – при него класическата негативна камера е заменена с някакво еластомерче, а в позитивната се случват някакви патентовани далавери с обемите, които за съжаление няма кой да ми ги обясни... От първа ръка обаче знам, че швейцарското чудо действало перфектно.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 3:55 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]При NRS няма sag, тоест целия стандартен ход на буталото се използва само за изпъкналости. Единствено допълнителния негативен ход (ако шока има такъв, не знам) ще остане да поема вдлъбнатините. Така че ако напомпаш негативната камера ще получиш още по-хардтейл усещане. Така ли е?[/quote]


Точно така е при NRS-ите със SID XC, при които се помпат отделно негативната и позитивната камера. Лично моя Giant-ски шок е от новото поколение с "автоматична" негативна камера (като QRL-а на Newone), така че помпането става само от едно място до постигането на немърдане при сядане. Шока на DT, за който споменах вчера, е още по-голям ташак – при него класическата негативна камера е заменена с някакво еластомерче, а в позитивната се случват някакви патентовани далавери с обемите, които за съжаление няма кой да ми ги обясни... От първа ръка обаче знам, че швейцарското чудо действало перфектно.


Don't forget to remember
[/quote]


btw, a какво мислиш за Scott Genuis?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 4:17 pm

[quote]Тоест те направо препоръчват да се блокира целия негативния ход (0% sag + адски много напомпана негативна камера), иначе няма да работи прословутата система с веригата, която разчита на top-out на амортисьора за да блокира задницата.[/quote]


Анджак!

[quote]И по принцип признавам, че само за XC са прави, скоростите там са такива, че спокойно може да се пренебрегнат вдлъбнатините. Но нещо друго ми е интересно.
С моя "глупав" Fox 2001 мога така да въртя с моя танк, че изобщо да не предизвиквам bobbing (широко разтворени колена и работа предимно с ръце в края на кормилото и никакво натискане на педалите надолу). Единствения момент при ко0?߮ L???h2???M?83.і?L??=k</} M?sH?,?ния ми крак отиде в долната мъртва точка на въртене (а другия в горната) и натиска над веригата отслабне (когато въртя неритмично). Е та този момент не може да го няма при NRS - искам да кажа, когато в мъртва точка (горна или долна) кракът ти отслаби натиска (съответно опъна на веригата), тогава не се ли получава лек bobbing?[/quote]


Със сигурност го има, и ако се вторачиш и внимаваш точно какво и кога се случва, ще го установиш, но в общия случай въобще не се усеща. В тази връзка искам да обърна внимание върху факта, че този модел е предназначен за hardcore ХС-клиентела, по-голямата част от която има толкова равномерен каданс (дори и без автомати), че в седнало положение няма да клати дори и най-тъпия едноставен чекрък. Идеята на Giant при NRS е не да създава плюшен комфорт, а да намали стреса и да подобри сцеплението с терена при катерене, където се става, блъска се яко и малцина са успели да придобият рефлекса за равномерен каданс в тези условия. Аз поне не съм и едва ли скоро ще успея, въпреки че много се старая и прекрасно знам какво точно трябва да правя...

Що се отнася за GT (навремето имах Zaskar, който сега ме е яд, че продадох – убийствен хардтейл, но на FS от тая марка не съм се качвал никога), нямам съмнение, че I-Drive върши работа – както и продуктите на още десетина марки, които се боричкат в този сегмент на пазара и които съвсем не са по-лоши или по-добри от NRS. По отношение на съотношението между цена и качество обаче NRS трудно може да бъде бит в момента – не защото е нещо велико и невиждано, а защото Giant са достатъчно големи, за да си го позволят.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 4:45 pm

[quote]какво мислиш за Scott Genuis?[/quote]


Оня ден разисквахме тоя въпрос с Капитана... Без да съм го карал не мога да кажа кой знае какво, но по отношение на способностите му мисля, че маратонската световна титла на Фришкнехт е достатъчно добър атестат – изяде Брентйенс на спускането в края, когато значение имаше хода на окачването, а през останалото време същото това окачване (забележи- става въпрос за дългокракия MC със 125 мм отзад!) беше достатъчно спокойно (в комбинация с Fox 100X), за да му позволи да не изостава от разни копеуета с карбонови хардтейли...

Цената е смислена.

Конструктивно определено не ме кефи – в миналото pull-shock-овете винаги са се оказвали кофти решение, цялата тази мотаница от жила до кормилото и обратно ми се струва лесно разваляема, тежаща и в крайна сметка ограничено нужна, самият суперкомплициран шок е заврян баш в най-голямата кал, а отгоре на всичкото като и когато се пре.бе, отиваш право при чичко Scott да ти смъкне три кожи за върха на собствените му умопостроения. Не ме кефи и липсата на slope в горната тръба, щото мноооого боли и крие риск да престанеш завинаги да обогатяваш генетичния фонд...:D С две думи – емблематичен пример за неспазване на правилото "Keep it simple, STUPID!"

В края на март се надявам да пробвам един RC30, който едно австрийско приятелче си е купило и ще споделя по-конкретни впечатления...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 4:53 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]какво мислиш за Scott Genuis?[/quote]


Оня ден разисквахме тоя въпрос с Капитана... Без да съм го карал не мога да кажа кой знае какво, но по отношение на способностите му мисля, че маратонската световна титла на Фришкнехт е достатъчно добър атестат – изяде Брентйенс на спускането в края, когато значение имаше хода на окачването, а през останалото време същото това окачване (забележи- става въпрос за дългокракия MC със 125 мм отзад!) беше достатъчно спокойно (в комбинация с Fox 100X), за да му позволи да не изостава от разни копеуета с карбонови хардтейли...

Цената е смислена.

Конструктивно определено не ме кефи – в миналото pull-shock-овете винаги са се оказвали кофти решение, цялата тази мотаница от жила до кормилото и обратно ми се струва лесно разваляема, тежаща и в крайна сметка ограничено нужна, самият суперкомплициран шок е заврян баш в най-голямата кал, а отгоре на всичкото като и когато се пре.бе, отиваш право при чичко Scott да ти смъкне три кожи за върха на собствените му умопостроения. Не ме кефи и липсата на slope в горната тръба, щото мноооого боли и крие риск да престанеш завинаги да обогатяваш генетичния фонд...:D С две думи – емблематичен пример за неспазване на правилото "Keep it simple, STUPID!"

В края на март се надявам да пробвам един RC30, който едно австрийско приятелче си е купило и ще споделя по-конкретни впечатления...


Don't forget to remember
[/quote]


Ясноо, в общи линии съм стигнал до почти същите изводи като теб (не знам нищо за цените), само от картинката. Иначе титлата на Фрискнехт (четох статията в януарския германски BIKE) наистина е показателна за велосипеда. Много ме учуди появата от нищото на pull шок, без предизвестие. Имаше и една статия на конструктора на Scott в по-минал брой на BIKE, в която твърдеше, че те (разбирай Scott) първи използват целия потенциал на четириточковото окачване (по памет "wie nutzen als erst die potenziel das fiergelenker" - извинявам се за правописа, малко ми куца).

А нещото което ме изненада най-много в януарската статия, беше факта че Scott всъшност са швейцарска фирма... купон... :D:D:8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 5:13 pm

само да вметна пак: ето единственото интелигентно и работещо 100% решение което съм срещал: Formula1 на Canfield Bros.

[url]http://www.canfieldbrothers.com/Suspension.htm[/url]

Шок без платформена клапа, и наистина адски интелигентно окачване. Единственото колело с интелигентно окачване, което искам повече от колело с просто окачване и умен шок.

както ти каза: KISS

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 08, 2004 5:55 pm

@ bikerider

Ете са вече буквално намерихме общ език... Щом си чел статията за Томас Фришкнехт в последния брой, няма начин да не си обърнал внимание на начина, по който леко "иносказателно" подсказва, че ако Брентйенс беше избрал NRS-а, а не MCM-а, той с неговия Genius би могъл само да се фотографира за спомен...

Конструкторът на Scott се нарича Петер Денк, а обясненията си за четириставното окачване и неговото оптимално използване ако пита мене може да навие на руло и да ги пъхне с рязко движение там, където слънце не огрява, щото до миналата година същия тоя Денк венцеславеше великия едноставен Strike... Между другото Strike не е престанал да бъде страхотен велосипед, който с добавянето на едно умно леко шокче не е изключено да бие суперсложния си наследник.

Ако трябва да сме докрай прецизни, Scott USA не са точно швейцарска фирма, а фирма, повечето акции от която се държат от един тлъст тръст, чиито собственици са швейцарски евреи.

Кинематиката на Canfield действително е много интересна интерпретация на паралелното четириставно окачване... Много кефят разсъжденията за влиянието на спирачките върху сгъването и ползата от него в конкретния случай. Единственият известен велосипед от XC-категорията (сори, ама от във FR/DH областта съм малко бос) с подобна схема е all-mountain-модела ETS-X на RM – идейно изглеждаща маратонска машинка с много впечатляващ ход и относително малко клатене. Още не съм чул нищо за 2004-моделите на канадците, но не е никак изключено и там да се пръкне някой "умник" под формата на шок.

P.S. Tрябва да почна да бачкам като врачка ебаси! :))) Rocky Mountain ETS-X от 2004 е с Fox AVA PPD...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта