Байкът ми се разпада, а пари нема

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Байкът ми се разпада, а пари нема

Мнениеот NoNe » Вто Ное 01, 2005 11:18 am

Надявам се да не ми звучи прекалено объркано темата...
Не претендирам да съм сериозен байкър. Карам колкото градско, толкова и умерено XC... понякога скачам по няколко стълбички (под 1м.) Колелото ми е един убит Sprint Apolon или по-скоро още по-убития му вариант (Bachini Storm). Сменил съм му курбелите с Alivio, педалите - с някакви платформени алуминки, средното движение - с касета, пердния дерайльор, спирачните лостчета с някакви алуминки, с някакви двойностенни капли е, и с мизерни палцови команди за 6 скорости. Ако това ви изглежда зле, останалото е... Вилката е некакъв Zoom с ~5см. ход, който в последно време се е разхлопал леко и ме нерви... единия педал са му заминали лагерите и скърца... и предната и задната главина за нищо не стават. Колелото по мои сметки ще е на около 2000км., от които половината са по "черни" пътища и разни каманаци. Поводът на писанието ми е че преди 3-4 дена в опита си да кача 2 стъпала нещо яко изтрещя и се оказа, че съм счупил оста на задната главина.
И тук започва дилемата, какво да правя...
Много важен елемент е че не съм мазохист, който се кефи да кара разбито и евтино колело... просто заплатата ми е такава, че не мога да си позволя много.

1. Първия вариант, който виждам е:
Сменям задната главина с някаква (примерно Formula) на резба, сменям лагерите на скърцащия педал, сменям и спирачките, защото накладките вече никакви ги няма (а и на задната е скъсана резбата, така че по-добре целите)... евентуално и предната главина, защото нещо ме хвана страх да не се спраска и тя... давам около 80лв. и си карам колелото докато се разпадне съвсем.

2. Втори вариант:
Сменам предна главина, задната главина с нещо на шлиц, сменям касетата, командите, спирачките и задния дерайльор. До тук - около 180лв. Карам си със старата рамка, кормило и убита вилка...

3. Трети вариант.
След горните покупки - за 2 месеца да спестя още ~90лв. за нова вилка и за още 5-6 месеца - за нова рамка... Drag Ontaria или Climber) където ще трябват още ~250лв. Като резултат имам прилично колело, не давам парите на куп, но пък 9 месеца... ще се наложат някакви лишения.

4. Последен вариант.
Сменям задната главина с някаква за под 10лв., сменям лагерите на прословутия педал, накладките на спирачките, като задната с една дрелка и минавам през скъсаната резба и слагам някакъв болт. И карам още една година така... стискам палци да не се потроши предната главина или рамката (доколкото съм чувал след втората година в алуминиевите рамки, започват някакви амортизации) и да не се убия като куче... и след година леко-леко съм събрал пари за нещо като Drag Ontario.

Не очаквам някой да вземе решение вместо мен, но все пак може да ме посъветвате...
Основателни ли са опасенията ми за предната главина и за рамката?
Ако можете да спестявате не повече от 40-50лв. на месец, кой вариант бихте избрали?
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Вто Ное 01, 2005 11:42 am

В повечето магазини вече се предлагат велосипеди на изплащане, като месечната вноска горе долу ще е около 40-50 лв(за каквито говориш)
Предимство:
Имаш чисто ново колело каквото си си наумил.Може бавно но славно да разпродаваш частите от старото си колело, за да можеш да облекчиш месечната си вноска
Недостатък:
12 месеца или за колкото го вземеш си имаш месечна вноска независомо от всичко, което си е тежест
Мое мнение:
По-евтино излиза цяло ново колело, отколкото нови части.Ти решаваш, успех:beer:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 11:53 am

за предната главина бих бил спокоен - тя не се товари много. Главината от първото ми колело, която беше от доста евтините, издържа 7 години (по 2-3хил.км на сезон), през което време съм сменил 4-5 задни...
За рамката също мисля, че е читава.
Разбира се, най-хубаво е направо ново колело - така излиза най-евтино, но пък трябва първо да събереш парите.
Имай предвид, че ако сменяш задната главина и касетата, ще трябва да добавиш и верига.
Не знам как точно да те посъветвам, прав си, че ти трябва да си вземеш решението. Аз бях в подобна ситуация преди време, когато обмислях сериозен ъпгрейд на байка и спестявах за него, а междувременно кърпех разни счупвания на задни главини, износвания на курбели и какво ли още не - в крайна сметка, бая пари отидоха за разни смотани чарколяци, които се чупеха под път и над път, но пък нали искаме и да караме...
Ако зимата е сезон, през който не караш, може би е най-добре просто да сложиш байка настрана, т.е. да не го караш и да спестиш колкото се може по-голяма сума за ъпгрейд или нов байк напролет. Ама аз май не познавам хора, които да могат да изтраят толкова време без колело...;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Вто Ное 01, 2005 4:20 pm

Рамката е здрава-що да я сменяш?(мойта е същата)
Аз сменям 'издъхналите' чаркове с по-добри (доколкото ми е по джоба).Една прилична главина е 30-40лв.Ако съвсем си без кинти-ос за 2лв.
Педали VP за 15-20лв са доволно здрави за такова каране.:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот NoNe » Вто Ное 01, 2005 4:55 pm

Педалите само ще им сменя лагерчетата... Иначе се оглеждам и за момента съм се ориентирал така:

1. след 2 месеца (стискам палци да има 13-та заплата)
V-образни спирачки Shimano Alivio BR-M430 - 37.90лв.
Заден дерейльор Shimano Acera RD-M340 - 31.90лв.
Комбинирани команди Shimano Acera ST-EF33-7 - Предавки 7 - 32.90лв.
Касета - Shimano Acera CS-HG30-7I - 22.90лв.
Задна главина - Formula FM32-7QR - 17.00лв.

2. след още 2 месеца
вилка - SR Suntour XCP-75 DJ - 93.90лв.
и някаква предна главина

Как е така? Някакви корекции?
Има ли смисъл превантивно да сменям кормило, лапа, чашки... за момента нямам оплаквания от тях, но не са стока
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Вто Ное 01, 2005 5:22 pm

Имай предвид че тази вилка(DJ)е САМО за дискова спирачка.
Защо не разгледаш 'пазар'-а за команди и др.неща,иначе декември започват намаленията във Веломания и не само..:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Вто Ное 01, 2005 6:27 pm

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=9132

Задна главина, супер оферта! Гледам че си на зор, предложи ми цена, ако се интересуваш!:D:beer:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот kba3u » Чет Ное 03, 2005 8:34 pm

:thumbu:според мене наи добре си намери по добри(по здрави)части но да са втора употреба че да ти излезе по евтино
Изображение
kba3u
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2005 1:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот boi4ka » Пон Ное 07, 2005 4:58 pm

[quote="klmn"]

Имай предвид че тази вилка(DJ)е САМО за дискова спирачка.
Защо не разгледаш 'пазар'-а за команди и др.неща,иначе декември започват намаленията във Веломания и не само..:beer:
[/quote]

pyrvo se izwinvam za latinicata
za vilkata da ti predloja kato variant RST-GILA T5,cena-85 leva, hoda i e 80 santimetra i kato za tvoq stil na karane nqma da namerish po-dobra i po zdrawa.zashtoto kolegata kojto citiram e prav,che e samo za diskova spirachka tazi DJ
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот did » Пон Ное 07, 2005 4:59 pm

[quote="boi4ka"]

za vilkata da ti predloja kato variant RST-GILA T5,cena-85 leva, hoda i e [b]80 santimetra [/b]i kato za tvoq stil na karane nqma da namerish po-dobra i po zdrawa.[/quote]


интересен чопър ще се получи!

Абе Боичка, я пусни във форума координатите на магазина на Мариан, че доста хора минават през Асеновград понякога, добре е да знаят какво ново има там. Ако дадеш и малко информация от общ тип също няма да е лошо.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот yahutu » Пон Ное 07, 2005 5:20 pm

interesen chopyr sha sa poluchi spored men :I
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот thebiker » Пет Ное 11, 2005 1:54 pm

Най важни са :
1. Задна главина
2. Централно (Bottom Bracket) капсуловано или с капсуловани лагери за предпочитане Шимано
3. Предна главина
4. Верига - ако я чистиш редовно и я смазваш още по редовно може да я караш по 2000км ама на всеки 2000км и даже 1000км е препоръчително да се сменя за да не се износват венците.

Чашките и вилките и главините които не са капсуловани е добре да се смазват също и ще карат много.
Ти си карал общо взето малко - аз например миналата година бях направил 4000км а тази е към 6000км.
Така че ако смазваш и чистиш ще караш поне колкото мен - е разбира се аз съм с по висок клас монтаж:
Задната главина е Деоре за диск предната скоро я смених с Формула с капсуловани лагери но старата беше Ассес някяква и изкара към 6000км - и още щеше да кара ако не се беше повредил шлица за диска.
Съветвам те да си сложиш задна главина поне Деоре и да иа даваш за смазване поне веднъж годишно.
Най добрия вариант е:
Задна главина Формула с капсуловани лагери - предполагам че си с Ви-бейк затова ще ти е по етина главината май беше към 50 лева - но за нея ти трябват и зъбчатки които са 30 лева и е най добре да смениш и веригата 18 лева.
Друг вариант е да си купиш Деоре главина и за нея е към 35 лева останалото е като горе.

Най евтиния вариант който пак става ама не е за предпочитане но поради липса на пари е:
Копуваш си капсуловани лагери и ос аз го пробвах този вариант и ако караш внимателно с тези лагери става - имам към 1500км на градското колело с такава система и държи но се прави или на майстор или си ги набиваш сам ама с дървен чук. Не е лош варианта щото аз си купих за 7.50 такива лагери и държи ;-).

Нямам опит с по евтините варианти като Формула нисък клас на шлици главина може и да са добри който има опит да каже - но съшо е вариант - аз те съветвам да си слагаш нови части.

Останалите неща сменяш като се счупят а при теб това може да е най рано по-догодина.
Приятно каране ;-)
thebiker
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 11, 2004 3:10 pm

Мнениеот did » Пет Ное 11, 2005 1:59 pm

[quote="thebiker"]

Най важни са :
1. Задна главина
2. Централно (Bottom Bracket) капсуловано или с капсуловани лагери за предпочитане Шимано
3. Предна главина
4. Верига - ако я чистиш редовно и я смазваш още по редовно може да я караш по 2000км ама на всеки 2000км и даже 1000км е препоръчително да се сменя за да не се износват венците.

Чашките и вилките и главините които не са капсуловани е добре да се смазват също и ще карат много.
Ти си карал общо взето малко - аз например миналата година бях направил 4000км а тази е към 6000км.
Така че ако смазваш и чистиш ще караш поне колкото мен - е разбира се аз съм с по висок клас монтаж:
Задната главина е Деоре за диск предната скоро я смених с Формула с капсуловани лагери но старата беше Ассес някяква и изкара към 6000км - и още щеше да кара ако не се беше повредил шлица за диска.
Съветвам те да си сложиш задна главина поне Деоре и да иа даваш за смазване поне веднъж годишно.
Най добрия вариант е:
Задна главина Формула с капсуловани лагери - предполагам че си с Ви-бейк затова ще ти е по етина главината май беше към 50 лева - но за нея ти трябват и зъбчатки които са 30 лева и е най добре да смениш и веригата 18 лева.
Друг вариант е да си купиш Деоре главина и за нея е към 35 лева останалото е като горе.

Най евтиния вариант който пак става ама не е за предпочитане но поради липса на пари е:
Копуваш си капсуловани лагери и ос аз го пробвах този вариант и ако караш внимателно с тези лагери става - имам към 1500км на градското колело с такава система и държи но се прави или на майстор или си ги набиваш сам ама с дървен чук. Не е лош варианта щото аз си купих за 7.50 такива лагери и държи ;-).

Нямам опит с по евтините варианти като Формула нисък клас на шлици главина може и да са добри който има опит да каже - но съшо е вариант - аз те съветвам да си слагаш нови части.

Останалите неща сменяш като се счупят а при теб това може да е най рано по-догодина.
Приятно каране ;-)
[/quote]


:bigeyes::bigeyes2::bigeyes::bigeyes2::boggled::blindfol:

[size=67][color=pink]EDIT: добавих цитат на оригиналния текст на the_biker, щото гледам че се е разедитвал...[/color][/size]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Ное 11, 2005 2:00 pm

мани, тва за дървения чук специално бешeeе :bowdown:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта